UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Mun veikkaus: 1. Käärijä, 2. Portion boys, 3. Robin, 4. Kuumaa. Käärijä vetoaa kaikkiin ikäluokkiin ja molempiin sukupuoliin. Portion boys vie keski-ikäisten duunarien äänet. Robin vetoaa juuri sopivasti kännykkää käyttäviin pikkutyttöihin. Kuumaa äänestää ne, jotka tykkää eniten balladeista.
Vierailija kirjoitti:
Uhriutumiselle ei näy loppua, huoh. Jää kyllä p... maku suuhun tästä bändistä ja heidän Umk-osallistumisestaan.
"Huomenna se koittaa. Meidän historian isoin päivä. UMK finaali. Matka on ollut todella pitkä, antoisa, opettavainen, yllättävä. Matka on sisältänyt valitettavasti myös negatiivisiakin asioita ja niitä ollaan käsitelty yhdessä paljon. Ne on opettanut meitä ja hitsannut meitä vielä enemmän yhteen. Huomenna tulette näkemään yhtenäisemmän bändin kuin koskaan aiemmin."
Negatiivisiin osallistuja koko UMK historiassa. Ei tule mieleen ketään näiden kaltaista marisijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani tosi moni näyttää tykkäävän Portion boysin kappaleesta, vaikka se täällä ketjussa lytätäänkin. Mua vähän jo rasittaa, kun firmassa soitetaan sitä yhä uudestaan ja uudestaan. Itse kuuntelisin mieluiten Käärijää. Suuressa sähköalan firmassa työskentelen, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.
Kyllä sillä bändillä ja biisillä on paljon kannattajia. Mutta ei sitä saa täällä sanoa.
Näyttää olevan hyvin suosittu keski-ikäisten parissa.
Koululuokat etenkin alakouluikäisetkin tykkää ja varmasti äänestää.
Meidän koulussa ei tykätty. Vauhti kiihtyy vetoaa lapsiin, mutta ei tämä UMK biisi. Lapseni koulussa äänestyksen voitti Robin, Käärijä oli kakkonen ja Keira kolmonen. Heillä järjestettiin siis leikkimielinen UMK äänestys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko miettineet yleisöäänten paljastamisjärjestystä? Luulen, että jos Käärijä voittaa raadit, mennään perinteisellä raatihäviäjästä voittajaan-järjestyksessä. Jos Käärijä ei voita raateja (mikä ei ole täysin mahdotonta ottaen tason huomioon) mennään pienimmästä yleisöäänipotista suurimpaan. Olettaen että Yle haluaa säilyttää edes jotain jännitystä ja minimoida kiusallisuuden, kun raativoittaja saa ehkä 30 pistettä yleisöltä ja voittaja on ollut jo tiedossa
Se on varmaa, ettei Käärijä voita raatipisteissä.
Miksi ei voisi voittaa? Kun olen seurannut esim. ulkkisten euroviisuharrastajien reaktiovideoita suuri osa niputtaa Käärijän ykköseksi. Toki biisi jakaa mielipiteitä. Sitä joko vihataan tai rakastetaan.
Itse aina ihmettelen ulkkisraatien mielipiteitä. Tänäkin vuonna nostavat varmaan sen Lxandran balladin ykköseksi osa raadeista. Yhtenä vuonna kun oli Cicciolina jotkut raadit nosti sen Bananas-biisin Cicciolinan ohi.
Uskoisin että raatiystävällisimpiä artisteja on Kuumaa, Benjamin (mikäli lavaesitystä ei sössitä ja laulu osuu nuottiin), Keira ja mahdollisesti Käärijä riippuen siitä mikä on raatilaisen musiikkimaku. Ja mahdollisesti siellä on balladirakastajia jotka tykkää Lxandrasta. Itselleni Lxandra on heikointa kastia UMK-kisassa., Olisi varmaan takavuosina pärjännyt paremmin,.
Käärijän ja biisin musiikilliset ansiot eivät riitä raativoittoon. Lxandra, Robin, Keira ja Kuumaa ovat tässä suhteessa Käärijää edellä.
Lxandra on ehdottomasti tyylikkäin. Robin vekkulisilmä paras! Aika heikko taso tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Mun veikkaus: 1. Käärijä, 2. Portion boys, 3. Robin, 4. Kuumaa. Käärijä vetoaa kaikkiin ikäluokkiin ja molempiin sukupuoliin. Portion boys vie keski-ikäisten duunarien äänet. Robin vetoaa juuri sopivasti kännykkää käyttäviin pikkutyttöihin. Kuumaa äänestää ne, jotka tykkää eniten balladeista.
Vaikka ODDsit voisi viitata PB:n pärjäämiseen mä uskon että Portion Boys floppaa. Robinin sijoitus on itselle kysymysmerkki, se voi joko pärjätä kohtuullisesti jopa TOP3:n noussen mutta voittoon se ei yllä. Voi olla että Benjaminin liian seksuaalinen esitys voi saada aikaan vastareaktioita eikä se pärjää mutta en näe syytä miksi se ei nousisi jopa top3 jos vaan pysyy äänessä ja esitys ok. Keira voi olla yllättäjä. Lxandra jää vikaksi tai tokavikaksi. Kuumaa voi nousta jopa kakkoseksi, riippuen siitä onnistuuko esitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani tosi moni näyttää tykkäävän Portion boysin kappaleesta, vaikka se täällä ketjussa lytätäänkin. Mua vähän jo rasittaa, kun firmassa soitetaan sitä yhä uudestaan ja uudestaan. Itse kuuntelisin mieluiten Käärijää. Suuressa sähköalan firmassa työskentelen, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.
Kyllä sillä bändillä ja biisillä on paljon kannattajia. Mutta ei sitä saa täällä sanoa.
Koululuokat etenkin alakouluikäisetkin tykkää ja varmasti äänestää.
Meidän koulussa ei tykätty. Vauhti kiihtyy vetoaa lapsiin, mutta ei tämä UMK biisi. Lapseni koulussa äänestyksen voitti Robin, Käärijä oli kakkonen ja Keira kolmonen. Heillä järjestettiin siis leikkimielinen UMK äänestys.
Meidän koulun euroviisuissa kävi niin että PB voitti.
Vierailija kirjoitti:
Lxandra on ehdottomasti tyylikkäin. Robin vekkulisilmä paras! Aika heikko taso tänä vuonna.
Tämä ei kyllä pidä lainkaan paikkaansa. Ulkomailla on puhuttu että Suomen kisa on yksi vahvimmista Euroopan karsinnoista. Mielestäni tämä on yksi tasalaatuisimmista jossa on tänä vuonna iskeviä biisejä jotka soi kokoajan radiossa ja niillä on ollut myös kaupallista suosiota toisin kuin entisajan harrastelijakyhäelmillä. Itse tykkään jopa kolmesta tänä vuonna niin ettei harmittaisi jos Käärijä ei pääsisi niin paljon,.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.instagram.com/p/CpDA-0StYlL/?hl=fi
Tämänvuotisessa lavassa on ihan catwalk!
Jos kauheesti tuolla touhuaa, miten laulaminen onnistuu hengästyneenä, jännittyneenä. Pysyykö nuotti vai tippuuko?
PB Tiinalta onnistuu kyllä. Kisan kovin kunto ja tanssitaito ja upein lauluääni.
En yhtään epäile sitä, etteikö hänellä olisi kisaajista kovin kunto ja hyvä tanssitaito, mutta voitko jo lopettaa tuon lauluäänellä provoilun vai meinaatko, että hän laulaa oikeasti Kenraali Vahvan osuuden ja Kenraali V vaan liikuttelee huuliaan?
Varmasti laulaakin, mutta ilman mikkiä.
Portionit voittoon ja Robin tulkoon toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ODDsit voisi viitata PB:n pärjäämiseen mä uskon että Portion Boys floppaa. Robinin sijoitus on itselle kysymysmerkki, se voi joko pärjätä kohtuullisesti jopa TOP3:n noussen mutta voittoon se ei yllä. Voi olla että Benjaminin liian seksuaalinen esitys voi saada aikaan vastareaktioita eikä se pärjää mutta en näe syytä miksi se ei nousisi jopa top3 jos vaan pysyy äänessä ja esitys ok. Keira voi olla yllättäjä. Lxandra jää vikaksi tai tokavikaksi. Kuumaa voi nousta jopa kakkoseksi, riippuen siitä onnistuuko esitys.
Mahdollisena floppaa pidän eniten Käärijää, jostain syystä. Hänellä epävarmuustekijöitä ehkä eniten.
Umk 2023-ketjuun ei kai ole ihan välttämätöntä tuoda jokaista Youtubessa silmiin sattunutta videota.
Voi se olla totta, että live-esiintyjänä Käärijä ei ole niin pro kuin minkälaisen kuvan saa musiikkivideosta.
Mrs kirjoitti:
Portionit voittoon ja Robin tulkoon toiseksi.
Komppaan rouvaa.
Tulee mieleen, että Yle tahallaan sabotoi ennakkosuosikki Käärijän live-esityksen laittamalla lavalle jonkin karmean ja mielipiteitä jakavan performanssin. Minusta tämä kappale ei olisi kaivannut lainkaan taustatanssijoita, vaan pelkästään Käärijän intensiivisyys ja karisma olisi kantanut. Biisihän kertoo miehen kahdesta eri puolesta. En ymmärrä miten ne tanssijat liittyy tähän. Pelottaa oikesti tuo Cha cha chan liveshow Silvennoisen puheiden perusteella. Ihan kuin Yle yrittäisi asettaa Käärijän huonoon valoon mokaamalla lavaylöspanon ihmeellisillä teemoillaan ja koreigrafioillaan ja samalla pedaten voittoa omille suosikeilleen, Portion Boysille tai Kuumaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhriutumiselle ei näy loppua, huoh. Jää kyllä p... maku suuhun tästä bändistä ja heidän Umk-osallistumisestaan.
"Huomenna se koittaa. Meidän historian isoin päivä. UMK finaali. Matka on ollut todella pitkä, antoisa, opettavainen, yllättävä. Matka on sisältänyt valitettavasti myös negatiivisiakin asioita ja niitä ollaan käsitelty yhdessä paljon. Ne on opettanut meitä ja hitsannut meitä vielä enemmän yhteen. Huomenna tulette näkemään yhtenäisemmän bändin kuin koskaan aiemmin."
Negatiivisiin osallistuja koko UMK historiassa. Ei tule mieleen ketään näiden kaltaista marisijaa.
Tämä palsta on jännä siitä, että täällä jaksetaan vatvoa heidän negatiivisuudesta, mutta ei se tuolla ulkomaailmassa näy mitenkään. Moni tuntuu tykkäävän heidän biisistään ja positiivisuudestaan. Kyseinen bändi ja biisi näyttävät herättävän eniten mielipiteitä puolesta ja vastaan. No ei heitä voi ainakaan tylsyydestä syyttää.:D
Minkälaisia tuloksia itse toivoisin (olettaen että livet onnistuvat edes pääpirteittäin):
1. Käärijä
2. Benjamin
3. Kuumaa
4. Keira
5. Robin
6. Lxandra
7. Portion Boys
Minkä ennustan tulosten olevan:
1. Käärijä
2. Robin
3. Kuumaa
4. Portion Boys
5. Keira
6. Benjamin
7. Lxandra
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin, 150-kiloisten kouvolatukkanaisten ja persvakomiesten keskuudessa. Röökiä, nuuskaa ja Karjala-olutta kuluu, kun elämämkolulaiset heiluvat keikoilla seipäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisena floppaa pidän eniten Käärijää, jostain syystä. Hänellä epävarmuustekijöitä ehkä eniten.
Hänellä on ainakin kovimmat odotukset niskassa. On hankala ylittää niitä. Lisäksi kun ihmiset on katsoneet ja kuunnelleet musiikkivideota, livelaulu ja esitys ei mitenkään voi yltää niiden tasolle tai ainakin ne on erilaisia. Itse en usko käärijän floppaukseen kumminkaan. Hän on jo niin iso ilmiö. Toki hän voi varmaan pettää ihmisten odotuksia mutta tulee saamaan ääniä. Kenties ei voita, mutta en usko että hän floppaa.
PB:n biisi taas on stereotyyppejä nostattava mukahumoristinen euroviisuklisee jonka musiikillinen anti jää heikoksi eikä yllä esim. Vauhti kiihtyy biisin tasolle. Uskon että moni ihminen näkee nämä asiat.
Jos se saa jotain ääniä se johtunee siitä että ihmiset äänestää artistia josta pitävät tai sitten voi olla että PB:n show tuleekin erottumaan pos.tavalla. Käsittääkseni PB:tä paremmin esim Spotifylistoilla on pärjännyt monta artistia.
Miksi ei voisi voittaa? Kun olen seurannut esim. ulkkisten euroviisuharrastajien reaktiovideoita suuri osa niputtaa Käärijän ykköseksi. Toki biisi jakaa mielipiteitä. Sitä joko vihataan tai rakastetaan.
Itse aina ihmettelen ulkkisraatien mielipiteitä. Tänäkin vuonna nostavat varmaan sen Lxandran balladin ykköseksi osa raadeista. Yhtenä vuonna kun oli Cicciolina jotkut raadit nosti sen Bananas-biisin Cicciolinan ohi.
Uskoisin että raatiystävällisimpiä artisteja on Kuumaa, Benjamin (mikäli lavaesitystä ei sössitä ja laulu osuu nuottiin), Keira ja mahdollisesti Käärijä riippuen siitä mikä on raatilaisen musiikkimaku. Ja mahdollisesti siellä on balladirakastajia jotka tykkää Lxandrasta. Itselleni Lxandra on heikointa kastia UMK-kisassa., Olisi varmaan takavuosina pärjännyt paremmin,.