UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä Putouksessa joka loppuu klo 21 mutta keikalla jo klo 23.00 Ikaalisissa... Miten ehtii? Ajaa kyllä itsensä ihan piippuun tuolla menolla. Toivottavasti ehtii myös levätä.
Mitä mieltä olette Saksan edustajasta? Alkaa olla hypeä myös sen ympärillä.
Ei pysty tuo seniori-Legolas bändeineen päihittämään mein tarttuvaa Käärijää
Toivottavasti ei :D eikö Käärijällä ole vielä tehty omaa fanitus ketjua? Blind Chanelille jo löytyy. Enpä tiennyt viikko sitten täällä innolla seuraavan tällaista ketjua! Ja eilen metalli- keikalle mennessä nostattavani tunnelmaa Käärijällä... Kaikkea sitä!
Mä oon kuullut, että tää on se Käärijän fanitus ketju. Kun ei oo uskaltanut sanastakaan sanoa muista artisteista. Heti tulee alapeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että vaikka keskustelu Käärijä vs. Oksanen kävi täällä palstalla eilisiltana harvinaisen voimakkaana niin iltapäivälehdet ovat kuitenkin armollisesti sivuuttaneet tämän keissin, ja todella arvostan sitä. Eivät ole lähteneet mässäilemään kummankaan osapuolen kustannuksella. Hyvä niin.
Luojan kiitos.
Hesarissa käytiin aiheesta melko vilkasta keskustelua. Yllättävän paljon oli myös Oksasen kannatusta. Suurin osa kommentoijista on tuttuun tapaan vakioänkyröitä, jotka pystyvät tehtailemaan kriittisen mielipiteen asiasta kuin asiasta.
Mä luen noita Hesarin Käärijä-juttujen lukijakommentteja ihan huumorimielessä. Aika iso osa siellä kirjoittelevista on jo nimestä päätelleen elämänsä ehtoopuolella (löytyy Kalevia ym. tietyn ikäluokan tyypillistä nimistöä) ja heillä ei monesti tunnu olevan edes yritystä ymmärtää Käärijä-ilmiötä niin millään tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D
Olen myös yllättynyt, miten moni oikeasti on jo panostanut Käärijän nimen lausumisen opetteluun ja osaa hoilottaa mukana "niinku cha cha chaa" :D
Huomaa miten vaikea suomen kieli on kun moni, vaikka olis kuunnellut biisiä paljonkin, ei osaa oikein laulaa mukana vaikka kova on yritys :D kieli ei taitu yhtään ja tempo on niin nopea joten päätyvät vaan hyräilemään. Cha cha cha koha on kyllä loistava tästäkiin sysytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"
Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!
Tämä. Mä ainakin nielaisin tyhjää noista vakavalla naamalla lausutuista "iskulauseista", jotka oli ihan irti kepeästä kontekstista.
On niin turvallinen olo, kun joku on meidän "lampaiden" puolella. Not
Tyyppi ilmoittaa mediatilaisuudessa olevansa "kansan puolella" ja toisessa yhteydessä olevansa ei-poliittinen. Just.
Eli: kansa-sanaa ei saa käyttää, liian poliittinen sana. Hip hip ja huraa!
Kyllä se on, convoy yhteyksissä.
Jokainen vähänkin selvinpäin oleva ihminen ilmaisee asian "tavallisen ihmisen asialla"
Mietin vain sitä, että onko Käärijällä erilainen sanavarasto, jos ei ole ollut niin kiinnostunut koulunkäynnistä? Ei tulisi siis ajatelleeksi, vaan laukoo suusta sitä ja tätä. HS jutun mukaan lapsuuden ystävät, jotka vieläkin kavereita, menivät lukioon mutta Käärijä opiskelemaan sisustussuunnittelijaksi.
Eihän tuo kerro muusta kuin Käärijän taiteellisuudesta.
Mietin ensin, että laukoo suusta sitä sun tätä -> taiteellinen 😆
Tämän Loreen-meemivideon thumbnail-kuvake on hillitön :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tsekatkaas tää pb:n uusimman instajulkaisun kakkoskuva. Siellä se näkyy jaloviinan vinkkulasi. 🍷
Siis mikä juttu tää Portion Boysin yhteydessä esiintyvä viinapakotus on, voisko joku asiallisesti avata asiaa? Multa mennyt ihan ohi, kun Matti ja Teppo -biisiä ja UMK-finaalia lukuun ottamatta bändi ei ole mulle tuttu eikä musiikillisesti kiinnostava.
Wiwibloggs kertoi logomon kulissien takaa että Jaloviina oli nimensä veroinen. Ja _ennen_ keikkaa.
Mitään uusia bängereita tuskin on enää enää tulossa. Voitto käydään ruotsin ja suomen välillä. Yllättäjinä ranska, tsekki ja espanja. Tuomariäänet tulee menemään niin ruotsille ja ero ei saisi olla liian iso vaikka suomi voittaisi yleisöäänet. Jännää tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Tsekatkaas tää pb:n uusimman instajulkaisun kakkoskuva. Siellä se näkyy jaloviinan vinkkulasi. 🍷
Siis mikä juttu tää Portion Boysin yhteydessä esiintyvä viinapakotus on, voisko joku asiallisesti avata asiaa? Multa mennyt ihan ohi, kun Matti ja Teppo -biisiä ja UMK-finaalia lukuun ottamatta bändi ei ole mulle tuttu eikä musiikillisesti kiinnostava.
Wiwibloggs kertoi logomon kulissien takaa että Jaloviina oli nimensä veroinen. Ja _ennen_ keikkaa.
Hohhoijaa. Ihanko näin se meni. Kukaan muu ei varmaan juonut siellä mitään, vesilinjalla mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä Putouksessa joka loppuu klo 21 mutta keikalla jo klo 23.00 Ikaalisissa... Miten ehtii? Ajaa kyllä itsensä ihan piippuun tuolla menolla. Toivottavasti ehtii myös levätä.
Mitä mieltä olette Saksan edustajasta? Alkaa olla hypeä myös sen ympärillä.
Ei pysty tuo seniori-Legolas bändeineen päihittämään mein tarttuvaa Käärijää
Toivottavasti ei :D eikö Käärijällä ole vielä tehty omaa fanitus ketjua? Blind Chanelille jo löytyy. Enpä tiennyt viikko sitten täällä innolla seuraavan tällaista ketjua! Ja eilen metalli- keikalle mennessä nostattavani tunnelmaa Käärijällä... Kaikkea sitä!
Mä oon kuullut, että tää on se Käärijän fanitus ketju. Kun ei oo uskaltanut sanastakaan sanoa muista artisteista. Heti tulee alapeukkua.
Sano vaan sanottavasi.
Katsopa miten trollit akivoituu, kun kerron että olin eilen Ilonassa Tampereella PB:n keikalla. Aivan mahtava meno ja hauskaa. Ammattitaitoinen ja varma bändi, silti rentoja tyyppejä. Jokainen keikka on aina enemmän kuin pelkka keikka. Se on elämys.
Toivon että te Käärijäfanit saatte sen keikalla samanlaisen fiiliksen, joka tulee PB:n keikkojen jälkeen ja kestää monta päivää kunnes on jälleen on pakko lähteä niiden musiikista ja esiintymisestä nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on nyt maailman viraalit biisit listalla kasina. Mutta ikävä kyllä Norjan biisi oli vissiin tuon listan ykkösenä jonkin aikaa. Toki mielestäni merkityksellisimpiä listoja on ihan perus kuuntelulistat pääseekö niille
Englanninkielisillä biiseillä on varmasti laajempi kattavuus, mutta ei se tarkoita automaattisesti että yleisö sitä äänestää. We'll see.
Musta Euroviisuja varten ei tarvitse millekään kuunnelluimmat-listalle päästä muissa maissa (niillä on muutenkin ihan eri funktio ja "kilpailijoina" koko maailman suurimmat artistit, joiden kuuntelukonteksti on paljon laajempi. Biisi on edelleen kuitenkin suomenkielinen (viisuissa se ei ole este) ja esim. itselle se juttu on nimenomaan live-esitys eikä niinkään pelkkä biisi, joten Spotifyssä en biisiä renkuta vaan fiilistelen sitä YouTubessa. Viraalilistat kertoo kuitenkin siitä, että Käärijä on noteerattu jo tässä vaiheessa muissakin maissa, mikä on erittäin lupaava merkki. Kiinnostavaa ois nähdä kaikkien finalistien selvittyä sellainen lista, josta näkyisi, miten eri viisumaissa on kuunneltu muiden maiden viisuehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mitään uusia bängereita tuskin on enää enää tulossa. Voitto käydään ruotsin ja suomen välillä. Yllättäjinä ranska, tsekki ja espanja. Tuomariäänet tulee menemään niin ruotsille ja ero ei saisi olla liian iso vaikka suomi voittaisi yleisöäänet. Jännää tulee olemaan.
Mites Sveitsi?
Mä olen huolissani Käärijästä. Putous ja sitten Ikaalisiin saakka keikalle pimeää ja jäistä tietä pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko muuten huomanneet, että vaikka keskustelu Käärijä vs. Oksanen kävi täällä palstalla eilisiltana harvinaisen voimakkaana niin iltapäivälehdet ovat kuitenkin armollisesti sivuuttaneet tämän keissin, ja todella arvostan sitä. Eivät ole lähteneet mässäilemään kummankaan osapuolen kustannuksella. Hyvä niin.
Luojan kiitos.
Hesarissa käytiin aiheesta melko vilkasta keskustelua. Yllättävän paljon oli myös Oksasen kannatusta. Suurin osa kommentoijista on tuttuun tapaan vakioänkyröitä, jotka pystyvät tehtailemaan kriittisen mielipiteen asiasta kuin asiasta.
Mä luen noita Hesarin Käärijä-juttujen lukijakommentteja ihan huumorimielessä. Aika iso osa siellä kirjoittelevista on jo nimestä päätelleen elämänsä ehtoopuolella (löytyy Kalevia ym. tietyn ikäluokan tyypillistä nimistöä) ja heillä ei monesti tunnu olevan edes yritystä ymmärtää Käärijä-ilmiötä niin millään tavalla...
Minä olen 63v/N ja olen innoissani Käärijän viisusta kuin teini-ikäinen konsanaan! Mutta kieltämättä minun ystäväpiirissäni ikäiseni henkilöt eivät "fanita" Käärijää, koska kokevat, ettei hän edusta "perinteistä" viisumusiikkia, joka monelle varttuneemmalle tarkoittaa esim. Marion "Tom, tom, tom" ja Anneli Saariston "La Dolce Vita" ym. Ja Dolce Vita taitaakin olla tähän mennessä menestynein SUOMENkielinen euroviisu, jos huomioidaan vuosittaisten osanottajien määrä (Tipitii oli 6.).
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huolissani Käärijästä. Putous ja sitten Ikaalisiin saakka keikalle pimeää ja jäistä tietä pitkin.
Sulana se tie on.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole jo kuvannu putouksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Sveitsi?
Joku turhanpäivänen jollotus. Vieläkin ärsyttää se biisi joka oli mukana samaan aikaan kuin bc. Oli ihan kuin arcade (2019 voittobiisi) ja pääsi tuomariäänillä tosi korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D
Hypetyksesi on kova, mutta jää finaalin hännille. Että mä nauran sitten. 😂😂
Mielestäni Cha Cha Chan pääsy kymmenen parhaan sisään olisi jo hienoa. Aina vain sitä voittoa yritetään hakea. En ihmettelisi jos on top5:ssä. Saanko minä nauraa sitten jos sä oot väärässä.
Et saa, kyllä se tuntuu näillä dissaajilla olevan niin että se on joko voitto tai "mitäs minä sanoin!" :-D t. eri
Olisiko niin, että Mikko Töyssy imitoi Käärijää?
Mä kyllä tykkään tuosta Lord of the lostin kappaleesta. Jäi soimaan päähän heti ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Vaivaa vaan, että kuulin et laulavat "blood and glitter, Sweden better". En saa sitä enää mielestä pois, vaikka tiedän et lauletaan "sweet and bitter" :(
Kuinka moni tässä ketjussa kirjoittelevista lähtee kiertämään Käärijän keikkoja? Tänään jo Ikaalisissa.