Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
18921/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo Käärijän englanti nyt NIIN toivotonta ole:

https://www.youtube.com/shorts/nDvW4gEuV2A

Käärijä puhuu parempaa englantia kuin moni tässä maailmassa. Se on vaan joku suomalainen juttu, että pitäs ääntää melkein kuin natiivi, kieliopin täytyy olla virheetöntä ja sanavaraston mahtava, että voi avata suunsa vieraalla kielellä. Käärijän asenne on mahtava ja on saanut mutkin tajuamaan, etten mäkään ehkä niin huono ole englantia puhumaan.

Se on just näin. Mistähän se muuten johtuu, että moni suomalainen pitää oikeana kielitaitona vain sellaista, jossa ei ole aksenttia?

Vierailija
18922/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwibloggsin instassa on videota Saksan omasta viisufinaalista, siellä bailattiin Cha Cha Chan tahtiin after partyilla

" German #Eurovision fans loving @paidatonriehuja at the Unser Lied für Liverpool after party."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18923/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😍Supersymppis ex tempore haastattelu Sanomatalolta alkuviikosta. Asenne on 💯!

https://www.instagram.com/reel/CpMw4OWOL71/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Ihana 🤩🤩

On, asenne on kohdallaan! Ei tarvitse suomalaisten olla huolissaan pärjääkö Käärijä maailmalla. Kyllä pärjää!

Vihreä kynsilakka vielä kynsissä lavashown jäljiltä. Miksi nyt hyvää lakkaa poistamaan kun kerran pysynyt siistinä. Jess!

Se on varmaan joku geelilakkaus, kun kestää hyvänä noin pitkään.

Vierailija
18924/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja että tykkään tuosta tyypistä! Nyt kun Käärijän heikot englannin taidot on kansakunnan huolenaiheena, niin kaveri heittäytyy ja postaa Instaan saliohjeita englanniksi. Tää on se mies, joka osaa heittäytyä eikä panikoi. Mahtava tyyppi!

Tuo on niin hauska, että jonkun pitäisi laittaa se youtubeen, että mahdollisimman moni näkisi.

Älkää laittako, musta tuo oli aika väkinäinen stoori.

Vierailija
18925/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo Käärijän englanti nyt NIIN toivotonta ole:

https://www.youtube.com/shorts/nDvW4gEuV2A

Hyvinhän se näyttää taittuvan.

Vierailija
18926/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes usko, että Loreen voittaa Melloa lauantaina. Kappale on liian tylsä. Tulee toiseksi tai kolmanneksi. Veikkaan, että nuorison megasuosikki Marcus & Martinus voittaa. Tai sitten yllärinä voiton vie se Linkin Park -tyyppinen bändi (biisi 6 Feet Under). Se on ehkä oma suosikkini Ruotsin viisuehdokkaista. Tarttuva, mukana koukkuja, sopivan 00-nostalginen ja lavashow näyttää hienolta. Ulkomaalaiset kehuu sitä paljon youtube-kommenteissa ja Mellon osakilpailussa biisi sai paljon ääniä eri ikäryhmistä. Uskon sen olevan mukana kärkikahinoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18927/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo Käärijän englanti nyt NIIN toivotonta ole:

https://www.youtube.com/shorts/nDvW4gEuV2A

Käärijä puhuu parempaa englantia kuin moni tässä maailmassa. Se on vaan joku suomalainen juttu, että pitäs ääntää melkein kuin natiivi, kieliopin täytyy olla virheetöntä ja sanavaraston mahtava, että voi avata suunsa vieraalla kielellä. Käärijän asenne on mahtava ja on saanut mutkin tajuamaan, etten mäkään ehkä niin huono ole englantia puhumaan.

Se on just näin. Mistähän se muuten johtuu, että moni suomalainen pitää oikeana kielitaitona vain sellaista, jossa ei ole aksenttia?

No niinpä, muistan kuinka eräskin ystäväni yritti lukioaikoina parhaansa mukaan imitoida riikinruotsia ääntämyksessään, vaikka Suomessahan tässä ollaan eikä edes suomenruotsalaiset puhu niin.

Vierailija
18928/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutuksena meille Käärijä-faneille, joita ärsyttää jatkuva plagioitipakotus, että eipä se Loreenkaan ole ilman sitä päässyt. Aika monihan sanoo, että on kuullut saman biisin jo "jossakin" (itsellä samat vibat) ja että ainakin ABBAn The Winner Takes It Allia on siinä riistetty armottomasti. Sitten on viitattu tähän biisiin, josta kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti 0:24 alkavaan melodiaan:

Mitä hittoa, tuohan kuulostaa ihan Loreenin biisiltä! 😯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18929/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsin instassa on videota Saksan omasta viisufinaalista, siellä bailattiin Cha Cha Chan tahtiin after partyilla

" German #Eurovision fans loving @paidatonriehuja at the Unser Lied für Liverpool after party."

Ja joku ääliö-Toni on mennyt sepustamaan Wiwibloggsiin ummet ja lammet Oksasen twiitistä ja yhdistänyt  Natonkin samaan soppaan ja paljon muuta. 

Vierailija
18930/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo Käärijän englanti nyt NIIN toivotonta ole:

https://www.youtube.com/shorts/nDvW4gEuV2A

Käärijä puhuu parempaa englantia kuin moni tässä maailmassa. Se on vaan joku suomalainen juttu, että pitäs ääntää melkein kuin natiivi, kieliopin täytyy olla virheetöntä ja sanavaraston mahtava, että voi avata suunsa vieraalla kielellä. Käärijän asenne on mahtava ja on saanut mutkin tajuamaan, etten mäkään ehkä niin huono ole englantia puhumaan.

Se on just näin. Mistähän se muuten johtuu, että moni suomalainen pitää oikeana kielitaitona vain sellaista, jossa ei ole aksenttia?

Tämä ongelma juontaa juurensa meidän tavasta opettaa kieliä koulussa. Jankataan epäsäännöllisiä verbejä ja lauserakenteita (jotka toki ovat tärkeitä nekin) mutta unohdetaan, että kieltä pitäisi myös puhua. Seurauksena nikotellaan, jos se Täydellinen Lauserakenne ei heti spontaanisti pulpahda suusta ulos. Ja eihän se pulpahda, jos kieltä ei aktiivisesti käytetä. Moni meistä ymmärtää tosi paljon ja osaa kirjoittaa hyvin, mutta kun puhua pitäisi, menee kieli solmuun.

Ehkä vika on minussa, mutten kykene kokemaan kansallista häpeää Käärijän kielitaidosta. Sen sijaan piristin päivääni tuonne jo aiemmin linkatulla reaktiovideolla. Tulee fiilis, että tekisi mieli ottaa poskista kiinni ja nutuuttaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18931/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwibloggsissa jaetaan nyt Kärtsän pina colada -reseptiä. Kärtsä saa hyvin mainosta, kun William innostui Cha Cha Chasta :D

Vierailija
18932/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsin instassa on videota Saksan omasta viisufinaalista, siellä bailattiin Cha Cha Chan tahtiin after partyilla

" German #Eurovision fans loving @paidatonriehuja at the Unser Lied für Liverpool after party."

Ja joku ääliö-Toni on mennyt sepustamaan Wiwibloggsiin ummet ja lammet Oksasen twiitistä ja yhdistänyt  Natonkin samaan soppaan ja paljon muuta. 

Voi vvvvttt näitä hyvää tarkoittavia "Toneja". Eisssssa...🤬🤬🙈🙈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18933/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsissa jaetaan nyt Kärtsän pina colada -reseptiä. Kärtsä saa hyvin mainosta, kun William innostui Cha Cha Chasta :D

Joo, mutta luepa kommentit niin ei naurata enää.

Vierailija
18934/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsin instassa on videota Saksan omasta viisufinaalista, siellä bailattiin Cha Cha Chan tahtiin after partyilla

" German #Eurovision fans loving @paidatonriehuja at the Unser Lied für Liverpool after party."

Ja joku ääliö-Toni on mennyt sepustamaan Wiwibloggsiin ummet ja lammet Oksasen twiitistä ja yhdistänyt  Natonkin samaan soppaan ja paljon muuta. 

Voi vttu, Toni tuu nyt pois sieltä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18935/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joku ääliö-Toni on mennyt sepustamaan Wiwibloggsiin ummet ja lammet Oksasen twiitistä ja yhdistänyt  Natonkin samaan soppaan ja paljon muuta. 

Mikä näitä ihmisiä vaivaa?? Hitto mitä typeryksiä. Mikä pakko on jakaa tietoa, jolla tieten tahtoen loataan Suomen edustajan mainetta?

Vierailija
18936/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsissa jaetaan nyt Kärtsän pina colada -reseptiä. Kärtsä saa hyvin mainosta, kun William innostui Cha Cha Chasta :D

Joo, mutta luepa kommentit niin ei naurata enää.

Ei siinä mitään ihmeellisiä kommentteja minun silmääni näy?

Vierailija
18937/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuo Toni on kommentoinut? En minä vaan löydä. Satikutia pitäisi antaa.

Vierailija
18938/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.

"kielitaidoton" Käärijä Sveitsin edustajan kanssa Ruotsissa ;D

Käärijä muuten ääntää ruotsalaisen paikannimen täysin oikeaoppisesti.

Paitsi että ei äännä. (En sano pahalla).

Fruängen äännetään "fruuengen" eikä "fruuongen" .....

Vierailija
18939/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutuksena meille Käärijä-faneille, joita ärsyttää jatkuva plagioitipakotus, että eipä se Loreenkaan ole ilman sitä päässyt. Aika monihan sanoo, että on kuullut saman biisin jo "jossakin" (itsellä samat vibat) ja että ainakin ABBAn The Winner Takes It Allia on siinä riistetty armottomasti. Sitten on viitattu tähän biisiin, josta kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti 0:24 alkavaan melodiaan:

Tänne on linkattu sitä puolalaista biisiä mikä on yksi yhteen tattoon kanssa. Nimi vain ihan hukassa.

Vierailija
18940/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lohdutuksena meille Käärijä-faneille, joita ärsyttää jatkuva plagioitipakotus, että eipä se Loreenkaan ole ilman sitä päässyt. Aika monihan sanoo, että on kuullut saman biisin jo "jossakin" (itsellä samat vibat) ja että ainakin ABBAn The Winner Takes It Allia on siinä riistetty armottomasti. Sitten on viitattu tähän biisiin, josta kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti 0:24 alkavaan melodiaan:

Mitä hittoa, tuohan kuulostaa ihan Loreenin biisiltä! 😯

Niin kuulostaa pätkä Joku oli linkkaa jonkun akustisella kitaralla naisen laulaman biisin tähän ketjuun aiemmin, joka kuulosti alusta loppuun Loreenilta

Ketju on lukittu.