Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämäsi merkittävimpiä ilon lähteitä?

Vierailija
05.01.2023 |

Hieroja kysyi minulta, mitkä asiat tuovat iloa ja mistä nautin.

Pysähdyttävä kysymys, jota täytyy oikeasti alkaa miettiä. Suoritan ja olen vaan muita varten.

Siksi kysyn teiltäkin.

Kommentit (230)

Vierailija
41/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri, että mulla ei ole ilonlähteitä. Lainkaan.

Siksipä tämä ketju on monella tärkeä.

Vierailija
42/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen, esim hyvä lehti tai elämäkerta.

Herkullinen ruoka.

Hyvä fiilis kun on saanut kuntoiltua.

Nauraminen työkaverin kanssa.

Lasten kanssa mukava pieni hetki.

Saunominen.

Hyvä kappale.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässäni on paljon isoja asioita joista saan olla kiitollinen. Kuitenkin elämä on opettanut usean läheisen ihmisen kuoltua ja muiden isompien menetysten myötä, että onnea ei kannata rakentaa niiden isojen asioiden varaan. Ja varsinkaan omaa identiteettiään ei kannata rakentaa minkään sellaisen varaan, minkä voi menettää. Olen oppinut myös sen, että jos hehkutan liikaa jotain tiettyä asiaa, saatan menettää sen nopeammin kuin uskonkaan, ja siksi opettelen jalat maassa -elämistä: vaikka saisin yhtäkkiä 100 miljoonaa euroa tililleni, en hehkuttaisi asiaa liikaa enkä ajattelisi elämäni muuttuneen, koska muuten saattaisin vauhtisokeudessani tuhlata kaiken johonkin sellaiseen mistä alkaa kertyä velkaa, kunnes kaikki 100 miljoonaa euroa olisivat poissa ja jäljelle olisi jäänyt vain isot velat.

Tällä hetkellä olen kiitollinen perheestäni, terveydestäni, ystävistäni, työstäni ja harrastuksistani, tiedostaen kuitenkin että kaiken tämän voin menettää ihan koska tahansa. Onnea minulle tuovatkin sellaiset ihan pienet asiat kuten kävelylenkit kylmässä pakkasaamussa ja se kun näen tuntemattomienkin ihmisten hymyilevän tai nauravan. Ja oma identiteettini rakentuu siihen ajatusmalliin omasta itsestäni, että olen vähään tyytyväinen, pienistä asioista nauttiva ihminen, joka kuitenkin tiedostaa saaneensa elämältä paljon hyvää ja juuri siksi haluaa antaa sitä hyvää myös eteenpäin. En anna sitä kovin usein suurina tekoina, vaan ihan pieninä asioina, kuten kysymällä toisten kuulumisia ja sanomalla muille jotain positiivista.

Kaiken voi menettää.

Vierailija
44/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskenkorva

Vierailija
45/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana miesystäväni. Meillä on sellaista tajunnan räjäyttävää seksiä, että välillä itken ilosta ja onnesta.

Luonnossa kulkeminen yksinään tai koirani kanssa. Kuvaan aika paljon ja minulle tuottaa iloa kun osaan vangita jonkun tunnelman, yksityiskohdan tai jännittävän komposition. Toisen kerran tulen iloiseksi kun jaan muutamille ihmisille parhaimmat palaset ja he ovat vaikuttuneita tai ilahtuneita tai kuvat ovat muuten koskettaneet.

Kuvaan myös paljon lapsiani ja eläimiäni. Kuvaaminen noin ylipäätään tuottaa minulle paljon iloa (paitsi kun siitä tulee velvoite ja olettamus, joten yritän pitää sitä ihan omana juttunani fiilis pohjalta enkä anna muiden määritellä sitä).

Ihanat lapseni tuottavat paljon iloa (ja tuottavat myös eniten huolta). Kaksi isointa on jo muuttanut kotoa, mutta nautin heidän seurasta kun tavataan ja saan iloa heidän onnistumisistaan ja kun jakavat uusista elämyksistään.

Musiikki. Hyvä, juuri siihen hetkeen sopiva kappale saattaa koskettaa ihan julmetusti.

Hyvä keskustelu, joka soljuu ja pulppuaa, haastaa sopivasti, on totinen, mutta myös kepeä samaan aikaan. Näitä on hieman liian harvoin

Vierailija
46/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin juuri, että mulla ei ole ilonlähteitä. Lainkaan.

Älä etsi ilon lähteitä, vaan etsi kiitollisuuden lähteitä. Jokaiselta löytyy niitä. Voit olla kiitollinen, että sinulla on jotain tiettyä ruokaa, tai sinulla on vapaus olla oma itsesi, tai sinulla on mukava nojatuoli, tms.

Se kasvaa, mihin fokusoituu.

Vierailija
47/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, kissani, paras ystäväni, videopelit, pari tiettyä twitch stiimaajaa (striimaavan pelejä)

Vierailija
48/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen.

Vierailija
49/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Parisuhde, jossa seksuaalista seikkailullisuutta yli 30 vuoden yhdessä olon jälkeenkin

2. Lapsilla ammatit ja parisuhteet, pärjäävät elämässä

3. Oma keho toimii, on vielä terve  ja on omaa silmää miellyttävässä kunnossa vaikka mittarissa jo tosi paljon

4. Liikunta: Kestävyyttä, voimaa, lihaksia, liikkuvuutta, tasapainoa haastavaa joka viikko 8-15 tuntia

5. Ystävät, lähipiiri

6. Ruoka

7. Juoma, kohtuus kaikessa

8. Taloudellinen riippumattomuus, voin tehdä mitä haluan reilusti alle eläkeiän, nyt ollut pari välivuotta työstä

9. Matkailu, välillä etelän lämpöön ja valoon

10. Hyvät jännityssarjat, joissa psykologista puolta. Nuorempana mikään fiktiivinen ei koskaan koukuttanut, Sopranoskin varastossa katsomatta vielä.

11. Eläminen kaupungin ytimessä, mahdollisuuksia lähteä ja piipahtaa juttuihin matalalla kynnyksellä

Uusi asia, joka nousemassa. Tiedostin ja tajusin tämän vasta parin kolmen vuoden sisällä: Toteutunut hyvän elämän kaari lämmittää mieltä, paljon hyvää on tapahtunut ja saanut kokea, enemmän kuin ihminen voi kohtuudella vaatia, kiitollisuus siitä. Fear of missing out ei ole koskaan vaivannut, mutta tullut elämään rauhaa ja levollisuutta. Ei tarvitse kahmia materiaa, varallisuutta, asemaa tai kokemuksia, niitä on jo ollut.  Tunne siitä, että on elämässä pelannut korttinsa ja jakanut voimansa oikein. Luottanut omaan näkemykseen, vaikka se saattanut poikeata yleisesti ajatellusta. Saa nähdä mille sijalle nousee todennäköisesti alkaa kolkutella mitallisijoja ennen pitkää.

Vierailija
50/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloa arkeeni tuottavat harrastukseni, musiikki, taide ja pulmapelit. Ristikoiden ratkominen, palapelit, tietovisat, arvoitukset. Musiikin kuuntelu niin että tuntuu sydämessä asti, laulaminen ja soittaminen. Aamukahvi sohvalla. Kaunis kotini. Työ ja asiakkaat silloin, kun olemme onnistuneet ja lasten riemu ja onni näkyy. Mieheni, kun ennen nukahtamistaan antaa pusun otsalleni.

Vierailija
51/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Nukkuminen

2.Kissat

3. Se tunne, kun on saanut siivottua kunnolla

4. Silloin on hyvä olo, kun huomaa että talven keskellä yhtäkkiä aurinkoinen päivä.

5. Hyvät lukemat älykellossa tuovat hyvän fiiliksen

6. Se tunne viimeisenä tuntina duunissa kun tietää, että on vapaapäiviä edessä

Vierailija
52/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde, jalkapallo, juokseminen, nukkuminen, matkat ja niiden suunnittelu, tee ja palkkapäivä.

Vierailija
53/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Olenkohan aikuisena tuntenut iloa juuri koskaan. Sellaista hiljaista tyytyväisyyttä kyllä, se on aika perus olotilani, eikä se vaadi muuta syytä kuin että ei ole juuri akuutisti mitään vialla, mihinkään ei satu, ei ole vilu tai nälkä, ei ole mitään kriisiä tms. Mutta ilo? Ehkä kännissä joskus. Muuten niin voimakkaita tunteita ei juuri esiinny.

Vierailija
54/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat, käsityöt, leffat, musiikki, luonto, läheiset, pihasauna...💕

Vierailija
55/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lukeminen

- yksin oleminen

- tv-sarjat

- tanssiminen

- musiikki

- syvälliset keskustelut

- liikunta (ainoastaan yksi tietty laji, mutta sen tuottama ilon määrä on viime aikoina vähentynyt)

Aika vähän oikeastaan saan iloa mistään. Minulla on mies, lapsia ja työ, mutta en koe niiden varsinaisesti tekevän minua iloisemmaksi tai onnellisemmaksi. Olisin aika varmasti yhtä iloinen ja onnellinen ilman niitäkin. Tällä hetkellä niiden yhdistelmä myös vie minulta paljon voimia.

Vierailija
56/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, liikunta ja jalkakylpy. 😊

Vierailija
57/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani, ehdottomasti se suurin ilon lähde

Ja mies tietysti

Kaverit

Suklaa

Kirjat

Vierailija
58/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogalentoharjoitus olisi mutta vähän hankala tehdä kuin on isot nivustyrät ja polvi vähän reistailee. 

Joogalento (sanskrit: aakaasha-gamanam, tarkoittanee: ilmaa/avaruutta pitkin kulkeminen) on tosin ensisijaisesti menttaalinen harjoitus, joten sen voi tehdä vaikka makuulla. Silloin alkaa hytkymään ikään kuin Niilo Vainio olisi sut kaatanut. Mielestäni se on lähinnä huippuunsa kehitettyä ja yksinkertaistettua itsesuggestiota, mutta voin olla toki väärässä.

Monet ovat ehkä kokeneet sen että varsinkin kun oikein väsyneenä menee goisimaan, jäsenet hytkyvät unen rajamailla oltaessa. Tuo lienee sukua joogalentohytkymiselle, tai sitten ei.

Menen yleensä maate noin puoli kahden maissa. Jos herään aamulla kuudelta enkä enää tahdo saada unen päästä kii, muutama minuutti joogalentoa, ja usein sammun kuin saunalyhty, kun äärimmäinen rentouden tila iskee päälle.  Nukun helposti sen jälkeen erittäin virkistävää unta esimerkiksi kello kymmeneen. Senkin jälkeen olen jopa varttitunnin iloinen kuin peipponen!

Olen yli 70-vuotias eläkkeellä oleva talkkari.

Vierailija
59/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-se että olen saanut koko ikäni olla ja saan edelleenkin olla terve

-harrastukset (joita on useita) ja niissä onnistuminen ja kehittyminen

-puoliso ja perhe

-ystävät

-yksinolo, varsinkin metsässä

-hyvä musiikki

-hyvä ruoka

Vierailija
60/230 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan av-ketjuissa viisastelu sekä viina ja naiset, kun en osaa laulaa lainkaan.