UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
No, saahan ihmiset silti asiasta halutessaan keskustella.
Mihin sekään lopulta johtaa, että me täällä joristaan jostain UMK:sta tai nyt enimmäkseen Käärijästä? Tuskin meidän Käärijä-hehkutuskaan vaikuttaa Euroviisujen lopputulokseen, kun ei me pääosin kotimaassa oleskelevat suomalaiset voida häntä edes äänestää (ainakaan rikkomatta sääntöjä). Tarvitseeko kaiken aina vaikuttaa johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Tattoo on käytännössä identtinen kopio Flying free biisin alusta, erityisesti n. 0:24 eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.
Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.
Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.
Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.
Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.
Ihanko totta? Koska viimeeksi on tuomio tullut tekijänoikeusrikkomuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.
Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.
Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.
Musiikkimaailma on pullollaan plagiointispekulaatioita ja -kohuja, mutta harvoin ne mihinkään johtavat. Suomenkin euroviisu- tai UMK-biisienkin yhteydessä on ollut plagiointispekulaatioita, viimeksi nyt Cha Cha Cha:sta ja sitä ennen Daruden UMK-biisistä Release me. Ainoastaan musiikintekijöillä itsellään on tarvittaessa perusteita nostaa syytteitä. En muista, että euroviisukuvioissa näin olisi tapahtunut.
Loreen oli melko vaisu kun ruotsalaisedustajat kuunteli muiden maiden kilpailijoita. Marcus ja Martius innostui Käärijästän kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.
Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.
Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.
Ihanko totta? Koska viimeeksi on tuomio tullut tekijänoikeusrikkomuksesta?
Kuten sanottua, omituista ettei asiaan puututa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää Pont Aeri ON kiusallisen lähellä Tattoota.
Tässä nämä kaksi vertailussa
Oon pettynyt ettei tuossa edes ole sitä lähempänä olevaa osuutta tuosta Pont Aerin biisistä.
Mä teen TikTokkiin videon tåmän viikon sisällä... Otan mukaan vertailuun kaikki plagioidut kohdat Pont Aerista ja ukrainan biisistä, eikä mitään Abboja
Nimim. Absoluuttinen sävelkorva
Enkä oo mikään Kärtsä hardcore fantili, niin ettei siinäkään suhteessa oo sidonnaisuuksia. Pännii vaan kun jotkut tuntuvat selviävån ilman selitysvelvollisuuksia, jotkut taas eivät
Ei kannata. Se on vaan merkki siitä, että haluaa kapuloita toisen rattaisiin, kun pitää niin suurena uhkana. Ei se edesauta Käärijää, päinvastoin. Jos Pont Auerin ja Mika Newtonin biisien säveltäjät katsovat aiheeksi syyttää Tattoon säveltäjiä plagioinnista, he tekevät sen sitten. Muiden syytökset ovat vain joutavaa räksytystä, joka kääntyy helposti itseä vastaan.
Niinpä. Ja kumpi oli aiemmin Pont Auerin vai Mika Newtonin biisi? Kumpi on voisi syyttää toista "plagioinnista"?
Eihän se sitä poista, että Tattoo on suoraan pöllitty tuosta ensimmäisestä,
Vai toisesta? Tai mikä on pöllitty mistäkin? Asiaa voi vatvoa loputtomiin, mutta ei se kuitenkaan johda mihinkään.
Jos trolli saa tahtonsa läpi, niin Käärijää ei äänestä kukaan koska suomalaiset ovat Euroopan veemäisin kansa.
Tuskinpa ne edes on suomalaisia, jotka tuon yhtäläisyyden on alunperin huomanneet.
Ruotsi on jo muutenkin tunnettu tuosta muilta varastamisesta ainakin Euroviisujen yhteydessä, että tuskinpa ketään edes yllättää. Omituista vaan, että siihen ei puututa.
Ihanko totta? Koska viimeeksi on tuomio tullut tekijänoikeusrikkomuksesta?
Kuten sanottua, omituista ettei asiaan puututa.
Ei ole puututtu, koska kukaan biisintekijä ei ole katsonut aiheelliseksi puuttua.
Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.
Vierailija kirjoitti:
Loreen oli melko vaisu kun ruotsalaisedustajat kuunteli muiden maiden kilpailijoita. Marcus ja Martius innostui Käärijästän kappaleesta.
Maria Sur taas sanoi, ettei ole CCC:n fani. Loreen sen sijaan totesi, että mielenkiintoista, mitä esityksestä otetaan mukaan Euroviisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.
Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.
No Käärijä jää kyllä mieleen. Joten voittajaainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.
Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.
Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.
Miksiköhän Iltalehden uuteen Euroviisuaiheeseen podcastiin on valittu tekijöiksi viisuihin usein negatiivisesti suhtautuvat Ismo Puljujärvi ja Mari Pudas? IL:n Viisupodin aiheena on seurata Käärijän viisumatkaa.
Puljujärvihän kirjoitti Käärijän umk-voiton jäljeen kolumnin, jossa ennusti voitonjuhlien loppuvan hyvin pian. Ja Pudas on joka vuosi dissannut Suomen viisuedustajia. Siksi vähän oudot valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.
Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.
Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.
Kokonaisuutena tuomariston arviointikriteerit ovat:
Esityksen mieleenpainuvuus, esitys lavalla, kappaleen sävellys ja omaperäisyys sekä esityksen kokonaisvaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.
Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.
Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.
Kokonaisuutena tuomariston arviointikriteerit ovat:
Esityksen mieleenpainuvuus, esitys lavalla, kappaleen sävellys ja omaperäisyys sekä esityksen kokonaisvaikutelma.
Aika paljon nuo kriteerit jättävät tulkinnan varaa yksittäiselle tuomarille. Voi pisteittää pitkälti omien mieltymysten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä voisi voittaa jos pelkät teleäänet ratkaisisi mutta jurylla myös valtaa. Lordin aikoina ei ollut jurya.
Siitä on puhuttu jo paljonkin, että juryistä ei koskaan tiedä. Perinteisesti ovat painottaneet laulutaitoa, mutta tänä vuonna arviointikriteereihin on laulutaidon tilalle tullut esityksen mieleenpainuvuus (tms. vastaava), joten saattaa muuttaa tilannetta taas entisestä. Mutta nähtäväksi jää.
Ilmeisesti tuo äänen kapasiteetin kriteeri on muutettu esityksen mieleenpainuvuudeksi, siksi, että sen on katsottu olevan liian yksipuolinen kriteeri jo senkin takia, että laulutaitokin on laajempi käsite kuin äänen kapasiteetti. Säännönmuutos ei kuitenkaan poista laulutaidon arviointia, koska erinomainen laulutaito tekee esityksestä mieleenpainuvan siinä missä myös lavashow, tuotanto, lyriikat jne.
Kokonaisuutena tuomariston arviointikriteerit ovat:
Esityksen mieleenpainuvuus, esitys lavalla, kappaleen sävellys ja omaperäisyys sekä esityksen kokonaisvaikutelma.Aika paljon nuo kriteerit jättävät tulkinnan varaa yksittäiselle tuomarille. Voi pisteittää pitkälti omien mieltymysten mukaan.
Niinhän se aina on, oli kriteerit mitkä tahansa. Kukaan ei voine sulkea pois sitä mahdollisuutta, ettei tuomarin omat henk.koht. asenteet esittäjää tai tämän edustamaa tyylisuuntaa tai maata kohtaan pääse kuitenkin vaikuttamaan arviointiin. Ja onhan sitä ollut jos jonkinmoista korruptiota aikaisemmin.
Plagiaatti Pont Auerin flying freen alusta.