Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
18101/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä Putouksessa joka loppuu klo 21 mutta keikalla jo klo 23.00 Ikaalisissa... Miten ehtii? Ajaa kyllä itsensä ihan piippuun tuolla menolla. Toivottavasti ehtii myös levätä.

Mitä mieltä olette Saksan edustajasta? Alkaa olla hypeä myös sen ympärillä.

Ei pysty tuo seniori-Legolas bändeineen päihittämään mein tarttuvaa Käärijää

Toivottavasti ei :D eikö Käärijällä ole vielä tehty omaa fanitus ketjua? Blind Chanelille jo löytyy. Enpä tiennyt viikko sitten täällä innolla seuraavan tällaista ketjua! Ja eilen metalli- keikalle mennessä nostattavani tunnelmaa Käärijällä... Kaikkea sitä!

Mä oon kuullut, että tää on se Käärijän fanitus ketju. Kun ei oo uskaltanut sanastakaan sanoa muista artisteista. Heti tulee alapeukkua.

Sano vaan sanottavasi.

Katsopa miten trollit akivoituu, kun kerron että olin eilen Ilonassa Tampereella PB:n keikalla. Aivan mahtava meno ja hauskaa. Ammattitaitoinen ja varma bändi, silti rentoja tyyppejä. Jokainen keikka on aina enemmän kuin pelkka keikka. Se on elämys.

Toivon että te Käärijäfanit saatte sen keikalla samanlaisen fiiliksen, joka tulee PB:n keikkojen jälkeen ja kestää monta päivää kunnes on jälleen on pakko lähteä niiden musiikista ja esiintymisestä nauttimaan.

Olen jo pitkään ajatellut että pb:n fanit ovat kuin joku kultti tai lahko. Sen verran sekopäisiä ovat juttunsa instassa. "Itkin vuoksesi (jaloviina) niin että oli pakko pysäyttää auto tienreunaan!"

Olivat varmaan vesi kielellä kun Oksasen noita-akka jakeli someoikeuttaan. Tuosta yhtyeestä sen uskoo.

Vierailija
18102/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ukko julistaa UMK finaalin jälkeen ihan puskista kahdelle valtamedialle "kansan puolella!" niin en ihmettelis, että julistas viisulavalla: "Alas globalismi ja great reset!"

Koska "Vapaus Kuuluu Kansalle"!

Kuuntelin nuo pressit silloin suorana ja myönnän, että nuo pisti korvaan. Erikoiset vastaukset kysymykseen, että millaisen edustajan Suomi saa - sanoa, että on kansan puolella, heh. Luultavasti sieltä jotain symppausta on löytynyt tuolle touhulle. Mutta kaveri ei ole mikään valtiotieteen maisteri ja on aika perusjätkä - syy myös miksi niin monet hänestä pitää. Lisäksi korona-aika sai monet joilla kaikki lähti alta (kuten artisteilla) turhautumaan ja masentuun, jolloin helposti vie mukanaan tuollainen nk. vaihtoehtoajattelu. Aika raju muutos tulla jostain räppiluolasta ahora an framille keskustelemaan yhteiskunnallisesta vastuusta Sofi Oksasen kanssa :D Ei huolta, hän on taustastaan huolimatta älykäs ja luova ja on nyt oppinut tästä. Hieno esitys ja paras Suomen edustaja viisuissa koskaan.

Kiitos tästä kommentista. Palautti uskoni siihen että tällä palstalla on hyväkin kommentteja.

Mikä ongelma meillä suomalaisilla on, että olemme niin halukkaita repimään keinolla millä hyväänsä alas ihmisen, joka onnistuu ja menestyy? Iltalehteen kommentointi Käärijän jo saavutetusta kv-menestyksestä luo mielikuvan suomalaisista ahdistuneena kateellisena ja tuhoavana (saako sanoa,) kansana.

Käärijä kehtasi sanoa, että lähtee voittamaan! Kyllä on jätkällä pokkaa, kunnon suomalainen on nöyrä ja vaatimaton. Kaikki muu on ylimielisyyttä ja silloin on suorastaan pakko palauttaa ihminen takaisin maan pinnalle. Täytyy olla "realistinen", optimismi on onnellisten maassa silkkaa hömppää ja typerää haaveilua.

No ei kyllä noin saa sanoa! Monet suomalaiset aina odottelee milloin joku epäonnistuu ja puksuttaa maitojunalla takaisin ja Hesarikin jo valmiina kirjoittelemaan floppaavista artisteista.

Suomi on tasa-arvoinen maa - täällä ei saa kukaan olla parempi kuin toinen, ni. :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18103/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä Putouksessa joka loppuu klo 21 mutta keikalla jo klo 23.00 Ikaalisissa... Miten ehtii? Ajaa kyllä itsensä ihan piippuun tuolla menolla. Toivottavasti ehtii myös levätä.

Toivottavasti ei :D eikö Käärijällä ole vielä tehty omaa fanitus ketjua? Blind Chanelille jo löytyy. Enpä tiennyt viikko sitten täällä innolla seuraavan tällaista ketjua! Ja eilen metalli- keikalle mennessä nostattavani tunnelmaa Käärijällä... Kaikkea sitä!

Mä oon kuullut, että tää on se Käärijän fanitus ketju. Kun ei oo uskaltanut sanastakaan sanoa muista artisteista. Heti tulee alapeukkua.

Sano vaan sanottavasi.

Katsopa miten trollit akivoituu, kun kerron että olin eilen Ilonassa Tampereella PB:n keikalla. Aivan mahtava meno ja hauskaa. Ammattitaitoinen ja varma bändi, silti rentoja tyyppejä. Jokainen keikka on aina enemmän kuin pelkka keikka. Se on elämys.

Toivon että te Käärijäfanit saatte sen keikalla samanlaisen fiiliksen, joka tulee PB:n keikkojen jälkeen ja kestää monta päivää kunnes on jälleen on pakko lähteä niiden musiikista ja esiintymisestä nauttimaan.

Eihän niillä ole kuin yksi hitti, ja senkin laulaa Matti ja Teppo.  :DDD

Vierailija
18104/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän Loreen-meemivideon thumbnail-kuvake on hillitön :D

Ei hyvää päivää :)

Ja tuo voileipägrilli suorastaan kutsuu tekemään meemejä

(Förlåt mig, Loreen)

Vierailija
18105/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huolissani Käärijästä. Putous ja sitten Ikaalisiin saakka keikalle pimeää ja jäistä tietä pitkin.

Eikö ne ole jo kuvannu putouksen?

Suorahan se on

Vierailija
18106/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huolissani Käärijästä. Putous ja sitten Ikaalisiin saakka keikalle pimeää ja jäistä tietä pitkin.

Eikö ne ole jo kuvannu putouksen?

Suorahan se on

On siinä joukossa nauhoitettujakin pätkiä.

Vierailija
18107/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saisiko tälle Käärijä vs Loreen - twiitille nauraa mutta nauroin silti

https://twitter.com/eurovisionbrent/status/1629215693869821953?t=YXG0T-…

(Mustaa huumoria)

😂😂🙊Ai hyvä sylvi sentään

Vierailija
18108/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saisiko tälle Käärijä vs Loreen - twiitille nauraa mutta nauroin silti

https://twitter.com/eurovisionbrent/status/1629215693869821953?t=YXG0T-…

(Mustaa huumoria)

😂😂🙊Ai hyvä sylvi sentään

No tuo oli kyllä hauska! Toivotaan, ettei siitä kukaan pahoita mieltään...

Vierailija
18109/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos seuraa Kreml ja vkk ig nii todellakin sillä on väliä. Ne on Venäjän puolella.

En ymmärrä niitä jotka täällä kiven kovaan väittävät, ettei sillä ole mitään väliä mitä seuraa. Miten joku voi olla niin ignorantti. Olen sanaton ja hämmentynyt tästä. 

Ikävä sanoa näin, mutta toivottavasti Käärijä ei voita. Se olisi voitto putinisteille. Toivottavasti Käärijän ajatuksista uutisoidaan myös maailmalla, äänestäjillä on oikeus tietää minkälainen tyyppi on kyseessä.

Älä laita ajatuksia toisen päähän. Hänhän ei ole mielipiteitään julkisesti sanonut.

KÄÄRIJÄ ON JO JULKISESTI SANONUT, ETTÄ ON TUOMITSEE SODAN JA ON TUOMINNUT SEN JO SEN ALKAMISESTA SAAKKA. Olette noloja kun nyt täytyy alkaa pakottaa ajatusta, että mitään ei olekaan tapahtunut asian suhteen.

Ei kait se olisi osallistunut edes mihinkään Ukrainan voittamiin viisuihin edes, jos Venäjä olisi sille joku elämän ja kuoleman (not pun inteded) kysymys.

Vierailija
18110/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään uusia bängereita tuskin on enää enää tulossa. Voitto käydään ruotsin ja suomen välillä. Yllättäjinä ranska, tsekki ja espanja. Tuomariäänet tulee menemään niin ruotsille ja ero ei saisi olla liian iso vaikka suomi voittaisi yleisöäänet. Jännää tulee olemaan.

Mites Sveitsi?

Joku turhanpäivänen jollotus. Vieläkin ärsyttää se biisi joka oli mukana samaan aikaan kuin bc. Oli ihan kuin arcade (2019 voittobiisi) ja pääsi tuomariäänillä tosi korkealle. 

Eihän Gjon's Tearsin biisi ja Arcade olleet yhtään samanlaisia.

Vierailija
18111/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vaan sanottavasi.

Tämähän on nimenomaan UMK-ketju ja kisassa on kyse on enemmänkin yksittäisistä biiseistä kuin siitä, kuka kisan ulkopuolella fanittaa mitäkin artistia. Aika moni täällä taitaa fanittaa Käärijää ihan vaan Euroviisujen kontekstissa, tuntuu olevan joillekin vaikea asia ymmärtää. Itse olen tällainen, tuskin ikinä tulen muuten häntä kuuntelemaan saati käymän keikoilla. PB:n kohdalla oon ihan samanlainen. Tykkään Vauhti kiihtyy -biisistä todella paljon (lähinnä Matin ja Tepon vuoksi), mutta UMK-biisi ei napannut yhtään ja muuten heidän edustamansa "biletysgenre" ei oo ikinä ollut mun makuun. Varmasti heidän keikkansa on nautinnollisia niille, jotka sellaisesta musiikista tykkäävät. Käärijän keikka taas tuottanee iloa niille, jotka tykkäävät räpistä, aika hölmöä verrata näitä keikkoja toisiinsa isommassa mittakaavassa, kun ovat ihan erityypistä musiikkia keskenään.

Vierailija
18112/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se Käärijän putousvierailu varmaan kuvattu jo. Hänellä oli Storyssa kuva sieltä.

Vierailija
18113/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä tykkään tuosta Lord of the lostin kappaleesta. Jäi soimaan päähän heti ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Vaivaa vaan, että kuulin et laulavat "blood and glitter, Sweden better". En saa sitä enää mielestä pois, vaikka tiedän et lauletaan "sweet and bitter" :(

Mä kuulin myös aina "Sweden better"... :-D Biisi ei napannut niin paljoa, joten en jaksanut googlettaa, mitä mun oikeasti olisi pitänyt kuulla. Taitaa olla tässäkin meemiainekset tarjolla, heh.

Vierailija
18114/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla ja saksalaisilla on vähän samanlainen musiikkimaku. Siksi kumpikaan ei pärjää erityisen hyvin euroviisuissa. Paitsi suomi pärjää pitkästä aikaa. Saksa antoi Käärijälle täydet pisteet. En tiedä miten saksa tolla kappaleella pärjää mutta Käärijän taa jää. Tuskin saksa nousee ennakkosuosikkeihin.

Joo, ei ole noista vastusta Käärijälle. Katsoin alkuosan biisistä eikä siinä ollut mitään koukua tai muuta erityisen kiinnostavaa. Kuulosti tavanomaiselta oman genrensä tekeleeltä ja oli sellaiseksi ihan siedettävä (en ole itse mikään metallin ystävä). Tuossa vaan oli se ongelma, etten usko biisin saavan katsojissa aikaan sellaista "mielenmuutosta" kuin Käärijän esitys on saanut aikaan. Käärijä on saanut todella monet toteamaan, että normaalisti ei tykkää sen tyyppisestä musiikista (kuin vars. alku on), mutta silti juuri tämä esitys on vienyt heidän sydämensä. Saksan biisissä ei ole mitään sellaista, joka saisi metallista piittaamattoman rakastumaan siihen. Saksalaisessa kisayleisössäkään ei näyttänyt herättävän oikein mitään isompaa reaktiota, jengi istui liikkumattomana paikoillaan. Käärijän esityksessä meininki yleisössä oli ihan toista luokkaa alusta alkaen... Sama tulee toistumaan Liverpoolissa.

Mun mielestä jotenkin tosi tosi perusbiisi. Tyyli on bändillä hieno ja lähinnä siihen kai tuo nojaakin. Biisiä itsessään en oikein jaksa kuunnella.

Vierailija
18115/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D

Hypetyksesi on kova, mutta jää finaalin hännille. Että mä nauran sitten. 😂😂

Mielestäni Cha Cha Chan pääsy kymmenen parhaan sisään olisi jo hienoa. Aina vain sitä voittoa yritetään hakea. En ihmettelisi jos on top5:ssä. Saanko minä nauraa sitten jos sä oot väärässä.

Minä kyllä myönnän suoraan, että olisin äärimmäisen pettynyt johonkin top 10 häntäpään sijoitukseen. Kyllä se on vähintään top5 nyt kohteena. 

Vierailija
18116/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?

Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)

Taitaa kuulua enempi tuohon varsinaiseen Euroviisut-ketjuun, mutta vastaan silti kun täällä kysyttiin:

Ainoa biisi, johon todella oon tykästynyt niin, että se jäi pysyvään kuunteluun (mulla on joku asenneongelma viisumusaa kohtaan viisujen ulkopuolella, en osaa ottaa osallistujia keskimäärin "vakavasti") on ollut latvialainen yhtye Brainstorm vuodelta 2000. Biisi oli nimeltään "My Star" ja tuli sijalle 3., siinä oli ihanan positiivinen fiilis ja taisin ihastua aika lailla solistiinkin, heh. Kävivät suomalaisilla festareilla paljon siihen aikaan (olivat myös R.E.M.:in keikalla lämppärinä) ja bändi tuli nähtyä livenä varmaan ainakin kolme kertaa. Tykkäsin paljon heidän Among the Suns -albumistaan ja tykkään vieläkin, myös parilla seuraavalla englanninkielisellä levyllään oli joitain tosi hyviä biisejä. Täytyykin palata kuuntelemaan heitä pitkästä aikaa.

Vierailija
18117/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano vaan sanottavasi.

PB näkyy olleen tähtenä myös kahdella abiristeilyllä. Voi vaan kuvitella, kuinka kännäämisestä kertovat laulut uppoavat nuoriin, jotka ovat vihdoinkin päässeet luvalla Alkon asiakkaiksi.

Vierailija
18118/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan biisi on ihan kohtuullinen mutta ei mitään ihmeellistä. Jäi se mullakin päähän soimaan.

Vierailija
18119/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, odotan jo sitä kun Käärijä pistää Liverpoolissa kunnon bileet pystyyn ja yleisö alkaa riehua ja laulaa mukana. Moni ulkomaalainen on sanonut, että tämän biisin vuoksi haluaa opetella suomea. :D

Hypetyksesi on kova, mutta jää finaalin hännille. Että mä nauran sitten. 😂😂

Mielestäni Cha Cha Chan pääsy kymmenen parhaan sisään olisi jo hienoa. Aina vain sitä voittoa yritetään hakea. En ihmettelisi jos on top5:ssä. Saanko minä nauraa sitten jos sä oot väärässä.

Minä kyllä myönnän suoraan, että olisin äärimmäisen pettynyt johonkin top 10 häntäpään sijoitukseen. Kyllä se on vähintään top5 nyt kohteena. 

No siihen nähden joo että nyt on vedonlyönnissä sija 2. Pelkään sitä että Kärtsä saisi yleisöääniä mutta raadit kurittaisi Kärtsää tiputtaen hänet alas.

Vierailija
18120/34469 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^^ käärijä on tuominnut sodan alusta asti. Joka tää asia ois loppuun käsitelty?

Onko teillä jäänyt mikään viisu soittolistalle? Mun ikisuosikki on Goodbye to Yesterday: Elina Born and Stig Rästa (Viro 2015)

Taitaa kuulua enempi tuohon varsinaiseen Euroviisut-ketjuun, mutta vastaan silti kun täällä kysyttiin:

Ainoa biisi, johon todella oon tykästynyt niin, että se jäi pysyvään kuunteluun (mulla on joku asenneongelma viisumusaa kohtaan viisujen ulkopuolella, en osaa ottaa osallistujia keskimäärin "vakavasti") on ollut latvialainen yhtye Brainstorm vuodelta 2000. Biisi oli nimeltään "My Star" ja tuli sijalle 3., siinä oli ihanan positiivinen fiilis ja taisin ihastua aika lailla solistiinkin, heh. Kävivät suomalaisilla festareilla paljon siihen aikaan (olivat myös R.E.M.:in keikalla lämppärinä) ja bändi tuli nähtyä livenä varmaan ainakin kolme kertaa. Tykkäsin paljon heidän Among the Suns -albumistaan ja tykkään vieläkin, myös parilla seuraavalla englanninkielisellä levyllään oli joitain tosi hyviä biisejä. Täytyykin palata kuuntelemaan heitä pitkästä aikaa.

Tämä oli kyllä aika ihana. Ja solisti <3

Ketju on lukittu.