UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä onko Kärtsä tähdenlento vai tuleeko siitä meidän kultapoika jolla hyvä menestys euroviisuissa ja hulppea ura urkenee.
Euroviisuilla ei liene kovin kummoinen maine "uran urkeuttajana"......
Päinvastoin, voitto voi olla taakka, jos sitä ei osaa handlata. Käärijähän on sanonut, että jos voittaa, niin pottatukka lähtee Torilla ja sitten kohti uusia tuulia.
Toivottavasti se oli vitsi, sillä rakastan sen pottatukkaa
Pottatukastakin irtosi mahtava hauskanpito, kun K selitti sen syntyä ja vaiheita. Hän osaa nauraa itselleen, ei säästele yhtään.
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
Pottatukka ollut kyllä jo vuosia ja osa Käärijän hahmoa että saa nähdä lähtisikö kokonaan... Itsekin ajattelen niin että jos alkaa laajentaa musiikkityliään niin iskisi paremmin muhun. Tosin nuo sen räpit on kyllä ihan hyviä ja sielläkin se huumori kukkii joten sai kyllä hymyn huulille kun kuunteli. Mutta ei varsinaisesti mun genreä. Monet räppärit on kyllä osanneet muovaantua uudestaan ja saaneet suuremman kuulijakunnan, ehkä Käärijäkin. Jos siis jossain vaiheessa siltä tuntuu.
Ja kyllä sieltä UMK:sta on ura auennut mm Blind Channellille. Heillä menee nyt lujaa ja maailmaa kierretään niin yksin kuin isompien bändien lämmittelijöinä. Että eiköhän Käärijäkin Suomen markkinoille pääse hyvinkin. Ulkomaille nyt tuskin havittelee. Oon muuten aika varma että kohta on joku JVG tai Roope Salminen hinkumassa yhteisbiisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
Ehkä semissäkin on "turvallisinta" äänestää Ruotsia eikä mitään "ehkä maata", koska sehän mennee varmimmin finaaliin niin että heilahtaa. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan?
Vierailija kirjoitti:
Onko Käärijä vielä vedonlyönneissä hyvällä sijalla? En ole oikeen törmännyt vielä hyvään euroviisuun. Loreen on hyvä laulaja mutta biisi on sitä taattua samaa ruotsalaista euroviisukamaa. Suomi taitaa saada hyvän sijoituksen.
Tässä on nimenomaan Euroviisujen ongelma. Biisit ovat Euroviisu-kamaa, mikä herättää minussa vain ja ainoastaan inhoreaktion. Syystä en seuraa UMK:ta enkä viisuja. Ja kyllä, olen intohimoinen musiikinkuuntelija, jonka iho nousee kananlihalle upeasta sävelkulusta. Harvoin näin enää tapahtuu, koska upeita sävellyksiä ei juuri ole. Synestesia onneksi antaa lisäpotkua musiikilliseen kokemukseen, mikä on pelkästään hyvä asia omalla kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Pottatukka ollut kyllä jo vuosia ja osa Käärijän hahmoa että saa nähdä lähtisikö kokonaan... Itsekin ajattelen niin että jos alkaa laajentaa musiikkityliään niin iskisi paremmin muhun. Tosin nuo sen räpit on kyllä ihan hyviä ja sielläkin se huumori kukkii joten sai kyllä hymyn huulille kun kuunteli. Mutta ei varsinaisesti mun genreä. Monet räppärit on kyllä osanneet muovaantua uudestaan ja saaneet suuremman kuulijakunnan, ehkä Käärijäkin. Jos siis jossain vaiheessa siltä tuntuu.
Ja kyllä sieltä UMK:sta on ura auennut mm Blind Channellille. Heillä menee nyt lujaa ja maailmaa kierretään niin yksin kuin isompien bändien lämmittelijöinä. Että eiköhän Käärijäkin Suomen markkinoille pääse hyvinkin. Ulkomaille nyt tuskin havittelee. Oon muuten aika varma että kohta on joku JVG tai Roope Salminen hinkumassa yhteisbiisiä :D
Blind Channelin lujasta menosta voi olla montaa mieltä. Uusin sinkku Flatline on menestynyt aika nihkeästi, striimausluvut on alhaisia eikä se oikein ole noussut listoille edes Suomessa, muista maista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
No jaa, kyseessä on kuitenkin ihan perushyvä popkappale ja Loreen kilpailee tässä vähän omassa sarjassaan, kun kyseessä on entinen viisuvoittaja, jolla on paljon fanipohjaa jo vanhastaan ja singlen julkaisu liittyy vahvasti lähestyviin Euroviisuihin. Jopa Rasmus on onnistunut pääsemään Brittien singlelistan kolmoseksi silloin, kun ihmiset vielä nykyistä enemmän vaivautuivat maksamaan musiikistaan. Nähtäväksi jää, mitä viisukatsojat sitten todellisuudessa haluavat äänestää voittajaksi, mennäänkö esim. kappale vai viihde edellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
Ehkä semissäkin on "turvallisinta" äänestää Ruotsia eikä mitään "ehkä maata", koska sehän mennee varmimmin finaaliin niin että heilahtaa. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan?
Häh? Meinaatko, että ihmiset ei äänestä omaa suosikkiaan siinä pelossa, että se ei pääsekään finaaliin ja seurauksena on pettymys? Että päätyvät mieluummin äänestämään jotain siedettävää ehdokasta mieluummin, jos sillä tuon pettymyksen mahdollisuuden voi minimoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saas nähdä onko Kärtsä tähdenlento vai tuleeko siitä meidän kultapoika jolla hyvä menestys euroviisuissa ja hulppea ura urkenee.
En itse jaksa uskoa, että tästä tulee nyt uutta Cheek-ilmiötä, mutta kukapa sitä ikinä tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Fanitan Käärijää vain tämän viisukisan yhteydessä, mutta muuten en ole mikään räpin ystävä yksittäisiä biisejä lukuun ottamatta. Jos Käärijä alkaa tehdä enemmänkin musiikkia, jossa nerokakasti yhdistelee erilaisia musiikkityylejä toisiinsa, niin sitten saatan innostuakin. Aika näyttää.
En ole ikinä käsittänyt Cheekin suosioita. Käärijä taas iski heti ja vielä tosi lujaa. Hänessä on ainesta joksikin suuremmaksi. Aika näyttää, miten hän kestää paineet ja onko hänellä kyky luoda uusia hittejä. Enkä halua mitenkään dissata Cheekiä, onhan hänellä ollut kunnioitettava ura, mutta Käärijässä on vaan sitä jotakin.
En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.
En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
No jaa, kyseessä on kuitenkin ihan perushyvä popkappale ja Loreen kilpailee tässä vähän omassa sarjassaan, kun kyseessä on entinen viisuvoittaja, jolla on paljon fanipohjaa jo vanhastaan ja singlen julkaisu liittyy vahvasti lähestyviin Euroviisuihin. Jopa Rasmus on onnistunut pääsemään Brittien singlelistan kolmoseksi silloin, kun ihmiset vielä nykyistä enemmän vaivautuivat maksamaan musiikistaan. Nähtäväksi jää, mitä viisukatsojat sitten todellisuudessa haluavat äänestää voittajaksi, mennäänkö esim. kappale vai viihde edellä...
The Rasmus taitaa olla ainoa suomalainen bändi/artisti, joka on yltänyt brittilistoilla noin korkealle. In the shadows oli kuitenkin juuri se single, jolla he breikkasivat isosti Euroopassa ja muuallakin, esim Meksikossa ja Etelä-Amerikassa. Uudessa-Seelannissakin se on ollut listaykkösenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.
En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.
Mä taas ajattelen, että tuo Käärijän vaatimattomuus ja maanläheisyys voi olla etuna ja auttaa erottumaan niistä muista uho-räppäreistä. Monia kiinnostaa nyt Käärijä ja jos häneltä tulee jatkossakin hyvää musiikkia, voi nousta hyvinkin suosituksi artistiksi. Olisi mukavaa nähdä häneltä lisää esiintymistä isommilla lavoilla, koska Umk:ssa nähdyn perusteella hän osaa laittaa hyvän shown pystyyn, vaikkei aiempaa kokemusta tuollaisesta esiintymisestä ole. Todella heittäytymiskykyinen artisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.
En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.
Käärijän tilaisuus olisi alkaa todella miksailemaan eri musiikkigenrejä. Ja tehdä popahtavampaa räppiä ala Mic Mac. Ihmimiset kaipaavat melodianpätkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
No jaa, kyseessä on kuitenkin ihan perushyvä popkappale ja Loreen kilpailee tässä vähän omassa sarjassaan, kun kyseessä on entinen viisuvoittaja, jolla on paljon fanipohjaa jo vanhastaan ja singlen julkaisu liittyy vahvasti lähestyviin Euroviisuihin. Jopa Rasmus on onnistunut pääsemään Brittien singlelistan kolmoseksi silloin, kun ihmiset vielä nykyistä enemmän vaivautuivat maksamaan musiikistaan. Nähtäväksi jää, mitä viisukatsojat sitten todellisuudessa haluavat äänestää voittajaksi, mennäänkö esim. kappale vai viihde edellä...
The Rasmus taitaa olla ainoa suomalainen bändi/artisti, joka on yltänyt brittilistoilla noin korkealle. In the shadows oli kuitenkin juuri se single, jolla he breikkasivat isosti Euroopassa ja muuallakin, esim Meksikossa ja Etelä-Amerikassa. Uudessa-Seelannissakin se on ollut listaykkösenä.
Myös HIM on yltänyt korkealle listoilla, mutta whatever, viisut ovat tietenkin oma maailmansa eikä myyntimenesstyksen perusteellakaan voi oikein täysin ennakoida, mikä maa tulee kisan voittamaan. Mukana on niin monta tekijää, mm. esityskieli, lavashow ja ihmisten yleinen mieliala. Jonain vuonna kauniit balladit ovat suosiossa, jonain toisena vuonna halutaan hirviörokkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.
Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.
No jaa, kyseessä on kuitenkin ihan perushyvä popkappale ja Loreen kilpailee tässä vähän omassa sarjassaan, kun kyseessä on entinen viisuvoittaja, jolla on paljon fanipohjaa jo vanhastaan ja singlen julkaisu liittyy vahvasti lähestyviin Euroviisuihin. Jopa Rasmus on onnistunut pääsemään Brittien singlelistan kolmoseksi silloin, kun ihmiset vielä nykyistä enemmän vaivautuivat maksamaan musiikistaan. Nähtäväksi jää, mitä viisukatsojat sitten todellisuudessa haluavat äänestää voittajaksi, mennäänkö esim. kappale vai viihde edellä...
The Rasmus taitaa olla ainoa suomalainen bändi/artisti, joka on yltänyt brittilistoilla noin korkealle. In the shadows oli kuitenkin juuri se single, jolla he breikkasivat isosti Euroopassa ja muuallakin, esim Meksikossa ja Etelä-Amerikassa. Uudessa-Seelannissakin se on ollut listaykkösenä.
Sijoituksista en tiedä mutta luulisi ainakin HIMin olleen suositumpi...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pottatukka ollut kyllä jo vuosia ja osa Käärijän hahmoa että saa nähdä lähtisikö kokonaan... Itsekin ajattelen niin että jos alkaa laajentaa musiikkityliään niin iskisi paremmin muhun. Tosin nuo sen räpit on kyllä ihan hyviä ja sielläkin se huumori kukkii joten sai kyllä hymyn huulille kun kuunteli. Mutta ei varsinaisesti mun genreä. Monet räppärit on kyllä osanneet muovaantua uudestaan ja saaneet suuremman kuulijakunnan, ehkä Käärijäkin. Jos siis jossain vaiheessa siltä tuntuu.
Ja kyllä sieltä UMK:sta on ura auennut mm Blind Channellille. Heillä menee nyt lujaa ja maailmaa kierretään niin yksin kuin isompien bändien lämmittelijöinä. Että eiköhän Käärijäkin Suomen markkinoille pääse hyvinkin. Ulkomaille nyt tuskin havittelee. Oon muuten aika varma että kohta on joku JVG tai Roope Salminen hinkumassa yhteisbiisiä :D
Blind Channelin lujasta menosta voi olla montaa mieltä. Uusin sinkku Flatline on menestynyt aika nihkeästi, striimausluvut on alhaisia eikä se oikein ole noussut listoille edes Suomessa, muista maista puhumattakaan.
Kyllä Blind Channelilla menee lujempaa kuin ennen viisuja, mutta Flatlinen julkaisu UMK-viikonloppuna oli kyllä huono idea. Itseä ei ainakaan jaksanut kiinnostaa muu kuin UMK.
Hyppään keskusteluun sivusta: Käärijän stoorit vaikuttaisi olevan Käärijä-hahmon tekemiä, ei Jere Pöyhösen. Tainnut ihan tarkoituksella jättää siviilipersoonansa somen ulkopuolelle. Siksi pelkkää huumoria.