UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsissa jaetaan nyt Kärtsän pina colada -reseptiä. Kärtsä saa hyvin mainosta, kun William innostui Cha Cha Chasta :D
Joo, mutta luepa kommentit niin ei naurata enää.
Siis tään vai? 6 kommaa joista näkyy 5. Ilmeisesti kuudes oli se toni.
Ei vaan wiwibloggsin verkkosivuilla.
Omaan pesään paskova Toni on varmaan tuttuni Toni L, terveisiä sinne vaan. Täysi kokovartalomul**u ja kiusaaja.
Mistähän noita Käärijä-ankkoja saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.
Saadaan siis Käärijälle lavashow, joka on taattua ruotsalaista laatua.
Kuinkahan monta lavashow'ta tehdään Liverpooliin ruotsalaisvoimin?
Monta. Tapahtumateollisuus, musiikki, muoti ja filmiteollisuus tuo vientituloja Ruotsin valtiolle. Siksi ne saavat myös valtion vienninedistämistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes usko, että Loreen voittaa Melloa lauantaina. Kappale on liian tylsä. Tulee toiseksi tai kolmanneksi. Veikkaan, että nuorison megasuosikki Marcus & Martinus voittaa. Tai sitten yllärinä voiton vie se Linkin Park -tyyppinen bändi (biisi 6 Feet Under). Se on ehkä oma suosikkini Ruotsin viisuehdokkaista. Tarttuva, mukana koukkuja, sopivan 00-nostalginen ja lavashow näyttää hienolta. Ulkomaalaiset kehuu sitä paljon youtube-kommenteissa ja Mellon osakilpailussa biisi sai paljon ääniä eri ikäryhmistä. Uskon sen olevan mukana kärkikahinoissa.
Kuuntelin noita Ruotsin parhaita ehdokkaita ja oma suosikkini on ehdottomasti Mer av Dig, mutta jumankauta on todettava, että ruotsalaisten taito tehdä täysin tyhjänpäiväisiä sanoituksia on unrivalled. Yksi hengittää ilman ilmaa, toisella enkelit itkee (jösses, miten kliseinen voi olla!), kolmas never give up, yksi on one their way jne. Yhtä hyvin nuo kappaleet voisi hyräillä, sanoissa ei mitään sisältöä. Cha cha chaa alkaa vaikuttaa aivan älykköentryltä noiden rinnalla.
Ei käy kieltäminen. Sanoitusten puolesta mieleenpainuvia kappaleita oli oikeastaan kaksi, eikä kumpikaan päässyt jatkoon. Toinen oli muhennoksesta(?) kertova rakkauslaulu ja toinen raggaribiisi jonka esityksessä käytiin nakkikiskalla.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan meillä täällä oikea palstakonkari kommentoimassa? Bongasin nimittäin tämän viestin ketjusta vuodelta 2007, jossa parjattiin Hanna Pakarisen englannin taitoja:
"ei tarvitse hävetä Suomi-kuvaa, mutta Hanna oli kyllä aivan karmea. Aivan karmea. Siinäpä sitä tekee kv. läpimurtoa..."
Erityisesti kv. kuulostaa tutulta, heh.
https://www.vauva.fi/keskustelu/646519/ketju/voi_hanna_parka_miksei_sil…
Tuskin täällä ketään palstakonkaria on. Sama asia tulee vain esille, kun kummallakin on ongelmia englannin kanssa. En edes muistanutkaan, että Hannallakin niitä oli, kun kuitenkin lauloi siihen aikaan englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wiwibloggsin instassa on videota Saksan omasta viisufinaalista, siellä bailattiin Cha Cha Chan tahtiin after partyilla
" German #Eurovision fans loving @paidatonriehuja at the Unser Lied für Liverpool after party."
En löytänyt, saako linkkiä tähän?
https://www.instagram.com/reel/CpXDNbXpvhd/ Tässä. Kärtsä itsekin käynyt laittamassa sydämen.
Mikä tuommoisia Toneja oikein vaivaa? Puhuvat paskaa ympäriinsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tuo Toni on kommentoinut? En minä vaan löydä. Satikutia pitäisi antaa.
Toivottavasti ilmiannettu. Ihme kun jengi täällä voivottelee, niinkun sen Lortikka fanin kanssa, eikä toimi. Kaikki pitää tehdä itse.
Ilmiantaisin, jos osaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä itketään Loreenista. Käsittämätöntä on suomalaisten pelko persuksissa eläminen kun kyseessä on leikkimielinen kisa.
Pieni Ruotsi ja Suomi -kisailu pitää mielen virkeänä.
Junttius huipussaan. Ruotsalaiset eivät mieti mitään Suomen kappaleesta tai stressaa jos Suomen kappale saa enemmän ääniä.
Ei tässä mitään junttia ole. Itse ainakin analysoin Ruotsin biisin mahdollisuuksia nyt ihan siksi, että se on vedonlyönnissä ennakkosuosikki ja aika pitkälti juuri Loreenin mahd. Mello-voiton vuoksi. Jos kärjessä olisi joku muu, niin vastaavasti miettisin sit sitä. Ei se ruotsalaisuus ainakaan mulle mikään "juttu" tässä ole vaan se, että uskovat jo voittavansa, koska "Loreen ansaitsee sen" ja tympäisee, kun mitään uutta eivät ole keksineet vaan vanhalla tutulla kalustolla ollaan taas liikkeellä.
Ja kyllä niitä ruotsalaisiakin taitaa vaan hieman stressata jokin, kun aina niitä Loreenin puolustajia säntää paikalle, jos joku kommentoi biisiä yliarvostetuksi ja sanoo, että ei tule voittamaan. Ja Käärijää dissataan armotta. Jotkut pelkää sitäkin, että ruotsalaiset äänestää "väärin" ja Loreenia ei valita, jolloin "varma" voitto lipuukin käsistä. Että kai siellä heistäkin jotain uhkia vaan on vastustajien joukossa.
Saako tuolla wiwibloggsin sivuilla ilmiannettua? Miinusta saa annettua kommenteille,sitä Toni onkin saanut.
Vedonlyönneissä on aina kunkin maan track record-kerroin. Sen mukaan se kerroin päätetään. Katsovat, että kuinka maalla on mennyt viime vuosina. Ei pelkkä Loreen nosta Ruotsin kerrointa noin korkealle kun häntä ei ole vielä valittu.
Tonin kommentti on saant Miinusta 28. Kaikki vastaukset siihen puolustaa Käärijää
Huoh.... Ylellä juttu Käärijästä: "Voiko suomalainen juomalaulu todella pärjätä Euroviisuissa – näytimme Käärijän viisubiisin Moldovassa, ja tämä oli reaktio"
Olipa kiva otsikko, ja huvittaa, kuinka jutussa todetaan että suomalaisten mielestä se voitto on ollut tulossa vähän joka vuosi viime aikoina... Ei vastaa kyllä omaa kokemusta yhtään, mutta ehkä median hekutusta tms.
linkki: https://yle.fi/a/74-20021050
Vierailija kirjoitti:
Tonin kommentti on saant Miinusta 28. Kaikki vastaukset siihen puolustaa Käärijää
Laita linkki.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuommoisia Toneja oikein vaivaa? Puhuvat paskaa ympäriinsä
Sama vaivaa kuin niitä jotka dissas PBtä ennen finaalia. Nyt tiedätte, miltä sellainen tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohdutuksena meille Käärijä-faneille, joita ärsyttää jatkuva plagioitipakotus, että eipä se Loreenkaan ole ilman sitä päässyt. Aika monihan sanoo, että on kuullut saman biisin jo "jossakin" (itsellä samat vibat) ja että ainakin ABBAn The Winner Takes It Allia on siinä riistetty armottomasti. Sitten on viitattu tähän biisiin, josta kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti 0:24 alkavaan melodiaan:
Alusta alkaen kuulostaa samalta ja tuosta mainitsemastasi kohtaa menee kyllä ihan yksi yhteen Loreenin biisin kanssa.
Ei ole ensimmäinen kerta kun ruotsalaiset plagioi suoraan. Yksi härskeimmistä oli Månsin tekele jonka esityskin grafiikoita myöten kopioitiin toisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuommoisia Toneja oikein vaivaa? Puhuvat paskaa ympäriinsä
Sama vaivaa kuin niitä jotka dissas PBtä ennen finaalia. Nyt tiedätte, miltä sellainen tuntuu.
Pyh. Kukaan ei ole levittänyt niistä valheita. Puhunut asiattomasti kyllä muttei väittänyt että jotain hämärähommia harjoittaisivat.
Ai tuo onkin ns pahat mielessä -Toni, eikä mikään hölösuu. Tommoset saunan taakse, piste.
En löytänyt, saako linkkiä tähän?