Säästäminen kylppärin lattialämmityksen sammuttamisella
Jos kytken kylpyhuoneen lattialämmityksen pois päältä, niin kauanko kestää, että olen säästänyt homehtuneen kylpyhuoneen remontin hinnan takaisin?
Kommentit (94)
Mulla menee kylppärin lattialämmitykseen noin 100 kWh kuukaudessa. Mulle sähkö maksaa tällä hetkellä siirtoineen ja veroineen 35 senttiä per kwh eli kylppärin lattia maksaa sen 35 euroa kuussa.
Ja lämmitys riittää että se on aika pienimmällä asetuksella, kunhan se on vain päällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kylppärin lattialämmitykseen noin 100 kWh kuukaudessa. Mulle sähkö maksaa tällä hetkellä siirtoineen ja veroineen 35 senttiä per kwh eli kylppärin lattia maksaa sen 35 euroa kuussa.
Kun keskimääräinen kylppäriremppa maksaa noin 15.000€, sen on sähkön hinnassa säästänyt remonttiin noin 36 vuodessa. Aika nohevaa säästöä olettaen, että home ilmestyy vasta 36 vuoden jälkeen. 😂
Terveisiä kaikille sähkönsäästäjille! Kohta ei ole töistä pulaa. 🤑
Naurettavaa. Laittakaa jääkaappiinkin lämpö päälle ettei vaan homehdu.
Suihkukaappi vaa sinne, ihan turhaa lämmittää lattiaa huoneessa jossa ei ees nukuta.
Laattamies kirjoitti:
Terveisiä kaikille sähkönsäästäjille! Kohta ei ole töistä pulaa. 🤑
Joo, älkää seuravalla kerralla laittako homehtuvia laattoja vaan tiivis muovimatto, josta pyyhkäistään lika pois eikä mene kosteutta taakse eikä halkea kuten laatta, jos lämpötila on yli minuutin ajan alle 21 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja lämmitys riittää että se on aika pienimmällä asetuksella, kunhan se on vain päällä.
höpöhöpö
Voin kertoa että mulla ollut kerrostaloasunnossani 20 vuotta lattialämmitys kylpyhuoneessa pois päältä. Juuri oli koko taloyhtiön suunniteltu kylppäriremontti jossa uusittiin lattia- ja seinälaatat. Mitään kosteusvauriota ei lattiassa ilmennyt kun revittiin auki, vaikka en ole käyttänyt lattialämmitystä.
Sen vuoksi olen jättänyt käyttämättä, kun se nostaa sähkölaskua ihan älyttömästi. Halvoilla sähkönhinnoillakin 150-200 eur/kk jos on koko ajan päällä. Tosin mulla on kylpyhuoneessa myös sähköpatteri, joka koko ajan päällä. Jos lattialämmitys olisi ainoa kuivaava elementti, niin sitten ehkä olisi pakko pitää päällä.
Vaihdatteko jääkaapin jos siellä on jokin homehtunut? Tyhmänä olen vaan pessyt...
Riippuu missä asut. Jos asut kerrostalon ylemmissä kerroksissa niin tuskinpa se homehtuu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu missä asut. Jos asut kerrostalon ylemmissä kerroksissa niin tuskinpa se homehtuu mihinkään.
Millä perusteella näin?
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa että mulla ollut kerrostaloasunnossani 20 vuotta lattialämmitys kylpyhuoneessa pois päältä. Juuri oli koko taloyhtiön suunniteltu kylppäriremontti jossa uusittiin lattia- ja seinälaatat. Mitään kosteusvauriota ei lattiassa ilmennyt kun revittiin auki, vaikka en ole käyttänyt lattialämmitystä.
Sen vuoksi olen jättänyt käyttämättä, kun se nostaa sähkölaskua ihan älyttömästi. Halvoilla sähkönhinnoillakin 150-200 eur/kk jos on koko ajan päällä. Tosin mulla on kylpyhuoneessa myös sähköpatteri, joka koko ajan päällä. Jos lattialämmitys olisi ainoa kuivaava elementti, niin sitten ehkä olisi pakko pitää päällä.
Tiiviit lattiat ja seinät ovat tiiviit, ei niissä lattialämpöä tarvitse. Vilkaise ja tunnustele miten on uimahallissa lattialämpöjä, et taida löytää, kun ei niitä vaan tarvita.
Riippuu täysin siitä lattiasta. Läheskään kaikissa ei ole koskaan ollutkaan eivätkä homehtuneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella näin?
Se on ihan riittävän lämmin. Ellet sitten ihan koko aikaa pidä sitä märkänä.
Seuraavalla kerralla laitat sitten ne vesieristeet.
Muista tukkia myös lyöppärin ilmanvaihto ettei lämpö karkaa.
Minä sammutan välipäiviksi, kun en käytä suihkua. Päällä on vain niinä päivinä kun käyn suihkussa ja tietysti kuivaan kylppärin siitä huolimatta lastalla ja pyyhkeellä. Näillä sähkön hinnoilla on yksinkertaisesti pakko. Toki kävin joka päivä suihkussa silloin, kun sähkölaskusta pystyi vielä selviämään ja käyn taas, kun sähkön hinta palaa entiselleen.
Lattialämmitys koko ajan 30 astetta. Vi..... mitä idio........ te olette kun uskotte joka kusetusta.
Kylpyhuoneremontti maksaa noin 5000-10000€, joten vastaus on kauan. Kannattaa mieluiten maksaa sähköstä, hinnat putoavat kuitenkin ensi tai seuraavana vuonna.