"Sulla mielellään korkeakoulututkinto ja yli 50k€ tulot, niin ei tarvitse toimia pankkina"
Miesten vaatimattomat toiveet Tinderissä :D
Mielestäni vähän puistattava ilmaisu, kun sisältää ajatuksen siitä, että vähemmän tienaava nainen automaattisesti käyttäisi miehen rahoja. Joten vasemmalle heilahti heti kättelyssä tämä vaikka ehdot juuri ja juuri täyttyy.
Kommentit (1081)
"miesten vaatimattomat toiveet"
Mielenkiintoinen ilmaisu, onkos kaikilla miehillä tuollainen toive?
Miksi edes olet Tinderissä kun siellä on vain tuollaisia aarteita, sinun ollen paljon parempaa tasoa??
Itse en ymmärrä, että tulot vaikuttavat. Voihan sitä asua erikseen eikä ole pakko mennä naimisiin. Voi olla välillä miehen asunnossa ja välillä naisen vuokra-asunnossa. Mies haluaa varmaan kuitenkin sen asunnon perinnöksi lapselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa lähinnä siltä, että mies itse kaipaa maksajaa omalle hulluttelevalle elämäntavalleen. Ja luultavasti joku kokoomuslainen ihmisvihaaja muutenkin. Ei eteenpäin.
T: nainen joka tienaa tuon verran.
Näitä Lokki- miehiä on paljon, hyötyvät naisen rahoista ja omaisuudesta. Näitä on paljon paljon enemmän, kuin naisissa.
Vain 10% parisuhteista on sellaisia joissa nainen tienaa enemmän. 53% on sellaisia joissa mies tienaa huomattavasti enemmän kuin nainen.
Harva korkeakoulutettu nainen tienaa tuon verran. Etsiiköhän tämä mies niitä kuuluisia lääkäri-astronautti-kirurgeja?
Vierailija kirjoitti:
Ok, täytyykin liittyä tinderiin, jotta saan matchattua hänet. Tulot 80 k€.
Minusta profiilin tulisi pääosin kertoa profiilin omistajasta. Kaikki vaatimuslistat ja turn off listat olivat puistattavia. Silloin muutama vuosi sitten, ennen kuin löysin sieltä oman kultsun.
Minusta tuo kertoi kirjoittajasta. Hän kuvittelee että se match tarkoittaa että hän alkaa maksamaan jotain jos pari ei tienaa sen hänen asettaman rajan verran.
Minulle ae kertoo että profiilin takana on joku pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Oma tupa, oma lupa. kirjoitti:
Haloo! Me asutaan Suomessa 2020-lukua. Laskut on tapana jakaa aikuisten kesken. Miksi sukupuoli määräisi maksajan? Miten täällä äkkiä kuvitellaan, että itsenäiset naiset eläisivät miesten rahoilla? Jos jotkut kananaivot tai kiipijät niin tekevät, niin ei kannata yleistää.
Entä jos tulosi putoavat, sairastut tai jäät työttämäksi? Tuleeko silloin sanomista miehen taholta, jos et enää pystykään hoitamaan omaa osuuttasi.
En missään nimessä huolisi miestä, joka pitää kynsin hampain kiinni rahoistaan, koska elämässä voi sattua kaikenlaista. "Itsenäisyys" on jo moneen kertaan todettu kovin horjuvaksi, kun tässä on yhdessä eletty vaikeitakin aikoja jo 34 vuotta lähtökohtana se, että se maksaa, jolla on rahaa.
Juuri näin. Hyvätuloisuudessa on sellainen harha, että se on pysyvä ja vakaa olotila. Joillakin toki näin onkin, mutta vakava sairaus, työpaikan menetys, tai jokin muu syy, jonka vuoksi suuret tulot romahtavat, vetävät maton alta.
Meillä oli aikanaan se lähtötilanne, että mies tienasi paljon enemmän, kuin minä, mutta tuli lama ja yrityksiä kaatui, ja lopulta olin muutaman vuoden ajan käytännössä perheemme ainoa elättäjä. Nykyään ollaan jo kuivilla, mutta sellainen opetus se oli, että ei kannata pitää mitään asiaa itsestäänselvyytenä, ja tulevaan on varauduttava mahdollisuuksien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei voi sietää kun mies toimii kuten naiset :D
Hyvätuloiset naiset ovat helvetisti useammin vaatimassa että miehellä on vastaavat tulot, "ettei tarvitse elättää miestä".
Kummasti se on ok, mutta tämä ei ole.
Ja paremmin tienaava mies lopulta joutuu maksumieheksi, lähes poikkeuksetta. Ensin voidaan sopia kaikenlaista, mutta sitten:
- asunto ei tunnu omalta kun mies omistaa eikä naisella ole varaa maksaa 50%
- kuitenkin reilumpaa kun maksetaan tulojen suhteessa kun ollaan tiimi
- ei voi olla kahta elintasoa parisuhteessa
- lasten takia
Jne.Minulle kävi asunnon suhteen juuri noin. Vaimolla ei ollu pennin hyrrää laittaa yhteisen asunnon ostoon(minulla oli omaa pääomaa), mutta 50/50 suhteella laitettiin omistus(koska ei tunnu muuten kodilta).
Sitten minä hoidin yksin lainanlyhennyksen ja eron tullessa jouduin maksamaan puolet jo lyhennetystä lainasta vaimolle uudestaan. Aika pirun kalliiksi tuli.
Mutta joo, ollaan silti hyvissä väleissä ja upeat lapset saatiin, en valita. Raha on vain rahaa, ja sitä voi aina tehdä lisää.
Tässä viestissä on se asenne, jonka oletan miehellä olevan, että hän olisi minun mieleiseni ihminen. Raha on yhdentekevää loppupeleissä, ja tällainen asenne harvoin on ahneilla tai piheillä ihmisillä, joille raha symboloi jotain muuta kuten valtaa parisuhteessa.
Olisi se minunkin miehelleni karua, jos ero tulisi, mutta myös hän osaa tehdä rahaa. Joku jo mainitsikin, että tasan räknäämistä vaativa mies on useimmiten mies, jolla sitä rahan tekemisen taitoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä, että tulot vaikuttavat. Voihan sitä asua erikseen eikä ole pakko mennä naimisiin. Voi olla välillä miehen asunnossa ja välillä naisen vuokra-asunnossa. Mies haluaa varmaan kuitenkin sen asunnon perinnöksi lapselleen.
Ja nainen voi tehdä käsitöitä omassa asunnossa, kun miehellä on lastenhoitovuoro, siis ex tuo lapset. Eikä naisen tarvitse tutustua anoppiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten toimitaan, jos naisella on omistusasunto? Voidaanko siinä olla välillä? Entä, jos mies on vuokralla? Voiko silloin olla miehen luona koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Moni raataa 40 vuotta asunnon eteen joka on sitten vanha esim. 70 vuotta vanha rintsikka talo.
Rintaliivitalo.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa kuinka luolamiesaikana olisi käynyt jos miehet olisivat metsästäneet vain itselleen. Äidit vauvat tississä roikkuen olisivat metsästäneet...
Niinpä. Tuolloin naiset vielä arvostivat miestä.
Nyt olette itsenäisiä ettekä tarvitse miestä, eikö ole hienoa?
Heh, kumpikin ehto täyttyy.
Omalla kumppanilla tulot jäävät alle tuon viidenkympin, mutta toisaalta hänellä onkin kaksi yliopistotutkintoa :P
Ihan hienosti sujuu arki meillä. Vien meidät mm. syömään useammin, ja se on aivan oma valintani.
N43
Onko se raha jotenkin vähemmän riittoisaa, jos sen ansaitsee vähemmän koulutettu? 🧐
Vierailija kirjoitti:
Harva korkeakoulutettu nainen tienaa tuon verran. Etsiiköhän tämä mies niitä kuuluisia lääkäri-astronautti-kirurgeja?
Olen käynyt ammattikorkean ja tienannut 2000-luvulla (yksityisellä sektorilla, en koskaan ole ollut tekemisissä julkisen puolen kanssa) suurimman osan ajasta 40 - 60 000 vuodessa, jotain vuosia 60 - 85 000 vuodessa ja pari vuotta 30 000 vuodessa (kun perustin yritystä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten toimitaan, jos naisella on omistusasunto? Voidaanko siinä olla välillä? Entä, jos mies on vuokralla? Voiko silloin olla miehen luona koskaan?
Tottakai myös mies voi asua vuokralla. Itse ihastuin mieheen joka asui vuokralla ja minusta se oli hyvä juttu, koska itsekin asun vuokralla.
Mua huvittaa, että tähän ketjuun rähisevät naiset ilmoittavat reteästi kuinka hylkäävät tälläisen seuran hakijan. :D eihän tuo guppe vilkasisikaan teihin, jotka istutte siellä valtavan perseenne päällä pahalle haisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen toive, eikä edes mitenkään ylilyöty, joskin ehkä hieman karkeasti esitetty.
Nyt eletään vuotta 2023, kukaan fiksu mies ei enää halua joutua maksueunukiksi.
Ei teillä ole edes rahaa millä maksaa mitään.
Kenellä? Harmi, että palstalle ei ole alaikärajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa kuinka luolamiesaikana olisi käynyt jos miehet olisivat metsästäneet vain itselleen. Äidit vauvat tississä roikkuen olisivat metsästäneet...
Niinpä. Tuolloin naiset vielä arvostivat miestä.
Nyt olette itsenäisiä ettekä tarvitse miestä, eikö ole hienoa?
Mikä ihme on tämä joidenkin miesten pakkomielle siihen että jonkun pitäisi heitä tarvita? Itse ei osaa olla kokonainen ilman jotain toista?
Rientäkää katsomaan! Täällä mollataan ja canceloidaan mielikuvitusmiestä :D