Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyödyttääkö yli 1 v:n imetys enää yhtään lasta siis onko maidossa vasta-aineita? Päinvastaistahan väittivät ainakin tv:ssä.

Vierailija
14.11.2006 |

Eipähän ole pieni vielä saanut tartuntoja päiväkodista...sattumaako?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, imetyshän kuuluukin vauva-ikään, aika varmaan lopetella jo taaperoiässä. Antakaas taas lasten kasvaa ulos vauva-ajoista leikki-ikäisiksi.. Menipä taas aiheen viereen, mut ei se mitn.

Vierailija
2/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen hyöty on ravintoaineissa ja rintaruokinnan sosiaalisissa tekijöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen on aika vauvan oman immuunijärjestelmän opetella toimimaan ja tunnistamaan mikrobeja. Tosi kaunis ajatus sinänsä, mutta uskoakseni pitkän imetyksen ja läheisyyden mukanaan tuomat endorfiinit tukee vauvan terveyttä, ei niinkään itse laktoosi pitoinen juoma. Ja kaikille fanaatikoille: Imetän juuri 4. lastani. Aikaisempia imettänyt reilun vuoden ikään. Imetys on ihanaa, mutta ei sen piikkiin nyt voi kaikkea laittaa. Omat olleet imetyksestä huolimatta sairaampia kuin naapurin pulloruokitut. :)

Vierailija
4/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinänsä suojaa sairastumiselta, mutta nopeuttaa parantumista esim. vatsataudista ja äitiinkin tarttuneista pöpöistä sekä ehkäisee/lykkää mahdollisia allergioita. Ei ole todellakaan turhaa! Mutta ei myöskään välttämätöntä samalla tavalla kuin alle 1-vuotiaille.

WHO:n suositus on jatkaa imetystä

vähintään

2-vuotiaaksi. Eikä se perustu vain kehitysmaiden tilanteeseen, jos joku tulee taas niin väittämään...

T: yksi lapsiaan alle 10 kk ja 11kk asti imettänyt, joka nostaa hattua ns. taaperoimettäjille!

Vierailija
5/6 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa, mikä pysyi sisällä, oli äidinmaito. Muut vedestä lähtien tulivat samantien ylös.

Vierailija
6/6 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkaan. Turha tulla vinkumaan jostain auringosta. Sehän on kuin vertaisi puhdasta vettä likaiseen ja niillähän ei ole näissä imetysasioissa mitään eroa. Muutenkin äidinmaito on parasta vauvalle. Olishan ne vauvat syntyneet devitol tippojen kanssa jos niitä olisi luonnollista syöttää vauvalle.

WHO:n suositus on jatkaa imetystä

vähintään

2-vuotiaaksi. Eikä se perustu vain kehitysmaiden tilanteeseen, jos joku tulee taas niin väittämään...

T: yksi lapsiaan alle 10 kk ja 11kk asti imettänyt, joka nostaa hattua ns. taaperoimettäjille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme