UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, tuohan oli selvää että Sofi Oksasen lausuntojen jälkeen Käärijä saa suomalaisia Käärijävihaajia / trolleja peräänsä ulkomaisille palstoille jotka levittävät näitä juttuja. Valitettavasti mielikuvilla voi olla merkitystä jos joku saa käsityksen, että Käärijä on joku antivaxxeri tai kannattaa Venäjää.
Joo, tästä kirjoitin jo heti kun tuo Oksasen ulostulo uutisoitiin, että tulee takuulla leviämään ulkomaille. Ihme, jos tosiaan vasta tänään on ulkomaalaisille mennyt tieto. Odotin, että olisi jo silloin samana päivänä. Ärsyttää myös se, ettei tuo Oksanen ole voinut pyytää anteeksi sitä, että on ymmärtänyt kaksikin kohtaa väärin Kärtsän HS:n haastattelusta (Kremlin seuraaminen ja se mitä tarkoitti yhdentekevällä). Moni on tuosta sanonut Sofille Twitterissä, mutta hän vaan vänkää vastaa, eikä suostu perumaan sanojaan eikä myöntämään, että tuli levitettyä virheellistä ja maineelle haitallista tietoa. Nämä mielikuvat ja huhut vaikuttaa takuulla äänestäjiin. Hiton Sofi ja hiton Tonit.
Jos asia on noin, niin Käärijä voisi harkita kunnianloukkaussyytteen nostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä palannu Suomeen ja ottaa metron Vantaalle...
Oikeasti kyllä olikohan Uusimaa lehdessä, että muuttanu vuodenvaihteen aikaan "lähelle Vallilaa".
Tais mennä sekasin Tukholmassa...
Ellei sitten ollut menossa lapsuudenkotiinsa?
Se oli lentokenttäjunaan siinä menossa, tiiä sitten jäikö Vantaalla pois vai menikö Helsinkiin asti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en pysty ottamaan vakavasti aikuisia henkilöitä, jotka edelleen käyttää lapsikieltä puhuessaan aikuisten kesken. Rokote=piikki, maito=mamma, kuumaa=poppaa, jne. Antaa ihmisestä hienan vajaan kuvan, jos puhuu rokotteen sijasta piikistä. Enää ei some tartu siihen rokote/vaccine-sanaan, joten miksi piikittely jatkuu.
Aika usein piikkikammoiset ja rokotevastaiset tuota sanaa käyttää. Ja jotkut vaan ihan puhekielisenä sanana. En nyt ihan lasten sanaksi sitä sanoisi, heille jos kenelle ei pitäisi koko sanaa käyttää, etteivät ala turhaan pelätä. Näin terveydenhuollossa työskentelevänä vaan sanon... Mutta jospa vaihdetaan taas olennaiseen?
Voisitko lopettaa leimaamasta ihmisiä "piikkikammoisiksi" ja "rokotevastaisiksi?" T: Lähipiirissä vakavia haittoja saaneita
Ketään ei ole tässä leimattu, sellaisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa. Ei tuossa sanottu, että kaikki kuuluvat jompaan kumpaan kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, tuohan oli selvää että Sofi Oksasen lausuntojen jälkeen Käärijä saa suomalaisia Käärijävihaajia / trolleja peräänsä ulkomaisille palstoille jotka levittävät näitä juttuja. Valitettavasti mielikuvilla voi olla merkitystä jos joku saa käsityksen, että Käärijä on joku antivaxxeri tai kannattaa Venäjää.
Joo, tästä kirjoitin jo heti kun tuo Oksasen ulostulo uutisoitiin, että tulee takuulla leviämään ulkomaille. Ihme, jos tosiaan vasta tänään on ulkomaalaisille mennyt tieto. Odotin, että olisi jo silloin samana päivänä. Ärsyttää myös se, ettei tuo Oksanen ole voinut pyytää anteeksi sitä, että on ymmärtänyt kaksikin kohtaa väärin Kärtsän HS:n haastattelusta (Kremlin seuraaminen ja se mitä tarkoitti yhdentekevällä). Moni on tuosta sanonut Sofille Twitterissä, mutta hän vaan vänkää vastaa, eikä suostu perumaan sanojaan eikä myöntämään, että tuli levitettyä virheellistä ja maineelle haitallista tietoa. Nämä mielikuvat ja huhut vaikuttaa takuulla äänestäjiin. Hiton Sofi ja hiton Tonit.
Epäilen vahvasti että se "toni" on sama kuin tää youtuben loreen-hullu joka muka tuntee Robinin henkilökohtaisesti. Ainakin siinä wiwibloggs-viestissä oli ihan samat sanavalinnat ja sofi kirjoitettu sofia.
Onneksi viisufanit on tottuneet siihen, että ennakkosuosikkien kohdalla varsinkin ihan perusteeton paskanheitto ja mustamaalaaminen alkaa aina jossain vaiheessa. Eivät niele ihan mitä tahansa.
Käärijän Tukholman piipahdus oli tosi lyhyt. Mitähän siinä ajassa ehti tehdä esitykseen liittyen? Ei ainakaan lavashowta pistetty kokonaan uusiksi, koska siihen olisi vaadittu pidempää suunnittelupalaveria.
Ehkä Ruotsi toimittaa Liverpooliin lavatekniikkaa ja Käärijä kävi lähempää tsekkaamassa miltä jotkut tekniset jutut näyttää, jos siihen oli mahdollisuus.
Kärtsälle sopii tuo paidattomuus... 🔥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee nyt mäkeen salapolisoimaan. Tää on jo käsitelty. Got that???
Ei oo elämä noin vakavaa, vois sullekin tehdä pari kierrosta Cha Cha Chata ihan hyvää. <3
Vtuttaa vaan, kun yrität etsiä ketjusta jotain UMKhon/viisuihin liittyvää faktaa/linkkiä, niin vastassa 50 sivun muuri jotain Sofi/koronamutuilua.
Jatkakaa mutuilua. Palaan Euroviisujen aikaan. Moiiii
Tunne on meillä ihan yhteinen. Kai se pitäisi vaan purra aina hammasta ja jättää kommentoimatta, vaikka mitä typeryyksiä tulisi noiden täysin OT-aiheiden tiimoilta. Mutta aina sitten joku kuitenkin kommenoi niihin, huoh.
Siis sinun mielestä tää Sofi Oksanen-keissi on täysin off topic? Mielestäni se ei ole off topic, koska siitä on alettu kirjoittaa jo Käärijään liittyviin euroviisuartikkeleihin jopa yrittäen tuoda sitä ulkomaalaisille julki. Jonkun mielestä UMK-ketjussa ei saisi edes keskustella euroviisuista suunnilleen tai toisten maiden viisuista, koska ne ei liity UMK:hon. Mikä tämä ketju sitten on, mistä täällä voi puhua?
Aihe:
Piikki, rokote, korona ->>> aiheenmukainen ketju!
Hophophop!!
Vierailija kirjoitti:
https://vm.tiktok.com/ZMYPmGAgA/
Kärtsä, Lxandra ja Tiina imuttelemassa vesipiippua ennen esiintymistä. Kivat kajaalit Kärtsällä😍
Minäkin tykkäsin noista kajaaleista! Sopi tuohon lavaluukkin hyvin. Mikähän tuo pilliin/piippun puhaltamisjuttu oikein on? Vaikuttaa siltä nääs, että Kääris tekee tuota aina ennen keikkaa. Jokin ääneen liittyvä juttu kai?
Käärijä ilman paitaa 🔥🔥🔥🔥🔥
Ylönen ilman paitaa 💤💤💤💤💤
Olis kiva, jos Käärijä menisi la katsomaan Mello-finaalin ja näkisi livenä mitä se näyttää. Varmaan vähän suuremmat puitteet kuin Umk-finaalissa. Ehkä Kärtsä voisi saada jotain ideoita. Tai ideoita siihen, mitä EI kannata tehdä. Mutta kaikenlaisista efektijutuista voisi ottaa vinkkejä, kun aina ei tule ajatelleeksi mitä kaikkea voi luoda valoilla, lavasteilla, sallituilla ääniefekteillä, kamerakulmilla, jne. Vaikka Käärijö onkin sanonut, ettei halua tehdö liian tyylikästä showta, mutta silti tekniikasta voi olla hyötyä siihen, että esitys saadaan näyttämään hyvältä.
Ikävää, että Oksanen ja vihaajajengi lähti polarisoimaan jengiä tässäkin, etenkin kun Käärijä ja biisinsä on tuntunut herättävän ihmisissä aidosti iloa ja hyvää mieltä. Edelleen ilmapiiri on ilmeisesti asian suhteen aika polarisoitunut ja korona-aika on jättänyt ihmisiin jälkensä. Kuka saanut mielenterveysongelmia rajoituksen takia, kuka sairastunut vakavasti koronaan, kenen isovanhempi kuollut tautiin, kuka saanut ikäviä haittoja rokotteesta, kuka halusi ottaa rokotteen suojellakseen muita ja kuka taas jätti väliin vaikka terveysongelmien takia. Sitä kyllä toivoisi, että ihmiset oppisivat ymmärtämään paremmin toisia ja heidän valintojansa ja kokemuksiansa eikä olisi heti leimakirveet niskassa, tyyliin "rokotelammas" ja "itsekäs antiväkseri" Käärijällä on taas oikeus olla yksityiselämässään antiväkseri, venäjämielinen, VKK-kannattaja tai vaikka olla ihan päinvastaista mieltä tai jotain siltä väliltä, vapaassa maassa kun tässä eletään. Luulisi, että eurooppalaisiin arvoihin kuuluu se, että täällä saa edelleen olla asioista ihan mitä mieltä haluaa, vaikka olla sitten syvän päädyn foliohattu tai kunnon Marinin kannattaja. Oksanen rikkoi tätä hyvää energiaa tällä politikoinnilla. Toivottavasti tämä aihe tästä rauhoittuu ja yrittää ymmärtää toisiamme, vaikka ei ajateltaisi kaikesta samalla tavalla.
Sofi on ottanut roolin kuinka hän opettaa julkisuuteen tottumatonta Käärijää siitä kuinka yksikin väärä someseuraus otetaan tikun nokkaan ja sitä voi joutua selittelemään julkkiksena ja hänen pitää tämän someseurauksena perusteella ottaa kantaa Venäjän toimiin. Tosin Sofi toi asian kyllä vähän vääristellysti esiin kuin Käärijä olisi suoraan jotenkin seurannut jotain tosi Venäjämyönteisiä kanavia, mutta hän ilmeisesti seurasi vain yhtä puoluetta jota jotkut kutsuu sitten antivaxxeriksi ja Venäjämyönteiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, tuohan oli selvää että Sofi Oksasen lausuntojen jälkeen Käärijä saa suomalaisia Käärijävihaajia / trolleja peräänsä ulkomaisille palstoille jotka levittävät näitä juttuja. Valitettavasti mielikuvilla voi olla merkitystä jos joku saa käsityksen, että Käärijä on joku antivaxxeri tai kannattaa Venäjää.
Joo, tästä kirjoitin jo heti kun tuo Oksasen ulostulo uutisoitiin, että tulee takuulla leviämään ulkomaille. Ihme, jos tosiaan vasta tänään on ulkomaalaisille mennyt tieto. Odotin, että olisi jo silloin samana päivänä. Ärsyttää myös se, ettei tuo Oksanen ole voinut pyytää anteeksi sitä, että on ymmärtänyt kaksikin kohtaa väärin Kärtsän HS:n haastattelusta (Kremlin seuraaminen ja se mitä tarkoitti yhdentekevällä). Moni on tuosta sanonut Sofille Twitterissä, mutta hän vaan vänkää vastaa, eikä suostu perumaan sanojaan eikä myöntämään, että tuli levitettyä virheellistä ja maineelle haitallista tietoa. Nämä mielikuvat ja huhut vaikuttaa takuulla äänestäjiin. Hiton Sofi ja hiton Tonit.
Epäilen vahvasti että se "toni" on sama kuin tää youtuben loreen-hullu joka muka tuntee Robinin henkilökohtaisesti. Ainakin siinä wiwibloggs-viestissä oli ihan samat sanavalinnat ja sofi kirjoitettu sofia.
Ai että nauraisin jos Lortikka häviäis kaulanmitalla eikä lähtis liverpooliin ollenkaan. Mahtais olla karvas pala. >D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee nyt mäkeen salapolisoimaan. Tää on jo käsitelty. Got that???
Ei oo elämä noin vakavaa, vois sullekin tehdä pari kierrosta Cha Cha Chata ihan hyvää. <3
Vtuttaa vaan, kun yrität etsiä ketjusta jotain UMKhon/viisuihin liittyvää faktaa/linkkiä, niin vastassa 50 sivun muuri jotain Sofi/koronamutuilua.
Jatkakaa mutuilua. Palaan Euroviisujen aikaan. Moiiii
Tunne on meillä ihan yhteinen. Kai se pitäisi vaan purra aina hammasta ja jättää kommentoimatta, vaikka mitä typeryyksiä tulisi noiden täysin OT-aiheiden tiimoilta. Mutta aina sitten joku kuitenkin kommenoi niihin, huoh.
Siis sinun mielestä tää Sofi Oksanen-keissi on täysin off topic? Mielestäni se ei ole off topic, koska siitä on alettu kirjoittaa jo Käärijään liittyviin euroviisuartikkeleihin jopa yrittäen tuoda sitä ulkomaalaisille julki. Jonkun mielestä UMK-ketjussa ei saisi edes keskustella euroviisuista suunnilleen tai toisten maiden viisuista, koska ne ei liity UMK:hon. Mikä tämä ketju sitten on, mistä täällä voi puhua?
Miksi täällä on tänään niin helkutin kireää porukkaa?
OT-aiheilla viittasin lähinnä siihen, että jauhetaan jostain koronasta (tänään ihan jäätävä määrä väännetty siitä) tai siitä, miksi joku ehkä haluaa seurata VKK:ta somessa (siitä on jo väännetty tarpeeksi ja asiasta spekuloinnin voi siten lopettaa, kukaan ei jaksa enää) ja mitä VKK:n venäjämielisyydellä tarkoitetaan.
Mun puolesta Sofista voitte puhua ihan sielunne kyllyydestä, tosin aika moni täällä ei sitäkään keissiä enää jaksaisi kauheasti.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä ilman paitaa 🔥🔥🔥🔥🔥
Ylönen ilman paitaa 💤💤💤💤💤
Siis tän ketjun idea on siis vain kuolata Käärijää. Anteeksi, olen ymmärtänyt tämän ketjun väärin.
Kuinka moni haluisi sutinaa kärtsän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni haluisi sutinaa kärtsän kanssa?
Mä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, tuohan oli selvää että Sofi Oksasen lausuntojen jälkeen Käärijä saa suomalaisia Käärijävihaajia / trolleja peräänsä ulkomaisille palstoille jotka levittävät näitä juttuja. Valitettavasti mielikuvilla voi olla merkitystä jos joku saa käsityksen, että Käärijä on joku antivaxxeri tai kannattaa Venäjää.
Joo, tästä kirjoitin jo heti kun tuo Oksasen ulostulo uutisoitiin, että tulee takuulla leviämään ulkomaille. Ihme, jos tosiaan vasta tänään on ulkomaalaisille mennyt tieto. Odotin, että olisi jo silloin samana päivänä. Ärsyttää myös se, ettei tuo Oksanen ole voinut pyytää anteeksi sitä, että on ymmärtänyt kaksikin kohtaa väärin Kärtsän HS:n haastattelusta (Kremlin seuraaminen ja se mitä tarkoitti yhdentekevällä). Moni on tuosta sanonut Sofille Twitterissä, mutta hän vaan vänkää vastaa, eikä suostu perumaan sanojaan eikä myöntämään, että tuli levitettyä virheellistä ja maineelle haitallista tietoa. Nämä mielikuvat ja huhut vaikuttaa takuulla äänestäjiin. Hiton Sofi ja hiton Tonit.
Jos asia on noin, niin Käärijä voisi harkita kunnianloukkaussyytteen nostamista.
Itse kyllä antaisin vaan asian olla, eihän tässä ole edes mitään näyttöä siitä, että tuosta on hänelle merkittävää haittaa aiheutunut. Antaa asian nyt vaan unohtua, joku syytteiden nostaminen vaan nostaa tuon tapauksen uudelleen otsikoihin.
Epäilen vahvasti että se "toni" on sama kuin tää youtuben loreen-hullu joka muka tuntee Robinin henkilökohtaisesti. Ainakin siinä wiwibloggs-viestissä oli ihan samat sanavalinnat ja sofi kirjoitettu sofia.