Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, poistatteko kasvoistanne karvoja(posket/leuka) - tai käsistä?

Vierailija
04.01.2023 |

Tuli puheeksi parin tuttavan kanssa, ja haluan nyt tietää kun rupesi oikeasti ahdistamaan:

Kuinka moni nainen siis poistaa kasvoistaan karvoja -- Tähän en siis laskisi kulmakarvoja tai niitä yhdistyneitä kulmakarvoja siitä keskeltä, niitä varmasti suuri(n) osa poistaa tai on poistanut joskus. Eli tarkotan poskien tai muun kasvojen alueen karvoitusta.
Entä käsikarvat? Vatsakarvat? Itselläni ainakin kasvaa navasta häpykarvoihin hyvin hento juova, jonka poistan aina alapään ajelun yhteydessä.

Ja minkä ikäinen olet, missä vaiheessa karvoja oli "pakko" ruveta kontrolloimaan?
Miten paljon poistatte? Posket, leuka, otsa..? Kädet? Muut?

--- ja oma vastaukseni kaikkiin:

Itseltäni siis lähtee turhat kulmakarvat omien kulmien alta, ne ylimääräiset karvat kulmien välistä sekä ylähuulen karvat(kaikki, käytön vahaa, pinsettejä sekä ihan vaan sheivaan useimmiten.)
Lisäksi leuassani on tällä hetkellä ehkä 3 tai 4 tummempaa karvaa, jotka nyppään pois heti kun huomaan.
Uskon että tämä pahenee iän myötä, itse olen siis nyt 30-vuotias.

Ja oletteko huomanneet muutoksia raskauden myötä?

Lähinnä siis kiinnostaa, kuinka moni poistaa myös poskien karvat ynnä muut. Itsellänikin niitä haihtuvia tosiaan on, mutta en ole tosissani ajatellut niiden jatkuvaa poistoa ennen kuin juttelin tämän ystävän kanssa. Hänen mukaansa minun siis pitäisi se tehdä, ja kyseessä siis tietenkin mies.

Vastailkaa kiitos!! Onko oikeasti joku trendi että naiset poistavat karvat myös esimerkiksi poskistaan ja käsivarsistaan? :(

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin poistan välillä poskista vaaleaa nukkaa muistuttavaa karvaa. Kun kasvaa tiheästi ja tuntuu jo sormien alla.

Toisesta sieraimista kasvaa aina nyppimisen jälkeen samasta kohtaa yksi musta suora karva ja todella häiritsevästi näkyy kun kasvaa ulos sieraimista.

Rinnoista nypin pois yksittäisiä tummia karvoja.

Vierailija
22/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan joku hormonihäiriö, kun sekä ylähuuleen että leukaan kasvaa paljon mustaa karvaa. Ne poistan, koska en tuntisi oloani mukavaksi viiksekkäänä ja parrakkaana. 

Mullakin nykyään, kun aloin syömään lisäravinteita kuten rautaa ja biotiinia. Nypin ne pois. Mutta hiuksetkin on paljon vahvemmat nykyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varmaan joku hormonihäiriö, kun sekä ylähuuleen että leukaan kasvaa paljon mustaa karvaa. Ne poistan, koska en tuntisi oloani mukavaksi viiksekkäänä ja parrakkaana. 

Mullakin nykyään, kun aloin syömään lisäravinteita kuten rautaa ja biotiinia. Nypin ne pois. Mutta hiuksetkin on paljon vahvemmat nykyisin.

Minä en edes syö mitään lisäravinteita. Rauta-arvot luonnostaan ok ja hiukset olleet aina tuuheat ja runsaat. Naamakarvoitusta tullut vasta näin 40 ikävuoden lähettyvillä. Olen nyt muutamaa viikkoa vaille 39v. 

Vierailija
24/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 v. ja jo pari-kolkyt vuotta joutunut liustottamaan ja/tai pinseteillä nyppimään ylähuulesta ja leuasta pitkiä paksuja mustia karvoja. Hormonitoiminta varmaan vaikuttaa, vaikka mtn PCOS-tyyppistä tautia tms. ei ole tutkittu. Rasittavaa. Kalliit salonkihoidot ei mahdollisia.

Vierailija
25/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten vanhemmiten, mutta lasten saannin jälkeen olen mielestäni vähemmän karvainen kuin teininä. Silloin karvoja kasvoi hieman vatsalla, rinnoissa ja todella paljon häpykarvoituksesta lähtien alaspäin. Myös viikset ja kulmakarvat olivat aika itsepäiset. Nykyään keskivartalolla ei käytännössä karvoja ole lainkaan ja jalkakarvatkin ovat maltillisemmat. Kulmakarvat ja viikset kasvavat heikommin, mutta kuitenkin sen verran, että joudun nyppimään säännöllisesti. Ikävä kyllä tässä on huonokin kääntöpuoli. Tuo karvakato on merkinnyt myös heikompaa hiusten kasvua. On mulla edelleen ihan normaalipaksuiset pitkähköt hiukset, mutta ennen hiukseni olivat todella paksut ja pitkät. Ne olivat aikoinaan näyttävin piirteeni, mutta nykyään varsin keskinkertaiset. Noh, kaikkea ei voi saada. Pääasiassa on jotenkin helpottavaa, ettei tuota karvaa puske kuin miehillä konsanaan.

Vierailija
26/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen ajanut "viikseni" ne on siis sitä vaaleaa nukkaa. Välillä vaan nypin enimmät pois. Muuten ei kasva naamassa karvaa, kulmia siistin välillä. Käsikarvat ajan ehkä kerran kuussa tai parissa. Ne on kyllä vaaleat, mutta kasvaa aika pitkiksi, joten välillä ajan pois. Alapään ja sääret ajan ehkä kerran viikossa.

Vierailija
27/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kasvattaa  pitkän parran ja sitoa karvat yhteen pinkillä rusetilla.

Pakko nyppiä, leukaan kasvaa tummia paksuja karvoja. Poskissa ohutta, niitä en nypi mutta melkein jo tilasin sellaisen ihokasvanpoistovempaimen ostostv:sta, kun hypnotisoiduin yks päivä tuijottamaan ruokiksella niitä esittelyitä. 

Vierailija
28/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheivaan naamaa ja kyllä, olen nainen.

Vierailija
29/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisestä sheivannut (tai oikeastaan ottanut veet-vahalla) kaikki navasta alaspäin, koska satun olemaan karvaista sorttia eli kasvaa reisissä jne. Neljänkympin jälkeen alkoi kasvaa tiheämmin 'viiksiä', leukaan ja poskiin ja ne käyn ottamassa sokeroinnilla n. 3 viikon välein, vaikka mulla aika vaaleita ovatkin - erottuvat erityisesti, kun saa päivetystä :/ meidän suvussa normaalia eli ei oo hormonihäiriötä tmv.

Vierailija
30/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nypin viikset, mutta kun ne on vaaleat eikä niitä juuri ole, en kiinnitä niihin yleensä mitään huomiota. Leuassa kasvaa yksi tummempi ja vahvempi karva, sen nyppään pois heti kun siitä saa kiinni pinseteillä. Kyynärvarsista ajelen/vahaan karvat kesällä, muuten en. Karvat ovat vaaleita, mutta aika pitkiä ja erottuvat ruskettuneesta ihosta. Talvella en edes ajattele niitä.

Vierailija
31/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sheivaan bikinialueen ja nypin reiden puolelta tummat karvat. Navasta bikinirajaan nypin pisimmät ja tummimmat karvat. Sheivaan sääret ja joskus leikkaan muutaman tumman karvan isovarpaasta. Kasvoilta nypin leuasta tummat karvat, samoin kulmien välistä. Mielestäni käsivarsissa on luonnollista olla karvoja, niiden poistaminen olisi outoa. Kainalot sheivaan.

Ensimmäiset karvat bikinialueelle n. 10v., kainaloihin ja jalkoihin n. 12v. Leukaan ja navan alle n. 18v. Sheivaaminen/nyppiminen alkanut aina hieman myöhemmin, sillä alkuun karvat eivät ole olleet kovin erottuvia.

N29v.

Vierailija
32/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin hyvin ylipainoinen joskus 30-vuotiaana, mustia karvoja kasvoi säärissä ja varpaidenkin päällä.

Laihdutin ja ylimääräistä karvojen kasvua on nyt vanhana vain lähinnä leuassa.  Siis vaihdevuosien jälkeen hoikempanakin karvoitusta alkoi  sitten naamassakin olla. Ja nuo biotiinit ja priorinit tuovat sellaista nukkaa poskiin kuulemma ihan yleisesti.

Vierailija
33/75 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mutta ei naisilla ole erityisesti karvoja vaan ne on sellasia haivenia.En ole nähnyt karvasia naisia.

Vierailija
34/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan kasvoista ja kaulasta sitä nukkaa ja yksittäisiä leukakarvoja. Tuntuu kivemmalta meikata sitten. Käsistä en poista,ne on ohuita ja vaaleita karvoja. Lisäksi poistan yksittäisiä rinnoista, säärikarvat ja kainalokarvat.

Mulla on 2kymppisestä ollut naamassa yksittäisiä paksuja karvoja. Lähinnä leuassa ja viiksi kohdassa. Niiden määrä on pysynyt suht samana kuitenkin. Ärsyttävät silti. Nyppimällä tulisi parempi tulos mutta sillon pitää oottaa karvan kasvua tarpeeksi pitkäksi. Höyläys on nopeempaa ja kätevämpää.

Vierailija
35/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistan leuasta ja ylähuulen päältä sellaisia kovia "partakarvoja" ja nännien ympärillä myös on muutamia sitkeitä kavereita jotka pitää häätää tietyin väliajoin. Lisäksi navan alla on pari niiden kaveria. Nämä ovat olleet ainakin parikymppisestä mukana (tai silloin ne itse huomasin) ja nyt olen kohta 50v. Joskus jos laiskottaa, enkä jaksa nyppiä niitä niin vetelen höylällä. Käsikarvat olen jättänyt rauhaan, tuntuisi oudolta ajella niitä ja se sänki... 😬

Vierailija
36/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistan leuasta ja ylähuulen päältä sellaisia kovia "partakarvoja" ja nännien ympärillä myös on muutamia sitkeitä kavereita jotka pitää häätää tietyin väliajoin. Lisäksi navan alla on pari niiden kaveria. Nämä ovat olleet ainakin parikymppisestä mukana (tai silloin ne itse huomasin) ja nyt olen kohta 50v. Joskus jos laiskottaa, enkä jaksa nyppiä niitä niin vetelen höylällä. Käsikarvat olen jättänyt rauhaan, tuntuisi oudolta ajella niitä ja se sänki... 😬

Ja lisätään tähän että nenäkarvat nypin myös pois.

Vierailija
37/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus mutta ei naisilla ole erityisesti karvoja vaan ne on sellasia haivenia.En ole nähnyt karvasia naisia.

Kyllä on. Mulla on yksittäisiä paksuja ja mustia karvoja sekä leuassa, ylähuulessa, navan alla ja nännien ympärillä. Ne ei ole mitään haituvia, vaan kovia, paksuja mustia perkeleitä!

Vierailija
38/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin hyvin ylipainoinen joskus 30-vuotiaana, mustia karvoja kasvoi säärissä ja varpaidenkin päällä.

Laihdutin ja ylimääräistä karvojen kasvua on nyt vanhana vain lähinnä leuassa.  Siis vaihdevuosien jälkeen hoikempanakin karvoitusta alkoi  sitten naamassakin olla. Ja nuo biotiinit ja priorinit tuovat sellaista nukkaa poskiin kuulemma ihan yleisesti.

Onko varvaskarvat muka joku harvinainen juttu?? Minulla ainakin kasvaa vaikka en ole lähelläkään lihavuutta.

Vierailija
39/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaulalla, leuassa ja huulen päällä kasvaa tummia karvoja jotka joko ajan pois sellaisella pienellä koneella (huulipunan kokoinen "partakone") tai nypin.

harvemmin sitten nypin jotain yksittäisiä karvoja rinnoista ja pakarasta. On muutama karva jotka itsepäisesti kasvavat ko. alueilla.

Muuten pitää ajella jaloista karvat reisien takaosasta, sisäreisistä ja polvien sivuista sekä isovarpaan päältä säärikarvojen lisäksi. Bikiraja menee aika pitkälle reisille sekä nousee ylös kohti napaa.

Käsistä ei sentään tarvii karvoja poistaa.

t. Ihan just 50 täyttävä nainen. Neljänkympin jälkeen em. karvankasvu lisääntynyt.

Tummatukkainen olen ja ilmeisesti keskieurooppalaiset geenit minussa saa aikaan tämän tummien karvojen rehottamisen

Vierailija
40/75 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Mulla on yksittäisiä paksuja ja mustia karvoja sekä leuassa, ylähuulessa, navan alla ja nännien ympärillä. Ne ei ole mitään haituvia, vaan kovia, paksuja mustia perkeleitä!

Täällä kohtalotoveri. Ei tosiaan mitään hentoa haituvaa vaan vahvoja mustia karvoja.