Penomax kuuri loppui aamulla, uskaltaako ottaa viinilasillisen illalla?
Ollaan lomamatkalla ja vähän huvittaisi rentoutua viinin avulla.
Kommentit (14)
Penomax on niitä lääkkeitä, joista tulee antabus- vaikutus.
Mietin siis sitä, että vieläköhän aamulla otettu viimeinen lääke aiheuttaisi tuota vaikutusta.
Ap
Vierailija wrote:
Mietin siis sitä, että vieläköhän aamulla otettu viimeinen lääke aiheuttaisi tuota vaikutusta.
Ap
Ei ole antaqbus vaikutusta
Pakkausseloste ei mainitse sanallakaan alkoholia. Voi siis käyttää.
Vierailija wrote:
Ap
Penomaxin ja alkoholin yhteiskäytöstä ei tosiaankaan seuraa antabusreaktiota. Ainoat antibiootit, joihin sellainen liittyy ovat metronidatsoli ja tinidatsoli.
Vierailija wrote:
Ap
Ei tule. Se on penisilliini.
Etkö osaa lukea pakkausselostetta?
Vierailija wrote:
Ap
Vähän luulen että jos näin olisi niin siitä pitäisi mainita pakkausselosteessa jossa ei sanallakaan lue alkoholia. Tämä siksi koska alkoholi ei vaikuta tuon penisilliinin kanssa lainkaan. Muutenkin vaikkapa metronidatsolihoidon jälkeenkin voi kokeilla miltä alkoholi tuntuu X tunnin päästä pienellä määrällä, ei antabus-reaktioon kuole.
Yleensä antanut vaikutus on iha
hirvee . Älä ota! Sitä viiniä !
Minulla oli kerran nirofur C / oli loppunut jo edellisenä päivänä. JA kun otin pari Cuuba Libreä ( 2 cl alkoholia)niin oksentaminen ei meinannut loppua ollenkaan / pyörivähuimaus ja ihan tajuton keltaisen sapen oksentaminen ja luulin että apua !!! Siitä on jo kolme vuotta ja en sen jälkeen ole ottanut alkolia minkään lääkkeen kanssa enkä ilman lääkettä ! Eli huh! Oon korvannut se kokakolalla. Tuossa panomaxissa jos on antanut vaara nii elä hyvänen aika ota alkoholia samana eläkä seuraavanakaan päivänä ! Siinä pitää olla pitkä väli / Mulla on ollut 3 vuotta!!!! Välillä tekee mieli vaikka schampanaa. Mut byt taas on lomaa ja panomax kuuri! Meen cokikselle!!!
Aamulla Penomax ja illalla sitten Panomax.
Vaikka kuuri loppuu, lääkkeen vaikutus elimistössä jatkuu vielä parisen päivää, ei se lääkeaine siinä silmänräpäyksessä elimistöstä poistu.
Miksi ei uskaltaisi eihän alkoholi tuon kanssakaan vaikuta