Tinderissä pikkulapsen yh-isä etsii lapsetonta naista
Olen Tinderissä ja olen kirjoittanut profiiliini etsiväni miestä, jolla ei ole alle teini-ikäisiä lapsia. Silti saan jatkuvasti tykkäyksiä pikkulasten yh-isiltä. Viimeksi tänään minulle lähetti tykkäyksen 5-vuotiaan lapsen vuoroviikkoisä. Tykkäsin tahallani takaisin ja kysyin, että miksi hän lähetti minulle tykkäyksen, kun olen nimenomaan profiilissani ilmaissut, etten ole kiinnostunut pikkulasten isistä. Hän sitten pahoitteli , että ei ollut huomannut tuota tekstiäni. Kysyin häneltä, että eikö hän ole täällä Tinderissä tutustunut muihin yh-äiteihin, että olisi hyvä, jos molemmilla on lapsia, niin elämäntilanteet ovat samanlaiset. Tähän mies vastasi: Ajattelen asian ehkä eri tavoin. Helpompi se on tavata ihmistä, jolla ei ole lapsia. Ymmärrän, hyvin, jos toisella on lapsi, mutta mieluummin ehkä ei..
Ihan tekisi mieli kysyä, että eikö hän ymmärrä, että lapsettomat naiset, varsinkin velat, ajattelevat just samoilla tavoin, tosin heillä se on ymmärrettävämpää, koska heillä itselläänkään ei ole lapsia.
Kommentit (122)
Vittuako pitää taas miehiä maalittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen tinderissä. Mutta olen etsimässä siellä miestä, en isää, vaan henkilöä jonka kanssa natsaa. Jos hänellä on lapsia ja mies on ihana, otan heidät pakettina. MIksi te naiset teette asioista aina niin vaikeita? Yksi hankaloittaa exän elämää ja kiristää lapsilla, toinen taas ei huoli miestä jolla on lapsia... Ei ihme että olette yksinäisiä ja onnettomia ja vielä kuulostatte tosi itsekkäiltä.
Minä en olisi huolinut pienten lasten isää enää siinä vaiheessa, kun omanikin oli jo iso. En halunnut elää uudestaan sitä aikaa, kun lomat vietetään lasten ehdoilla, arjesta puhumattakaan. En muista enää, mainitsinko asiaa erikseen deittiprofiilissa, luultavasti käytin sellaista palstaa, missä pystyi rastimaan kohdat "on lapsia" ja "ei halua lapsia" mutta pystyikö ne rastimaan myös toiveeksi toiselle osapuolelle... en jaksa muistaa. Joka tapauksessa netin kautta löytyi pari vuotta minua nuorempi mies, jolla oli kaksi suunnilleen saman ikäistä lasta kuin omani. Ei se suhde kestänyt kuin puolitoista vuotta, mutta lapsista se ei johtunut. Ja hänellekin tein heti alussa selväksi, että yhteen en muuta niin pitkään kuin jommalla kummalla on kotona asuvia lapsia.
Saattaa monesti olla, että pienen lapsen eronnut isä on ollut perhe-elämään osallistumaton vätys, joka on suurin syy eroon ollut. Itse en missään tapauksessa haluaisi ottaa riskiä, että kyseinen tyyppi tulisi lapsensa kanssa mun ja mun lapsen elämään soluilemaan, helposti kävisi niin, että minä hoitaisin ja ruokkisin koko talouden lapset.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä toivoa. Toivottavasti kukaan lapseton ei haksahda.
Miten niin? Voi olla ihan hyväkin mies.
Tosiasia on että tietyssä ikäluokassa ei enää ole kaikille tarjolla riittävän hyviä lapsettomia miehiä. Itse valitsisin sata kertaa mieluummin hyvän miehen jolla on lapsia kuin huonon lapsettoman. Näitä jälkimmäisiä on sinkkumarkkinoilla pilvin pimein.
Christiiina kirjoitti:
Minä olen yh-faija ja minulle käy vain lapseton nainen.
Maskuliinen nimimerkki sulla, mutta ei se haittaa.
Kerran kokeilin yh-naisen kanssa olemista ja sanon ihan suoraan että siitä ei tullut yhtään mitään. Olin itse silloin myös yh-isä, 5 vuotiaan tytön kanssa.
Minun lapsi jätettiin täysin ulkopuoliseksi siinä kuviossa kun ne naisystävän prinsessat tarvitsi kaiken huomion ja ajan. Pahin skenaario ja painajainen lapseni kannalta olis ollut vielä yhteinen lapsi tuollaiseen kuvioon. En halua edes ajatella sitä vaihtoehtoa, edes näin jälkikäteen.
Eli katsokaa hyvin tarkkaan jos meinaatte elää tällaisessa suhteessa. Siinä tekee lapselle isoa hallaa, ja myöskin itselleen jos homma ei toimi.
Tämä on nyt vaan se raaka fakta jonka kanssa on elettävä.
Oma lapseni on nyt jo 29 v ja asuu omassa avioliitossaan, ja minä elän nykyään parisuhteessa jossa kummallakaan ei asu enää lapsia kotona.
Kun yh-äiti hakee lapsetonta miestä, on voimaantunut rohkea itsellinen ja tietää mitä haluaa.
Kun yh-isä hakee lapsetonta naista, se on sika.
Mä ymmärrän, jos yhden lapsen yh-faija ei halua alkaa seurustella sellaisen naisen kanssa, jolla on vaikka kolme lasta kahden eri miehen kanssa, mutta en sitä, jos naisella on 1-2 samanikäistä lasta kuin mitä miehellä itsellään on.
Ja sama juttu sukupuolet toisinpäin.
Christiiina kirjoitti:
Miten sinulla on sama nimimerkki kuin ap:lla, joka on nainen? Unohdit kirjautuneesi nimimerkillä, kun provosit?
Minulle oli kahden lapsen äitinä itsestäänselvyys, että etsin kumppania miehestä, joka on myös isä. Ja löysinkin ihanan kolmen lapsen isän. Tapailin joitain lapsettomia miehiä ja havaitsin, että heidän oli paljon vaikeampaa tehdä aikataulutuksia, tietynlainen hedonismi ja itsekkyys kukoisti. Lapselliset miehet pysyvät muutenkin paremmin mukana ajassa, kun on seurailtava yhteiskunnan arvomuutoksia omien lasten kasvaessa ja kyseenalaistaessa meidän keski-ikäisten ajatukset ja arvot. Mitään uusioperhettä en etsinyt, en yhteenmuuttoa, lapset menevät edelle kunnes aikuistuvat. Järjestämme parisuhteen laatuaikaa 2 - 3 krt/kk ja se riittää molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Miten sinulla on sama nimimerkki kuin ap:lla, joka on nainen? Unohdit kirjautuneesi nimimerkillä, kun provosit?
Ei kun tarkoitus oli laittaa tuo lause lainausmerkkeihin ja selventää, mitä tuo mainitsemani Tinder-mies ajatteli parinhausta.
Kirjoituksesta saa kuvan että aloittajan "ongelma" on enemmän identiteettikysymys kuin tinder. Hän ei itsekkään nyt tiedä olisiko nainen vai mies, kenenkä persoonana kirjoittaa. Alku vaikutelma tekstistä on selkeesti naisen persoona mutta sitten kommentoikin heti alussa että on yh-faija. Nimimerkki kääntyisi kyllä naisen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Kun eronneena kahden lapsen äitinä olin tinderissä, kyllä minäkin ensisijaisesti etsin lapsetonta seuraa. Katsos kun ihan kaikki saavat etsiä ihan minkälaista seuraa haluavat. Niin sinä kuin minä ja tuo yh-isä.
Saahan sitä etsiä. Mutta kuten kerran yhdelle kahden lapsen yh-äidille sanoin että usko unelmiis että joku fiksu täysijärkinen lapseton mies ottaa jonkun yh-mamman riesakseen. Ei varmasti ota jos kaikki on kotona. En minäkään ottaisi jos ei olis lapsia, mutta kun on omia lapsia niin miksei, jopa suotavaa, on samanlainen ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eronneena kahden lapsen äitinä olin tinderissä, kyllä minäkin ensisijaisesti etsin lapsetonta seuraa. Katsos kun ihan kaikki saavat etsiä ihan minkälaista seuraa haluavat. Niin sinä kuin minä ja tuo yh-isä.
Saahan sitä etsiä. Mutta kuten kerran yhdelle kahden lapsen yh-äidille sanoin että usko unelmiis että joku fiksu täysijärkinen lapseton mies ottaa jonkun yh-mamman riesakseen. Ei varmasti ota jos kaikki on kotona. En minäkään ottaisi jos ei olis lapsia, mutta kun on omia lapsia niin miksei, jopa suotavaa, on samanlainen ajatusmaailma.
Ja sinulla on kaikki oikeus ajatella näin. Se kertoo kuitenkin vain sinusta. Ei kenestäkään muusta.
Ei kukaan halua parisuhteeseen naisen/miehen kanssa jolla on lapsia.
Pariutukoon keskenään.
Christiiina kirjoitti:
Mä ymmärrän, jos yhden lapsen yh-faija ei halua alkaa seurustella sellaisen naisen kanssa, jolla on vaikka kolme lasta kahden eri miehen kanssa, mutta en sitä, jos naisella on 1-2 samanikäistä lasta kuin mitä miehellä itsellään on.
Ja sama juttu sukupuolet toisinpäin.
Mutta vielä vähemmän ymmärtää sellaisia joilla on lapsia ja yrittää lapsetonta kumppania.
Nää yh-isät (ja isät yleensäkin) ovat jänniä deittipalveluissa.
Itse etsin lapsetonta miestä. Silti välillä ilmenee näitä miehiä, joilla on lapsia (toki isoja, teini-ikäisiä, mutta kuitenkin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulla on kaikki oikeus ajatella näin. Se kertoo kuitenkin vain sinusta. Ei kenestäkään muusta.
Kyllä se kertoo aika yleisesti ihan kaikista. Aivan kaikki ei lapsettomalla sinkulla ole kohdallaan jos suostuu lapsellisen kanssa yhteen. Niin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuus ei välttämättä kerro mitään ajatusmaailmasta. Joillekin lapsettomuus voi jopa olla tahatonta ja tosi kova paikka. Mä olen kohdannut paljon miehiä, joillain on ollut lapsia, joillain ei. Se on vain yksi tekijä. Se että miten toinen pystyy asettumaan toisen ihmisen asemaan ei ole riippuvainen siitä onko hän lisääntynyt.
Lapsi synnyttämälläkö nainen siihen suhteeseen joka kerta sitoutuu?