Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19981/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti vaan plagiaatti Abban Winner takes it all-biisistä.

Plagiaatti Pont Auerin flying freen alusta.

Vierailija
19982/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19983/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

No, saahan ihmiset silti asiasta halutessaan keskustella.

Mihin sekään lopulta johtaa, että me täällä joristaan jostain UMK:sta tai nyt enimmäkseen Käärijästä? Tuskin meidän Käärijä-hehkutuskaan vaikuttaa Euroviisujen lopputulokseen, kun ei me pääosin kotimaassa oleskelevat suomalaiset voida häntä edes äänestää (ainakaan rikkomatta sääntöjä). Tarvitseeko kaiken aina vaikuttaa johonkin?

Vierailija
19984/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.

Vierailija
19985/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Tattoo on käytännössä identtinen kopio Flying free biisin alusta, erityisesti n. 0:24 eteenpäin.

Vierailija
19986/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.

Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.

Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19987/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.

Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.

Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.

Ihanko totta? Koska viimeeksi on tuomio tullut tekijänoikeusrikkomuksesta?

Vierailija
19988/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.

Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.

Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.

Musiikkimaailma on pullollaan plagiointispekulaatioita ja -kohuja, mutta harvoin ne mihinkään johtavat. Suomenkin euroviisu- tai UMK-biisienkin yhteydessä on ollut plagiointispekulaatioita, viimeksi nyt Cha Cha Cha:sta ja sitä ennen Daruden UMK-biisistä Release me. Ainoastaan musiikintekijöillä itsellään on tarvittaessa perusteita nostaa syytteitä. En muista, että euroviisukuvioissa näin olisi tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19989/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreen oli melko vaisu kun ruotsalaisedustajat kuunteli muiden maiden kilpailijoita. Marcus ja Martius innostui Käärijästän kappaleesta.

Vierailija
19990/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.

Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.

Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.

Ihanko totta? Koska viimeeksi on tuomio tullut tekijänoikeusrikkomuksesta?

Kuten sanottua, omituista ettei asiaan puututa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19991/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.

Tässä nämä kaksi vertailussa

Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.

Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja

Nimim. Absoluuttinen sävelkorva

Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät

Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.

Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?

Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,

Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.

Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.

Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.

Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.

Ihanko totta? Koska viimeeksi on tuomio tullut tekijänoikeusrikkomuksesta?

Kuten sanottua, omituista ettei asiaan puututa.

Ei ole puututtu, koska kukaan biisintekijä ei ole katsonut aiheelliseksi puuttua.

Vierailija
19992/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19993/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreen oli melko vaisu kun ruotsalaisedustajat kuunteli muiden maiden kilpailijoita. Marcus ja Martius innostui Käärijästän kappaleesta.

Maria Sur taas sanoi, ettei ole CCC:n fani. Loreen sen sijaan totesi, että mielenkiintoista, mitä esityksestä otetaan mukaan Euroviisuihin.

Vierailija
19994/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.

Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19995/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Käärijä jää kyllä mieleen. Joten voittajaainesta.

Vierailija
19996/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.

Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.

Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.

Vierailija
19997/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Iltalehden uuteen Euroviisuaiheeseen podcastiin on valittu tekijöiksi viisuihin usein negatiivisesti suhtautuvat Ismo Puljujärvi ja Mari Pudas? IL:n Viisupodin aiheena on seurata Käärijän viisumatkaa.

Puljujärvihän kirjoitti Käärijän umk-voiton jäljeen kolumnin, jossa ennusti voitonjuhlien loppuvan hyvin pian. Ja Pudas on joka vuosi dissannut Suomen viisuedustajia. Siksi vähän oudot valinnat.

Vierailija
19998/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.

Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.

Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.

Kokonaisuutena tuomariston arviointikriteerit ovat:

Esityksen mieleenpainuvuus, esitys lavalla, kappaleen sävellys ja omaperäisyys sekä esityksen kokonaisvaikutelma.

Vierailija
19999/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.

Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.

Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.

Kokonaisuutena tuomariston arviointikriteerit ovat:

Esityksen mieleenpainuvuus, esitys lavalla, kappaleen sävellys ja omaperäisyys sekä esityksen kokonaisvaikutelma.

Aika paljon nuo kriteerit jättävät tulkinnan varaa yksittäiselle tuomarille. Voi pisteittää pitkälti omien mieltymysten mukaan.

Vierailija
20000/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.

Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.

Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.

Kokonaisuutena tuomariston arviointikriteerit ovat:

Esityksen mieleenpainuvuus, esitys lavalla, kappaleen sävellys ja omaperäisyys sekä esityksen kokonaisvaikutelma.

Aika paljon nuo kriteerit jättävät tulkinnan varaa yksittäiselle tuomarille. Voi pisteittää pitkälti omien mieltymysten mukaan.

Niinhän se aina on, oli kriteerit mitkä tahansa. Kukaan ei voine sulkea pois sitä mahdollisuutta, ettei tuomarin omat henk.koht. asenteet esittäjää tai tämän edustamaa tyylisuuntaa tai maata kohtaan pääse kuitenkin vaikuttamaan arviointiin. Ja onhan sitä ollut jos jonkinmoista korruptiota aikaisemmin.

Ketju on lukittu.