Suurin osa suomalaisista jäämässä lapsettomiksi
https://yle.fi/a/74-20011458
Minä en osaa nähdä tätä negatiivisena asiana. Jos lapsia haluaa, heidät täytyy uskaltaa tehdä. Jos ei uskalla niin se on luonnonvalinta, tällaiset ihmiset eivät pärjää. Jos ei tahdo, niin se ei ole keneltäkään pois.
Kommentit (541)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on sitä heikompaa ainesta. Ehkä yhteiskunta on jo liiankin hyvä, kun ei ole ongelmia niin ei opi kantamaan vastuuta. Ja jos ei osaa ottaa vastuuta, on vaikea kuvitella hankkivansa lapsia.
Nykyinen Suomi on yksi ihmiskunnan historian menestyneimpiä ja toimivimpia yhteiskuntia.
Jos me olemme sitä "heikompaa ainesta", niin olisi mielenkiintoista tietää mikä kansakunta siinä tapauksessa on "vahvaa ainesta".
No ei sukupuuttoon kuoleva ja ylipainoinen kansa mitenkään voi olla parempaa ainesta. Kyllä ne vahvemmat ihmiset tulevat kolmansista maista, joissa ovat joutuneet kokemaan kovia ja silti selvinneet. Jos olet koskaan käynyt vaikka slummissa niin tiedät mitä edes hengissä pysyminen siellä vaatii.
Pointtini oli lähinnä se että Suomi on 50 vuodessa muuttunut rutiköyhästä agraariyhteiskunnasta yhdeksi maailman menestyneimmistä yhteiskunnista.
Samaan aikaan nämä mainitsemasi slummilaiset paskovat edelleen kadulle ja kuolevat tauteihin, joista täällä ei ole enää kärsitty vuosikymmeniin.
Niin kumpi meistä siis olikaan sitä heikompaa ainesta?
Ei se tee minusta vahvempaa ainesta, jos isovanhempani ovat rakentaneet hyvän yhteiskunnan. Minulla on vain käynyt hyvä tuuri. Olen saanut kaiken valmiina koska olen syntynyt Suomeen. Kyllä olen heikompaa ainesta ja voin myöntää sen rehellisesti.
Eihän se tuurista ole kiinni että Suomeen olet sinä syntynyt, jos kerran olet vanhempiesi lapsi!
Sinun velvollisuutesi on toimia PARHAASI MUKAAN perheesi, sukusi, heimosi ja Isänmaasi hyväksi, vaikka oletkin heikompaa ainesta!
Tee jotakin suomen kansalle hyödyllistä, äläkä ruikuta!
Ei ole mitään isänmaata ja suomalaiset lähinnä vihaa toisiaan ja tuollaisten mulkkujen hyväksi pitäisi jotain tehdä.
Sähköyhtiöt ja ruokakaupat varastaa rahasi, nehän ne varsinaisia hyväntekijöitä on. Pöllivät kansalaisten rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset on sitä heikompaa ainesta. Ehkä yhteiskunta on jo liiankin hyvä, kun ei ole ongelmia niin ei opi kantamaan vastuuta. Ja jos ei osaa ottaa vastuuta, on vaikea kuvitella hankkivansa lapsia.
Tämä. Vain heikko aines on tarpeeksi tyhmää tuottaakseen viattomalle kärsimystä lisääntymällä.
Juuri näin! Katso vaikka Afrikkaa tai Intiaa! Ja sitten ne odottavat käsi ojossa, että Valkoinen Mies elättää ne kaikki!
Muun muassa entinen pääministeri Katainen sanoi jo vuosia sitten Suomen tarvitsevan kipeästi miljoonia ulkomaan huippuosaajia. Kuitenkin, parhaanakin vuonna olemme saaneet vain 30000. Ei ihme, että maamme köyhtyy ja suomalaiset ovat katoamassa sukupuuttoon. Uskon ja toivon, että Orpon seuraava hallitus laittaa asioita tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miks tavismies ei kelpaa naisille?? Tavismies on kuin ilmaa naisille.. Se pullukkanainenkin haluaa sen atleettisen akateemisen miehen!!
Tavis ei saväytä.
Rokotteet steriloi. Syntyvyys romahtanut. Australiassa jopa 70%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Jos tilannetta lähdetään korjaamaan, niin olisiko joku palkinto niille, jotka uskaltaa hankkia useamman.
Sitten joku dorka tehtailisi lapsia palkkion takia vaikka ei jaksaisi hoitaa.
Lapsiparat.
Juuri näin monet ulkomaalaiset Suomessa toimivat!
Ja ihmettelevät sitten, miten rahaa tulee tekemättä mitään! Usein ulkomaalaisten 'yksinhuoltajien' kohdalla kyse onkin sharian mukaisesta moniavioisuudesta, ja suomalainen, pienellä palkallaan kituuttava veronmaksaja kustantaa asunnot ja toimeentulon kaikille näille 'yksinhuoltajille' lapsineen!
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Jos tilannetta lähdetään korjaamaan, niin olisiko joku palkinto niille, jotka uskaltaa hankkia useamman.
Erittäin huono ja mätäaivoinen idea.
Missään nimessä ei saa yllyttää ihmisiä millään palkinnoilla lisääntymään. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja olisi parempi ettei kaikki lisäänny.
Jos joku oikeasti haluaa lapsia, niin eikö se lapsi muka riitä sille ihmiselle palkinnoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ TEKISIN HETI LAPSEN KUN LÖYTYISI HYVÄ MIES, koska lapset tuovat iloa. Eihän se helppoa aina ole, kasvatus siis, mutta ei ole muutenkaan ollut tapana mennä sieltä missä on aita matalin.
Terveisin, yhden lapsen äiti
Mikä on se mystinen "hyvä mies". Ei ainakaan ilmeisesti se edellinen, jos jätti sinut.
Olipa rumasti kommentoitu! Olen eri jolle kommentoit. Tuttavani jäi nuorena leskeksi, kun puoliso kuoli tapaturmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Suomi on yksi ihmiskunnan historian menestyneimpiä ja toimivimpia yhteiskuntia.
Jos me olemme sitä "heikompaa ainesta", niin olisi mielenkiintoista tietää mikä kansakunta siinä tapauksessa on "vahvaa ainesta".
No ei sukupuuttoon kuoleva ja ylipainoinen kansa mitenkään voi olla parempaa ainesta. Kyllä ne vahvemmat ihmiset tulevat kolmansista maista, joissa ovat joutuneet kokemaan kovia ja silti selvinneet. Jos olet koskaan käynyt vaikka slummissa niin tiedät mitä edes hengissä pysyminen siellä vaatii.
Pointtini oli lähinnä se että Suomi on 50 vuodessa muuttunut rutiköyhästä agraariyhteiskunnasta yhdeksi maailman menestyneimmistä yhteiskunnista.
Samaan aikaan nämä mainitsemasi slummilaiset paskovat edelleen kadulle ja kuolevat tauteihin, joista täällä ei ole enää kärsitty vuosikymmeniin.
Niin kumpi meistä siis olikaan sitä heikompaa ainesta?
Ei se tee minusta vahvempaa ainesta, jos isovanhempani ovat rakentaneet hyvän yhteiskunnan. Minulla on vain käynyt hyvä tuuri. Olen saanut kaiken valmiina koska olen syntynyt Suomeen. Kyllä olen heikompaa ainesta ja voin myöntää sen rehellisesti.
Eihän se tuurista ole kiinni että Suomeen olet sinä syntynyt, jos kerran olet vanhempiesi lapsi!
Sinun velvollisuutesi on toimia PARHAASI MUKAAN perheesi, sukusi, heimosi ja Isänmaasi hyväksi, vaikka oletkin heikompaa ainesta!
Itse olet heikkoa ainesta.
Vierailija kirjoitti:
MINÄ TEKISIN HETI LAPSEN KUN LÖYTYISI HYVÄ MIES, koska lapset tuovat iloa. Eihän se helppoa aina ole, kasvatus siis, mutta ei ole muutenkaan ollut tapana mennä sieltä missä on aita matalin.
Tämä. Lisääntyminen on aina pohjimmiltaan erittäin itsekäs teko, jotakin itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa toisesta ketjusta synnärikokemuksia niin ymmärrätte miksi.
Luepa huviksesi synnärikokemuksia 50 vuoden takaa, kun lapsia syntyi paljon enemmän. Ainoa johtopäätös mihin noista synnärikokemuksista voi tulla on se, että mitä helpompi synnytys, sitä vähemmän lapsia. Oma äitini synnytti minut ilman mitään kivunlievitystä 70-luvulla, eikä ole silti ikinä valittanut, että olipa hirveää.
:d No jopas mikä johtopäätös mut oiskohan ihan siks et siihen aikaan "kuului" hommata lapsia.
Juuri näin. Sosiaalinen paine lisääntyä oli aivan valtava eikä tehokkaita ehkäisykeinoja ollut saatavilla niin hyvin kuin nykyään. Eivät kaikki ennenkään niitä lapsia varsinaisesti halunneet, niitä vain tuli.
Tämä. Aina voi pitää housut jalassaan. Minuunkaan ei kukaan mies ole tehnyt tarpeitaan kuuteen vuoteen.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne yrittävät punkea tänne sieltä kolmansista maista, jos ne kerran ovat "vahvempaa ainesta"?
Miksi ne eivät pane asioita kuntoon siellä kotonaan, missä on lämmintä ja mukavaa ja luo omaa, kukoistavaa yhteiskuntaa omalta, kulttuuriselta pohjaltaan vaan tunkevat elätettäviksi tänne pohjoiseen, missä on kylmää, pimeää ja lyhyt kasvukausi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä ei saa yllyttää ihmisiä millään palkinnoilla lisääntymään. Kaikista ei ole vanhemmiksi ja olisi parempi ettei kaikki lisäänny.
Jos joku oikeasti haluaa lapsia, niin eikö se lapsi muka riitä sille ihmiselle palkinnoksi?
Jep, typerää yllyttää ihmisiä lisääntymään lisääntymisen takia. Sen sijaan olisi tärkeää, että nuoret pääsisivät kiinni aikuisuuteen (opinnot valmiiksi, vakituinen työ, asunto) nykyistä nopeammin.
Tässä muutamia vaihtoehtoja:
- Lisää aloituspaikkoja korkeakouluihin
- Korkeammat opintotuet
- Enemmän vakituisia työpaikkoja määräaikaisten sijaan
- Lisää edullisia ja nykyistä tilavampia vuokra-asuntoja
Lisäksi olisi toivottavaa, että nuorille aikuisille syntyisi positiivisempi kuva perhe-elämästä. Tällä hetkellä moni 25-30v nuori näkee lapsiperhe-elämän lähes painajaismaisena projektina eikä ihanana elämän tarkoituksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että me suomalaiset olemme lihavia, ankeita ja vähän yksinkertaisia kalpeanaamoja. Putosimme puusta vasta reilut sata vuotta sitten, kun muulla maailmalla oli jo tuhansien vuosien historia ja korkeakulttuureita. Kukaan ei jää meitä kaipaamaan. Tulevaisuus on vähemmistöjen.
Kyllä meitä suomalaisia on ollut olemassa paljon kauemmin kuin sata vuotta! Aivan järkyttävää nähdä ihmisten sitkeästi väittävän muuta. Joltain yhdysvaltalaiselta vielä ymmärtäisi tuollaista sontaa.
Sinulla on ilmeisesti luetunymmärtäminen vähän hakusessa. Toki suomalaisia on ollut olemassa, mutta tosiaan "putosimme puusta" vasta hiljattain ja se on faktaa.
t. eri
Suus kiinni, Igor!
Vierailija kirjoitti:
Oliskin se lapsen hankkiminen aina vaan uskaltamisesta kiinni.
Mitä aloittaja uskaltamisella tarkoittaakaan. Paradoksaalista saattaa tässä olla se, että ne, jotka ns. eivät uskalla, voisivat olla mitä parhaimpia vanhempia.
Ja nykyaikana lapsettomuuden takana saattaa yhä useammin olla kumppanin puute. Ei vaan löydy luotettavaa, sopivaa ihmistä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se mystinen "hyvä mies". Ei ainakaan ilmeisesti se edellinen, jos jätti sinut.
Olipa rumasti kommentoitu! Olen eri jolle kommentoit. Tuttavani jäi nuorena leskeksi, kun puoliso kuoli tapaturmassa.
Se onkin täysin eri asia. Pahoittelut tuosta tragediasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa toisesta ketjusta synnärikokemuksia niin ymmärrätte miksi.
Luepa huviksesi synnärikokemuksia 50 vuoden takaa, kun lapsia syntyi paljon enemmän. Ainoa johtopäätös mihin noista synnärikokemuksista voi tulla on se, että mitä helpompi synnytys, sitä vähemmän lapsia. Oma äitini synnytti minut ilman mitään kivunlievitystä 70-luvulla, eikä ole silti ikinä valittanut, että olipa hirveää.
:d No jopas mikä johtopäätös mut oiskohan ihan siks et siihen aikaan "kuului" hommata lapsia.
Juuri näin. Sosiaalinen paine lisääntyä oli aivan valtava eikä tehokkaita ehkäisykeinoja ollut saatavilla niin hyvin kuin nykyään. Eivät kaikki ennenkään niitä lapsia varsinaisesti halunneet, niitä vain tuli.
Tämä. Aina voi pitää housut jalassaan. Minuunkaan ei kukaan mies ole tehnyt tarpeitaan kuuteen vuoteen.
N31
Miksi olet ollut sellaisten "miesten" kanssa, jotka ovat käyttäneet sinua vaan patjana?
En ole minäkään 7-vuoteen "tarpeitani" tehnyt yhteenkään naiseen, tai kuunnellut mitään vittuilua siitä, mitä minä en ole ja mitä minun pitäisi olla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, typerää yllyttää ihmisiä lisääntymään lisääntymisen takia. Sen sijaan olisi tärkeää, että nuoret pääsisivät kiinni aikuisuuteen (opinnot valmiiksi, vakituinen työ, asunto) nykyistä nopeammin.
Tässä muutamia vaihtoehtoja:
- Lisää aloituspaikkoja korkeakouluihin
- Korkeammat opintotuet
- Enemmän vakituisia työpaikkoja määräaikaisten sijaan
- Lisää edullisia ja nykyistä tilavampia vuokra-asuntoja
Lisäksi olisi toivottavaa, että nuorille aikuisille syntyisi positiivisempi kuva perhe-elämästä. Tällä hetkellä moni 25-30v nuori näkee lapsiperhe-elämän lähes painajaismaisena projektina eikä ihanana elämän tarkoituksena.
Läheltä kun seuraa, niin onhan se aika karua. Olen seurannut, kun sisko kasvattaa poikaansa. Lisäksi miehelläni on edellisestä liitosta lapsia. Vauvakuume vaan vähenee, kun katselee sitä showta vierestä.
Minä en tee tähän pahaan ja kylmään sekä väkivaltaiseen maailmaan yhtään muksua.