Tinderissä pikkulapsen yh-isä etsii lapsetonta naista
Olen Tinderissä ja olen kirjoittanut profiiliini etsiväni miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia. Silti saan jatkuvasti tykkäyksiä pikkulasten yh-isiltä. Viimeksi tänään minulle lähetti tykkäyksen 5-vuotiaan lapsen vuoroviikkoisä. Tykkäsin tahallani takaisin ja kysyin, että miksi hän lähetti minulle tykkäyksen, kun olen nimenomaan profiilissani ilmaissut, etten ole kiinnostunut pikkulasten isistä. Hän sitten pahoitteli , että ei ollut huomannut tuota tekstiäni. Kysyin häneltä, että eikö hän ole täällä Tinderissä tutustunut muihin yh-äiteihin, että olisi hyvä, jos molemmilla on lapsia, niin elämäntilanteet ovat samanlaiset. Tähän mies vastasi: Ajattelen asian ehkä eri tavoin. Helpompi se on tavata ihmistä, jolla ei ole lapsia. Ymmärrän, hyvin, jos toisella on lapsi, mutta mieluummin ehkä ei..
Ihan tekisi mieli kysyä, että eikö hän ymmärrä, että lapsettomat naiset, varsinkin velat, ajattelevat just samoilla tavoin, tosin heillä se on ymmärrettävämpää, koska heillä itselläänkään ei ole lapsia.
Kommentit (122)
Kiltti mies kirjoitti:
Lapseton nainen on jätettä eikä osaa sitoutua parisuhteeseen.
Parisuhteideni kestot tähän mennessä: 2 vuotta (jätin koska mies henkisesti väkivaltainen), 6 vuotta (jätin koska mies muodostui esteeksi urakehitykselleni) ja 13 vuotta (erosimme yhteisymmärryksessä koska mies halusi lapsia ja minä en).
Mites siellä päässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eronneena kahden lapsen äitinä olin tinderissä, kyllä minäkin ensisijaisesti etsin lapsetonta seuraa. Katsos kun ihan kaikki saavat etsiä ihan minkälaista seuraa haluavat. Niin sinä kuin minä ja tuo yh-isä.
Saahan sitä etsiä. Mutta kuten kerran yhdelle kahden lapsen yh-äidille sanoin että usko unelmiis että joku fiksu täysijärkinen lapseton mies ottaa jonkun yh-mamman riesakseen. Ei varmasti ota jos kaikki on kotona. En minäkään ottaisi jos ei olis lapsia, mutta kun on omia lapsia niin miksei, jopa suotavaa, on samanlainen ajatusmaailma.
Ja sinulla on kaikki oikeus ajatella näin. Se kertoo kuitenkin vain sinusta. Ei kenestäkään muusta.
Kyllä se kertoo aika yleisesti ihan kaikista. Aivan kaikki ei lapsettomalla sinkulla ole kohdallaan jos suostuu lapsellisen kanssa yhteen. Niin se vain on.
Sinun mielestäsi ihastumisella ja rakastumisella ei ole mitään tekemistä pariutumisen kanssa?
Vai oletko sitä mieltä, että lapselliseen ei voi rakastua, jos itse on lapseton?
Sekin kyllä vaikuttaa asiaan, että miksi on yh. Riitaisissa erotapauksissa saa helposti riesaksi kiukuttelevan exän. Leski on pienempi riski.
Miehen veli totesi tässä taannoin, että ei tahdo löytyä ketään sopivaa, kun "ne on kaikki toisella kierroksella". Itse omien toilailujensa takia eronnut 2 lapsen isä. Viimeinen tyttökaveri oli parikymppinen. Eikö nuo ukot tajua, että aika usein nämä lapsettomat haluavat lisää lapsia kuitenkin. Tällä mieheni veljellä menee jo nyt kaikki ulosottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eronneena kahden lapsen äitinä olin tinderissä, kyllä minäkin ensisijaisesti etsin lapsetonta seuraa. Katsos kun ihan kaikki saavat etsiä ihan minkälaista seuraa haluavat. Niin sinä kuin minä ja tuo yh-isä.
Saahan sitä etsiä. Mutta kuten kerran yhdelle kahden lapsen yh-äidille sanoin että usko unelmiis että joku fiksu täysijärkinen lapseton mies ottaa jonkun yh-mamman riesakseen. Ei varmasti ota jos kaikki on kotona. En minäkään ottaisi jos ei olis lapsia, mutta kun on omia lapsia niin miksei, jopa suotavaa, on samanlainen ajatusmaailma.
Ja sinulla on kaikki oikeus ajatella näin. Se kertoo kuitenkin vain sinusta. Ei kenestäkään muusta.
Kyllä se kertoo aika yleisesti ihan kaikista. Aivan kaikki ei lapsettomalla sinkulla ole kohdallaan jos suostuu lapsellisen kanssa yhteen. Niin se vain on.
Sinun mielestäsi ihastumisella ja rakastumisella ei ole mitään tekemistä pariutumisen kanssa?
Vai oletko sitä mieltä, että lapselliseen ei voi rakastua, jos itse on lapseton?
Minä en ala tapailemaan miestä jolla on lapsia, joten vaikea minun olisi sellaiseen mieheen rakastuakaan. Ensisilmäyksellä "rakastuminen" ei ole oikeaa rakastumista - menee aikaa tutustua toiseen niin hyvin että aito rakastuminen on mahdollista.
t. Vapaaehtoisesti lapseton nainen
Christiiina kirjoitti:
Minä olen yh-faija ja minulle käy vain lapseton nainen.
Hups, jäi provotili aktiiviseksi vastatessa... Noloa rusakolle.
Vierailija kirjoitti:
Vittuako pitää taas miehiä maalittaa?
Trollausta ja miesvihaa johon palstamammat lähtee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä pienten lasten isää. Siitä ei tuu mitään.
Ymmärrän. En itse ota naista jolla on pieniä lapsia. Kun ne lapset on 90% äidin kanssa. Yritä siinä sitten suhdetta rakentaa.
Christiiina kirjoitti:
Unohtuiko mt-ongelmaisen kirjautua ulos ja tulla provoileen omaan ketjuun?
Naurettava olit mutta nyt olet kyllä säälittävä :D
Mä ymmärrän tän kannan ihan täysin, lapsi on monimutkanen ja vaativa harrastus, se et naisella ois semmonen kans kuulostaa hullunmyllyltä, mieluummin olisin yksin.
Ei se niin traagista ole, miehistä löytyy varmasti muita kun minä jotka siihen suostuu.
Pahimpia on isät, jotka hakevat lapsetonta naista, mutteivät itse halua lisää lapsia. Että sen naisen pitäisi sitten tulla ilmaiseksi lapsenpiiaksi hoitamaan toisen naisen lasta, mutta mitään omia tarpeita ei saisi olla. Sitten vielä puhutaan, että lapsettomat ovat itsekkäitä.
Onneksi tällä palstallakin alkaa olla jo hyvä määrä varoittavia esimerkkejä naisista, jotka ovat tuohon kuvioon suostuneet. Itse haluan olla miehelle se ykkönen. Isäihmisen kanssa se ei onnistu. Hyvä isä laittaa lapset etusijalle, huono ei. Siksi minulle, lapsettomalle naiselle lapseton mies, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Trollausta ja miesvihaa johon palstamammat lähtee mukaan.
Tämä on ihan normaalia keskustelua.
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä haluan ja odotan toisen ottavan minut ja lapseni, niin tietenkin minun pitää itsekin olla valmis ottamaan toinen ihminen ja hänen lapsensa. Absurdia, etteivät jotkut tätä tajua.
Kunpa muutkin ajattelisivat noin.
Mitä väliä sillä sinulle on mitä muut ajattelee tai haluaa?
No en minäkään kahden koululaisen vuoroviikko äitinä halua miestä jolla on lapsia. Paitsi jos ne olisi yli 15v. Ja ihan noita omia lapsia ajattelen. Uusi miesystävä on helpompi hyväksyä elämään, kuin siihen lisäksi vielä jotain vieraita lapsiakin. Ja sen miehen kanssakaan ei tarvitse asua yhdessä. Ja yleensä nähdään vain kun lapset ei ole täällä. Miksi pitäisi joku uusperhekommuuni perustaa, ei ne lapset yleensä sellaisesta tykkää.
Ja löysinkin lapsettoman miehen, joka ei omia lapsia halua. Mutta häntä ei toisen lapset häiritse, eikä niitä edes näe kovin usein. Ja jos itse olisin lapseton, ei minua haittaisi miehen lapset, jos ne ei ihan pieniä olisi. Voisin hyvin olla tällaisessa kuviossa. Jokainen saa etsiä mitä haluaa, itse olisin mieluummin vaikka sitten yksin. Kuin jossain uusperhehelv etissä, missä kellään ei ole tarpeeksi tilaa ja on niitä sinun, minun ja meidän lapsia.
Elämäntilanteet samanlaiset jos on lapsia?
Voi höpsö, miten vähän sinä elmästä tiedätkään. Ehkä parempi että etsit kaltaistasi luiskaotsaa ja jätät normaalit miehet normaaleille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsia mutta silti meillä kahdella ei selvästi ole samanlainen ajatusmaailman.
Mutta tässä tuli sitä isien ajatusmaailmaa esille, ne haluaa kipata ne mukulansa suhteessa toisen riesaksi. Siksi heille ei ole kysyntää edes niiden parissa joilla lapsia.
Suurin osa hakee omillaan toimeentulevaa puolisoa joita nämä papat eivät ole.
Minä olen velanainen, mutta voisin kuvitella kumppanikseni myös lapsen/lapsia omaavan miehen. Myönnettäköön, ettei ole aiempaa kokemusta, mutta ei ainakaan sellainen vuoroviikkoisyys niin pahalta kuulostaisi. Vaikka en ole halunnut omia lapsia, niin tulen kuitenkin yleensä lasten kanssa hyvin toimeen. Tai toisaalta olen sen verran itsenäinen ja omaa aikaanikin arvostava, että minulle ei olisi mikään ongelma keskittyä omiin juttuihini niinä aikoina, kun mies olisi lapsen/lasten kanssa.
Eli jos tapaisin muutoin täydellisesti sopivan kumppanin, niin en antaisi lapsiasian muodostua omasta puolestani ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Unohtuiko mt-ongelmaisen kirjautua ulos ja tulla provoileen omaan ketjuun?
Naurettava olit mutta nyt olet kyllä säälittävä :D
Selaimet meni sekaisin...
hups
Säälittäävää tosin kuinka moni muu on tykännyt aloituksesta.
Mulla ei ole lapsia, enkä ottaisi ikinä kumppania, jolla niitä on. Uusioperhe-elämää kokeiltu ja ei ole todellakaan mua varten. Mutta jokainenhan voi yrittää etsiä sitä lapsetonta kumppania. N38