UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
Minusta jokaisen, joka hakeutuu kv. töihin tai edustustehtäviin pitäisi olla tarpeeksi kielitaitoinen.
Eiköhän Käärijä nyt ole ihan tarpeeksi kielitaitoinen osallistumaan lyhyen aikaa kestävään musiikkitapahtumaan, jossa hänen varsinainen työnsä tapahtuu ihan suomeksi. Turha jankata tätä asiaa enempää. Ainakin minun puolestani asia on loppuun käsitelty.
Esitykset suomen kielellä ovat n. 10 % ja 90 % kaksi viikkoa kestävästä musiikkitapahtumasta on kansainvälisen median kohtaamista. Lsäksi tulevat pre-partyt ja muu kv.promootio, jonka aiemmat edustajat ovat aloittaneet jo UMK:n aikana.
Käärijän kisamenestyksen kannalta tuo sun 10 % on kuitenkin se, joka vaikuttaa siihen kaikken tärkeimpään eli Käärinjän menestymismahdollisuuksiin itse laulukilpailuissa.
Ja kyllä, itse tapahtumassa on kyse muustakin mutta tuskin se Suomi-kuvaa isommin maailmalla muuttaa , ainakaan huonompaan. Tässä ketjussa keskitytäään tuohon musiikkipuoleen, jos et vieläkään ole älynnyt sitä. Jos sua huolestuttaa noin isosti nyt ulkomusiikilliset asiat, niin ehkä kannattaa perustaa aiheelle ihan oma ketju sitten. Rittää tästä aiheesta jankkaus nyt munkin puolesta. t. eri
Vieläkään? Mietin vain, kun itsekin olen asiasta kirjoittanut jotakin ja tämä jolle vastasit oli eri henkilö. Älkää/älä kuvitelko/kuvittele, että samaa asiaa pohtivat ovat aina vain yksi asiaa jankkaava henkilö.
Mutta keksin myös ratkaisun: tulkki mukaan. Ei siinä sen kummempaa.
Jos mediatilaisuuksissa käyttää tulkkia, kyllähän se tietynlaisen leiman edustajan otsaan lyö median näkökulmasta katsottuna. Hän ei ole enää niin kiinnostava. Jää varjoon kun kielitaitoiset, varmat, ulospäinsuuntautuneet edustajat varastaa median huomion.
Kas kun se tila pitää mediatilaisuuksissa osata ottaa, eikä odottaa sitä että media löytää sut.
Jos tulkki on mukana roolissa ja rooliasussa kuten on suunniteltu, sekin kääntyy hahmon eduksi, saattepa nähdä.
Mistä sellaista tietoa, että tulkki olisi mukana roolissa ja rooliasussa.
Sehän olisi sitten tietty Käärijän veli puettuna siksi videon vaaleatukkaiseksi "naiseksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kertoo uudessa instastoorissaan paenneensa Ruotsiin, koska häntä alkoi vähän ahdistaa Suomen mediamyllytys ja julkisuus muutenkin. Aloittaa kuulemma uuden elämän Ruotsissa. 😂
Menny vakoilemaan Loreenia kuitenkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa on nyt jengiä (lähinnä muualta Euroopasta), jotka levittää Käärijästä juttua, että olisi "radikalisoitunut" Venäjän kannattaja. Näitä kommentteja on nyt ilmaantunut reaktiovideoihin. Arvasihan sen, että tämä juttu lähtee leviämään ja nyt sitä on vielä kaiken lisäksi paisuteltu. Voi harmi, ettei tätä huhumyllyä saatu jo aiemmin kuriin. Olisi pitänyt heti oikoa. Nyt jäänyt osalle fiilis, että sanoi mitä sanoi, kun oli käytännössä pakko. Tämä juoruhan on lähtenyt jo viime viikon sunnuntaina leviämään, joten kyllä on ihmeen hidas reaktio, kun vasta perjantaina sitä lähdettiin oikaisemaan. Sanotte mitä sanotte, niin nopeammin tämä olisi pitänyt hoitaa ja kyllä tämä nyt voi jossain määrin vaikuttaa viisumenestykseen. Ja ennen kuin haukutte taas Sofi Oksasen pystyyn, niin nämä juorut ovat lähteneet jo ennen hänen juttujaan elämään omaa elämäänsä. Tsemppiä Käärijälle ja toivotaan parasta.
Itselläni heitti sydän muutaman ylimääräisen voltin, kun näin näitä kommentteja. Voihan nenä.
Ehkä ei kannata hötkyillä. Ainahan euroviisuihin on kuulunut loanheitto, Suomi on yleensä säästynyt näiltä, koska on harvemmin ollut ennakkosuosikin asemassa. Noita reaktiojuttuja lukee kuka lukee.
Kyllä aika moni lukee ja nyt ei ole kyse mistään pikkunyanssista. Olihan jo plaginointikohu, joka on hyvin pientä tämän uusimman rinnalla.
Lähdetään siitä, että kaikki julkisuus on hyväksi näissä kisoissa, vaikkei se aina siltä tunnukaan.
No itse en äänestäisi esiintyjää, jos olisi jotenkin epäselvää, mikä tämän kanta sotaan on. Vaikka olisi miten hyvä biisi. Uskokaa tai älkää, niin aika moni eurooppalainen ajattelee samoin.
Hienoa, ettei Käärijä ole lähtenyt yhtään enempää selittämään ja lässyttämään tätä sota-asiaa, koska siitähän pilkkakirveet vasta oikein innostuisivatkin.
Miksi Käärijän pitäisi kertoa omia sotakantojaan? Onko Puolan Blankalta kysytty mielipidettä sodasta?
Tämä niin paljon. Käärijän kannattaa keskittyä musiikkiin, esiintymiseen, ilon ja valon tuomiseen ja hupsutteluun. Eli siihen, minkä parhaiten osaa. Hän ei ole eduskuntavaaliehdokas eikä lähdössä mihinkään isoon valtiolliseen tehtävään, vaan edustamaan Suomea Euroviisuissa.
Kroatian laulu on täynnä viitauksia Ukrainan sotaan ja Putteen, joten aihe on läsnä Liverpoolissakin. En ihmette jos meidänkin edustaja saa sellitellä kantojaan keski-ikäisten autistien salaliittoteorihoihin
The Rasmuskin otti viime vuonna monesti Torinossa kantaa Ukrainan tilanteeseen. Tässä yksi esimerkki pressitilaisuudesta 5.45 alkaen, jos joku haluaa katsoa:
Mikä ihmeen kiima lehdistöllä on kuulla mikä on jonkun euroviisuartistin kanta ukrainansotaan? Voiko tähän olla mitään muuta vastausta kuin tuomita venäjän toiminta? Varsinkin niillä mailla jotka jakavat rajan venäjän kanssa? Mehän kaikki voisimme olla seuraava potentiaalinen ukraina. Näemme Ukrainan sodassa mahdollisen tulevaisuuden! Tietenkin vastustamme venäjää. Ärsyttää vaan tällä aiheella ratsastaminen jopa silloin kun siihen ei ole tarvetta...
Tilanteet, joissa artistit joutuvat ottamaan kantaa Ukrainan tilanteeseen ovat monenlaisia, esimerkkinä tuo The Rasmuksen pressitilaisuudessa esiin tullut koskettava tilanne.
Tuolla videolla tulee myös hyvin esille se, miten paljon kaikkea muuta Euroviisut ovat kuin vain pelkät esiintymiset. Lauri vastasi hyvin tilaisuuden juontajan kysymykseen, miten harjoitukset meni, että on hienoa päästä aina lavalle esiintymään kun 90% ajasta on haastatteluita.
Varsinainen syvähaaastattelu! Osaakohan Käärijä kertoa, että harjoitukset meni hyvin ja on hienoa päästä euroviisuihin esiintymään. Paitsi, että Käärijältä kysytään tietenkin ennakkosuosikin paineista.
Et nyt itsekään näköjään ymmärtänyt mitä haastattelussa puhuttiin. Aluksi Lauri vastasi juontajan kysymykseen, miten harjoitukset menivät, että hyvin ja on hienoa päästä aina lavalle esiintymään, kun tuntuu, että 90 % on haastatteluita. Sen jälkeen tuli kysymyksiä tulevasta keikkakalenterista, spontaanista katukeikasta Torinossa, pre-partyista, saavutetuista palkinnoista, reagoiminen ukrainalaistytön pyyntöön jne. Aika kummalliselta olisi kuullostanut, jos kaikkeen olisi vastattu tai kommentoitu: It's crazy, it's party.
Huoli pois, viisuissa on tulkit, jos tarvitsee.
Toivotaan niin. Hanna Pakarista tulkkasi joku random suomalainen toimittaja yleisöstä. Miten olikaan mennyt taustatiimiltä ohi, ettei Pakarinen pärjää lehdistötilaisuudessa muutoin kuin yhdellä kotimaisella
-eri-
Kyllä ainakin viime vuonna Ukrainan esiintyjät pärjäsivät hyvin tulkin kanssa.
Ukraina olisi pärjännyt viime vuonna hyvin vaikka minkä kanssa.
Tarkoitin että pärjäsivät haastatteluissa ihan hyvin tulkin kera.
Ukrainalaisten ja azerien huono kielitaito ei herätä niin paljon huomiota kuin suomalaisen, kun on totuttu siihen, että suomalaiset kuuluvat muiden pohjoismaalaisten ja hollantilaisten kanssa siihen joukkoon, jotka osaavat brittien ohella parhaiten englantia. Tulkin käyttö kömpelöittää aina kommunikointitilanteita.
Edelleen ihmettelen hänen olematonta enkunkielentaitoa.
Veljeni vapautettiin ala-asteella enkunkielen opiskelusta. Hänellä on lukivaikeus, ja englanninkielen opiskelu sen vuoksi toivotonta.
Oletko keskustellut Käärijän kanssa jossain englanniksi? Kyllä se kieli sieltä tulee, kun päästään vauhtiin. Hän on matkustellut ulkomailla jonkin verran ja tuskin on pärjännyt pelkällä suomella.
Ei tarvitse keskustella, kun kuuntelee nuo videonpätkät, joissa hän pystyy sanomaan pari hyvin yksinkertaista lausetta. Itse hän kyllä myöntää kehnon kielitaitonsa. Eihän hän ole pystynyt antamaan yhtään varsinaista kv. haastattelua, vaikka kysyntää on varmasti ollut viime viikkoina paljon. Vaikea kielitaitoa on myöskään oleellisesti parantaa näin pienessä ajassa, kun lähtötaso on niin heikko.
Lopeta jo. Viisugayt ei halua puhua, vaan pussata. Ja kuunnella hyvän bailubiisin.
Kyse onkin siitä, miten euroviisuedustaja pystyy hoitamaan kv. median, ei siitä mitä viisugay haluaa tai ei.
Suomi on osallistunut euroviisuihin ties kuinka monta kertaa, mutta onko koskaan aiemmin ollut puhettakaan edustajan englannin kielen taidosta tai pystyykö tämä hoitamaan kv-pressin. Paljon enemmän on ollut huolta siitä, kuinka itse esitys sujuu ja tuleeko pisteitä.
Niin. Jotta pitäisitkö enkkukaheli jo suusi kiinni. Tai perusta ketju, joka käsittelee kielitaidon merkitystä laulukisoissa.
Amen. Itsekin haukun Olli Rehnin englannin joka käänteessä kun vaan mahdollista, mutta onhan se nyt ihme, jos kevyen laulukilpailun edustajan pitäisi puhua sujuvaa englantia! Todellakaan ei tarvitse, varsinkaan euroviisuissa, joiden idea on tuoda esille kunkin maan yksilöllisiä piirteitä. Ulkopoliitikan johtajan pitäisi mielestäni puhua todella hyvää ja sujuvaa englantia nykymaailmassa, euroviisuehdokkaan todellakaan ei tarvitse.
Minusta jokaisen, joka hakeutuu kv. töihin tai edustustehtäviin pitäisi olla tarpeeksi kielitaitoinen.
Eiköhän Käärijä nyt ole ihan tarpeeksi kielitaitoinen osallistumaan lyhyen aikaa kestävään musiikkitapahtumaan, jossa hänen varsinainen työnsä tapahtuu ihan suomeksi. Turha jankata tätä asiaa enempää. Ainakin minun puolestani asia on loppuun käsitelty.
Esitykset suomen kielellä ovat n. 10 % ja 90 % kaksi viikkoa kestävästä musiikkitapahtumasta on kansainvälisen median kohtaamista. Lsäksi tulevat pre-partyt ja muu kv.promootio, jonka aiemmat edustajat ovat aloittaneet jo UMK:n aikana.
Käärijän kisamenestyksen kannalta tuo sun 10 % on kuitenkin se, joka vaikuttaa siihen kaikken tärkeimpään eli Käärinjän menestymismahdollisuuksiin itse laulukilpailuissa.
Ja kyllä, itse tapahtumassa on kyse muustakin mutta tuskin se Suomi-kuvaa isommin maailmalla muuttaa , ainakaan huonompaan. Tässä ketjussa keskitytäään tuohon musiikkipuoleen, jos et vieläkään ole älynnyt sitä. Jos sua huolestuttaa noin isosti nyt ulkomusiikilliset asiat, niin ehkä kannattaa perustaa aiheelle ihan oma ketju sitten. Rittää tästä aiheesta jankkaus nyt munkin puolesta. t. eri
Vieläkään? Mietin vain, kun itsekin olen asiasta kirjoittanut jotakin ja tämä jolle vastasit oli eri henkilö. Älkää/älä kuvitelko/kuvittele, että samaa asiaa pohtivat ovat aina vain yksi asiaa jankkaava henkilö.
Mutta keksin myös ratkaisun: tulkki mukaan. Ei siinä sen kummempaa.
Jos mediatilaisuuksissa käyttää tulkkia, kyllähän se tietynlaisen leiman edustajan otsaan lyö median näkökulmasta katsottuna. Hän ei ole enää niin kiinnostava. Jää varjoon kun kielitaitoiset, varmat, ulospäinsuuntautuneet edustajat varastaa median huomion.
Kas kun se tila pitää mediatilaisuuksissa osata ottaa, eikä odottaa sitä että media löytää sut.
Jos tulkki on mukana roolissa ja rooliasussa kuten on suunniteltu, sekin kääntyy hahmon eduksi, saattepa nähdä.
Mistä sellaista tietoa, että tulkki olisi mukana roolissa ja rooliasussa.
Sehän olisi sitten tietty Käärijän veli puettuna siksi videon vaaleatukkaiseksi "naiseksi".
Tulkiksi se Käärikön kaksoishahmo IG:ssä, jolla tukkakin on ylhäällä ja niin trendikäs. Se varmaan osaa englantiakin kohta hyvin.
En haluaisi Ruotsin voittoa siksi kun Loreen on jo aiemmin voittanut, ja silloin paljon paremmalla biisillä kuin tämä. Olisi jotenkin tosi tylsä voitto. Viime vuodella Ruotsilla oli mielestäni parempi biisi ja sille olisin voitonkin suonut.
Suomi ei välttämättä voita, mutta sentään nyt siihen on oikeasti mahdollisuudet, ei edes BC:llä ollut näin hyvät. Minua ei yhtään kyllä haittaisi viisut Suomessakaan taas pitkän tauon jälkeen ja olisihan se myös hyvää mainosta Suomesta.
Mä jaksan hämmästellä et onko tuollaisia ihmisiä vielä tänä päivänä, jotka suhtautuvat elämään noin ihanan kepeästi, eivät uhriudu asioista, ei ole tarve olla ottamassa kantaa kaikkeen ja haluavat tuoda puhtaasti hyvää mieltä ja iloa ympärilleen. Käärijälläkin olisi kaikki oikeus loukkaantua julkisesti saamistaan kommenteista, sen verran hirveää setti on tullut luettua.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kertoo uudessa instastoorissaan paenneensa Ruotsiin, koska häntä alkoi vähän ahdistaa Suomen mediamyllytys ja julkisuus muutenkin. Aloittaa kuulemma uuden elämän Ruotsissa. 😂
Katotaan vaan, niin kohta Ruotsin Seiska salakuvaa ne Loreenin kanssa suutelemassa jossakin....
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksan hämmästellä et onko tuollaisia ihmisiä vielä tänä päivänä, jotka suhtautuvat elämään noin ihanan kepeästi, eivät uhriudu asioista, ei ole tarve olla ottamassa kantaa kaikkeen ja haluavat tuoda puhtaasti hyvää mieltä ja iloa ympärilleen. Käärijälläkin olisi kaikki oikeus loukkaantua julkisesti saamistaan kommenteista, sen verran hirveää setti on tullut luettua.
Sano muuta. Joskus aiemmin tässä ketjussa taisin kirjoittaakin, miten ankeaa on kun iso osa ihmisistä tuntuu olevan jatkuvasti ns. sormi liipaisimella, ärtymiskynnys on niin matala että saa mikroskoopilla hakea. Kaikesta, ihan kaikesta kaivetaan negaa esille. Ihanaa, että aina välillä pinnalle nousee ihminen, joka ei jatkuvasti ole naama rutussa osoittelemassa epäkohtia, loukkaantumassa ja angstaamassa. Maailma on kamala paikka, elämä on vaikeaa ja sitä rataa, mutta ei tässä mikään sen paremmaksi muutu jos kaikki vaan upotaan angstaamisen suohon. Mun uudenvuoden lupaus on keskittyä positiiviseen, Käärijä toimikoon lupauksen suojelijana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kertoo uudessa instastoorissaan paenneensa Ruotsiin, koska häntä alkoi vähän ahdistaa Suomen mediamyllytys ja julkisuus muutenkin. Aloittaa kuulemma uuden elämän Ruotsissa. 😂
Katotaan vaan, niin kohta Ruotsin Seiska salakuvaa ne Loreenin kanssa suutelemassa jossakin....
Mulla tuli sama mieleen. XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kertoo uudessa instastoorissaan paenneensa Ruotsiin, koska häntä alkoi vähän ahdistaa Suomen mediamyllytys ja julkisuus muutenkin. Aloittaa kuulemma uuden elämän Ruotsissa. 😂
Katotaan vaan, niin kohta Ruotsin Seiska salakuvaa ne Loreenin kanssa suutelemassa jossakin....
Itse asiassa olisi hyvä idea jokin yhteishaastis. Loreenilla jokin fantasia-asu ja sitten tämä meidän mini-Hulkki tepsuttelemassa vieressä. Kaksi hyvin orginelliä sympaattista artistia. Muistan kun yritettiin yhteistilaisuutta Lordin ja Carolan kanssa, Carola meinasi uskovaisena paeta paikalta kun luuli satanisteiksi. Putaansuu pelasti tilanteen puhumalla nätisti Carolasta ja biisistä. Nyt voisi jo synkata.
Vierailija kirjoitti:
Mä jaksan hämmästellä et onko tuollaisia ihmisiä vielä tänä päivänä, jotka suhtautuvat elämään noin ihanan kepeästi, eivät uhriudu asioista, ei ole tarve olla ottamassa kantaa kaikkeen ja haluavat tuoda puhtaasti hyvää mieltä ja iloa ympärilleen. Käärijälläkin olisi kaikki oikeus loukkaantua julkisesti saamistaan kommenteista, sen verran hirveää setti on tullut luettua.
No vasta voittohuuman jälkeen sentään. Mitä jos tämä olisi alkanut jo ennen voittoa ja äänestystä? Käärijän faneista jotkut pelas likaista peliä joitakin muita kohtaan, varmistaakseen Käärijän voiton. Siinä mielessä ei olisikaan oikein nyt nyt itkua tihrustella, kun osuu Käärijänkin nilkkaan. Vaikkei se Käärijän vika olekaan. Nyt on kestettävä keitetty soppa.
Ai kannattaa jättää voitto ottamatta koska Yle on niin köyhä :-D no, syy se on sekin!
Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä itketään Loreenista. Käsittämätöntä on suomalaisten pelko persuksissa eläminen kun kyseessä on leikkimielinen kisa.
Pieni Ruotsi ja Suomi -kisailu pitää mielen virkeänä.
Eli ei ole aitoja ilonaiheita oman maan edustajasta ja valmistautumisesta kun on pakko tuolla lailla pikkuvelimäisesti täällä urputtaa? Miksette aggressiiviset mene kansainväliselle viisufanien saitille haastamaan riitaa ruotsalaisten kanssa?
Kielitaito ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.
Saadaan siis Käärijälle lavashow, joka on taattua ruotsalaista laatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.
Saadaan siis Käärijälle lavashow, joka on taattua ruotsalaista laatua.
Hyvä juttu. Ymmärsin, että Liverpoolissa näyttämötekniikka on vimpan päälle, sellaista ei ole ESC:ssa aikaisemmin ollut. Ruotsalaiset ovat yleensä perillä näistä
Vierailija kirjoitti:
Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.
"kielitaidoton" Käärijä Sveitsin edustajan kanssa Ruotsissa ;D
Käärijä muuten ääntää ruotsalaisen paikannimen täysin oikeaoppisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä jälleenpostasi ig-tarinassaan kuvan Tukholmasta Sveitsin edustajan Remo Forrerin kanssa. Remo Forrer kommentoi omassa instassaan, että on Tukholmassa työstämässä lavashowtaan. Ilmeisesti Käärijä on siellä samalla asialla.
Saadaan siis Käärijälle lavashow, joka on taattua ruotsalaista laatua.
Kuinkahan monta lavashow'ta tehdään Liverpooliin ruotsalaisvoimin?
Vierailija kirjoitti:
😍Supersymppis ex tempore haastattelu Sanomatalolta alkuviikosta. Asenne on 💯!
https://www.instagram.com/reel/CpMw4OWOL71/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Ihana 🤩🤩
Rauhoitu nyt. Ei tätä Suomi Ruotsi -kisailua niin vakavasti tartte ottaa. Jääkiekkoonkin tuo oman lisämausteensa.