Saatko Kelan tukirahoja?
Kommentit (104)
Joo.
Kela-taksi ja lääkekaton täytyttyä kaikki reseptilääkkeet. Tämän vuoden omavastuut ei vielä täynnä. Parin kk päästä on.
(Lähes kaikki käyttää myös kelalorvattavia lääkkeitäkin)
Saan työkyvyttömyyseläkettä, takuueläkettä ja 100% kelakorvauksen lääkkeistä. Eli kyllä saan
Saan lapsilisän ja eläkkeeseen lapsikorotuksen.
Eläkettä ei kuitenkaan maksa kela, vaan Varma.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen asumistuki, työmarkkinatuki ja perustoimeentulotuki.
Tilille tulee joka kuukausi rahaa 555,11 euroa kohtuullisten asumismenojen jälkeen eli minun tapauksessani vuokra, sähkö ja vesi on jo maksettu kokonaan. Olen terve, joten mitään sairaalakuluja ei ole, mutta jos on sairas, niin sitten niitäkin maksavat perustoimeentulotuen kautta paljonkin riippuen sairauksista esim. yleisesti vaikkapa diabeteslääkkeet ja seurantaan liittyvät kulut.
Pakko kysyä, että mitä te saatte näistä toimeentulotukitrollauksista, joita näkyy täällä vähän väliä?
Nimittäin mielenkiintoista, että saat juuri toimeentulotuen perusosan verran rahaa tilillesi, kun jokainen oikeasti joskus toimeentulotukea saanut tietää, että laskennallista summaa harvoin sattuu saamaan 1:1 tilille. Eli oikeasti sinulla ei ole mitään käsitystä todellisuudesta.
Siis oikeasti onko tämä joku oikeistoblokin vaalikampanjatempaus, jolla lietsotaan kateellisuutta toimeentulotukea kohtaan? Että saadaa ihmiset siihen moodiin, että tukia maksetaan niin paljon, että niitä voikin oikeistohallituksessa hyvin leikata?
Aika vähän vanhempia täällä vaivapalstalla. Onko tästä tullut teinien (17+) temmellyskenttä vai onko kaikilla lapset lähteneet tailähtemässä kotoa?
Lapsilisä ja kotihoidontuki. Kohta kuitenkin takaisin töihin veronmaksajan rooliin.
Kyllä saan kolmesta lapsesta sosiaalituet eli
Yhdestä lapsesta 94,88 euroa
Toisesta lapsesta 104,84 euroa
Kolmannesta lapsesta 133,79 euroa. Yhteensä siis 333,51 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään. Lapsena sain lapsilisää ja olen opiskeluaikana saanut opintorahaa ja asumistukea, näistä ajoista on 20 vuotta. Joskus olen käynyt yksityisellä lääkärin vastaanotolla josta olen saanut Kela-korvausta. Tällä hetkellä minulla ei ole käytössä lääkkeitä ja olen perheetön.
N45
Lapsena sait lapsilisää? Siis oletko teiniäiti ollu aikoinaan? Se lapsilisähän ei tule sen lapsen tilille vaan se menee vanhemman tilille joka voi käyttää sen rahan miten haluaa.
Meidän lapsi on jo täysi-ikäinen, mutta se lapsilisä meni 13-vuotiaasta asti hänen omalle tililleen.
Tuo on erittäin epätasa-arvoista että valtio oikein itse asettaa rikkaiden lapset parempaan asemaan kuin köyhien lapset. Rikkaiden perheiden lapsilisät menee säästöön ja ne annetaan lapselle kun se täyttää 18 ja köyhien perheiden lapsilisät menee kulutukseen.
Olen tuo, jolle kommentoit. Lapsi on lapsi ja oikeutettu lapsilisään, olivat hänen vanhempansa sitten köyhiä tai rikkaita. Meidän lapsi esim. osti noilla omalle tililleen laitetuilla lapsilisillään itselleen vaatteet ja joitan harrastukseen liittyvää tavaraa. Hän sai kyllä käyttää ne jo ennen kuin käytti 18-v.
Lapsilisää ei ole tarkoitettu lapselle itselleen tai taskurahaksi/viikkorahaksi, vaan se kyllä on tarkoitettu vanhemmilla lapsesta koituviin kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Nej, inte en cent. Trots att man inte bor i Finland, betalar man skatt till världens skattekåtaste skithål som heter Finland. Skulle Åbolands skärgård inte existera, skulle man för länge sedan ha gjort slut på det hela. Hur kunde det gå så helt åt röven för er?
Siis asut Ahvenanmaalla, mutta et koe asuvasi Suomessa? Silti se Suomen tarjoama suomalaisten veronmaksajien raha kyllä kelpaa teille oolantilaisille. Jos kerran olette ei-suomalaisia ja autonomisia, niin maksakaa itse omat kulunne.
Vierailija kirjoitti:
Nej, inte en cent. Trots att man inte bor i Finland, betalar man skatt till världens skattekåtaste skithål som heter Finland. Skulle Åbolands skärgård inte existera, skulle man för länge sedan ha gjort slut på det hela. Hur kunde det gå så helt åt röven för er?
Häivy.
Kyllä. Käyn Kelan tukemassa kuntoutusterapiassa ja lääkkeistä saan kelakorvaukset.
En, Kelakorvattavia lääkkeitä olen joskus lapsille hakenut, olisko kolme vuotta sitten 🤔
Ja ei, emme nosta lapsilisiä.
Mulla on reseptilääkkeitä. Osa niistä korvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis asut Ahvenanmaalla, mutta et koe asuvasi Suomessa? Silti se Suomen tarjoama suomalaisten veronmaksajien raha kyllä kelpaa teille oolantilaisille. Jos kerran olette ei-suomalaisia ja autonomisia, niin maksakaa itse omat kulunne.
Turun saaristoa kai tarkoittaa... Mutta miksi ihmeessä on av.llä jatkuvasti Suomea haukkumassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan työmarkkinatukea 703e ja lapsilisät 199e.
703e? Mulla ollut aina n. 540e
Miten leveästi pystyt elämään tuolla 540€:lla? Vastaajalla siinä on kaksi lasta mikä nostaa summaa. Silleen jos ajattelee että siihen pitää elättää lapsetkin niin aika tarkka saa olla pärjätäkseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa mitään. Lapsena sain lapsilisää ja olen opiskeluaikana saanut opintorahaa ja asumistukea, näistä ajoista on 20 vuotta. Joskus olen käynyt yksityisellä lääkärin vastaanotolla josta olen saanut Kela-korvausta. Tällä hetkellä minulla ei ole käytössä lääkkeitä ja olen perheetön.
N45
Lapsena sait lapsilisää? Siis oletko teiniäiti ollu aikoinaan? Se lapsilisähän ei tule sen lapsen tilille vaan se menee vanhemman tilille joka voi käyttää sen rahan miten haluaa.
Meidän lapsi on jo täysi-ikäinen, mutta se lapsilisä meni 13-vuotiaasta asti hänen omalle tililleen.
Tuo on erittäin epätasa-arvoista että valtio oikein itse asettaa rikkaiden lapset parempaan asemaan kuin köyhien lapset. Rikkaiden perheiden lapsilisät menee säästöön ja ne annetaan lapselle kun se täyttää 18 ja köyhien perheiden lapsilisät menee kulutukseen.
Olen tuo, jolle kommentoit. Lapsi on lapsi ja oikeutettu lapsilisään, olivat hänen vanhempansa sitten köyhiä tai rikkaita. Meidän lapsi esim. osti noilla omalle tililleen laitetuilla lapsilisillään itselleen vaatteet ja joitan harrastukseen liittyvää tavaraa. Hän sai kyllä käyttää ne jo ennen kuin käytti 18-v.
Lapsilisää ei ole tarkoitettu lapselle itselleen tai taskurahaksi/viikkorahaksi, vaan se kyllä on tarkoitettu vanhemmilla lapsesta koituviin kuluihin.
Lapsesta koituvia kuluja ovat lapsen / nuoren vaatteet sekä harrastuskustannukset. Meidän poika on ostanut netistä vaatteet itselleen 13-vuotiaasta lähtien, ja juurikin noilla lapsilisillään, jotka menevät hänen tililleen. Lapsilisän lisäksi hän toki sai rahaa tarvitessaan.
Näitä tukia ei enää ole puolen vuoden kuluttua. Nyt on mentävä töihin, sillä puolen vuoden kuluttua työpaikkoihin tulee valtava ryntäys. Ymmärrän, että työkyvyttömät saavat tukia, mutta laiskojakin elätetään.
En saa. En asu Suomessa ja täällä missä asun ei ole mitään Kelaa.
En sen puoleen sitä tarvitsekaan, tienaan elantoni ja eläkettä varten on eläkesäästöt
Kun jään eläkkeelle tulen saamaa jonkin verran työeläkettä mutta se tulee Kevalta.
En. Opiskelen, mutta tukikuukaudet loppu. Muihin tukiin en ole oikeutettu, joten osa-aikatyöllä mennään. Opinnot venyy hieman.