Naiset, poistatteko kasvoistanne karvoja(posket/leuka) - tai käsistä?
Tuli puheeksi parin tuttavan kanssa, ja haluan nyt tietää kun rupesi oikeasti ahdistamaan:
Kuinka moni nainen siis poistaa kasvoistaan karvoja -- Tähän en siis laskisi kulmakarvoja tai niitä yhdistyneitä kulmakarvoja siitä keskeltä, niitä varmasti suuri(n) osa poistaa tai on poistanut joskus. Eli tarkotan poskien tai muun kasvojen alueen karvoitusta.
Entä käsikarvat? Vatsakarvat? Itselläni ainakin kasvaa navasta häpykarvoihin hyvin hento juova, jonka poistan aina alapään ajelun yhteydessä.
Ja minkä ikäinen olet, missä vaiheessa karvoja oli "pakko" ruveta kontrolloimaan?
Miten paljon poistatte? Posket, leuka, otsa..? Kädet? Muut?
--- ja oma vastaukseni kaikkiin:
Itseltäni siis lähtee turhat kulmakarvat omien kulmien alta, ne ylimääräiset karvat kulmien välistä sekä ylähuulen karvat(kaikki, käytön vahaa, pinsettejä sekä ihan vaan sheivaan useimmiten.)
Lisäksi leuassani on tällä hetkellä ehkä 3 tai 4 tummempaa karvaa, jotka nyppään pois heti kun huomaan.
Uskon että tämä pahenee iän myötä, itse olen siis nyt 30-vuotias.
Ja oletteko huomanneet muutoksia raskauden myötä?
Lähinnä siis kiinnostaa, kuinka moni poistaa myös poskien karvat ynnä muut. Itsellänikin niitä haihtuvia tosiaan on, mutta en ole tosissani ajatellut niiden jatkuvaa poistoa ennen kuin juttelin tämän ystävän kanssa. Hänen mukaansa minun siis pitäisi se tehdä, ja kyseessä siis tietenkin mies.
Vastailkaa kiitos!! Onko oikeasti joku trendi että naiset poistavat karvat myös esimerkiksi poskistaan ja käsivarsistaan? :(
Kommentit (75)
Ei nyt käsistä sentään, haatana. Net ovat hitsin kuumoittavia net vaaleat monenpituiset eri suuntiin sojottavat kyynärvarsikarvat jotka erottuvat parhaiten jos käsi on jonkin kirkkaan valonlähteen edessä parahultaisesti. Net ne kaunistavat käden, eivät mitkään punamustavihreät tribaalitahrat, tärkeet päivämäärät ja voimaantumislauseet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on useampi mies sanonut - karvaiset naiset on seksikkäitä.
Joo todella seksikästä naisella kunnon huuliparta, kainalokarvat ja oikea karvoitus jaloissa ja käsissä. Mitä näkyvämmällä paikalla sen seksikkäämpää!
nätinpää se karvoitus on kuin tatskoitus
Nelikymppisenä alkaa naisella viikset kasvaa.
En uskonut, kun työkaveri joskus puhui, kunnes tulin itse ko. ikään.
No mulla on ainakin aika karvainen naama, onneks on ihan vaaleita karvoja. Siis otsan sivuilla on aika pitkiäkin, samoin poskissa yksittäisiä sekä tietenkin poskien sivuilla ja huulten yllä. Mulla oli pieni trimmeri jolla sai ne kätsysti pois, mutta se hajos enkä oo hommannu uutta. Se oli nii kätevä nenäkarvoihinkin, mulla on sen mallinen nenä että karvat näkyy hyvin, leikkaan niitä kynsisaksilla D:
Mulla on pirun karvaiset kädetkin, vaaleita onneks ovat enkä ala niitä ajelemaan, tykkään niistä jopa :D
Vierailija kirjoitti:
No mulla on ainakin aika karvainen naama, onneks on ihan vaaleita karvoja. Siis otsan sivuilla on aika pitkiäkin, samoin poskissa yksittäisiä sekä tietenkin poskien sivuilla ja huulten yllä. Mulla oli pieni trimmeri jolla sai ne kätsysti pois, mutta se hajos enkä oo hommannu uutta. Se oli nii kätevä nenäkarvoihinkin, mulla on sen mallinen nenä että karvat näkyy hyvin, leikkaan niitä kynsisaksilla D:
Mulla on pirun karvaiset kädetkin, vaaleita onneks ovat enkä ala niitä ajelemaan, tykkään niistä jopa :D
Hennot kasvokarvat naisella on kyllä aika hot, vaikka niitä kasvaisi paikoissa joista niitä miehillä yleensä vahvastikin puskee, niitä ei kannata jyrsiä irti, ne varmasti jaksaa kantaa mukanaan. Niitä voinähdä joskus aikakausilehties isoissa lähiavokuvissa kun paneutuu yhdellä silmällä hyvän lampun alla laasemaan läpi koko naaman
e-pillereillä jos on liikaa herkutellut niin voi tullahi inhaa karvoitusta ennen aikojaan ja sitten toki jos on joku häiriötila; hirsutismi tahi pcos
Olen 28 v ja muotoilen kulmia hieman (turhat pois) ja nyppään yhden tai kaksi ylähuulen sivuun ilmestyvää hivenen tummempaa ja vahvempaa karvaa kun huomeen ne. Ne ovat tosin sen verta hennot kuitenkin ettei niitä kai muut ole koskaan huomanneet paitsi kerran yksi tyttökaveri lukiossa kun istuttiin ehkä liian lähekkäin... :D Lisäksi mulla kasvaa muutamia ihan vahvoja vatsakarvoja navan alla ja just silleen "miehekkääseen" suuntaan ylöspäin niin että siskoni väitti mun olevan joku monsterihirviö, mutta kyllä tulin myös helposti raskaaksi eikä mitään hormonihäiriöitä ole ollut että kyllä naisillakin voi jotain ylikarvoitusta olla ilman että on suunnilleen joku kromosomihäiriö..
En poista karvoja. Ovat hentoja ja huomaamattomia, ja tuntuu että iän myötä vain ohenevat. Jossakin vaiheessa oli ehkä 18 kpl kainalokarvoja, nyt en löydä niitäkään enää. Olen 59-vuotias. Kasvoissani ei ole koskaan ollut muuta kuin kulmakarvat, ja nekin aika ohuet.
Yksi hassu paikka, jossa on muutama melkein huomattava karva, on kummankin isovarpaan päällä. Annan niidenkin olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 28 v ja muotoilen kulmia hieman (turhat pois) ja nyppään yhden tai kaksi ylähuulen sivuun ilmestyvää hivenen tummempaa ja vahvempaa karvaa kun huomeen ne. Ne ovat tosin sen verta hennot kuitenkin ettei niitä kai muut ole koskaan huomanneet paitsi kerran yksi tyttökaveri lukiossa kun istuttiin ehkä liian lähekkäin... :D Lisäksi mulla kasvaa muutamia ihan vahvoja vatsakarvoja navan alla ja just silleen "miehekkääseen" suuntaan ylöspäin niin että siskoni väitti mun olevan joku monsterihirviö, mutta kyllä tulin myös helposti raskaaksi eikä mitään hormonihäiriöitä ole ollut että kyllä naisillakin voi jotain ylikarvoitusta olla ilman että on suunnilleen joku kromosomihäiriö..
vatsakarvathan on aikaa jees naisellahi, ei niitä kannata poistaa sen enempää ku vaikka silmiään. Mainosmiesten ja epäseksikkään umj-eliitin hupatusta että karvat olisivat rumia ja että ne kannattaisi muka korvata tatskoilla
En todellakaan poista. Naurettava ajatuskin.
Moni täällä sanoo, ettei heillä kasva karvat kasvoissa. Kyllä kasvaa, se vaan on niin pientä haitua useimmilla, ettette huomaa. Minäkään en välittänyt ennen, enkä oikeen vieläkään ymmärrä miksi se haittaa pitäisi poistaa.
Siispä kysynkin, miksi poistat karvat kasvoistasi?
En tarkoita viiksiä. Sellaiset minulle alkoi raskauden jälkeen kasvamaan ja on selvää, että ajan ne pois. :D
Millä keinoilla poistatte karvat kasvoista?
Poistan kasvoista, kainaloista, alapäästä, jaloista sokerilla. Käsivarsista ei tarvitse.
Näin 60 v joudun poistaan karvat leuassa päivittäin. Joskus kauhukseni töissä huomaan että leuassa tuntuu " sänki". Siksi aina mukana kertakäyttöseiveri laukussa.
Kulmakarvat pitää siistiä useamman kerran viikossa. Sääret ajelen kesäisin, käsivarsia en koskaan.
Joku sanoi, että karvojen määrä/kasvu säilyy vakiona. Mutta iän mukaan vähenee jostain ( hiukset)ja pukkaa kasvua muualle ( Leuka).