Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19961/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Vierailija
19962/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.

Kummasti vaan Loreenin biisiä on haluttu katsoa ja kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19963/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti vaan plagiaatti Abban Winner takes it all-biisistä.

Vierailija
19964/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan plagiaatti Abban Winner takes it all-biisistä.

Höpö höpö.

Vierailija
19965/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä on koko Mic Mac, edellinen linkki "katkeaa kesken" artistin rahapulan takia...;)

Helmi biisi!

Näyttää ihan nuorelta John Cleeseltä.

Vierailija
19966/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.

Kummasti vaan Loreenin biisiä on haluttu katsoa ja kuunnella.

Ja sitä jopa ihmiset ostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19967/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän kaltaista ilopilleriä kyllä kaivataan. Menin heti aamusta kuuntelemaan lempi bändini kaikista surullisimman biisin ja itkuksihan se meni. Nyt tarvii nostaa tunnelmaa CCC:lla ja Käärijän hymyllä!

Vierailija
19968/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että Euroviisuissa Eurooppa tulee äänestämään vanhasta muistista Loreenia, koska se nyt vain on niin perinteinen viisukappale.

Muut maat sitten äänestää Käärijää, juuri samasta syystä. Ei muualla ole totuttu kuuntelemaan ns. jollotusmusiikkia, joten Käärijän mahdollisuudet on siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19969/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että Euroviisuissa Eurooppa tulee äänestämään vanhasta muistista Loreenia, koska se nyt vain on niin perinteinen viisukappale.

Muut maat sitten äänestää Käärijää, juuri samasta syystä. Ei muualla ole totuttu kuuntelemaan ns. jollotusmusiikkia, joten Käärijän mahdollisuudet on siinä.

Muiden maiden siis Euroviisuihin osallistumattomien maiden äänestys ei kuitenkaan ole kovinkaan merkityksellinen, koska se vastaa vain yhden euroviisumaan äänestystulosta.

Vierailija
19970/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19971/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.

En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.

Tietenkin ihminen saa olla huumorintajuinen, jos huumorintajua on, kuten Kääriksellä. Eihän sitä tarvitse joka biisiin ympätä määräänsä enempää, mutta älytön ajatus, että pitäisi jotenkin uhota ja esittää, että voisi olla suosittu. Esim. joku Adele on huumorintajultaan suoraan katuojasta, aivan hervoton, eikä se todellakaan ole mitenkään vähentänyt hänen suosiotaan, päinvastoin. Olisi ihanaa saada Suomeenkin julkkiksia, joilla on kyky itseironiaan eikä sitä lapsellista kukkoilua ja uhoamista.

En tarkoittanut noin enkä voi sietää Cheekiä, vaikuttaa ylimieliseltä minusta. Tarkoitin vain, että nyt on aika paljon menty huumori edellä ainakin noissa englanninkielisissä videoissa (en välttämättä ole nähnyt kaikkia) ja vähän tulisi ainakin itselle vaikutelma niistä (jos siis olisin ulkomaalainen), että kyseessä on enemmänkin huumoriartisti kuin täysin vakavissaan oleva sellainen. Huumorissa ei siis ole mitään pahaa, mutta jos menee ihan överiksi, niin siitä voi tulla väärä kuva ihmisille. Suomalaisena tiedän, että Käärijä tekee musiikkia ihan tosissaan, mutta noista viime aikaisista videoista se ei oikein välity, joten ehkä voisi siitä musiikistaankin tehdä videoita välillä. Tämäkin on vain sellaista omaa pohdintaani, ei varsinaisesti kritiikkiä.

Vierailija
19972/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.

Taidat nyt vähän trollata. Kukaan ei ole voittanut ennen kuin voittaja on julistettu ja Loreenin faneistakin valtaosa lienee ihan normaaleja ihmisiä, vaikka eivät ymmärtäisikään äänestää parempaa esitystä. :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19973/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.

Loreenin voitto on todennäköistä, mutta ei kuitenkaan varmaa. On edelleen olemassa mahdollisuus, että Kärtsy hulluine kusipääfaneineen saattaa voittaa.

Vierailija
19974/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.

Kummasti vaan Loreenin biisiä on haluttu katsoa ja kuunnella.

Miksi ihmiset ei näin tekisi, onhan se ihan hyvä biisi sinänsä ja Loreenilla on iso fanipohja jo ennestään. Ei se vielä takaa, että kaikki silti äänestävät tuota biisiä myös itse kisassa, siinä on kyse niin paljon muustakin. Selviää sitten toukokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19975/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lörtsy hulluine kusipääfaneineen on voittanut tämän jo. Kilpailu käydään nyt toisesta sijasta.

Loreenin voitto on todennäköistä, mutta ei kuitenkaan varmaa. On edelleen olemassa mahdollisuus, että Kärtsy hulluine kusipääfaneineen saattaa voittaa.

Tai joku muu. Eiköhän tuo ollut ihan vaan provo.

Vierailija
19976/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen...

Nainen ei edes osallistunut UMK:hon.

Vierailija
19977/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen, Loreen...

Nainen ei edes osallistunut UMK:hon.

No eiköhän täällä saa jo muustakin puhua kuin UMK:sta, joka on jo taakse jäänyttä elämää. Eri asia sitten, tarvitseeko pakottaa jotain keinotekoista viisuhysteriaa koko ajan.

Vierailija
19978/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää jotenkin Allu Tuppuraiselta tossa kuvassa vaikkei muuten taida sennököinen olla. Makuasia tuo Loreen. Minä en tykkää. Käärijästä tykkään.

Vierailija
19979/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Ruotsin kandidaatit kuuntelevat muiden maiden edustusbiisejä. Myös Käärijälle löytyi kannattajia.

Vierailija
19980/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Ketju on lukittu.