Masentuneet: Hoitakaa nyt päänne kuntoon ennen lastenhankintaa!
Niin ei tartte miettiä mitä mömmöjä voi vetää naamaansa raskaana ollessaan. Miettikää nyt edes sitä sikiön terveyttä, jos ette muuten tajua minkä takia on hyvä olla " kuivilla" kun hankkiutuu raskaaksi!
Kommentit (51)
Vierailija:
Eli siitä, ETTÄ MIKSI PITÄÄ HANKKIUTUA RASKAAKSI JOS ON MASENNUSLÄÄKITYS PÄÄLLÄ? t. AP
Minä, minä, minä. Täälläkin kajahtaa vaan se, että " minä" ja " minun tarpeeni" menevät kaiken edelle... Mites sellaiset sanat kuin vastuuntunto ja itsetuntemus? Mitä tekemistä tällä asialla on rotuhygienian kanssa? Nykyäänhän on ehkäisyvälineet keksitty, joten lapsensaantia on mahdollisuus rajoittaa vähän elämäntilanteenkin mukaan. Masentunut vanhempi on kaikkein huonoin mahdollinen vanhempi lapselle. Suurin osa huostaanotoista tehdään vanhempien mielenterveysongelmien takia ja niiden vaikutus lapsen psyykkeen on musertava. Todellakin lapsi ansaitsee elämälleen pohjaksi terveet vanhemmat. Aina voi tulla vahinkoja ja terveys voi murtua myöhemmin, mutta lähtökohtaisesti pitäisi pyrkiä tarjoamaan parempaa.
Muuten, vielä 70-luvulle astihan asia oli yksinkertaisempi, kun mielenterveyden häiriöistä kärsineillä ja vammaisilla oli lisääntymiskielto. Että pakkosterilointi takaisin käyttöönkö?
T. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava.
Sama kuin kieltäisi diabeetikkoa ottamasta insuliinia ennen kuin hankkii lapsia ja kun ei pysy ilman insuliinia kunnossa niin sitten käsketään olla hankkimatta niitä lapsia.
Masennuslääkkeet ei ole sen vaarallisempia kuin monet muutkaan lääkkeet. Kun syödään masennuslääkkeitä niin ne pitää masennuksen poissa. Minä syön masennuslääkkeitä enkä ole masentunut koska syön lääkkeeni. Masennun jos lopetan. Olen aivan normaali äiti jolla on vain krooninen sairaus jonka ilmenemismuoto on masennus.
Lääkkeitä käyttävä masennuspotilas ei ole masentunut. Lääke korjaa aivojen välittäjäaineiden tason normaaliksi. Aivot ovat elin siinä kuin mikä tahansa muukin elin, ja niihin voi tulla häiriöitä kuten muihinkin elimiin. Ei masennus poikkea tässä suhteessa muista sairuksista.
että vähän paradoksaalinen ehdotus
Vierailija:
T. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava.
raskauden aikana joutuu käyttämään särkylääkkeitä raskaudenkin aikana.
Eihän siitä mitään tule jos äiti voi huonosti niin vauvakin voi.
Onneksi on sentään asiantuntevia lääkäreitä, jotka osaa punnita oikein hyödyt/haitat kussakin tapauksessa.
Etenkään näissä masennustapauksissa ei voida yleistää noin kuin ap tekee. Ei voida ajatella noin mustavalkoisesti että joko tai.
Jokainen vakituista lääkitystä käyttävä joutuu tukalaan tilanteeseen raskauden kanssa. Joudutaan todella pulmalliseen tilanteeseen sairauden ja lääkityksen kanssa.
Esim. toiset joilla on lievempi masennus tai jokin muu paniikki tai mielenterveyshäiriö voivat tulla hyvinkin toimeen raskaudenaikana ilman lääkitystä. Ja se voidaan lopettaa siksi ajaksi ja kokeilla jotain muita lääkkeettömiä hoitovaihtoehtoja.
Toiset eivät saa lopettaa lääkitystä ja lääkäri katsookin sen " paremmaksi " haitaksi kuin lääkkeettömänä olemisen.
Ja vaikka lääkitys lopetettaisiin, voi potilaan tila huonota raskauden aikana, että lääkitys on pakko aloittaa uudelleen.
Nämä ovat kaikki yksilökohtaisia tapauksia, eikä voida yleistää.
Sitä paitsi en tiedä yhtäkään masennuslääkkeiden takia vammautunutta lasta.
Ei panadoliakaan suositella käytettäväksi, mutta jos sitä tarvitsee niin tottakai se on ok. Itseasiassa mitään lääkkeitä ei suositella käytettäväksi PAITSI JOS NIIHIN ON TARVE. Niin 55 ota muuten itse asioista selvää ennen kuin jaat ennakkoluulojasi tietona.