Saatko Kelan tukirahoja?
Kommentit (104)
Kelakorvausta yksityisellä käynnistä. Tosin ihan naurettavan pieniä summia.
Asumistuki. Ihan hyvä, et näin aikuisopiskelijana saa jotain veroja takasi, joita olen tässä männä vuosina maksellut oikein urakan kanssa.
Saan lapsilisää yh-korotuksella ja elatustuen. Joskin jälkimmäinen on kyllä etävanhemman tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan työmarkkinatukea 703e ja lapsilisät 199e.
703e? Mulla ollut aina n. 540e
Niin, lapsikorotusten kanssa 703e.
Vierailija kirjoitti:
Onko eläke muka tuki?
Ainakin mä saan työkyvyttömyyseläkkeen Kelasta ja osan Kevasta.
Lapsilisää kolmesta lapsesta noin 333e ja alle 16v vammaistukea yhdestä lapsesta noin 100e
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia. Käyn töissä,olen sinkku eikä lapsia ole. Olen vain nettomaksaja täällä joten kiittäkää minua että minä rahoitan teidän elämistä ketkä saatte jotain tukia tältä yhteiskunnalta!
Koen että ne kaikki ihmiset ketkä saavat tilillensä jotain rahallista tukea tältä yhteiskunnalta niin he ovat kerjäläisiä ja muiden rahoilla eläviä.
Eikö minun pitäisi saada joku mitali ja suuret kehut kun minä olen nettomaksaja?
M33
Ei. Me muut on tehty lapsia jotka aikanaan maksaa sinun eläkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään tukia. Käyn töissä,olen sinkku eikä lapsia ole. Olen vain nettomaksaja täällä joten kiittäkää minua että minä rahoitan teidän elämistä ketkä saatte jotain tukia tältä yhteiskunnalta!
Koen että ne kaikki ihmiset ketkä saavat tilillensä jotain rahallista tukea tältä yhteiskunnalta niin he ovat kerjäläisiä ja muiden rahoilla eläviä.
Eikö minun pitäisi saada joku mitali ja suuret kehut kun minä olen nettomaksaja?
M33
Jos sulla on koulutus et kyllä vielä ton ikäisenä oo nettomaksaja :D jos ei ole, tuskin tienaat tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Ei. Me muut on tehty lapsia jotka aikanaan maksaa sinun eläkkeesi.
Ei kyllä minä itse kerrytän omaa eläkettäni.
Kyllä. Lapsilisää, sitä tulee vielä reilu kolme vuotta.
Vierailija kirjoitti:
M33
Ei, koska et tuota uusia veronmaksajia. Minäkin käyn töissä ja maksan veroja, lisäksi kasvatan kolmea uutta tulevaisuuden veronmaksajaa. Ja se lapsilisä, minkä heitä varten saan, ei tietenkään riitä heidän elätykseen, ei kata kuin hyvin pienen osan kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan työmarkkinatukea 703e ja lapsilisät 199e.
703e? Mulla ollut aina n. 540e[ Sinä joka saat 540e. On oikein.Et laskennut siihen mukaan asumistukea lapsinlisiä tai elatusmaksuja? Käteen jäävä osuus on 540e. Kelan toimentulotuessa elämiseen YKSINASUVALLA.Muut sit maksaa yhteiskunta vuokra,sähkö kotivakuutus.SV-Lääkeet.sairalan plk.maksut
Vierailija kirjoitti:
M33
Kun sairastut, niin sitten se nakki napsahtaa sullekin. Ja ensimäiset 17 vuotta sustakin maksettiin lapsilisä, ja varmasti otit vastaan myös opintotuet. Joten...? Mitä vanhemmaksi tulet, sitä enemmän alat taas saada Kelan tukia.
Kela-korvausta saan ostamistani lääkkeistä ja joka vuosi lääkekatto tulee täyteen jo kesällä vai viimeistään alkusyksystä. Kelahan ne lääkkeet sen jälkeen minulle maksaa, 2.50 euroa / 3 kk lääkkeet.
Näyttää siltä, ettei puolet palstalaisista käy ollenkaan lääkärissä tai osta mitään reseptilääkkeitä ja ovat lapsettomia. En ihan usko.
"Kelan maksamia etuuksia saa jo 80 prosenttia suomalaisista. HS:n grafiikat kertovat, miksi valtaosa suomalaisista saa rahaa Kelasta. Noin 4,4 miljoonaa suomalaista sai jotain Kelan maksamaa etuutta viime vuonna. Se tarkoittaa, että 80 prosenttia suomalaisista sai taloudellista tukea Kelalta."
Näyttää siltä että aika moni valehtelee ettei saa mitään...
Lapsikorotuksen, lapsilisän ja alimman vammaistuen (lapsella keliakia).