Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
18121/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se Käärijän putousvierailu varmaan kuvattu jo. Hänellä oli Storyssa kuva sieltä.

Joo, ei mitään järkeä lähteä tässä kelissä ajamaan kieli vyön alla hirveällä kiireellä suoraan Putouksesta kohti Ikaalisten kylpylää.

Vierailija
18122/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli, mitä vanhoja viisubiisejä vielä tulee kuunneltua. Mulla on jäänyt soittoon menneiden vuosien Euroviisuista Milan Stankovicin Ovo Je Balkan, jossa on hienoja jaksoja perinteistä serbialaista torvisoittoa ja muutenkin mieltä piristävä biisi kaiken kaikkiaan:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18123/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.instagram.com/reel/CpXfeuYum_j/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Tässä on pieni Käärijä talking english-compilation 💚

Vierailija
18124/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?

Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)

Taitaa kuulua enempi tuohon varsinaiseen Euroviisut-ketjuun, mutta vastaan silti kun täällä kysyttiin:

Ainoa biisi, johon todella oon tykästynyt niin, että se jäi pysyvään kuunteluun (mulla on joku asenneongelma viisumusaa kohtaan viisujen ulkopuolella, en osaa ottaa osallistujia keskimäärin "vakavasti") on ollut latvialainen yhtye Brainstorm vuodelta 2000. Biisi oli nimeltään "My Star" ja tuli sijalle 3., siinä oli ihanan positiivinen fiilis ja taisin ihastua aika lailla solistiinkin, heh. Kävivät suomalaisilla festareilla paljon siihen aikaan (olivat myös R.E.M.:in keikalla lämppärinä) ja bändi tuli nähtyä livenä varmaan ainakin kolme kertaa. Tykkäsin paljon heidän Among the Suns -albumistaan ja tykkään vieläkin, myös parilla seuraavalla englanninkielisellä levyllään oli joitain tosi hyviä biisejä. Täytyykin palata kuuntelemaan heitä pitkästä aikaa.

Tämä oli kyllä aika ihana. Ja solisti <3

Oi ja voi, Mitähän Brainstormille nykyään kuuluu?

Vierailija
18125/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D

Hypetyksesi on kova, mutta jää finaalin hännille. Että mä nauran sitten. 😂😂

Mielestäni Cha Cha Chan pääsy kymmenen parhaan sisään olisi jo hienoa. Aina vain sitä voittoa yritetään hakea. En ihmettelisi jos on top5:ssä. Saanko minä nauraa sitten jos sä oot väärässä.

Minä kyllä myönnän suoraan, että olisin äärimmäisen pettynyt johonkin top 10 häntäpään sijoitukseen. Kyllä se on vähintään top5 nyt kohteena. 

No siihen nähden joo että nyt on vedonlyönnissä sija 2. Pelkään sitä että Kärtsä saisi yleisöääniä mutta raadit kurittaisi Kärtsää tiputtaen hänet alas.

Toki nuo raadit ovat aina oma riskinsä ja vähän mysteeri. Aika vaikea uskoa siltikään, että pystyisivät kärkikahinoista nyt aivan hännille pudottamaan. Saihan se UMK:ssakin raadin pisteet. En muista enää miten paljon Blind channel sai raatipisteitä, mutta sehän tuli myös joka tapauksessa kuudenneksi. Todella vaikea uskoa, että Kääris suoriutuisi huonommin.

Vierailija
18126/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)

Taitaa kuulua enempi tuohon varsinaiseen Euroviisut-ketjuun, mutta vastaan silti kun täällä kysyttiin:

Ainoa biisi, johon todella oon tykästynyt niin, että se jäi pysyvään kuunteluun (mulla on joku asenneongelma viisumusaa kohtaan viisujen ulkopuolella, en osaa ottaa osallistujia keskimäärin "vakavasti") on ollut latvialainen yhtye Brainstorm vuodelta 2000. Biisi oli nimeltään "My Star" ja tuli sijalle 3., siinä oli ihanan positiivinen fiilis ja taisin ihastua aika lailla solistiinkin, heh. Kävivät suomalaisilla festareilla paljon siihen aikaan (olivat myös R.E.M.:in keikalla lämppärinä) ja bändi tuli nähtyä livenä varmaan ainakin kolme kertaa. Tykkäsin paljon heidän Among the Suns -albumistaan ja tykkään vieläkin, myös parilla seuraavalla englanninkielisellä levyllään oli joitain tosi hyviä biisejä. Täytyykin palata kuuntelemaan heitä pitkästä aikaa.

Nyt tuli nostalgioita päälle

Vierailija
18127/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelin Blind Channelin pistejakoa. Juryiltä ei hirceesti pisteitä lähtenyt.

Kuka muistaa vielä sen hetken kun BC pääsi viimeiseltä sijalta finaaliin ja Joel otti hermostuneet huikat siinä :D

Vierailija
18128/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on poistanut kaikki Story Highlightsit :(

Mööh!! Olisin halunnut katsoa viiksihuutokaupan..

Vierailija
18129/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kyllä aika ihana. Ja solisti <3

Oi ja voi, Mitähän Brainstormille nykyään kuuluu?

Musiikkia tekevät edelleen niin englanniksi, latviaksi kuin venäjäksikin, viimeisin albumi tullut ulos 2021. Kuuntelijoitakin näkyy olevan Spotifyssa ihan hyvin bändin pitkä historia huomioiden. Tarkemmin en ole seuraillut. Pitää joskus kuunnella tuota uudemman pään tuotantoa läpi.

Vierailija
18130/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latvian My star kiva kappale. Siitä tulee nostalginen fiilis.

Vierailija
18131/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, pitääkö sitä vaivautua vielä toukokuussakin äänestämään? Taidan antaa viisufanien hoitaa homman, kuten ennenkin. Olkoon tulos mikä on.

Vierailija
18132/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisuketju

Vierailija
18133/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä pitääkö Käärijä ton hyvän kakkospaikkansa vai tuleekoviel joku. Ja onko Käärijä kakkonen tai edes kolmonen Liverpoolissa.

Vierailija
18134/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tykkään tuosta Lord of the lostin kappaleesta. Jäi soimaan päähän heti ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Vaivaa vaan, että kuulin et laulavat "blood and glitter, Sweden better". En saa sitä enää mielestä pois, vaikka tiedän et lauletaan "sweet and bitter" :(

Suomalaisen neuroosit 🤣

Vierailija
18135/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli nostalgioita päälle

Hassua kuinka tavallaan sitä ajattelee, että ei tuosta nyt NIIN paljoa aikaa ole eikä maailma ole niin paljoa muuttunut kuin vaikka 70-luvulta 90-luvulle, mutta nyt kun tuota katsoo, niin viisulavakin näyttää paljon minimalistisemmalta kuin miltä se silloin teinivuosien viimehetkillä tuntui. Mutta olihan heillä toisaalta myös hyvn minimalistinen esitys. Musiikilla (ja solisti hyvän tuulen charmilla) pääsivät silti kärkikolmikkoon.

Vierailija
18136/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelin Blind Channelin pistejakoa. Juryiltä ei hirceesti pisteitä lähtenyt.

Kuka muistaa vielä sen hetken kun BC pääsi viimeiseltä sijalta finaaliin ja Joel otti hermostuneet huikat siinä :D

Muistan hyvin hetken ja yleisön Finland huudot. Mielestäni BC sai finaalissa kuitenkin aika hyvin jurypisteitäkin (83). Paljon vähäisemmiksi ovat pisteet yleensä jääneet, vaikka laskettaisiin jury- ja telepisteet yhteen.

Vierailija
18137/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä on poistanut kaikki Story Highlightsit :(

Mööh!! Olisin halunnut katsoa viiksihuutokaupan..

Onkohan iskenyt epäluuloisuudet ja mielipahat tulille, kun ei muista onko sanonut jossain juonnossa 5 vuotta sitten jonkun mielestä vääriä sanoja. Niin koko roska pois .

Kurjaa 😢

18138/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo samaa mieltä

Vierailija
18139/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaivaa vieläki ne Samu Haberin juonnot "voisitko PLIIS viimeinkin antaa pisteet! Joku maa pyysi anteeksi...

Vierailija
18140/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tykkään tuosta Lord of the lostin kappaleesta. Jäi soimaan päähän heti ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Vaivaa vaan, että kuulin et laulavat "blood and glitter, Sweden better". En saa sitä enää mielestä pois, vaikka tiedän et lauletaan "sweet and bitter" :(

Kuulostaa paikoin IHAN 69 eyes:lta. Musta biisistä puuttuu koukku mikä euroviisuissa on vaan pakko olla. Biisi on ihan ok, koska pidän raskaammasta musiikista muutenkin, mutta jos ajatellaan yleisesti.

Ketju on lukittu.