Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
1421/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keira on paras näistä kolmesta.

Benkku ja Robin ihan hyviä myös.

Vierailija
1422/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Robinin vihaaja on tehtaillut ainakin puolet Robinia haukkuvista viesteistä tässä ketjussa. Good job, muutahan sinulla ei olekaan. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia katsojamääriä näillä julkaistuilla videoilla on? Kiva katsoa, kun Portion boys vie potin lyhyemmässä ajassa!💃💃💃💃

Vierailija
1424/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia katsojamääriä näillä julkaistuilla videoilla on? Kiva katsoa, kun Portion boys vie potin lyhyemmässä ajassa!💃💃💃💃

Ei kyllä tuo junttibändi ollenkaan. Matti & Teppo, huh.

Vierailija
1425/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESC Unitedin perustaja Matt kertoo mielipiteensä Keiran kappaleesta:

Benjaminista:

Robinista:

Nämä kuunneltu ilmeisesti käänteisessä järjestyksessä vrt. julkaisu eli ensin Robin, sitten Benkku ja tänään viimeisimpänä reaktiona Keira.

Vierailija
1426/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä omat mielipiteet biiseistä:

Keiran biisi hyvä ja jää korvamadoksi. Miinuksena tuo Ukrainan biisistä muistuttava huiluosuus. Keiran esiintyminen vähän mietityttää. Jää nähtäväksi, miten liveissä!

Benjamin. Yllätyin, että tykkäsin biisistä. En odottanut tältä mitään ja aluksi sanat ärsyttivät, mutta nyt jorailen. Myöskin korvamato. Epäilyttää Benjaminin laulutaito, koska autotune.

Robin. Eka kuuntelukerta, kieltämättä pieni pettymys. Mutta nyt kun olen kuunnellut ilman katsomista, siis Spotifystä, huomaan tykkääväni kovasti! On tanssittavaa ja letkeää! Mietin vain, että kappale loppui hassusti. Jotakin vielä kaipaisi, mutta tuliko energiaa vielä lisää live-esityksessä?

On kyllä kova taso! Luulen, että tulee olemaan tasaväkinen kamppailu!

Olen kaikista biiseistä juuri samaa mieltä! Benkkua olen ehtinyt kuunnella eniten, vaikka ekaksi en uskonut tykkääväni, ja Robinilla on kiva jammailumeininki.

Vierailija
1427/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nauratti, kun Viisukuppilassa hermoiltiin monen viestin verran Robinin biisin hierovan heteroutta kaikkien naamaan. :D Homojen näkökulmasta siis. Ja sitten täällä taas kiukkuiltiin Benjaminin "homobiisistä" (vaikka homous ei varsinaisesti tule siinä esille selkeästi). No, jokaisella meillä on oma näkökulmansa. Itse en heterona hermostu homobiiseistä, esim. Kuuma jäbä oli hauska.

No itse tulkitsin tuon heteroudesta närkästymisen sellaisena huumorina Benjaminin herättämän keskustelun jälkeen. Siis siellähän moni homokin vähän valitti, että tarviiko tuon Benjaminin aina olla niin homo. Itsehän olen sitä mieltä, että molemmilla on tylsä sanoitus, mutta kappaleet muuten ihan hyviä.

Vierailija
1428/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää kun ulkomaalaiset viisutoimittajat ja -fanit reagoi yllättyneen positiivisesti umk-kappaleisiin. Hitto kun tietäisivät miten paljon täällä olisi heillekin eksoottisia superhittejä kuunneltavaksi, mutta harmillisesti vain 0,5% tulee viisuihmisten tietoisuuteen. Ja täällä meillä Umk:n ja Euroviisujen maine ei ole korkealla, joten ne parhaimmat laulajat ja kappaleet jää viisuilijoilta, jotka keskittyy vain umk:hon, kuulematta, Eli siis korpeaa se, että ulkomaalaiset on ihan innoissaan umk:n keskinkertaisesta suomalaismusasta, vaikka meillä olisi parempiakin suomalaiskappaleita tarjolla youtubessa ja spotifyssa (ne artistit/bändit ei vaan ole umk:ssa koskaan mukana).

Vierailija
1429/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä vuosi vaikka se vasta alkoi

Vierailija
1430/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ESC Unitedin perustaja Matt kertoo mielipiteensä Keiran kappaleesta:

Benjaminista:

Robinista:

Nämä kuunneltu ilmeisesti käänteisessä järjestyksessä vrt. julkaisu eli ensin Robin, sitten Benkku ja tänään viimeisimpänä reaktiona Keira.

Arvasin, että Matt diggailee Benjaminin kasaribiisiä, koska fanitti myös Cicciolinaa :D

Robinin kappaletta kutsui omaan makuunsa liian Maroon 5 -vaikutteiseksi ja ruotsalaishenkiseksi myös. Matt varmasti tykkäisi paljon enemmän Robinin suomenkielisistä hiteistä, joissa aidompi tunnelma. Tuntuu muutenkin tykkäävän aina kun lauletaan suomeksi.

Keiran kappale sai runsaasti kehuja.

Vierailija
1431/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun maailman äänestys Euroviisuissa vastaa yhteensä vain yhden maan verran pisteitä. Pisteitä ei ropise per maa, vaan vain yhdet jaetaan 12, 10, 8 jne. Siinä on aika paljon musamakua lykättynä yksiin pisteisiin joten en laittaisi niin suurta painoarvoa siihen, että pitäisi miettiä siltä kannalta mitä biisiä äänestää UMKssa Suomea edustaa.

Vierailija
1432/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muun maailman äänestys Euroviisuissa vastaa yhteensä vain yhden maan verran pisteitä. Pisteitä ei ropise per maa, vaan vain yhdet jaetaan 12, 10, 8 jne. Siinä on aika paljon musamakua lykättynä yksiin pisteisiin joten en laittaisi niin suurta painoarvoa siihen, että pitäisi miettiä siltä kannalta mitä biisiä äänestää UMKssa Suomea edustaa.

Kuuluuko "muun maailman" äänestäjiin siis kaikki maailman maat? Pohjois-, Väli- ja Etelä-Amerikan valtiot, Afrikan, Aasian ja Oseanian valtiot?

Vierailija
1433/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiran biisi on hieno. Ajattelin jo tytön itse tehneen ainakin osan siitä, mutta onkin Brunilan ja kumppaneiden tekemä.

Miten pärjäisi Robin Brunilan kappaleella? Toisaalta silloin ehkä voisi pyytää Brunilan itsensä laulamaan.

Robinin kappale alkaa häiritsevästi autotune-vaikutelmalla. Vaikka olisi nykyään muotia, silti rehellisempi ääni alussa voisi toimia. Ja vaihtelu girls like you, guys like you. Varmasti olisi hitti jos laulaisi välillä guys like you.

Vierailija
1434/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää 3h seuraavaan biisiin. Tulisipa kerrankin heti ensikuuntelun perusteella fiilis, että tämä se on! Odotukset silti matalalla...

Vierailija
1435/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan Ramseksen Villieläin pärjännyt Viisuissa?

Vierailija
1436/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko yöllä uusi biisi?

Vierailija
1437/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keiran biisi on hieno. Ajattelin jo tytön itse tehneen ainakin osan siitä, mutta onkin Brunilan ja kumppaneiden tekemä.

Miten pärjäisi Robin Brunilan kappaleella? Toisaalta silloin ehkä voisi pyytää Brunilan itsensä laulamaan.

Robinin kappale alkaa häiritsevästi autotune-vaikutelmalla. Vaikka olisi nykyään muotia, silti rehellisempi ääni alussa voisi toimia. Ja vaihtelu girls like you, guys like you. Varmasti olisi hitti jos laulaisi välillä guys like you.

Minusta taas on aivan typerää, että pitäisi laulaa guys like you vain, jotta olisi korrekti ja lgbt porukka antais hyväksynnän.

Vierailija
1438/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla isompi hitti, mutta toisaalta, jos Robin ei ole biseksuaali, miksi hänen pitäisi esittä sellaista biisissään? Eikö se olisi epäaitoa ja yleisön kalastelua? Laulava yleisö/kuuntelija voi aina itse muuttaa sukupuoliviittauksen omaan suuhunsa sopivimmaksi.

Vierailija
1439/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kuitenkin muistettava se erikoinen muutos säännöissä, että finaalissa saa ääneestää koko maailma. Eli myös ne amerikkalaiset, jotka ovat tottuneet tiettyyn, siloiteltuun poppiin. Henk. koht. en pidä tästä muutoksesta, jos siitä seuraa se, että koskaan mikään erikoinen eurohumppa ei voi menestyä.

Mitäääh...😱 En ole tuollaisesta muutoksesta kuullutkaan. En tykkää yhtään! Minusta äänestää saisi vain Eurooppa ja Australia. Jo pelkästään Euroopan sisällä on niin paljon eroja musiikkimaussa, että se tästä vielä puuttuikin, että USA ja muut mantereet tulee sekoittamaan pakkaa. Ei hyvä 😡 Toivottavasti nyt ei käy niin, että vain amerikkatyylinen radioystävällinen pop ja hip hop menestyy ja kaikki slaavibiisit, kansanlaulut, metalli ja erikoisemmat taidepläjäykset ei enää sijoitu....

Sääntömuutoksissa on hyvää ja huonoa. Semifiinaleissa äänestää vain katsojat (en tiedä, onko edelleen niin, että vain oman maan semissä saa äänestää) eli juryt ei voi vaikuttaa finalisteihin. Tämä on huippuhyvä juttu, mutta harmi edellisvuosien yleisösuosikeille, jotka eivät päässet finaaliin.

Finaalissa juryt pääsee jyrähtämään. Ja tosiaan koko maailma saa antaa äänensä. Itse ymmärsin, että vasta finaalissa olisi tämä, mutta varmaksi en sano. Sen verran monta muutosta kerralla.

Vierailija
1440/34469 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko muilla ylä- ja alapeukut? Itsellä ei tapahdu mitään kun yritän tykätä jostain kommentista. Olenkohan jollain bännilistalla. Mutta olisi outoa, että saan kirjoittaa ja julkaista viestejä, mutta tykkäilyt olisi estetty. Sori ohis, mutta turhauttavaa, kun ei voi reagoida viesteihin.

Ketju on lukittu.