UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.
Kummasti vaan Loreenin biisiä on haluttu katsoa ja kuunnella.
Kummasti vaan plagiaatti Abban Winner takes it all-biisistä.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan plagiaatti Abban Winner takes it all-biisistä.
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä on koko Mic Mac, edellinen linkki "katkeaa kesken" artistin rahapulan takia...;)
Helmi biisi!
Näyttää ihan nuorelta John Cleeseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.
Kummasti vaan Loreenin biisiä on haluttu katsoa ja kuunnella.
Ja sitä jopa ihmiset ostavat.
Käärijän kaltaista ilopilleriä kyllä kaivataan. Menin heti aamusta kuuntelemaan lempi bändini kaikista surullisimman biisin ja itkuksihan se meni. Nyt tarvii nostaa tunnelmaa CCC:lla ja Käärijän hymyllä!
Epäilen, että Euroviisuissa Eurooppa tulee äänestämään vanhasta muistista Loreenia, koska se nyt vain on niin perinteinen viisukappale.
Muut maat sitten äänestää Käärijää, juuri samasta syystä. Ei muualla ole totuttu kuuntelemaan ns. jollotusmusiikkia, joten Käärijän mahdollisuudet on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, että Euroviisuissa Eurooppa tulee äänestämään vanhasta muistista Loreenia, koska se nyt vain on niin perinteinen viisukappale.
Muut maat sitten äänestää Käärijää, juuri samasta syystä. Ei muualla ole totuttu kuuntelemaan ns. jollotusmusiikkia, joten Käärijän mahdollisuudet on siinä.
Muiden maiden siis Euroviisuihin osallistumattomien maiden äänestys ei kuitenkaan ole kovinkaan merkityksellinen, koska se vastaa vain yhden euroviisumaan äänestystulosta.
Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.
En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.
Tietenkin ihminen saa olla huumorintajuinen, jos huumorintajua on, kuten Kääriksellä. Eihän sitä tarvitse joka biisiin ympätä määräänsä enempää, mutta älytön ajatus, että pitäisi jotenkin uhota ja esittää, että voisi olla suosittu. Esim. joku Adele on huumorintajultaan suoraan katuojasta, aivan hervoton, eikä se todellakaan ole mitenkään vähentänyt hänen suosiotaan, päinvastoin. Olisi ihanaa saada Suomeenkin julkkiksia, joilla on kyky itseironiaan eikä sitä lapsellista kukkoilua ja uhoamista.
En tarkoittanut noin enkä voi sietää Cheekiä, vaikuttaa ylimieliseltä minusta. Tarkoitin vain, että nyt on aika paljon menty huumori edellä ainakin noissa englanninkielisissä videoissa (en välttämättä ole nähnyt kaikkia) ja vähän tulisi ainakin itselle vaikutelma niistä (jos siis olisin ulkomaalainen), että kyseessä on enemmänkin huumoriartisti kuin täysin vakavissaan oleva sellainen. Huumorissa ei siis ole mitään pahaa, mutta jos menee ihan överiksi, niin siitä voi tulla väärä kuva ihmisille. Suomalaisena tiedän, että Käärijä tekee musiikkia ihan tosissaan, mutta noista viime aikaisista videoista se ei oikein välity, joten ehkä voisi siitä musiikistaankin tehdä videoita välillä. Tämäkin on vain sellaista omaa pohdintaani, ei varsinaisesti kritiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.
Taidat nyt vähän trollata. Kukaan ei ole voittanut ennen kuin voittaja on julistettu ja Loreenin faneistakin valtaosa lienee ihan normaaleja ihmisiä, vaikka eivät ymmärtäisikään äänestää parempaa esitystä. :-D
Vierailija kirjoitti:
Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.
Loreenin voitto on todennäköistä, mutta ei kuitenkaan varmaa. On edelleen olemassa mahdollisuus, että Kärtsy hulluine kusipääfaneineen saattaa voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.
Kummasti vaan Loreenin biisiä on haluttu katsoa ja kuunnella.
Miksi ihmiset ei näin tekisi, onhan se ihan hyvä biisi sinänsä ja Loreenilla on iso fanipohja jo ennestään. Ei se vielä takaa, että kaikki silti äänestävät tuota biisiä myös itse kisassa, siinä on kyse niin paljon muustakin. Selviää sitten toukokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.
Loreenin voitto on todennäköistä, mutta ei kuitenkaan varmaa. On edelleen olemassa mahdollisuus, että Kärtsy hulluine kusipääfaneineen saattaa voittaa.
Tai joku muu. Eiköhän tuo ollut ihan vaan provo.
Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen...
Nainen ei edes osallistunut UMK:hon.
Vierailija kirjoitti:
Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen...
Nainen ei edes osallistunut UMK:hon.
No eiköhän täällä saa jo muustakin puhua kuin UMK:sta, joka on jo taakse jäänyttä elämää. Eri asia sitten, tarvitseeko pakottaa jotain keinotekoista viisuhysteriaa koko ajan.
Näyttää jotenkin Allu Tuppuraiselta tossa kuvassa vaikkei muuten taida sennököinen olla. Makuasia tuo Loreen. Minä en tykkää. Käärijästä tykkään.
Tässä Ruotsin kandidaatit kuuntelevat muiden maiden edustusbiisejä. Myös Käärijälle löytyi kannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?