UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Meille kaikille on tainnut jäädä jonkinlainen trauma koronasta, joko taudista tai toimista ja sen huomaa näistä keskusteluistakin kun meinaa aina pukata kahtiajakautumista. Mutta eteenpäin mennään, Käärijää tsempaten :)
Voi myös olla, että tuo Käärijän ylikorostettu rallienkku on joku defenssi? Eli korostetaan oikein tätä piirrettä, ettei paljastuisi se todellinen lausuminen. Vähän kuin jotkut laulavat tahalteen ylikorostetun huonosti peittääkseen omaan ääntänsä. Ja sitten naureskelevat, kuinka huonoja laulajia ovat, vaikka oikeasti eivät ehkä niin huonoja olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan KäärijääOnneksi noista säännöksistä oli todella paljon hyötyä. Näkeehän sen tilastoistakin, miten hienosti jotkut hiton passit toimi eiku...
Miten tää passi toimi sitte suomessa? Täällä missä mä asun, passin idea oli että rokotetut saivat passilla käydä paikoissa, passittomat eivät. Ei ollut ongelmia 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on päivittänyt lisää "englanninkielistä" sisältöä ig-tarinaansa. En oikein tiedä, toimiiko tuo pidemmän päälle.
Ensin joku enkkukaheli vonkuu täällä päivätolkulla, että pitää olla enkuksi, ja nyt sekään ei sitten kelpaa... huoh
No, tämä asia tulee varmasti jakamaan jatkossakin mielipiteitä, joten ei kannata antaa sen mennä tunteisiin. Ihan tottahan tuo näkökulma on, että toimiikohan tuo huono enkku - brändi pidemmän päälle. Aluksi nuo klipit huvittavat, mutta näinköhän enää, kun vitsi rupeaa toistumaan.
Mikä vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Meille kaikille on tainnut jäädä jonkinlainen trauma koronasta, joko taudista tai toimista ja sen huomaa näistä keskusteluistakin kun meinaa aina pukata kahtiajakautumista. Mutta eteenpäin mennään, Käärijää tsempaten :)
Joo mulla herää aika vahvat tunnereaktiot edelleen siitä, mitä tapahtui etenkin syksyllä 2021. Se oli psykologisesti tosi vahingoittavaa ja hajottavaa aikaa. Itse tauti taas oli mulle paljon helpompi, kotilevolla omilla dropeilla selvittiin hyvin. Toki tiedän, ettei se kaikille sitä ollut.
Käärijä-fani olen kans ja olen iloinen, että on tämmöinen tyyppi, joka haluaa puhtaasti jakaa iloa ja valoa ympärilleen. Tämmöisiä ihmisiä tarvitaan niin paljon tämän kaiken shaissen jälkeen. Lisäksi on ihanaa, kun kerrankin Suomella on mahdollisuus menestyä hyvin viisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan KäärijääOnneksi noista säännöksistä oli todella paljon hyötyä. Näkeehän sen tilastoistakin, miten hienosti jotkut hiton passit toimi eiku...
Miten tää passi toimi sitte suomessa? Täällä missä mä asun, passin idea oli että rokotetut saivat passilla käydä paikoissa, passittomat eivät. Ei ollut ongelmia 🤷
Niin, tilastoista voi jokainen katsoa, että Suomessa passin käyttöönoton jälkeen lähti tartunnat jyrkkään nousuun, samoin kuolemia oli eniten sinä vuonna marras-joulukuussa. Mites ois sellaiset asiat kuin ihmisoikeudet, tasa-arvo ja jokaisen oikeus päättää siitä, mitä laittaa kehoonsa? Mutta kun ei koske mua, niin mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan KäärijääOnneksi noista säännöksistä oli todella paljon hyötyä. Näkeehän sen tilastoistakin, miten hienosti jotkut hiton passit toimi eiku...
Miten tää passi toimi sitte suomessa? Täällä missä mä asun, passin idea oli että rokotetut saivat passilla käydä paikoissa, passittomat eivät. Ei ollut ongelmia 🤷
No siis loppuvaiheessa "pahinta korona-aikaa" väläyteltiin koronapassia jopa työpaikoille. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tyopaikoille-koronapassi-ehdotus-on…
Ei se mitään kovin kaksista ollut rokottamattomana, että sai käydä ostoskeskuksessa mutta ei saanut kuitenkaan pysähtyä kahville. Junassa sai istua vaunussa mutta ei saanut mennä ravintolavaunuun. Puheet rokottamattomia kohtaan alkoivat muodostua kokoajan vihamielisimmäksi jopa puhuen siitä onko rokottamattomilla oikeus tiettyihin ihmisoikeuksiin.
Toki jos sen tulkitsee noin, että ei siinä mitään ongelmaa ole että näin tehdään niin ok. Mutta en lähde tästä pidemmälle, voisi tästä toki lähteä vaikka rokotteiden tehoon asti ja oikeutukseen miksi näin tehtiin ja ylipäätään kaikkiin yksilöllisiin terveyssyihin miksi joku ei halunnut rokotteisiin lähteä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan Käärijää
Ruotsissa mentiin pitkälti ilman rajoituksia, ja parempi heidän kokonaistilanne on nyt. Mutta siellä tehtiinkin päätökset järjellä, ei kaikkien neuroottisten pullukoiden paniikin ajamana. En käsitä, että joku täällä vielä jaksaa ylistää koronapasseja ja -rajoituksia.
Ja juu, Käärijä on hyvä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, että tuo Käärijän ylikorostettu rallienkku on joku defenssi? Eli korostetaan oikein tätä piirrettä, ettei paljastuisi se todellinen lausuminen. Vähän kuin jotkut laulavat tahalteen ylikorostetun huonosti peittääkseen omaan ääntänsä. Ja sitten naureskelevat, kuinka huonoja laulajia ovat, vaikka oikeasti eivät ehkä niin huonoja olekaan.
Voihan se olla näinkin. Itse monesti anteeksipyyntelen, että anteeksi kun puhun niin huonosti enkkua ja joku sanookin sitten, että kai sinä ihan ok puhut. Ehkä se helpottaa, kun ihmisillä ei ainakaan ole suuret odotukset joita haluan vielä laskea ilmaisemalla että en osaa enkkua ettei joku odota liikoja. :-D
Hei, peace and love! Laitetaan kaikki taas Cha Cha Cha soimaan, niin tullaan paremmalle mielelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan KäärijääOnneksi noista säännöksistä oli todella paljon hyötyä. Näkeehän sen tilastoistakin, miten hienosti jotkut hiton passit toimi eiku...
Miten tää passi toimi sitte suomessa? Täällä missä mä asun, passin idea oli että rokotetut saivat passilla käydä paikoissa, passittomat eivät. Ei ollut ongelmia 🤷
Niin, tilastoista voi jokainen katsoa, että Suomessa passin käyttöönoton jälkeen lähti tartunnat jyrkkään nousuun, samoin kuolemia oli eniten sinä vuonna marras-joulukuussa. Mites ois sellaiset asiat kuin ihmisoikeudet, tasa-arvo ja jokaisen oikeus päättää siitä, mitä laittaa kehoonsa? Mutta kun ei koske mua, niin mitä väliä.
Verrattuna mihin maahan?
Katselin joskus jotain Måneskinin haastatteluita enkuksi ja ei heistäkään kaikki olleet ihan pro enkussa. Toki siinä oli sitten paikkaajia, kun oli useita bändiläisiä joista Damiano vaikuttaa etenkin olevan ihan ok enkussa. Nykyään varmaan ovatkin jo parempia enkussa, kun ovat tehneet jo jonkin aikaa kansainvälistä uraa.
Kunpa Käärijä laittas instatarinansa koko UMKn ajalta highlightseihin 😭Haluisin katsoa niitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan KäärijääRuotsissa mentiin pitkälti ilman rajoituksia, ja parempi heidän kokonaistilanne on nyt. Mutta siellä tehtiinkin päätökset järjellä, ei kaikkien neuroottisten pullukoiden paniikin ajamana. En käsitä, että joku täällä vielä jaksaa ylistää koronapasseja ja -rajoituksia.
Ja juu, Käärijä on hyvä tyyppi.
Muistaakseni Ruotsissa 7 % vanhainkotien asukkaista kuoli koronaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu olihan se todellista tiedettä, kun klo 16:50 sai vielä juoda viinilasin päivällisen kanssa, mutta klo 17 se ei enää ollut ok. Tai että et saanut ostaa kahvia ravintolavaunussa ilman passia, mutta sait hengata silti siellä. Tai että ravintolassa sai olla porukkaa, mutta heti kun sinne tuli esiintymään joku artisti, niin siitä tuli tapahtuma ja jengiä piti poistaa sieltä säännösten takia. No, hörhöjähän me kaikki ollaan, kun ei nielty tuota kaikkea purematta.
Milalsessahan jamassa tää maa olisi ollut koronan jäljiltä jos VKK olisi saanut olla päättämässä 😀herra mun vereni 😀
PS. Rakastan KäärijääRuotsissa mentiin pitkälti ilman rajoituksia, ja parempi heidän kokonaistilanne on nyt. Mutta siellä tehtiinkin päätökset järjellä, ei kaikkien neuroottisten pullukoiden paniikin ajamana. En käsitä, että joku täällä vielä jaksaa ylistää koronapasseja ja -rajoituksia.
Ja juu, Käärijä on hyvä tyyppi.
Muistaakseni Ruotsissa 7 % vanhainkotien asukkaista kuoli koronaan
Vanhainkodit on asia erikseen ja se on käsittääkseni jopa Ruotsissa myönnetty, että siellä olisi pitänyt olla tarkempi riskiryhmien suojelemisessa. Mutta koulut, harrastukset, kirkon tilaisuudet, ravintolavaunut, lasten joulujuhlat... Harva enää muistaa, että vaikka 17-vuotias terve urheilijanuori ei päässyt harrastamaan ilman passia syksyllä 2021. Tai verovaroin ylläpidettyihin uimahalleihin ei ollut asiaa. Kauneimpia joululauluja ei saanut mennä laulamaan ilman passia ja sitten osa lauloi ulkona. Tämä trauma näkyy edelleen ihmisissä.
Menkää nyt muihin ketjuihin jatkamaan koronasta.
Käärijä seurasi VKKta kannanottona överiksi kokemaansa koronapolitiikkaan ja se on ihan ok, eikä millään lailla leimaavaa. Sitä politiikkaa voidaan puoltaa tai vastustaa ja kaikille argumenteille on perusteensa.
Peace.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän Tiktok ja Instakanavat on tukeneet mun mielenterveyttä hyvällä lailla saaden mut hymyilemään usein.. On tosi kiva seurata Käärijän Euroviisumatkaa. Mun on kyllä hyvin hankala uskoa, että Käärijän englannin lausuminen olisi ihan tolla tasolla rallienkkua, taitaa se pikkusen mennä nyt jonkin tason tietoisen rallifiltterin läpi. :-D
Ihana se Ruotsin matkavideo, jossa Käärijä esittelee nähtävyyksiä englanniksi ja ruotsiksi sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt muihin ketjuihin jatkamaan koronasta.
Käärijä seurasi VKKta kannanottona överiksi kokemaansa koronapolitiikkaan ja se on ihan ok, eikä millään lailla leimaavaa. Sitä politiikkaa voidaan puoltaa tai vastustaa ja kaikille argumenteille on perusteensa.
Peace.
Tää kieltämättä nostaa ainakin mulla Käärijän osakkeita, vaikka fanitin häntä ja biisään jo ennestään. Mutta joo, tehdään vaikka uus ketju tälle kinastelulle.
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt muihin ketjuihin jatkamaan koronasta.
Käärijä seurasi VKKta kannanottona överiksi kokemaansa koronapolitiikkaan ja se on ihan ok, eikä millään lailla leimaavaa. Sitä politiikkaa voidaan puoltaa tai vastustaa ja kaikille argumenteille on perusteensa.
Peace.
Eli se oli siis kannanotto? Ok.
Onneksi noista säännöksistä oli todella paljon hyötyä. Näkeehän sen tilastoistakin, miten hienosti jotkut hiton passit toimi eiku...