Tinderissä pikkulapsen yh-isä etsii lapsetonta naista
Olen Tinderissä ja olen kirjoittanut profiiliini etsiväni miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia. Silti saan jatkuvasti tykkäyksiä pikkulasten yh-isiltä. Viimeksi tänään minulle lähetti tykkäyksen 5-vuotiaan lapsen vuoroviikkoisä. Tykkäsin tahallani takaisin ja kysyin, että miksi hän lähetti minulle tykkäyksen, kun olen nimenomaan profiilissani ilmaissut, etten ole kiinnostunut pikkulasten isistä. Hän sitten pahoitteli , että ei ollut huomannut tuota tekstiäni. Kysyin häneltä, että eikö hän ole täällä Tinderissä tutustunut muihin yh-äiteihin, että olisi hyvä, jos molemmilla on lapsia, niin elämäntilanteet ovat samanlaiset. Tähän mies vastasi: Ajattelen asian ehkä eri tavoin. Helpompi se on tavata ihmistä, jolla ei ole lapsia. Ymmärrän, hyvin, jos toisella on lapsi, mutta mieluummin ehkä ei..
Ihan tekisi mieli kysyä, että eikö hän ymmärrä, että lapsettomat naiset, varsinkin velat, ajattelevat just samoilla tavoin, tosin heillä se on ymmärrettävämpää, koska heillä itselläänkään ei ole lapsia.
Kommentit (122)
Christiiina kirjoitti:
Minä olen yh-faija ja minulle käy vain lapseton nainen.
Olet muunsukupuolinen/sukupuoleton isä-ihminen? Saat toki olla, moninaisuus kunniaan. Pisti vaan silmään tuo naisen nimi nimimerkkinä, yleensä sukupuolensa ei-binäärisesti kokevat suosivat vähän neutraalimpia nimiä.
Eli olet siis nainen joka halusi esiintyä yh-isänä ja unohti kirjautua ulos. Tai mies, joka esiintyy naisena muulloin ja nyt unohti nikkinsä... Mikäköhän näistä vaihtoehdoista on huonoin :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia, enkä ottaisi ikinä kumppania, jolla niitä on. Uusioperhe-elämää kokeiltu ja ei ole todellakaan mua varten. Mutta jokainenhan voi yrittää etsiä sitä lapsetonta kumppania. N38
Melko vaikea sitten sun on löytää mies itsellesi. Tuossa iässä lapsia yleensä on. Joku peräkammarin poika voisi sulle löytyä. Tuossa iässä en kyllä rajaisi lapsia pois.
Christiiina kirjoitti:
yh-faija nimeltä Christiina?
Johan on...
Ole Igor huolellisempi. Päädyt rintamalle kun esikunta huomaa tuon.
Christiiina kirjoitti:
EIKÖ KUKAAN HUOMANNUT, ETTÄ PALSTAN VAKKARITROLLAAJA CHRISTIIINA UNOHTI VAIHTAA NICKIÄ KUN KOMMENTOI ENSIN OLEVANSA NAINEN, SITTEN VAIHTU EKASSA KOMMENTISSA MIEHEKSI :D
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Olet muunsukupuolinen/sukupuoleton isä-ihminen? Saat toki olla, moninaisuus kunniaan. Pisti vaan silmään tuo naisen nimi nimimerkkinä, yleensä sukupuolensa ei-binäärisesti kokevat suosivat vähän neutraalimpia nimiä.
Eli olet siis nainen joka halusi esiintyä yh-isänä ja unohti kirjautua ulos. Tai mies, joka esiintyy naisena muulloin ja nyt unohti nikkinsä... Mikäköhän näistä vaihtoehdoista on huonoin :D
Katsokaas huviksenne sen viestihistoriaa... melkoista meininkiä ollut, ja palstamammat ovat tykkäilleet pllu märkänä sen miesvihaviesteistä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
EIKÖ KUKAAN HUOMANNUT, ETTÄ PALSTAN VAKKARITROLLAAJA CHRISTIIINA UNOHTI VAIHTAA NICKIÄ KUN KOMMENTOI ENSIN OLEVANSA NAINEN, SITTEN VAIHTU EKASSA KOMMENTISSA MIEHEKSI :D
Moni huomasi, mutta about sata on jo tykännyt aloituksesta...
eikä palstalla ole miesvihaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Moni huomasi, mutta about sata on jo tykännyt aloituksesta...
eikä palstalla ole miesvihaa :)
Tuo trollaaja on venäläinen igor, jonka tehtävänä on syöttää pahaa mieltä ja oloa tänne palstalle. Miesviha yksi teemoista, joilla venäjä sitten ratsastaa paremmuutena länteen "missä naiset vihaa miehiä ja hankkii yksin lapsia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Katsokaas huviksenne sen viestihistoriaa... melkoista meininkiä ollut, ja palstamammat ovat tykkäilleet pllu märkänä sen miesvihaviesteistä.
Se on trolli, jonka tehtävänä on tänne syytää sukupuolten välistä vihaa ja siten vihaa feminismiä vastaan. Jotta venäjä sitten voi olla parempi maa jossa naiset sentään tottelee kotona eikä vihaile miehiä ja hanki yksinään lapsia ilman isejä.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Nykyään voi ilmoittaa onko mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen tinderissä. Mutta olen etsimässä siellä miestä, en isää, vaan henkilöä jonka kanssa natsaa. Jos hänellä on lapsia ja mies on ihana, otan heidät pakettina. MIksi te naiset teette asioista aina niin vaikeita? Yksi hankaloittaa exän elämää ja kiristää lapsilla, toinen taas ei huoli miestä jolla on lapsia... Ei ihme että olette yksinäisiä ja onnettomia ja vielä kuulostatte tosi itsekkäiltä.
Olen 30 vuotias lapseton nainen ja nimenomaan haluab itselleni miehen jolla ei ole lapsia eikä niitä halua. Jos vastaan tulisi ihana mies jolla sattuisi olemaan lapsia niin hylkäisin tämän ehdokkaan juurikin siksi että tulevat pakettina. Meitä on kuule moneen junaan enkä näin sinkkuna ole yhtään sen yksinäisempi tai onnettomampi kuin parisuhteessakaan
Vierailija kirjoitti:
[eikä palstalla ole miesvihaa :)
Itsehän tämä Tinder-mies ajattelee aivan typeriä kirjoittaessaan, että on helpompaa kuin toisella ei ole lapsia. Eikö tämä mies yhtään ajattele, että todennäköisesti (vapaaehtoisesti) lapsettomat naiset ajattelevat ihan samoin, että on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia.
Ap
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän tämä Tinder-mies ajattelee aivan typeriä kirjoittaessaan, että on helpompaa kuin toisella ei ole lapsia. Eikö tämä mies yhtään ajattele, että todennäköisesti (vapaaehtoisesti) lapsettomat naiset ajattelevat ihan samoin, että on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia.
Ap
Sun aikas meni jo Igor, sä "ryssit"
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitäpä tuosta.
Päästä jo irti tuosta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Kun eronneena kahden lapsen äitinä olin tinderissä, kyllä minäkin ensisijaisesti etsin lapsetonta seuraa. Katsos kun ihan kaikki saavat etsiä ihan minkälaista seuraa haluavat. Niin sinä kuin minä ja tuo yh-isä.
yh-äiti on yhteiskunnan pohjasakkaa mutta yh-isä on arjen sankari.
Ei välttämättä iigori, vaan ihan kotimainen trollailija. Onhan niitäkin vaikka kuinka paljon. Vai onko jotain erityistä, mikä viittaisi itänaapurin suuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä iigori, vaan ihan kotimainen trollailija. Onhan niitäkin vaikka kuinka paljon. Vai onko jotain erityistä, mikä viittaisi itänaapurin suuntaan?
8 tunnin työpäivä.
Joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 tunnin työpäivä.
Joka päivä
Joku epäile modeksi jossain toisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eronneena kahden lapsen äitinä olin tinderissä, kyllä minäkin ensisijaisesti etsin lapsetonta seuraa. Katsos kun ihan kaikki saavat etsiä ihan minkälaista seuraa haluavat. Niin sinä kuin minä ja tuo yh-isä.
Saahan sitä etsiä. Mutta kuten kerran yhdelle kahden lapsen yh-äidille sanoin että usko unelmiis että joku fiksu täysijärkinen lapseton mies ottaa jonkun yh-mamman riesakseen. Ei varmasti ota jos kaikki on kotona. En minäkään ottaisi jos ei olis lapsia, mutta kun on omia lapsia niin miksei, jopa suotavaa, on samanlainen ajatusmaailma.
Lapsettomuus ei välttämättä kerro mitään ajatusmaailmasta. Joillekin lapsettomuus voi jopa olla tahatonta ja tosi kova paikka. Mä olen kohdannut paljon miehiä, joillain on ollut lapsia, joillain ei. Se on vain yksi tekijä. Se että miten toinen pystyy asettumaan toisen ihmisen asemaan ei ole riippuvainen siitä onko hän lisääntynyt.
Tietysti tuokin on mahdollista, mutta harvassa sellaiset tapaukset ovat. Itse perheen isänä voin sanoa että jos olisin lapseton ja tietäisin mikä perhe helvetti odottaa yh-mamman kotona, en saakeli koskisi tikullakaan. Miettisin myös jo yh mamin itsensä näkökulmasta että kannattaako lapsetonta miestä ottaa, koska ei ole mitään kokemusta lapsiperheen arjesta, voi iskeä aika lujaa jos olettaa että seurustelu on samanlaista kuin lapsettoman kanssa. Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä etsiä. Mutta kuten kerran yhdelle kahden lapsen yh-äidille sanoin että usko unelmiis että joku fiksu täysijärkinen lapseton mies ottaa jonkun yh-mamman riesakseen. Ei varmasti ota jos kaikki on kotona. En minäkään ottaisi jos ei olis lapsia, mutta kun on omia lapsia niin miksei, jopa suotavaa, on samanlainen ajatusmaailma.
Ja sinulla on kaikki oikeus ajatella näin. Se kertoo kuitenkin vain sinusta. Ei kenestäkään muusta.
Kyllä se kertoo aika yleisesti ihan kaikista. Aivan kaikki ei lapsettomalla sinkulla ole kohdallaan jos suostuu lapsellisen kanssa yhteen. Niin se vain on.
Sinun mielestäsi ihastumisella ja rakastumisella ei ole mitään tekemistä pariutumisen kanssa?
Vai oletko sitä mieltä, että lapselliseen ei voi rakastua, jos itse on lapseton?
Voi, mutta erittäin epäkypsällä ajatuksella. Vähän kuin teininä ihastui ja rakastui kun fyysinen yhteys oli niin kiva, joka päivä vain pantiin ja pantiin. Sitten jossain vaiheessa kun se fyysisyys heikkeni, huomasi että jäljellä ei ole mitään yhteistä. Jos on fiksu ja ajattelee mitä parisuhteessa pitää olla. Fyysinen vetovoima, samankaltaisuus, muut asiat lisäksi niin aika heikkoa on lapsellisen kanssa, jos ei itsellä ole lapsia.
Aloitus ja sun vastaus siihen on normaalia keskustelua?
Ehkä pietarissa...