Saatko Kelan tukirahoja?
Kommentit (104)
Saan kansaneläkettä alle 100€/kk.
Emme todellakaan saa mitään tukia. Olemme aina olleet omillaan toimeen tulevia. Nykyään vieläpä oikeinkin hyvin eikä meidän tarvitse enää tehdä töitä.
Saan asumistukea! En saanut kororaa sairastaessani päivärahaa
Tmi olen
Vierailija kirjoitti:
Joo.
Kela-taksi ja lääkekaton täytyttyä kaikki reseptilääkkeet. Tämän vuoden omavastuut ei vielä täynnä. Parin kk päästä on.
(Lähes kaikki käyttää myös kelalorvattavia lääkkeitäkin)
Tunnetpa sairasta porukkaa. Omasta tuttavapiiristäni ei todellakaan läheskään kaikki käytä mitään lääkkeitä.
Jos porukka ei trollaa ja tuo on oikeasti noin 50-50 olen kyllä todella huolissani.
Saan muutamasta verenpaine- ja sydänlääkkeestä 65 %:n korvauksen Kelasta.
En, mutta olen aikaisemmin saanut.
En Kelan tukea, mutta perussairauteni hoidon sairaalassa maksaa kunta minun pientä sarjahoitomaksuani lukuunottamatta. Ei ole halpaa, n. 4 000 e vuodessa.
Kävin apteekissa.Vuoden alussa omavastuu 50€.En saanut kela korvausta.
Asumistuella ja työmarkkinatuella olen elänyt 85% aikuisiästäni, eli noin 15 vuotta.
Eli köyhillä on enemmän sairauksia ja vammaisia lapsia. Joopa joo. Itse hankittuja ongelmia. Mutta mikä siinä, tukiaisilla Suomi nousuun! Juuri tämän porukan lisääntymistä pitää ehdottomasti tukea verorahoilla. Muuten lääkärit ja erityisopettajat jäävät työttömiksi. Pelastetaan samalla muukin maailma, meiltä se sujuu! #sarcasm
Ja näin selittyi palstan vasemmistolaisuus. Tukia saavat käyttävät täällä aikaa.
Saan asumistukea. Auttaa vuokranmaksussa, en pärjäisi ilman.
Kyllä. Tammikuussa sain opintotukea, helmi-maaliskuussa työmarkkinatukea. Aloitan huhtikuussa työt, ja vaikka teen 70 % työaikaa matalapalkka-alalla, en aio hakea soviteltua työttömyystukea.
Suoraan Kelasta en saa enää mitään. Ainoa lapsi on 19v. Opiskelen töiden ohessa niin olen toki välillä hakenut opintotuen, mutta aina palauttanut opintorahan heti koska tulorajat menee yli. Se raha vain on pakko hakea, että saa myös lainantakauksen opintolainaan.
Toki sitten yhteiskunta tukee terveydenhuoltoa lääkäreiden, hoitajien, lääkkeiden yms osalta ja niitä tarvitsen aina välillä. Astmaan ja kilpirauhasen vajaatoimintaan on jatkuvat lääkitykset.