UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Suomi voittaa viisut, jos esityksestä saadaan vielä tykimpi ja kuvakulmat kuntoon. Itse olen tosin jo tyytyväinen tuohon UMk vetoonkin. Pientä parantelua vaan.
Toinen este on Ruotsi ja vedonlyöjien ylivoimainen suosikki Loreen. Toivon/uskon, että kyseessä on ainakin osittain valtava fanikupla.
Kolmas este on raadit. Lyttäävätkö Käärijän täysin vai nostavatko mukaan voittokamppailuun? Jos jää jonkun top-10 ulkopuolelle raatiäänissä, niin voitto menee siinä. Blind Channelhan oli raadeissa vasta 11. ja telessä 4. Lopputulos siaj 6. Pelkään että Käärijälle käy samoin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi voittaa viisut, jos esityksestä saadaan vielä tykimpi ja kuvakulmat kuntoon. Itse olen tosin jo tyytyväinen tuohon UMk vetoonkin. Pientä parantelua vaan.
Toinen este on Ruotsi ja vedonlyöjien ylivoimainen suosikki Loreen. Toivon/uskon, että kyseessä on ainakin osittain valtava fanikupla.
Kolmas este on raadit. Lyttäävätkö Käärijän täysin vai nostavatko mukaan voittokamppailuun? Jos jää jonkun top-10 ulkopuolelle raatiäänissä, niin voitto menee siinä. Blind Channelhan oli raadeissa vasta 11. ja telessä 4. Lopputulos siaj 6. Pelkään että Käärijälle käy samoin.
Todennäköisesti käykin
Vierailija kirjoitti:
Suomi voittaa viisut, jos esityksestä saadaan vielä tykimpi ja kuvakulmat kuntoon. Itse olen tosin jo tyytyväinen tuohon UMk vetoonkin. Pientä parantelua vaan.
Toinen este on Ruotsi ja vedonlyöjien ylivoimainen suosikki Loreen. Toivon/uskon, että kyseessä on ainakin osittain valtava fanikupla.
Kolmas este on raadit. Lyttäävätkö Käärijän täysin vai nostavatko mukaan voittokamppailuun? Jos jää jonkun top-10 ulkopuolelle raatiäänissä, niin voitto menee siinä. Blind Channelhan oli raadeissa vasta 11. ja telessä 4. Lopputulos siaj 6. Pelkään että Käärijälle käy samoin.
Se uusi kriteeri kyllä sataa Suomen laariin eli esityksen mieleenpainuvuus. Juryt voisivat muutenkin kyllä jo viimein päästää irti siitä jatkuvasta turvallisen radiopopin suosimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen hehkutin Viron biisiä, kunnes tajusin että se mistä minä pidin (Alika-Bridges) olikin tullut kakkoseksi :D
Winner, joka Virosta Liverpooliin lähtee on paljon huonompi, heikompi.
Voi Viro, minkä teitte. Väärän biisin valitsitte.
Missä rinnakkaistodellisuudessa sä elät? Se sun Alikasi sen voitti.
Ai se voitti!? Tuon se tekee kun ilman kakkuloita Youtubessa kähkii.
Kiitos, helpotti!
Katsoin Loreenin Euphorian ja perään Tattoon. Minusta Tattoo on yritys olla uusi Euphoria, muttei ole yhtä iskevä ja siitä tulee olo, että tämä on jo nähty ja sillä on jo voitettu viisuissa. Hyvä sijoitus kyllä varmasti tulee Tattoolla, mutta olisi kyllä jotenkin tosi tylsää tuo Loreenin uusintavoitto. Ja minusta Loreen on hieno esiintyjä ja loistava laulaja, mutta nyt olisi aika jonkin uuden, oli se sitten Käärijä tai joku muu. Toki jos Eurooppa Loreenin voittoon haluaa taas, niin hyväksyn sen sitten. Toivottavasti tässä ei taas käy niin, että raati tykittää pisteitä ja sit yleisöäänet jäävät selväksi alhaisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abba sata vuotta sitten, Måneskin viime vuonna. Siinä kaksi, joista seurasi maailmanlaajuisesti jotakin. Itse en edes kuunnellut kovin moneen kertaan M:n voittokappaletta, vaikka ehdalta rockilta kuulostikin, mutta kun löysin muutaman videon missä laulaja sai näyttää mihin pystyy (italiankielisiä), niin siinä meni viime kesä, niitä haltioituneena kuunnellessa ja katsellessa. Bändillä on taianomainen tapa ilmaista rytmiä; kuin olisivat yksi ja sama keho.
Umk:hon tämä liittyy siten että ihmetyttää Suomen edustajaksi valitun suhteen, kun hän sanoo menevänsä voittamaan. Mihin hän sitä voittoa tarvitsee, jos Suomessa hänestä on jo noussut ilmiö? Hänhän tarvitsee ison porukan ympärilleen, jos kansainvälistä uraa haluaisi. Vaikea tuon kaltaista hahmoa on kuvitella isompiin ympyröihin vain suitsista vetelemään. Riittäisiköhän kommunikointiin kehonkieli, kun kyseessä on kuitenkin pisnes? Mitähän lie miettii tykönään - pian pitää tehdä valintoja.
Hyvä hänen osaltaan, kun edustuspaikka lohkesi. Suomessakin pärjää pari vuotta hyvin, jos jaksaa vain riehua eikä tule uutta koronaa.
Mitenkä muuten kävi Lordin maailmanmenestyksen? Onko joku seurannut?
Lordin Euroviisuvoiton jälkeinen lupaava maailmanvalloitus sai tosi ikävän käänteen heti seuraavana vuonna Usan kiertueella, jonka tiimoilta bändi solmi epäedullisen sopimuksen jenkkimanagementin kanssa, joutui rajuun rahariitaan ja bändin jäsenet henkilökohtaiseen velkahelvettiin. He saivat kylläkin maksettua velat, mutta tapauksen seurauksena bändikemia alkoi rakoilla ja jäsenet vaihtuivat yksi toisensa jälkeen. Bändin sielu Mr. Lordi on edelleen ainoa alkuperäisjäsen. Suuri maailmanvalloitus jäi tekemättä, mutta bändi kylläkin keikkailee edelleenkin aktiivisesti ulkomailla ja on julkaissut Euroviisujen jälkeen 9 albumia. Pari kirjaa ja elokuvaakin heistä on tehty. Suomessa bändi ei juurikaan ole keikkaillut. Mr. Lordi on sanonut, että ensin heidät otettiin euroviisuvoiton jälkeen Suomessa juhlittuina sankareina ja sitten heidät hylättiin. Heitä alettiin pitää ikäänkuin sketsihahmoina, eikä keikoille tullut enää yleisöä.
Kiitos tästä! Itse en ole ollenkaan seurannut. Lordin vuonna katsoin viisut ja pysyin toki hereillä äänestyksen loppuun saakka, koska niin harvoin saa kokea sellaista ihmettä että raati toisensa jälkeen lappaa täysiä pisteitä tai kymppejä. Nythän se muisto aktivoitui, koska on ilmassa samankaltaista värinää kuin silloin. Hehän jakoivat mielipiteet rajusti ennen ja jälkeen loppukilpailun täällä kotimaassa. Silti oli fiilis että ''nyt tai ei koskaan''. Oli hieno seurata heidän voittokulkuaan, vaikka pidin minäkin esitystä yliampuvana ja rooliasuja hyvän maun rajoja koettelevina. Itse viisu oli joka tapauksessa tarttuva melodialtaan ja tietenkin Lordin laulutapa ja koko show ainut mahdollinen toteutustapa.
Ulkomailla asuva uskovainen setäni ilmoitti, että Lordin lähettäminen Suomen edustajaksi toisi mukanaan synkkiä aikoja koko Suomen kansalle. Taisi olla väärä ilmoitus, kun en huomannut mitään erikoista, samaan tasapaksuuteen sitten kylläkin palattiin. Mikäpä siinä.
Suomi teleäänien 1
Ruotsi juryäänien 1.
Suomi juryäänien 8.
Ruotsi teleäänien 4.
Ruotsi voittaa. Stockholm 2024.
Taas täällä itketään Loreenista. Käsittämätöntä on suomalaisten pelko persuksissa eläminen kun kyseessä on leikkimielinen kisa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä suomalaisia vaivaa? Ihan kuin osa yrittäisi tahallaan sabotoida Käärijän hyvät mahdollisuudet yrittämällä milloin mitäkin typerää kohua. Onko nää jotain katkeria PB-faneja, Oksasen woke-jengiä vai mitä? Ja tiedoksi, että Suomessa on edelleen mielipiteenvapaus.
On ihan asiallista pohtia tämän kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Jos täällä ääneen spekuloi asiaa, niin se on heti henkilökohtainen hyökkäys Käärijää vastaan? Itsekin tykkään Käärijän biisistä ja toivon onnea ja menestystä. En ole kuitenkaan "pää puskaan" -ihminen.
Se, että suhtautuu kriittisesti Sofi Oksasen ulostuloon, ei tarkoita sitä että olisi pää puskaan -ihminen. Miten itseään korottava kommentti!
Sanottiinko tuossa niin? Kyse oli siitä, että saa alapeukkuja, mikäli ääneen pohtii kohun vaikutuksia viisumenestykseen. Vaikka jopa kannattaisi Käärijää, niin edes huolta ei saisi ilmaista. Aika naurettavaa. Luetun ymmärtäminen on joillekin vaikeaa.
Osa ei tajua vieläkään, että pitäisi ottaa tämä nyt opettavaisena asiana kun kansainväliselle kentälle lähtee pelaamaan. Tuollainen asenne, että se pitää salata herättää kaikista eniten epäluuloja. Fiksu selittää asian siten, että hyvä kun Sofi Oksanen kysyi tarkentavan kysymyksen, ettei sodanvastainen kanta jäänyt epäselväksi Helsingin Sanomien haastattelun jälkeen. Nyt on artisti todennut olevansa sotaa vastaan. Artisti seurasi hörhöjen juttuja vitsinä ja piste.
Joo mutta Oksasen tviitista tuli mieleen kuin Käärijä olisi suunnilleen joku Kreml-fani seurauksiltaan mikä teki myös hallaa Kärtsän maineelle joka näkyi esim siinä että joku yritti alkaa levittämään Oksasen sanomisia somessa yrittäen mustamaalata Käärijää. On vieläkin epäselvää seurasiko Käärijä Kremliä vai VKK:ta vai mitä kun Oksanen sai kuulostamaan Käärijän tosi jotenkin Venäjämieliseltä.
Jos levittää valheita, vääristelee totuutta ja aiheuttaa selvää hallaa toisen ihmisen maineelle, niin silloinhan kyseessä on kunnianloukkaus.
No ei. Kunnianloukkauksen täytyy koskea jotain oikeasti rikollista asiaa. Se olisi kunnianloukkaus jos Oksaska olisi syyttänyt Käärijää esim. maanpetoksesta, josta rangaistus on vankeutta. Mutta koska syytös oli täysin älytön, ei se voi minkään oikeuslaitoksen mukaan loukata kenenkään kunniaa. Naistakin saa epäiläl prostituoiduksi, vaikka jonkun mielestä sekin saattaa kuulostaa loukkaavalta.
Vähän yli kuukausi sitten kävi ilmi, että laulutaidon tai puheäänen arvostelu on kunnianloukkaus. Poliisikin oli tämän vahvistanut. Vai onko laki erilainen eri uhreille?
Ei kai nyt sentään laulutaidon arvostelu ole kunnianloukkaus. Viittaat nyt JaloTiinan tapaukseen. Huorittelu sen sijaan täyttää kunnianloukkauksen kriteerit. JaloTiina sai myös tappouhkauksia. Näistä syistä häneen kohdistunut vihapuhe päätyi poliisin tutkintaan.
Ps. En ole PB- tai JaloTiina-fani.
Päätyikö se?
Tietenkin!
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä itketään Loreenista. Käsittämätöntä on suomalaisten pelko persuksissa eläminen kun kyseessä on leikkimielinen kisa.
Pieni Ruotsi ja Suomi -kisailu pitää mielen virkeänä.
Miksi ottaa turhia paineita voitosta. Kappale on jo saanut huomiota ja kaikki viittaa siihen, että on pääsemässä loppikseen, mikä on se varsinainen kisa johon ollaan tähtäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sketsi, vitsi siitä sitten tuleekin. Mites edellisvuosien viisuissa semmoiset on menestyneet?
Moldova pärjäsi viime vuonna erittäin hyvin ja täysin syystä (heilläkin muuten räppi vaihtuu ihan toiseksi genreksi, kansanmusaksi, kesken kaiken). Eikös ne Norjan sudetkin pärjänneet ihan hyvin (ei ollut omaan makuuni). Ja jos puhe oli Hatarista, niin eivöt hekään hirveön huinosti sijoittuneet. Huumori ja showmaisuus ei ole automaattinen floppituomio. Musiikki pääasia ja se oli hyvää Moldovalla ja myös Käärijällä.
Moldovan bändihän on ikiajat tehnyt gypsypunkia. Ei se ole mikään erikseen viisuja varten kasattu pumppu. Zdob si Zdub on todella tunnettu Euroopassa. Se, että esittää valtarinnasta poikkeavaa musiikkia ei tarkoita, että olisi jotenkin huumoriesitys.
Käärijä kertoo uudessa instastoorissaan paenneensa Ruotsiin, koska häntä alkoi vähän ahdistaa Suomen mediamyllytys ja julkisuus muutenkin. Aloittaa kuulemma uuden elämän Ruotsissa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😍Supersymppis ex tempore haastattelu Sanomatalolta alkuviikosta. Asenne on 💯!
https://www.instagram.com/reel/CpMw4OWOL71/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Toivottavasti älyää laittaa vapaapäiviä kalenteriin, että saa välillä myös levättyä. Ne täytyy kirjoittaa sinne ihan konkreettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä itketään Loreenista. Käsittämätöntä on suomalaisten pelko persuksissa eläminen kun kyseessä on leikkimielinen kisa.
Mua ei Loreen pelota yhtään. Toivottavasti eivät valitse sitä Mer av dig-viisua, se on ihan liian hyvä. Olen kuunnellut sen varmaan jo 10 kertaa, enkä tajua miksi. Se vaan toimii ja on niiiiin iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Suomi teleäänien 1
Ruotsi juryäänien 1.
Suomi juryäänien 8.
Ruotsi teleäänien 4.
Ruotsi voittaa. Stockholm 2024.
Eiiih tätä just pelkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä itketään Loreenista. Käsittämätöntä on suomalaisten pelko persuksissa eläminen kun kyseessä on leikkimielinen kisa.
Pieni Ruotsi ja Suomi -kisailu pitää mielen virkeänä.
Eli ei ole aitoja ilonaiheita oman maan edustajasta ja valmistautumisesta kun on pakko tuolla lailla pikkuvelimäisesti täällä urputtaa? Miksette aggressiiviset mene kansainväliselle viisufanien saitille haastamaan riitaa ruotsalaisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Käärijä kertoo uudessa instastoorissaan paenneensa Ruotsiin, koska häntä alkoi vähän ahdistaa Suomen mediamyllytys ja julkisuus muutenkin. Aloittaa kuulemma uuden elämän Ruotsissa. 😂
Tää oli niin hyvä ja se edellinen, missä kipittää jossain putouksen lavasteissa 😅
Ruotsi voittaa ja on paras antaa Ruotsin voittaa, niillä on varaa järjestää seuraavat viisut. Jos Suomi voittaisi, Yle kiristäisi taas vyötä monta vuotta ja ohjelmatarjonta olisi huonompaa.
Onneksi Loreen valitaan, koska kukaan muu ruotsalainen ei voita Käärijää.
Me popitettiin äidin kaa Cha Cha Cha:ta heti, kun se ilmestyi. Äiti ei edes juuri seuraa viisuja, mutta hän kuuli tuon radiosta ja halusi heti kuunnella uudestaan. Live nosti osakkeita entisestään, vaikka hieman mietitytti, onnistuuko laulu miten ja riittääkö energia. Ja riittihän se ja yllätti hyvällä tavalla, että on noin valovoimainen ja karismaattinen esiintyjä ja laulukin oli oikein jees.