Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
19941/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.

Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.

No jaa, kyseessä on kuitenkin ihan perushyvä popkappale ja Loreen kilpailee tässä vähän omassa sarjassaan, kun kyseessä on entinen viisuvoittaja, jolla on paljon fanipohjaa jo vanhastaan ja singlen julkaisu liittyy vahvasti lähestyviin Euroviisuihin. Jopa Rasmus on onnistunut pääsemään Brittien singlelistan kolmoseksi silloin, kun ihmiset vielä nykyistä enemmän vaivautuivat maksamaan musiikistaan.  Nähtäväksi jää, mitä viisukatsojat sitten todellisuudessa haluavat äänestää voittajaksi, mennäänkö esim. kappale vai viihde edellä...

The Rasmus taitaa olla ainoa suomalainen bändi/artisti, joka on yltänyt brittilistoilla noin korkealle. In the shadows oli kuitenkin juuri se single, jolla he breikkasivat isosti Euroopassa ja muuallakin, esim Meksikossa ja Etelä-Amerikassa. Uudessa-Seelannissakin se on ollut listaykkösenä.

Sijoituksista en tiedä mutta luulisi ainakin HIMin olleen suositumpi...?

HIMin neljä viimeistä albumia menestyivät hyvin ainakin Jenkkien listoilla.

Vierailija
19942/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette vielä ole niin käykää kuuntelemassa Kärtsäriä! Jotenkin symppis video kun jätkä koittaa vähän tanssia, on vielä ruskeat hiuksetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19943/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja linkki meni persiilleen, koitetaan uudestaan...

Vierailija
19944/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tosiaan nuo plagioinnit tunnu haittaavan, kun Ruotsin asema vedonlyöntitilastoissa koko kisan voittajaksi vaan vahvistuu samaan aikaan kun Loreenin voiton todennäköisyys Ruotsin karsinnassa on jo yli 80%.

Somessakin Ruotsin hypetys on tosi kovaa ja niin kuin täällä on jo aiemminkin ollut esillä, niin Tattoo on noussut jo tosi monessa maassa suoratoistojen top 50 listalle ja on saanut radiosoittoa Brittejä myöten. Brittiradiokanaville on kuitenkin tunnetusti hankala päästä.

No jaa, kyseessä on kuitenkin ihan perushyvä popkappale ja Loreen kilpailee tässä vähän omassa sarjassaan, kun kyseessä on entinen viisuvoittaja, jolla on paljon fanipohjaa jo vanhastaan ja singlen julkaisu liittyy vahvasti lähestyviin Euroviisuihin. Jopa Rasmus on onnistunut pääsemään Brittien singlelistan kolmoseksi silloin, kun ihmiset vielä nykyistä enemmän vaivautuivat maksamaan musiikistaan.  Nähtäväksi jää, mitä viisukatsojat sitten todellisuudessa haluavat äänestää voittajaksi, mennäänkö esim. kappale vai viihde edellä...

The Rasmus taitaa olla ainoa suomalainen bändi/artisti, joka on yltänyt brittilistoilla noin korkealle. In the shadows oli kuitenkin juuri se single, jolla he breikkasivat isosti Euroopassa ja muuallakin, esim Meksikossa ja Etelä-Amerikassa. Uudessa-Seelannissakin se on ollut listaykkösenä.

Myös HIM on yltänyt korkealle listoilla, mutta whatever, viisut ovat tietenkin oma maailmansa eikä myyntimenesstyksen perusteellakaan voi oikein täysin ennakoida, mikä maa tulee kisan voittamaan. Mukana on niin monta tekijää, mm. esityskieli, lavashow ja ihmisten yleinen mieliala. Jonain vuonna kauniit balladit ovat suosiossa, jonain toisena vuonna halutaan hirviörokkia.

+ Nightwish ja aikanaan ehkä Hanoi Rocks

Vierailija
19945/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä on koko Mic Mac, edellinen linkki "katkeaa kesken" artistin rahapulan takia...;)

Helmi biisi!

Vierailija
19946/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on näköjään tuo eilen julkaistu Israelin "Unicorn" ponkaissut useilla Top-listoilla youtubessa ykköseksi (tai ainakin ohi Käärijän). Aika geneerinen viisu Israelilta. Saa nähdä, millaisen shown rakentavat tuon biisin ympärille.

Noo, muutama päivä vielä ja Loreen-täti tulee ja näyttää kaapin paikan.

Loreen vankistaa asemiaan vedonlyönnissä sitä mukaa kun näitä maasta taivaisiin hypetettyjä bängereitä julkaistaan.

Valitettavasti niin käy, mutta hopea ei oo häpeä. Tosin, euroviisuissa muistetaan vain voittajat...

Olisi harvinaisen tylsää, jos Loreen voittaisi taas samanlaisella jollotuksella kuin viimeksi... Super tylsää jos sama tyyppi voittaa kaksi kertaa. En usko että eurooppalaiset äänestäjät on niin tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19947/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kärtsä voi olla niin sexyyy. En ymmärrä, mikä muhun on mennyt. Jotenkin tässä on nyt käynyt niin, että vietän kaiken vapaa-ajan etsimällä lisää Käärijä-sisältöä. Tulee mieleen lausahdus, että jokin on enemmän kuin osiensa summa. Tässä on kyllä täydellinen paketti kasassa. Kiitos K kun piristät mun kevättä ja kiitos myös kanssakuolaaj...keskustelijoille. Ihanaa fanittaa pitkästä aikaa! Btw mun edellinen fanitus oli Lauri 15 vuotta sitten :D

Vierailija
19948/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.

En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.

Tietenkin ihminen saa olla huumorintajuinen, jos huumorintajua on, kuten Kääriksellä. Eihän sitä tarvitse joka biisiin ympätä määräänsä enempää, mutta älytön ajatus, että pitäisi jotenkin uhota ja esittää, että voisi olla suosittu. Esim. joku Adele on huumorintajultaan suoraan katuojasta, aivan hervoton, eikä se todellakaan ole mitenkään vähentänyt hänen suosiotaan, päinvastoin. Olisi ihanaa saada Suomeenkin julkkiksia, joilla on kyky itseironiaan eikä sitä lapsellista kukkoilua ja uhoamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19949/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on näköjään tuo eilen julkaistu Israelin "Unicorn" ponkaissut useilla Top-listoilla youtubessa ykköseksi (tai ainakin ohi Käärijän). Aika geneerinen viisu Israelilta. Saa nähdä, millaisen shown rakentavat tuon biisin ympärille.

Noo, muutama päivä vielä ja Loreen-täti tulee ja näyttää kaapin paikan.

Loreen vankistaa asemiaan vedonlyönnissä sitä mukaa kun näitä maasta taivaisiin hypetettyjä bängereitä julkaistaan.

Valitettavasti niin käy, mutta hopea ei oo häpeä. Tosin, euroviisuissa muistetaan vain voittajat...

Olisi harvinaisen tylsää, jos Loreen voittaisi taas samanlaisella jollotuksella kuin viimeksi... Super tylsää jos sama tyyppi voittaa kaksi kertaa. En usko että eurooppalaiset äänestäjät on niin tyhmiä.

Kyllä, etenkin kun sen ruotsalaisen biisin melodia on tosiaan jälleen kerran suoraan pöllitty muilta.

Vierailija
19950/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kärtsä voi olla niin sexyyy. En ymmärrä, mikä muhun on mennyt. Jotenkin tässä on nyt käynyt niin, että vietän kaiken vapaa-ajan etsimällä lisää Käärijä-sisältöä. Tulee mieleen lausahdus, että jokin on enemmän kuin osiensa summa. Tässä on kyllä täydellinen paketti kasassa. Kiitos K kun piristät mun kevättä ja kiitos myös kanssakuolaaj...keskustelijoille. Ihanaa fanittaa pitkästä aikaa! Btw mun edellinen fanitus oli Lauri 15 vuotta sitten :D

Minullakin on tullut katsottua (ja kuunneltua) ehkä vähän liikaa Käärijä-sisältöä... No, onpahan jotain päivien piristykseksi :) Ja jaksaa paremmin odottaa viisuja, vaikka en pelkästään sen takia häntä seuraakaan vaan luulen jatkavani viisujen jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19951/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😱Eii! Nyt päättyi tuo Kärtsäri uusin stoori ihan väärällä tavalla kyllä. 🥊

Taidan editoida siihen ihan erilaisen lopun........tralalalll......🤭

Vierailija
19952/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä poseeraa jonkun vaasalaisen vihreän poliitikon kanssa instassa (kuvassa on myös...kondomi?! Mikä tuo on 😝)

Hähää, siitäs saitte, VKK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19953/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.

En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.

Tietenkin ihminen saa olla huumorintajuinen, jos huumorintajua on, kuten Kääriksellä. Eihän sitä tarvitse joka biisiin ympätä määräänsä enempää, mutta älytön ajatus, että pitäisi jotenkin uhota ja esittää, että voisi olla suosittu. Esim. joku Adele on huumorintajultaan suoraan katuojasta, aivan hervoton, eikä se todellakaan ole mitenkään vähentänyt hänen suosiotaan, päinvastoin. Olisi ihanaa saada Suomeenkin julkkiksia, joilla on kyky itseironiaan eikä sitä lapsellista kukkoilua ja uhoamista.

Eikähän Käärijälläkään kaikki biisit ole mitenkään huumoripitoisia. Mun suosikki tosin on H**ttää kiinni. Loistava ketutusbiisi - alkaa hymyilyttää ja lopulta naurattaa jo melkein alkutahdeissa :D

Cheek ei koskaan oikein iskenyt minullekaan, mutta voin ymmärtää miksi taas toisiin meni kuin metrinen halko. Yksi ihan kelpo biisikin tulee mieleen, tosin taisi olla Vartiaisen versioimana. Hänestä taisi tulla household name sen jälkeen, kun osallistui Vain elämään. Sen jälkeen siellä on tainnut ollakin aina joku kiintiöräppäri (en ole kyllä ikuisuuksiin tullut katsoneeksi, liekö näin ollut viimeisimmillä kausilla).

Itse kuuntelen pääsääntöisesti rockia ja brittipoppia, mutta kieltämättä odotan mielenkiinnolla, millaista on Käärijän tuleva tuotanto. Jostain käsitin, että materiaalia on kasassa, mutta julkaisu ymmärrettävästi kannattaa ajoittaa niin, että viisujen puffauksesta saa kaiken irti.

(Edit: ilmeisesti oli liian hurja biisin nimi...)

Vierailija
19954/34469 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.

Minä toisaalta ymmärrän, että oli aikaisemmin tuntematon ja nyt vasta saavutti suurempaa suosiota. Onhan tuo paketti ihan eri tavalla kasassa nyt, kuin ihan pari vuotta sitten. Kun katsoo vaikka tuota Mic Macia. Ei sillä että olisi ollut huono aikaisemminkaan, mutta jotenkin nyt vain kaikki on natsahtanut kunnolla kohdalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19955/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vajaa vuosi sitten julkaistussa artikkelissa elämä näytti hieman erilaiselta Jerelle Vantaalta, ei juuri keikkaa, lähiöpubikin ois ollut jees. Nyt taitaa olla buukattuna kaikille isoille ensi kesän festareille 😅.

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/4668196

Vierailija
19956/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vajaa vuosi sitten julkaistussa artikkelissa elämä näytti hieman erilaiselta Jerelle Vantaalta, ei juuri keikkaa, lähiöpubikin ois ollut jees. Nyt taitaa olla buukattuna kaikille isoille ensi kesän festareille 😅.

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/4668196

Korona-aika taisi olla tosi synkkää menoa Jerelle. Siltä ajalta julkaistut singletkin (Siitä viis ja Menestynyt yksilö) kertovat harvinaisen synkistä ajatuksista ja syvästä pettymyksestä elämään.

Sitä iloisempaa on ajatella, että nyt asiat menevät ihan hyvin.

Vierailija
19957/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän yrittänyt kuunnella K:n aiempaa tuotantoa ja kyllä se taitaa olla niin että sieltä ei löydy mitään mulle. Ei haittaa, seuraan mukana tämän yhden kappaleen taivalta ja tietysti artistin matkaa mielenkiinnolla. Haastavaan seuraan on päässyt, kaikilla kova voittajameininki päällä, lähes kaikki keinot sallittuja, ja lisäksi somessa voi kaikki keikahtaa päälaelleen ja tilanteet muuttua, kun ihmiset nyt kerta kaikkiaan on sellaisia haaskalintuja kuin ovat, ilkeitä, pahantahtoisia silloin kun oma lehmä meinaa luiskahtaa ojaan.

Uskon että edustajallamme ei tule olemaan mitään hävettävää L-keikan jälkeen. Hyvin se menee. 

Vierailija
19958/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongattu ulkomaankommentteja, etteivät enää voi elää ilman päivittäistä Käärijän Insta Story- ja enkkuannosta....aiemmin vain Jodelissa vastaavia 😏

Vierailija
19959/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko minäkään,että Loreen voittaisi. Sehän on jo niin nähty. Ihmiset haluaa katsoa ja kuunnella ihan jotain uutta ja erilaista.Siitäkin tykätään kun on huumoria mukana mutta biisin pitää olla silti hyvä. Ainakin yhdellä maalla on tällainen esitys.

Vierailija
19960/34469 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärtänyt Cheekin suosiota. Mitenkähän Käärijästä ei monetkaan tiennyt mitään ennen viisuja. Hänellä on hyviä muitakin kappaleita ja sitä karismaa.

En ymmärtänyt minäkään, mutta ehkä hänessä oli jotain sellaista uhoa, mahtipontisuutta ja kukkopoikamaisuutta ts. asennetta, joka sai suuren yleisön vakuuttumaan, että kyseessä on mahtava artisti. Ja kyllähän hänellä taisi olla melkoisesti kunnianhimoa tekemisensä suhteen. Ulkonäkökin miellytti varmaan monia. Käärijä vaikuttaa lavan ulkopuolelta melko vaatimattomalta kaverilta ja häneltä puuttuu sellaiset suuren tähden elkeet, ehkä tuossa on se syy, miksi minun ainakin tällä hetkellä on vaikea nähdä Käärijän nousevan vastaavanlaiseen suursuosioon pidemmällä aikavälillä. UMK-esityksen alussa on kuitenkin sellaista hyvää asennetta, joka iskee. Liiallinen huumori taas on aina riski, ja voi syödä uskottavuutta.

Tietenkin ihminen saa olla huumorintajuinen, jos huumorintajua on, kuten Kääriksellä. Eihän sitä tarvitse joka biisiin ympätä määräänsä enempää, mutta älytön ajatus, että pitäisi jotenkin uhota ja esittää, että voisi olla suosittu. Esim. joku Adele on huumorintajultaan suoraan katuojasta, aivan hervoton, eikä se todellakaan ole mitenkään vähentänyt hänen suosiotaan, päinvastoin. Olisi ihanaa saada Suomeenkin julkkiksia, joilla on kyky itseironiaan eikä sitä lapsellista kukkoilua ja uhoamista.

Eikähän Käärijälläkään kaikki biisit ole mitenkään huumoripitoisia. Mun suosikki tosin on H**ttää kiinni. Loistava ketutusbiisi - alkaa hymyilyttää ja lopulta naurattaa jo melkein alkutahdeissa :D

Cheek ei koskaan oikein iskenyt minullekaan, mutta voin ymmärtää miksi taas toisiin meni kuin metrinen halko. Yksi ihan kelpo biisikin tulee mieleen, tosin taisi olla Vartiaisen versioimana. Hänestä taisi tulla household name sen jälkeen, kun osallistui Vain elämään. Sen jälkeen siellä on tainnut ollakin aina joku kiintiöräppäri (en ole kyllä ikuisuuksiin tullut katsoneeksi, liekö näin ollut viimeisimmillä kausilla).

Itse kuuntelen pääsääntöisesti rockia ja brittipoppia, mutta kieltämättä odotan mielenkiinnolla, millaista on Käärijän tuleva tuotanto. Jostain käsitin, että materiaalia on kasassa, mutta julkaisu ymmärrettävästi kannattaa ajoittaa niin, että viisujen puffauksesta saa kaiken irti.

(Edit: ilmeisesti oli liian hurja biisin nimi...)

Hyvä bassoraita tässä H i r ttää kiinni - versiossa, sais tuottaa bassolinjaa vielä tuhdmmaks ja kuulumaan enemmån päällä, kelpais kyllä jorara. Nyt onkin "puutetila kofeiinin", eikun kahvinkeittoon....

Ketju on lukittu.