UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Itse en juuri kärsinyt koronatoimista, mutta arvostelin niitä silti, koska niissä lähti pahasti mopo keulimaan. Etenkin se r*kottamattomien demonisointi oli ihan hirveää katseltavaa ja valitettavan moni artisti siihen lähti mukaan. Oon super ylpeä, jos Käärijä ei ole tähän lähtenyt mukaan. En ymmärrä, miksi niin moni artisti nuoleskelee Marinia, vaikka piti alaa kiinni kohtuuttoman pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka Käärijä olisikin VKK:n (joka on ihan laillinen puolue Suomessa) tai persujen kannattaja? Antaa olla, kai tässä maassa saa kannattaa ketä tai mitä haluaa. Vai pitääkö kaikkien olla vihervassareita?
Minua häiritsee tässä jutussa se, kuin VKK:n kannattamisesta olisi tehty automaattisesti Venäjämielistä. Veikkaan, että moni kannatti puoluetta esim. koronapassikriittisyyden vuoksi/koronapolitiikkaa arvostellakseen. Jossain vaiheessa Turtiainen alkoi yhtäkkiä möläyttelemään Venäjämielisiä lausuntoja, kun Suomi lähti pakotteisiin mukaan. Puolueella ei ole oikein ollut uutena puolueena mitään todella selkeää linjaa, joten jos joskus olisi kannattanut VKK:ta moni on saattanut jossain vaiheessa hypätä kelkasta pois. https://yle.fi/a/3-12398273 Tässä esimerkiksi uutinen aiheesta.
Venäjämielisyyttäkin on monenkaltaista, voi olla siis ihan vain pakotteiden arvostelua, sen arvostelemista että Suomi lähtee Natoon, tai sitten ihan avointa Venäjän aloittaman hyökkäyssodan kannatusta.
Olen oikeestaan varma että jos Kärtsällä oliskin jotain kiinnostusta ollut vkk:hon niin se johtuu vain siitä että korona-aikana nuoreen eteenpäinpyrkivään artistiin on voinut resonoida koronatoimikriittisyys koska kaikki keikat meni alta eikä rahaa välttämättä tullut mistään. Kai siinä voi toivoton olo tulla. Eihän vkk silloin edes puhunut mistään muusta kuin koronapiikeistä. Huh, suututtaa vieläkin Sofi Oksasen maalitustouhu.
Näin itsekin epäilen, että on käynyt. Eli VKK on alkanut kiinnostaa koronapoliitikan arvostelun vuoksi, jos Kärtsällä on työt on loppunut tai jotain ja on suututtanut ja ollut epävarmuutta tulevaisuudesta tai jotain muuta. Hän ei ehkä sano sitä ääneen. :)
Hänen olisi pitänyt arvostella niitä, jotka menivät syömään viidakon villieläimiä ja pandemia lähti liikkeelle. Ei tuollaisesta voi syyttää terveysviranomaisia tai hallitusta.
Aivan lapsellinen kuvitelma, että ihmiset juoksisivat kulkutaudin aikana keikalla kun tehohoitokapasiteetti on romahtamassa. Joskus pitää ajatella laajemmin kuin omasta itsestään lähtöisin. Kyllä muutkin ovat joutuneet luopumaan jostain koronan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka Käärijä olisikin VKK:n (joka on ihan laillinen puolue Suomessa) tai persujen kannattaja? Antaa olla, kai tässä maassa saa kannattaa ketä tai mitä haluaa. Vai pitääkö kaikkien olla vihervassareita?
Minua häiritsee tässä jutussa se, kuin VKK:n kannattamisesta olisi tehty automaattisesti Venäjämielistä. Veikkaan, että moni kannatti puoluetta esim. koronapassikriittisyyden vuoksi/koronapolitiikkaa arvostellakseen. Jossain vaiheessa Turtiainen alkoi yhtäkkiä möläyttelemään Venäjämielisiä lausuntoja, kun Suomi lähti pakotteisiin mukaan. Puolueella ei ole oikein ollut uutena puolueena mitään todella selkeää linjaa, joten jos joskus olisi kannattanut VKK:ta moni on saattanut jossain vaiheessa hypätä kelkasta pois. https://yle.fi/a/3-12398273 Tässä esimerkiksi uutinen aiheesta.
Venäjämielisyyttäkin on monenkaltaista, voi olla siis ihan vain pakotteiden arvostelua, sen arvostelemista että Suomi lähtee Natoon, tai sitten ihan avointa Venäjän aloittaman hyökkäyssodan kannatusta.
Muuten samaa mieltä, mutta en ymmärrä, millä lailla on "venäjämielistä", jos ei halua Suomea Natoon tai näkee, ettei pakotteet ole toimineet halutulla tavalla.
No siis se riippuu miten sen näkee. Joku voi olla kannattamatta Natoa esim. siksi, että kokee että Suomen pitää vähän kuin Venäjää nöyristelläkseen olla liittymättä Natoon ja se olisi Venäjän turhaa ärsyttämistä liittyä Natoon ja että Suomen pitäisi säilyttää suhteet Venäjään mahdollisimman hyvänä, riippumattakin siitä että se on aloittanut hyökkäyssodan Ukrainaan. Toki voi olla niitä jotka eivät kannata Natoa esim. siitä syystä, että eivät taas kannata vaikkapa kuulumista tällaiseen sotilasliittoon ylipäätään tai Amerikkakielteisyyttään tai vaikkapa haluavat että Suomi pysyy puolueettomana. Syitä voi olla monia.
Toki tuon pakotteiden vastustamisen voi nähdä Venäjämielisenä, tietenkin jos motiivi on se ettei ne edes toimi niin en tiedä onko se Venäjämielistä. Tässä on monta sävyä ja monta tapaa ymmärtää asia. En siis automaattisesti väitä, että pakotteiden vastustaminen tai Naton vastustaminen on suoraan Venäjämielisyyttä. Tuntuu, että pelkkä VKK:laisuus suoraan ymmärretään jotenkin tosi yksinkertaistetusti Venäjämielisyytenä, mutta onhan se totta että Turtiaisella on ollut Venäjämielisiä lausuntoja miksi jotkut puolueesta lähti. Mutta en lähtisi silti yhtäläisyysmerkkiä vetämään VKK:laisuuden ja Venäjämielisyyden kanssa, mikä kuva on jostain artikkeleista tullut kuin Käärijä olisi kannattanut jotain Venäjämielisyyttä suoraan jos on joskus esim. kannattanutkin VKK:ta saatika sitten että on joskus pelkästään someseurannut tätä vaikka ihan hupina tai mielenkiintoaan kannattamatta edes koko puoluetta. Yritin siis tuoda esiin sen, että puolueen suuntaviivat ja kannat ovat kokoajan olleet muutoksessa ja selkeytyneet koska se on uudehko puolue. Jos joku onkin joskus kannattanut sitä esim. korona-aikana, hän on saattanut myöhemmin lähteä puolueen kelkasta esim. Turtsan Venäjälausuntojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Itse en juuri kärsinyt koronatoimista, mutta arvostelin niitä silti, koska niissä lähti pahasti mopo keulimaan. Etenkin se r*kottamattomien demonisointi oli ihan hirveää katseltavaa ja valitettavan moni artisti siihen lähti mukaan. Oon super ylpeä, jos Käärijä ei ole tähän lähtenyt mukaan. En ymmärrä, miksi niin moni artisti nuoleskelee Marinia, vaikka piti alaa kiinni kohtuuttoman pitkään.
Sinulle ei sitten julkisen terveydenhuollon kantokyky tullut mieleen? Nuorikin voi tarvia tehohoitoa onnettomuuden vuoksi. Suomen tehohoito on mitoitettu normaalielämän eikä pandemian mukaan.
Siksi rokottautuminen on tärkeää kun se lieventää koronaa todella paljon. Yhdellä kaverillani on BMI kymmeniä ja hänellä on astma. Olisi taatusti ilman rokotteita sairastanut koronan teholla ja olisi ollut epäselvää selviääkö noin suurta ylipainoa kantava hengissä tehollakaan. Ylipaino litistää keuhkoja ja ne tulehtuvat helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, vaikka Käärijä olisikin VKK:n (joka on ihan laillinen puolue Suomessa) tai persujen kannattaja? Antaa olla, kai tässä maassa saa kannattaa ketä tai mitä haluaa. Vai pitääkö kaikkien olla vihervassareita?
Minua häiritsee tässä jutussa se, kuin VKK:n kannattamisesta olisi tehty automaattisesti Venäjämielistä. Veikkaan, että moni kannatti puoluetta esim. koronapassikriittisyyden vuoksi/koronapolitiikkaa arvostellakseen. Jossain vaiheessa Turtiainen alkoi yhtäkkiä möläyttelemään Venäjämielisiä lausuntoja, kun Suomi lähti pakotteisiin mukaan. Puolueella ei ole oikein ollut uutena puolueena mitään todella selkeää linjaa, joten jos joskus olisi kannattanut VKK:ta moni on saattanut jossain vaiheessa hypätä kelkasta pois. https://yle.fi/a/3-12398273 Tässä esimerkiksi uutinen aiheesta.
Venäjämielisyyttäkin on monenkaltaista, voi olla siis ihan vain pakotteiden arvostelua, sen arvostelemista että Suomi lähtee Natoon, tai sitten ihan avointa Venäjän aloittaman hyökkäyssodan kannatusta.
Olen oikeestaan varma että jos Kärtsällä oliskin jotain kiinnostusta ollut vkk:hon niin se johtuu vain siitä että korona-aikana nuoreen eteenpäinpyrkivään artistiin on voinut resonoida koronatoimikriittisyys koska kaikki keikat meni alta eikä rahaa välttämättä tullut mistään. Kai siinä voi toivoton olo tulla. Eihän vkk silloin edes puhunut mistään muusta kuin koronapiikeistä. Huh, suututtaa vieläkin Sofi Oksasen maalitustouhu.
Näin itsekin epäilen, että on käynyt. Eli VKK on alkanut kiinnostaa koronapoliitikan arvostelun vuoksi, jos Kärtsällä on työt on loppunut tai jotain ja on suututtanut ja ollut epävarmuutta tulevaisuudesta tai jotain muuta. Hän ei ehkä sano sitä ääneen. :)
Hänen olisi pitänyt arvostella niitä, jotka menivät syömään viidakon villieläimiä ja pandemia lähti liikkeelle. Ei tuollaisesta voi syyttää terveysviranomaisia tai hallitusta.
Aivan lapsellinen kuvitelma, että ihmiset juoksisivat kulkutaudin aikana keikalla kun tehohoitokapasiteetti on romahtamassa. Joskus pitää ajatella laajemmin kuin omasta itsestään lähtöisin. Kyllä muutkin ovat joutuneet luopumaan jostain koronan vuoksi.
Jotkut kulttuuriväessä esim varmaan kokivat että heitä erityisesti syrjittiin että jotkut poliittiset päätökset esim. paikkojen avaamisesta oli heitä syrjiviä. https://tiedonantaja.fi/artikkelit/kulttuuriv-en-mitta-t-ynn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en juuri kärsinyt koronatoimista, mutta arvostelin niitä silti, koska niissä lähti pahasti mopo keulimaan. Etenkin se r*kottamattomien demonisointi oli ihan hirveää katseltavaa ja valitettavan moni artisti siihen lähti mukaan. Oon super ylpeä, jos Käärijä ei ole tähän lähtenyt mukaan. En ymmärrä, miksi niin moni artisti nuoleskelee Marinia, vaikka piti alaa kiinni kohtuuttoman pitkään.
Sinulle ei sitten julkisen terveydenhuollon kantokyky tullut mieleen? Nuorikin voi tarvia tehohoitoa onnettomuuden vuoksi. Suomen tehohoito on mitoitettu normaalielämän eikä pandemian mukaan.
Siksi rokottautuminen on tärkeää kun se lieventää koronaa todella paljon. Yhdellä kaverillani on BMI kymmeniä ja hänellä on astma. Olisi taatusti ilman rokotteita sairastanut koronan teholla ja olisi ollut epäselvää selviääkö noin suurta ylipainoa kantava hengissä tehollakaan. Ylipaino litistää keuhkoja ja ne tulehtuvat helpommin.
Ylipaino ja D-vitamiinin puute vähentävät riskiä sairastua vakavaan tautiin, samoin nuori ikä. Suurin osa vakavan taudin saaneista on reilusti ylipainoisia, monisairaita tai vanhoja. Toki voi käydä myös huono tuuri, mutta ihan järkevillä elintavoilla voi jo ehkäistä vakavaa tautia. Sairastin koronan, nolla piikkiä hihassa ja meni ohi lievänä kotilevolla. En muista, millon oon viimeks käynyt sairaalassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en juuri kärsinyt koronatoimista, mutta arvostelin niitä silti, koska niissä lähti pahasti mopo keulimaan. Etenkin se r*kottamattomien demonisointi oli ihan hirveää katseltavaa ja valitettavan moni artisti siihen lähti mukaan. Oon super ylpeä, jos Käärijä ei ole tähän lähtenyt mukaan. En ymmärrä, miksi niin moni artisti nuoleskelee Marinia, vaikka piti alaa kiinni kohtuuttoman pitkään.
Kyllä minäkin jotain syitä ymmärrän sen hetkisessä yhteiskunnallisessa ilmapiirissä kritisoida koronapolitiikan joitakin ulottuvuuksia/sanavalintoja mitä tehtiin. Mutta tästä saisi varmaan jo uuden ketjunsa joten ei varmaan kannata tästä aiheesta lähteä vääntämään. Haluan vain sanoa siis sen, että ymmärrän sen miksi joku on saattanut lähteä hakemaan ajatuksia jostain VKK:sta siinä tilanteessa vaikken itse sen kannattaja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en juuri kärsinyt koronatoimista, mutta arvostelin niitä silti, koska niissä lähti pahasti mopo keulimaan. Etenkin se r*kottamattomien demonisointi oli ihan hirveää katseltavaa ja valitettavan moni artisti siihen lähti mukaan. Oon super ylpeä, jos Käärijä ei ole tähän lähtenyt mukaan. En ymmärrä, miksi niin moni artisti nuoleskelee Marinia, vaikka piti alaa kiinni kohtuuttoman pitkään.
Sinulle ei sitten julkisen terveydenhuollon kantokyky tullut mieleen? Nuorikin voi tarvia tehohoitoa onnettomuuden vuoksi. Suomen tehohoito on mitoitettu normaalielämän eikä pandemian mukaan.
Siksi rokottautuminen on tärkeää kun se lieventää koronaa todella paljon. Yhdellä kaverillani on BMI kymmeniä ja hänellä on astma. Olisi taatusti ilman rokotteita sairastanut koronan teholla ja olisi ollut epäselvää selviääkö noin suurta ylipainoa kantava hengissä tehollakaan. Ylipaino litistää keuhkoja ja ne tulehtuvat helpommin.
Ylipaino ja D-vitamiinin puute vähentävät riskiä sairastua vakavaan tautiin, samoin nuori ikä. Suurin osa vakavan taudin saaneista on reilusti ylipainoisia, monisairaita tai vanhoja. Toki voi käydä myös huono tuuri, mutta ihan järkevillä elintavoilla voi jo ehkäistä vakavaa tautia. Sairastin koronan, nolla piikkiä hihassa ja meni ohi lievänä kotilevolla. En muista, millon oon viimeks käynyt sairaalassa.
Siis sori, lisäävät riskiä, piti kirjoittaa.
Minua nauratti nuo Käärijän instastoorit ruotsista 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ulkolaiset niin innoissaan Cha ha chasta ole tuossa Wiwiblogissa(kaan). Ei tule saamaan kärkisijaa.
Tuossa Wiwiblogsin kommenteissa tuntuu jotkut kritisoitavan sitä, miksi johtava viisublogi tällälailla nostaa yhden maan biisin "valokeilaan' tällaisella jutulla....
Eli se k-sanahan se sieltä taustalta paistaa
Mutta minkäs sille voi, että Kärtsä hurmasi blogistit rallienkullaan, eikä Samunkaan ansioita voi vähätellä voimahaleineen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en juuri kärsinyt koronatoimista, mutta arvostelin niitä silti, koska niissä lähti pahasti mopo keulimaan. Etenkin se r*kottamattomien demonisointi oli ihan hirveää katseltavaa ja valitettavan moni artisti siihen lähti mukaan. Oon super ylpeä, jos Käärijä ei ole tähän lähtenyt mukaan. En ymmärrä, miksi niin moni artisti nuoleskelee Marinia, vaikka piti alaa kiinni kohtuuttoman pitkään.
Sinulle ei sitten julkisen terveydenhuollon kantokyky tullut mieleen? Nuorikin voi tarvia tehohoitoa onnettomuuden vuoksi. Suomen tehohoito on mitoitettu normaalielämän eikä pandemian mukaan.
Siksi rokottautuminen on tärkeää kun se lieventää koronaa todella paljon. Yhdellä kaverillani on BMI kymmeniä ja hänellä on astma. Olisi taatusti ilman rokotteita sairastanut koronan teholla ja olisi ollut epäselvää selviääkö noin suurta ylipainoa kantava hengissä tehollakaan. Ylipaino litistää keuhkoja ja ne tulehtuvat helpommin.
Ylipaino ja D-vitamiinin puute vähentävät riskiä sairastua vakavaan tautiin, samoin nuori ikä. Suurin osa vakavan taudin saaneista on reilusti ylipainoisia, monisairaita tai vanhoja. Toki voi käydä myös huono tuuri, mutta ihan järkevillä elintavoilla voi jo ehkäistä vakavaa tautia. Sairastin koronan, nolla piikkiä hihassa ja meni ohi lievänä kotilevolla. En muista, millon oon viimeks käynyt sairaalassa.
Tuo eka lause taisi mennä vähän väärin...
Vierailija kirjoitti:
Minua nauratti nuo Koäärijän instastoorit ruotsista 😂😂
5/5 eikun 1/5...😊 Hyvä sääkin näytti olevan!
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Älkää ystäväiset hyvät nyt alkako tappelemaan koronasta please täällä, sille on palstalla oma argumentointiketju.🙏🙏
Vierailija kirjoitti:
Älkää ystäväiset hyvät nyt alkako tappelemaan koronasta please täällä, sille on palstalla oma argumentointiketju.🙏🙏
Juu sori, menee vaan vieläkin vähän tunteisiin se, miten esim. meitä piikittömiä silloin kohdeltiin. Mutta olet oikeassa, tämä ei ole oikea ketju tähän.
Käärijän Tiktok ja Instakanavat on tukeneet mun mielenterveyttä hyvällä lailla saaden mut hymyilemään usein.. On tosi kiva seurata Käärijän Euroviisumatkaa. Mun on kyllä hyvin hankala uskoa, että Käärijän englannin lausuminen olisi ihan tolla tasolla rallienkkua, taitaa se pikkusen mennä nyt jonkin tason tietoisen rallifiltterin läpi. :-D
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan Käärijää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on päivittänyt lisää "englanninkielistä" sisältöä ig-tarinaansa. En oikein tiedä, toimiiko tuo pidemmän päälle.
Ensin joku enkkukaheli vonkuu täällä päivätolkulla, että pitää olla enkuksi, ja nyt sekään ei sitten kelpaa... huoh
No, tämä asia tulee varmasti jakamaan jatkossakin mielipiteitä, joten ei kannata antaa sen mennä tunteisiin. Ihan tottahan tuo näkökulma on, että toimiikohan tuo huono enkku - brändi pidemmän päälle. Aluksi nuo klipit huvittavat, mutta näinköhän enää, kun vitsi rupeaa toistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ystäväiset hyvät nyt alkako tappelemaan koronasta please täällä, sille on palstalla oma argumentointiketju.🙏🙏
Juu ei tappelua tästä, hyvässä euroviisu/UMKhengessä vaan. :) Tämä aihe nyt herätti täällä vain keskustelua tämän Sofi Oksanen keissin takia.
Olipa törppö kysymys tuolta radioukolta 🙄 Käärijä vastaa ihanan kohteliaasti, eikä halua solvata muista artisteja. 👍