Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
18841/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Ei kai nyt sentään laulutaidon arvostelu ole kunnianloukkaus. Viittaat nyt JaloTiinan tapaukseen. Huorittelu sen sijaan täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. JaloTiina sai myös tappouhkauksia. Näistä syistä häneen kohdistunut vihapuhe päätyi poliisin tutkintaan.

Ps. En ole PB- tai JaloTiina-fani.

Päätyikö se?

Näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
18842/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abba sata vuotta sitten, Måneskin viime vuonna. Siinä kaksi, joista seurasi maailmanlaajuisesti jotakin. Itse en edes kuunnellut kovin moneen kertaan M:n voittokappaletta, vaikka ehdalta rockilta kuulostikin, mutta kun löysin muutaman videon missä laulaja sai näyttää mihin pystyy (italiankielisiä), niin siinä meni viime kesä, niitä haltioituneena kuunnellessa ja katsellessa. Bändillä on taianomainen tapa ilmaista rytmiä; kuin olisivat yksi ja sama keho.

Umk:hon tämä liittyy siten että ihmetyttää Suomen edustajaksi valitun suhteen, kun hän sanoo menevänsä voittamaan. Mihin hän sitä voittoa tarvitsee, jos Suomessa hänestä on jo noussut ilmiö? Hänhän tarvitsee ison porukan ympärilleen, jos kansainvälistä uraa haluaisi. Vaikea tuon kaltaista hahmoa on kuvitella isompiin ympyröihin vain suitsista vetelemään. Riittäisiköhän kommunikointiin kehonkieli, kun kyseessä on kuitenkin pisnes? Mitähän lie miettii tykönään - pian pitää tehdä valintoja. 

Hyvä hänen osaltaan, kun edustuspaikka lohkesi. Suomessakin pärjää pari vuotta hyvin, jos jaksaa vain riehua eikä tule uutta koronaa.

Mitenkä muuten kävi Lordin maailmanmenestyksen? Onko joku seurannut?

Tämä on jotenkin niin suomalainen kommentti. Eikö euroviisuvoitto jo itsessään olisi tosi mahtava juttu, mitä muistella kiikkustuolissa? Miksi pitää heti juosta paikalle lannistamaan, että etpä kuitenkaan tule tekemään suurta kansainvälistä läpimurtoa? Että se voitto ei ole mitään, jos et sen jälkeen ole jotain suurempaa?

Maailma muuttuu. Ihan Suomessakin on kaikenlaisia talent- ja laulukilpailuja, minkä voittaa joka vuosi joku. Aika harvasta syttyy uusi tähti Suomen viihdetaivaalle. Mitä sitten? Onpa voittanut yhden laulukilpailun yhtenä vuonna televisiossa ollen satoja muita hakijoita parempi.

Kärtsäri kisaa euroviisujen voitosta vuonna 2023. Antaa hänen nauttia shown esittämisestä ainutkertaisen miljoonayleisön edessä, mikä varmasti on todella ainutkertainen kokemus itsessään, ilman mitään ylimääräisiä paineita siitä voittaako hän, saati jos häntä ei muista kukaan 10 vuoden päästä edes Suomessa. Ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18843/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Ei kai nyt sentään laulutaidon arvostelu ole kunnianloukkaus. Viittaat nyt JaloTiinan tapaukseen. Huorittelu sen sijaan täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. JaloTiina sai myös tappouhkauksia. Näistä syistä häneen kohdistunut vihapuhe päätyi poliisin tutkintaan.

Ps. En ole PB- tai JaloTiina-fani.

Päätyikö se?

JaloTiina keskustellut erään häirikön kanssa. Häirikkö todennut "et mua tunne, alla olla".

Rikosilmoitus tehty.

Vierailija
18844/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?

Ei kai nyt sentään laulutaidon arvostelu ole kunnianloukkaus. Viittaat nyt JaloTiinan tapaukseen. Huorittelu sen sijaan täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. JaloTiina sai myös tappouhkauksia. Näistä syistä häneen kohdistunut vihapuhe päätyi poliisin tutkintaan.

Ps. En ole PB- tai JaloTiina-fani.

Päätyikö se?

Ei se tunnu päättyvän ikinä. Juuri joutui Sofia Virta hakemaan yhdelle vainoajalle lähestymiskieltoa. Senkun vähättelette täällä ketjussa näitä ongelmia, kertoo kaiken olennaisen vähättelijöistä.

Vierailija
18845/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

Ei se näin mene. Kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä. Kyse on julkisesta toiminnasta, jonka toimintaa on lupa arvostella, myös kärjekkäästi.

Jos jollakin olisi syytä loukkaantua Oksasen höpinöistä, se on tuo VKK-puolue, jonka väitetään tässä olevan sama kuin Kreml.

Jos viisumatka ja -ura olisi tyssännyt perättömiin väitteisiin, niin eikö silloin ole jo aiheutettu melkoista vahinkoa?

Vierailija
18846/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti parantelevat koreografiaa. UMK esitys liian kotikutoinen. Kappale hyvä.

Kappale hyvä (se tosin väljähtyy kun usein kuuntelee), mutta esittäjä huono. Löllykkä. Ei ole asennetta, joka tarvitaan räpissä. En hahmota, onko se ollenkaan räppiä vai iskelmää.

Kenraali Vahvaa pakottava PB-faniko siellä?

En tiedä, kuka on Kenraali Vahva. Miten hän liittyy edes Käärijään? En ymmärrä kommenttiasi. En tykkää Käärijästä, enkä räpistä ylipäätänsä ollenkaan.

Ei sinun tarvitsekaan ymmärtää. Trollit vaan heränneet uuteen päivään (yleensä nukkuvat melkein puoleen päivään). Ei niiden jutuista kannata välittää, ohita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18847/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

Ei se näin mene. Kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä. Kyse on julkisesta toiminnasta, jonka toimintaa on lupa arvostella, myös kärjekkäästi.

Jos jollakin olisi syytä loukkaantua Oksasen höpinöistä, se on tuo VKK-puolue, jonka väitetään tässä olevan sama kuin Kreml.

Jos viisumatka ja -ura olisi tyssännyt perättömiin väitteisiin, niin eikö silloin ole jo aiheutettu melkoista vahinkoa?

Miten se olisi voinut niihin tyssätä? Ihan älyttömiä höpinöitä Oksaselta. Kai sen nyt jokainen tajuaa, että Suomessa saa ihminen seurata somessa tasan mitä haluaa. Ja ketä kiinnostaa jonkun kevyen musiikin ihmisen instaseuraamiset? Se porukka on laskettavissa yhden käden sormin. Joka asiasta kaikkien puolesta loukkaantujat ovat erittäin rasittava ihmistyyppi.

Vierailija
18848/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Käärijän esitys on hyvä (ja siitä kertoo myös vedonlyöntikertoimetkin, näyttökerrat ja kommentit), mutta joitakin kohtia kans viilaisin. Mäkin tykkään siitä peruukkihommassa videossa, mutta en tiiä, kaipaako live sitä välttämättä. Genren vaihdos voisi kyllä näkyä muuten lavalla selkeämmin ja tanssijat ovat yhdessä vaiheessa liikaa Käärijän edessä. Se Netan Toyn live ei musta taas ollut kummoinen etenkin kun vertaa musavideoon, mutta silti voitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18849/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

Ei se näin mene. Kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä. Kyse on julkisesta toiminnasta, jonka toimintaa on lupa arvostella, myös kärjekkäästi.

Jos jollakin olisi syytä loukkaantua Oksasen höpinöistä, se on tuo VKK-puolue, jonka väitetään tässä olevan sama kuin Kreml.

Jos viisumatka ja -ura olisi tyssännyt perättömiin väitteisiin, niin eikö silloin ole jo aiheutettu melkoista vahinkoa?

Ja mitä se taas kertoo meidän yhteiskunnasta, että ura voi tyssätä tämmöisiin asioihin... Suomessa ei taida olla mielipiteenvapautta oikeasti, kun ihmisten elämä ja ura voidaan tuhota "väärien" mielipiteiden takia. Tai tässä kyseessähän ei edes ollut mikään mielipide, vaan täysin laillisen puolueen seuraaminen somessa. Ilmeisesti kaikki VKK-ehdokkaat täytyy canceloida ja antaa potkut työpaikoilta, koska ovat väärää mieltä.

Vierailija
18850/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.

On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.

Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!

Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.

Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.

Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.

Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.

No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.

Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

Eli täyttyy muutamaan Umk-kilpailijaan kohdistuneet kunnianloukkaukset kisan aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18851/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihailla ruotsalaisia, jotka laittavat viisunsa ja esityksenä kuntoon kertalaagista. Melloihin tehdään valmis paketti, loppu on sitten finaalijärjestäjien taidoista kiinni.

Vierailija
18852/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä söpöliini Käärijä ollut nuorena poikana!! 😍6/6 kuva.....(Warnermusic Insta äitienpäiväonnittelu 9.5.2021)

https://www.instagram.com/p/COpGjjXiAtL/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18853/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abba sata vuotta sitten, Måneskin viime vuonna. Siinä kaksi, joista seurasi maailmanlaajuisesti jotakin. Itse en edes kuunnellut kovin moneen kertaan M:n voittokappaletta, vaikka ehdalta rockilta kuulostikin, mutta kun löysin muutaman videon missä laulaja sai näyttää mihin pystyy (italiankielisiä), niin siinä meni viime kesä, niitä haltioituneena kuunnellessa ja katsellessa. Bändillä on taianomainen tapa ilmaista rytmiä; kuin olisivat yksi ja sama keho.

Umk:hon tämä liittyy siten että ihmetyttää Suomen edustajaksi valitun suhteen, kun hän sanoo menevänsä voittamaan. Mihin hän sitä voittoa tarvitsee, jos Suomessa hänestä on jo noussut ilmiö? Hänhän tarvitsee ison porukan ympärilleen, jos kansainvälistä uraa haluaisi. Vaikea tuon kaltaista hahmoa on kuvitella isompiin ympyröihin vain suitsista vetelemään. Riittäisiköhän kommunikointiin kehonkieli, kun kyseessä on kuitenkin pisnes? Mitähän lie miettii tykönään - pian pitää tehdä valintoja. 

Hyvä hänen osaltaan, kun edustuspaikka lohkesi. Suomessakin pärjää pari vuotta hyvin, jos jaksaa vain riehua eikä tule uutta koronaa.

Mitenkä muuten kävi Lordin maailmanmenestyksen? Onko joku seurannut?

Lordin Euroviisuvoiton jälkeinen lupaava maailmanvalloitus sai tosi ikävän käänteen heti seuraavana vuonna Usan kiertueella, jonka tiimoilta bändi solmi epäedullisen sopimuksen jenkkimanagementin kanssa, joutui rajuun rahariitaan ja bändin jäsenet henkilökohtaiseen velkahelvettiin. He saivat kylläkin maksettua velat, mutta tapauksen seurauksena bändikemia alkoi rakoilla ja jäsenet vaihtuivat yksi toisensa jälkeen. Bändin sielu Mr. Lordi on edelleen ainoa alkuperäisjäsen. Suuri maailmanvalloitus jäi tekemättä, mutta bändi kylläkin keikkailee edelleenkin aktiivisesti ulkomailla ja on julkaissut Euroviisujen jälkeen 9 albumia. Pari kirjaa ja elokuvaakin heistä on tehty. Suomessa bändi ei juurikaan ole keikkaillut. Mr. Lordi on sanonut, että ensin heidät otettiin euroviisuvoiton jälkeen Suomessa juhlittuina sankareina ja sitten heidät hylättiin. Heitä alettiin pitää ikäänkuin sketsihahmoina, eikä keikoille tullut enää yleisöä.

Vierailija
18854/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavashowta pitää tietenkin kehittää. Sehän on selvä. Ja onko eurolava ja possujuna sopivia esitykseen? Minä sanon varovaisesti ei ole.

Semmoinen hieman kieli poskessa meininki sopii esitykseen.

Jos jotain veren maku suussa ja isolla rahalla lähdetään voittamaan viisut- meininkiä joku haluaa, niin kannattaa katsoa Ruotsin Loreenin tattoo. 

Ja etenkin kun Suomi on sortunut liian usein yliyrittämiseen (Saara Aalto) ja tuloksena on Suomen tyyliin kunnon sillisalaatti. Tässä esityksessä ei ole yliyritetty, vaan siinä on pilkettä silmä kulmassa. Joo joitakin kohtia kannattaa ehkä hioa, mutta ei kannata lähteä yliyrittämäänkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18855/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hehkutin Viron biisiä, kunnes tajusin että se mistä minä pidin (Alika-Bridges) olikin tullut kakkoseksi :D

Winner, joka Virosta Liverpooliin lähtee on paljon huonompi, heikompi.

Voi Viro, minkä teitte. Väärän biisin valitsitte.

Vierailija
18856/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abba sata vuotta sitten, Måneskin viime vuonna. Siinä kaksi, joista seurasi maailmanlaajuisesti jotakin. Itse en edes kuunnellut kovin moneen kertaan M:n voittokappaletta, vaikka ehdalta rockilta kuulostikin, mutta kun löysin muutaman videon missä laulaja sai näyttää mihin pystyy (italiankielisiä), niin siinä meni viime kesä, niitä haltioituneena kuunnellessa ja katsellessa. Bändillä on taianomainen tapa ilmaista rytmiä; kuin olisivat yksi ja sama keho.

Umk:hon tämä liittyy siten että ihmetyttää Suomen edustajaksi valitun suhteen, kun hän sanoo menevänsä voittamaan. Mihin hän sitä voittoa tarvitsee, jos Suomessa hänestä on jo noussut ilmiö? Hänhän tarvitsee ison porukan ympärilleen, jos kansainvälistä uraa haluaisi. Vaikea tuon kaltaista hahmoa on kuvitella isompiin ympyröihin vain suitsista vetelemään. Riittäisiköhän kommunikointiin kehonkieli, kun kyseessä on kuitenkin pisnes? Mitähän lie miettii tykönään - pian pitää tehdä valintoja. 

Hyvä hänen osaltaan, kun edustuspaikka lohkesi. Suomessakin pärjää pari vuotta hyvin, jos jaksaa vain riehua eikä tule uutta koronaa.

Mitenkä muuten kävi Lordin maailmanmenestyksen? Onko joku seurannut?

Lordin Euroviisuvoiton jälkeinen lupaava maailmanvalloitus sai tosi ikävän käänteen heti seuraavana vuonna Usan kiertueella, jonka tiimoilta bändi solmi epäedullisen sopimuksen jenkkimanagementin kanssa, joutui rajuun rahariitaan ja bändin jäsenet henkilökohtaiseen velkahelvettiin. He saivat kylläkin maksettua velat, mutta tapauksen seurauksena bändikemia alkoi rakoilla ja jäsenet vaihtuivat yksi toisensa jälkeen. Bändin sielu Mr. Lordi on edelleen ainoa alkuperäisjäsen. Suuri maailmanvalloitus jäi tekemättä, mutta bändi kylläkin keikkailee edelleenkin aktiivisesti ulkomailla ja on julkaissut Euroviisujen jälkeen 9 albumia. Pari kirjaa ja elokuvaakin heistä on tehty. Suomessa bändi ei juurikaan ole keikkaillut. Mr. Lordi on sanonut, että ensin heidät otettiin euroviisuvoiton jälkeen Suomessa juhlittuina sankareina ja sitten heidät hylättiin. Heitä alettiin pitää ikäänkuin sketsihahmoina, eikä keikoille tullut enää yleisöä.

No siis, ihmiset hirviöpuvuissa... Sketsihahmona hmmm....

Måneskinilla ja Abballa viisuvoitto ei estänyt hienoa uraa. Se on se miten uran rakentaa ja haluaako leimaantua euroviisuvoittajaksi. Tuleeko uusia hyviä biisejä, pysyykö ajan hermolla

Vierailija
18857/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abba sata vuotta sitten, Måneskin viime vuonna. Siinä kaksi, joista seurasi maailmanlaajuisesti jotakin. Itse en edes kuunnellut kovin moneen kertaan M:n voittokappaletta, vaikka ehdalta rockilta kuulostikin, mutta kun löysin muutaman videon missä laulaja sai näyttää mihin pystyy (italiankielisiä), niin siinä meni viime kesä, niitä haltioituneena kuunnellessa ja katsellessa. Bändillä on taianomainen tapa ilmaista rytmiä; kuin olisivat yksi ja sama keho.

Umk:hon tämä liittyy siten että ihmetyttää Suomen edustajaksi valitun suhteen, kun hän sanoo menevänsä voittamaan. Mihin hän sitä voittoa tarvitsee, jos Suomessa hänestä on jo noussut ilmiö? Hänhän tarvitsee ison porukan ympärilleen, jos kansainvälistä uraa haluaisi. Vaikea tuon kaltaista hahmoa on kuvitella isompiin ympyröihin vain suitsista vetelemään. Riittäisiköhän kommunikointiin kehonkieli, kun kyseessä on kuitenkin pisnes? Mitähän lie miettii tykönään - pian pitää tehdä valintoja. 

Hyvä hänen osaltaan, kun edustuspaikka lohkesi. Suomessakin pärjää pari vuotta hyvin, jos jaksaa vain riehua eikä tule uutta koronaa.

Mitenkä muuten kävi Lordin maailmanmenestyksen? Onko joku seurannut?

Lordin Euroviisuvoiton jälkeinen lupaava maailmanvalloitus sai tosi ikävän käänteen heti seuraavana vuonna Usan kiertueella, jonka tiimoilta bändi solmi epäedullisen sopimuksen jenkkimanagementin kanssa, joutui rajuun rahariitaan ja bändin jäsenet henkilökohtaiseen velkahelvettiin. He saivat kylläkin maksettua velat, mutta tapauksen seurauksena bändikemia alkoi rakoilla ja jäsenet vaihtuivat yksi toisensa jälkeen. Bändin sielu Mr. Lordi on edelleen ainoa alkuperäisjäsen. Suuri maailmanvalloitus jäi tekemättä, mutta bändi kylläkin keikkailee edelleenkin aktiivisesti ulkomailla ja on julkaissut Euroviisujen jälkeen 9 albumia. Pari kirjaa ja elokuvaakin heistä on tehty. Suomessa bändi ei juurikaan ole keikkaillut. Mr. Lordi on sanonut, että ensin heidät otettiin euroviisuvoiton jälkeen Suomessa juhlittuina sankareina ja sitten heidät hylättiin. Heitä alettiin pitää ikäänkuin sketsihahmoina, eikä keikoille tullut enää yleisöä.

Olisin heinä riisunut ne haisevat maskit, ainakin kotimaan keikoilla.

Vierailija
18858/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Käärijän esitys on hyvä (ja siitä kertoo myös vedonlyöntikertoimetkin, näyttökerrat ja kommentit), mutta joitakin kohtia kans viilaisin. Mäkin tykkään siitä peruukkihommassa videossa, mutta en tiiä, kaipaako live sitä välttämättä. Genren vaihdos voisi kyllä näkyä muuten lavalla selkeämmin ja tanssijat ovat yhdessä vaiheessa liikaa Käärijän edessä. Se Netan Toyn live ei musta taas ollut kummoinen etenkin kun vertaa musavideoon, mutta silti voitti.

Mä sanoisin että ei peruukkia lavalle. Videoon se sopi, mutta esityksessä näyttäisi liian halvalta ja tulisi sellainen sketsihahmofiilis. Nyt esityksessä on jo huumoria mutta ei ole vedetty ihan läskiksi kuitenkaan. Eikä mitään asun vaihtoja ainakaan Käärijälle itselleen. Genrenvaihtoa voisi korostaa vaikka valoilla tai muilla efekteillä.

Vierailija
18859/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lavashowta pitää tietenkin kehittää. Sehän on selvä. Ja onko eurolava ja possujuna sopivia esitykseen? Minä sanon varovaisesti ei ole.

Semmoinen hieman kieli poskessa meininki sopii esitykseen.

Jos jotain veren maku suussa ja isolla rahalla lähdetään voittamaan viisut- meininkiä joku haluaa, niin kannattaa katsoa Ruotsin Loreenin tattoo. 

Ja etenkin kun Suomi on sortunut liian usein yliyrittämiseen (Saara Aalto) ja tuloksena on Suomen tyyliin kunnon sillisalaatti. Tässä esityksessä ei ole yliyritetty, vaan siinä on pilkettä silmä kulmassa. Joo joitakin kohtia kannattaa ehkä hioa, mutta ei kannata lähteä yliyrittämäänkään.

Siis tätä juuri pelkään eniten. Aletaan tunkea lisää ja lisää ja lisää että esitys on temppurata a la Aalto. On kyseenalaista esim tarviiko esitys pyroja. Voi ne lisätä jotain mutta lisääkö.... Rentous on hyvä säilyttää.

Vierailija
18860/34469 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen hehkutin Viron biisiä, kunnes tajusin että se mistä minä pidin (Alika-Bridges) olikin tullut kakkoseksi :D

Winner, joka Virosta Liverpooliin lähtee on paljon huonompi, heikompi.

Voi Viro, minkä teitte. Väärän biisin valitsitte.

Missä rinnakkaistodellisuudessa sä elät? Se sun Alikasi sen voitti.

Ketju on lukittu.