UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mä pidin Käärijän esityksestä! En ollut lainkaan pettynyt vaan positiivisesti yllättynyt. Pidetään ainakin tanssijat, koreografia ja Käärijän asu, jos nyt halutaan jotain viilata. Mielestäni esitys tuki kappaletta, eli ei käynyt samoin kuin BESSillä. Meno oli positiivisella tavalla tärähtänyttä! (Modelle tiedoksi, että tämä on kehu, niin ei tarvitse tätä kommenttia enää toistamiseen poistaa.)
No niin heippa tämä ketju. Euroviisuketjussa jatketaan. Loreen pääsi finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän koreografia ei ollut hyvä. Onneksi kuitenkin voitti. Ulkolaiset raadit jätti Portionit ja Robinin viimeisiksi. Ne olivatkin surkeimmat biisit. Benjamin kuitenkin puhelinäänillä viimeinen. Ruotsin raati antoi täydet pisteet. Portion boysilla näköjään paljon faneja kun tulivat kuitenkin toiselle sijalle nololla biisillään.
Olen samaa mieltä kuin ruotsalaiset ja päädyin äänestämään Benjaminia. Ihmettelin oikeasti kun jäi vikaksi, olisi ansainnut paremman sijoituksen. Käärijän biisi on toki viisuihin paras valinta, mutta lavashow oli mielestäni niin huono etten halunnut äänestää.
Väitätkö oikeasti että Benjaminin lavashow oli hyvä?😁 jotain väriä vaihtavia valotikkuja vasten hinkkasi itseään ja välillä hipelöi hiuksiaan, siinä se
Benjaminin huono sijoitus oli iso pettymys, olisi ollut paljon suuremman pistepotin arvoinen. Syy tähän on nähdäkseni se, että hän pitää homoteemaa liikaa esillä. Ymmärrän, että on ihmiselle, varsinkin nuorelle, on iso asia olla sinut itsensä kanssa eikä elää valheessa. Siitä on kuitenkin jo aikaa, kun hän tuli kaapista, mutta alleviivaa homouttaan edelleen kaikissa yhteyksissä, kuten tässäkin. Kauniilla tavalla toki, ja minusta esitys kokonaisuudessaan oli tyylikäs. Mutta asia ärsyttää ihmisiä, jotka eivät sitten tästä syystä äänestäneet häntä, se vaan on ikävä totuus, emme ole Ruotsi, ja Suomeen kyllä riittäisi yksi Tuure. Tämä näkyy selvästi isommassakin mittakaavassa: Itä-Euroopasta on turha odottaa ääniä, jos esityksessä on liikaa sateenkaarta, mutta siellä kyllä riittää jo, jos on vähänkään tummempi ihonväri. Oikea paikka Benjaminille olisi ollut heti Käärijän jälkeen. Itse asiassa odotin Mikko Silvennoisen tapaan, että pistepotti olisi ollut se 300 eikä 30.
Ainoa syy huonoon sijaan oli todella heikko laulutaito. Etenkin kappaleen kertosäkeistö oli iskevä mutta laulutaitoa ei ehdi parissa kuukaudessa parantaa toisin kuin esitystä. En usko että homoudesta oli mitään merkitystä ja kv-raadit selvästi pelasivat kun antoivat esitykselle 12 pisteitä.
Ihan selvästi peliä, että olisi huonoin saatu kisoihin. Mutta sinällään ei väliä, kun järkyttävän huonoja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Lisää räjähtävyyttä ja voimaa kaivataan käärijälle. Nyt oli liian vaisu eikä musiikki jytissyt tarpeeksi. Tanssijat myös pois päätähden edestä!
Suomalaisten helmasynti on se, että tanssijat laitetaan aina koikkelehtimaan artistin ETEEN. Sopisi ottaa mallia vaikka ruotsalaisilta, tanssijat artistin taakse tai sivuille.
Esimerkiksi Samu Haberin sienilaulun aikana koko tanssijakaarti oli marssitettu lavalle ja laulaja jäi pussiin tanssijoitten keskelle.
Ilmeisesti koreografilla on liikaa sananvaltaa tai kova tahto.
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkään ihmiset eivät voi antaa miinuspisteitä. Benjaminilla ei alun alkaenkaan ole ollut mahdollisuuksia yleisön kanssa, jota häiritsee jonkun esiintyjän homous. Olen katsonut viisut Herreysistä Dana Internationaliin ja siitä vaikka Måneskiniin. Olen luullut, että viisuja eivät seuraa ihmiset joita ahdistaa seksuaalivähemmistöjen olemassaolo.
Pointtini siis on, että Benjaminin jumbosija ei johdu homofobiasta, naurettava väite.
Käärijän show oli kaamea. 🤭 Eurooppalaiset jää suu auki katsomaan että mitä hittoa, biisikin jää surkean show'n ja ei-niin-väkevän laulannan alle. (Ja tiedoksi, kannarin edustajiksemme aikoinaan Lordia ja Blind Channelia)
Tykkäsin tanssijoiden ilmeistä ja eleistä, sopivat omalla tavallaan Käärijän esitykseen. Se konttausratsastus toimi tavallaan myös. Voisivat olla mukana itse kisaversiossakin, kunhan mietitään uudelleen esitystä. Kappaleessa kun lopulta mennään bilettään parketille, voisivat olla se ns. parketin väki.
Mun mielestä käytettiin aivan liian vähän visuaaliefektejä, vaikka nykyään voisi tehdä vaikka mitä ruudulle. Jollain led-taulullakin voisi tuohon tuoda sisältöä, miettien sitä musiikkivideon kaksinaisuutta. Sitä musiikkivideon nyrkkeilykehää ei varmaan Viisulavalle voi saada, ja muutenkaan sitä esitystä ei voisi kuin puoliksi replikoida. Toisaalta voisi riittää, että Käärijä olisi vain puolittaisella nyrkkeilykehällä, ja kameratyöskentely olisi hyvin suunniteltu, niin tuskin olisi kovin "letdown" musiikkivideoon ihastuneille ainakaan.
Miksi livelaulanta on niin heikkoa tasoa? Kuinka paljon noita oikein studiossa fiksataan että saadaan äänestä jotakin irti.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tuo Loreenin esitys taas sellainen varma ruotsalainen rahalla tehty. Miten ruotsalaiset osaakin suoltaa tuollaista liukuhihnalta. Tylsä silti, en jaksanut kuunnella edes loppuun. Hieno mutta tylsä. Ei sellaiset koskaan pärjää. Muistan kun Lordin vuonna Ruotsista laitettiin taas Carola Häggkvist ja tuulikoneet, ja oli oikein hienosti tehty, mutta tylsä. Ei rahallakaan vaan kaikkea saa.
Joo, täytyy sanoa, että komeaa on. Minä en pidä näistä ruotsalaisten viisutehdasbiiseistä sitten yhtään, kaavalla tehtyjä, hajuttomia ja mauttomia hittibiisejä.
Ja Ruotsi pärjää viisuissa keskinkertaisellakin biisillä. Nyt kaivettiin vielä Loreen naftaliinista kun jonlundmarkit ja tusset eivät ole pystyneet toimittamaan voittoa kotiin.
Jos ruotsalaiset lähtevät Loreenilla kisaan mukaan, niin en ihmettele jos vaikka voittaisi. On taas niin palikat koossa: Ruotsi, Loreen ja ääni, tuulikone, voimabiisi ja näyttävä lavashow.
Ärsyttää jo valmiiksi.
Olen hyvin yllättynyt, että Käärijä voitti. Hän ei juurikaan laulanut vaan huusi mikkiin. Alun sanoista ei saanut mitään selvää ja show sai aikaan myötähäpeän tunteita. Yllätyin siitä, että tämä esitys oli Suomen kansan mielestä paras ja Euroviisuihin sopivin esitys. Järkyttävää kuraa. Mutta ilmeisesti kansa tätä rakasti. Ei kai siinä sitten mitään, mutta eipähän tartte Euroviisuja katsoa tänä vuonna..
Joku sanoi eilen aamulla tyyliin, et "se nyt vielä puuttuisi et Käärijällä olis vaaleanpunaisiin pukeutuneita tanssijoilla joilla on valkoiset tekarit", tuli etukäteen paljastamaan muka vitsin muodossa niin ei kukaan voi syyttää :D
Hyvä että Benjamin voitti! Tiukka kisa ja kovat kanssakilpailijat.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan se Käärijän sivuttaistanssiliike mietitty Tiktokia silmällä pitäen? :D Se sopisi Tiktok-tanssiksi
Käärijän kannattaisi ehdottomasti tehdä joku tiktok-tanssikoreografiavideo josta halukkaat voi tehdä oman versionsa.
Yllätin itseni katsomalla koko shown alusta loppuun ja keskeltä. Enkä käyttänyt mute-namiskaa yhtään, joten kyllä tuo ihan lauantai-illan viihteeksi kävi. Edes voittajan paljas rinta ei aiheuttanut närkästystä, paita oli oikeastaan hauska, korostaessaan machomaisesti hauiksia jne.
Kappaleen a-osa jäi niin pimentoon sanoituksen puolesta, että en saanut yhtään selvää miten siinä kuulijaa valmisteltiin kertsin voimalliseen sanomaan. Viinaa kaksin käsin, tyyliin: ei se vielä kännissä ole joka pöydän alla on, vaan se joka sieltä ei tilaa!
No, eniweis, eiväthän ne Juuroopassa suomen kieltä taidakaan, joten sama sen väli jos sanat puuroutuvat. Meininki on kova ja esityksessä on ilman sanojakin monta paljonpuhuvaa elementtiä. Poweria, kuten oli BC:lläkin omana vuonnaan - tulivat muuten viidenneksi koko skabassa, jos ette satu muistamaan.
[=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Yleensäkään ihmiset eivät voi antaa miinuspisteitä. Benjaminilla ei alun alkaenkaan ole ollut mahdollisuuksia yleisön kanssa, jota häiritsee jonkun esiintyjän homous. Olen katsonut viisut Herreysistä Dana Internationaliin ja siitä vaikka Måneskiniin. Olen luullut, että viisuja eivät seuraa ihmiset joita ahdistaa seksuaalivähemmistöjen olemassaolo.
Pointtini siis on, että Benjaminin jumbosija ei johdu homofobiasta, naurettava väite.
Samaa mieltä. Benjamin vaan lauloi todella huonosti ja kappale oli mauton.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä oli niin suloinen tossa pressissä :D
Herttainen tyyppi kyllä <3
Vierailija kirjoitti:
En olisi halunnut välttämättä tuolla biisillään Robinia viisuihin, mutta hän saa kyllä olla tyytyväinen illan suorituksen ja sijoitukseen. Kukaan muu ei kohottanut kokonaisuutta samalla tavalla vaan suuri osa vaikutti kehnommalta livenä. Olisi niin loistava edustaja paremmalla biisillä. Ainoa joka sijoittui mielestäni turhan korkealla oli PB.
Robin oli UMK:n naurettavin jäbä. Taas koitti olla kaikkine kliseineen niin isoa ämeriikkäläistä tähteä. Juuri tuosta syystä kaikki sitä sen oman fanityttöpiirin ulkopuolelta tarkkailevat ihmiset tulevat pitämään sitä aina naurettavana jäbänä ja siksi mitään läpimurtoa kansainvälisyyteen ei ole ikinä tulossa.
Mun mielestä Ylellä oli joku ongelma livemiksauksen kanssa. Myös välissä esiintyneellä The Rasmuksella laulu hukkui soiton sekaan.