UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka yleensä en pidä ns. ruotsishoppailusta, eli siitä että tilataan kappale/koreografia/tms Ruotsilta, niin alan kohta olla sitä mieltä, että Yle saisi palkata Mellojen puolelta jonkun ruotsalaisen hoitamaan meidän livet, jos meno jatkuu Cicciolina/I Love You/Kuuma jäbä/Ram pam pam -tasolla.
Huomattavinta on ollut se kontrasti upeiden musiikkivideoiden ja kökköjen esitysten välillä. No, Ylellä on varmaan jotkut suojatyöpaikat ja näemme samat esitysten suunnittelijat jatkossakin. Aina toiveet korkealla mutta sitten taas tulee joku uusi ennakkosuosikki jonka esitys on mahalasku. Joku siinä ketjussa mättää ideointi+toteutusprosessissa. Toki varmaan itse artistitkin voi esitellä hölmöjä ideoita.,
Varmasti artistit itsekin heittelevät päättömiä juttuja, mutta näkisin että Ylen puolella mättää kaikista eniten. Vähän aikaa sitten luki jossain iltapäivälehdessä, että Blind Channel sai aikoinaan vääntää ihan kunnolla Ylen kanssa siitä että esitys pidetään niin simppelinä kuin se oli.
Ja tänä vuonna Benjamin sanoi alkuun, että hänen oma visionsa on ehdottomasti olla lavalla yksin, mutta eilisissä treenipätkissä tanssijakööri on kuitenki ympätty mukaan - todennäköisesti Ylen toimesta. Epäilen myöskin sitä että Käärijän kaltainen artisti olisi itse halunnut tanssijoita esitykseensä
No ei yllätä yhtään että se Blind Channelin esitys olikin niin hyvä, kun toppuuttelivat Ylen ideoita! Siksikö se olikin! Kun ei se esitys oikeasti tarvi kun sen yhden hyvän jujun joka oli BC:llä taustakuvat pyörimässä ja bändi esiintymässä. Pyrot oli siinä päällä vähän tuomassa lisää ja vaatteet oli yksinkertaiset eikä joka sateenkaaren väriä kuten Bessillä. Koreografia oli jopa ihan onnistunut BC:llä.
Ongelma vaikuttanee vuosia olleen se että luullaan että vedetään överit ja sitten biisi hukkuu överien alle.
Joelilla ja Nikolla on muuten makeat soundit sekä lavakarismaa. Käärijällä on hyvä biisi mutta en usko, että hän pääsee noin hyville sijoituksille kuin Blind Channel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihan kunnon joukkopaniikkikohtaus meneillään. Aika pienestä aletaan kriisiä vääntämään. Eihän olla nähty esityksiä, ollaan saatu vaan suurpiirteisiä vihjeitä ja kuultu Mikon reaktiot, jotka tunnetusti on mitä on. Ylellä ei ole hyvä karma näissä, mutta odotetaan nyt niitä kenraaleja ennen kuin ruvetaan itkemään.
Meillä panikoijilla on PTSD Erikan karhuista, Teflareiden ufosta ja Bessin pesäpallomailoista.
Pienikin epäilys Käärijän livestä laukaisee nuo muistot ja kauhun kokemuksen uusimisesta...
Tää on kestänyt vielä pitempään kuin vaan Erikaan asti. Daruden Superman esitys, Saara Aallon värikäs mäkihyppypuku ja kaavun hihoista tulevat kukan terälehdet vai mitä ne nyt oli ja lopulta muokattu esitys jossa on hyrrää ja sotilaita. Pointsit esityksessä kuitenkin ammattilaiskoreografille joka on tehnyt Britneyllekin musiikkivideokoreografioita. Black Bird jopa oli aika yksinkertainen kiitos Yle siitä. PTSD:t on tulilla siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka yleensä en pidä ns. ruotsishoppailusta, eli siitä että tilataan kappale/koreografia/tms Ruotsilta, niin alan kohta olla sitä mieltä, että Yle saisi palkata Mellojen puolelta jonkun ruotsalaisen hoitamaan meidän livet, jos meno jatkuu Cicciolina/I Love You/Kuuma jäbä/Ram pam pam -tasolla.
Huomattavinta on ollut se kontrasti upeiden musiikkivideoiden ja kökköjen esitysten välillä. No, Ylellä on varmaan jotkut suojatyöpaikat ja näemme samat esitysten suunnittelijat jatkossakin. Aina toiveet korkealla mutta sitten taas tulee joku uusi ennakkosuosikki jonka esitys on mahalasku. Joku siinä ketjussa mättää ideointi+toteutusprosessissa. Toki varmaan itse artistitkin voi esitellä hölmöjä ideoita.,
Varmasti artistit itsekin heittelevät päättömiä juttuja, mutta näkisin että Ylen puolella mättää kaikista eniten. Vähän aikaa sitten luki jossain iltapäivälehdessä, että Blind Channel sai aikoinaan vääntää ihan kunnolla Ylen kanssa siitä että esitys pidetään niin simppelinä kuin se oli.
Ja tänä vuonna Benjamin sanoi alkuun, että hänen oma visionsa on ehdottomasti olla lavalla yksin, mutta eilisissä treenipätkissä tanssijakööri on kuitenki ympätty mukaan - todennäköisesti Ylen toimesta. Epäilen myöskin sitä että Käärijän kaltainen artisti olisi itse halunnut tanssijoita esitykseensä
No ei yllätä yhtään että se Blind Channelin esitys olikin niin hyvä, kun toppuuttelivat Ylen ideoita! Siksikö se olikin! Kun ei se esitys oikeasti tarvi kun sen yhden hyvän jujun joka oli BC:llä taustakuvat pyörimässä ja bändi esiintymässä. Pyrot oli siinä päällä vähän tuomassa lisää ja vaatteet oli yksinkertaiset eikä joka sateenkaaren väriä kuten Bessillä. Koreografia oli jopa ihan onnistunut BC:llä.
Ongelma vaikuttanee vuosia olleen se että luullaan että vedetään överit ja sitten biisi hukkuu överien alle.
Joelilla ja Nikolla on muuten makeat soundit sekä lavakarismaa. Käärijällä on hyvä biisi mutta en usko, että hän pääsee noin hyville sijoituksille kuin Blind Channel.
Itse uskon että Käärijä voi pärjätä yhtä hyvin kuin BC. Mutta vain jos laulu sujuu ja esitys on kunnossa. Muuten se voi flopata. Biisi tarvii hyvän esityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitäisi ensi vuonna lähettää uudestaan Blind Channel jollain balladilla, niin päästäisiin top 3.
Mä olen henkilökohtaisesti aina arvostanut Suomen viisuhistoriassa sitä, että me ollaan lähetetty ainoastaan kaksi kertaa jo kertaalleen kisannut esiintyjä viisuihin. Tulee vähän mielikuvituksettomat fiilikset, kun jotkut maat tuuttaa kerta toisensa jälkeen samaa esiintyjää lauteille.
Nytkin Ruotsi yrittää uudestaan Loreenilla. Ihan tyylikkäältähän se esitys näyttää ja kuulostaa, mutta jotenkin todella väsynyttä yrittää samalla reseptillä monta kertaa.
Marion, Katri-Helena, Fredi.... he ovat olleet kaksi kertaa. Onko muita? Jos taustakuoroa ei oteta huomioon.
Oho, unohdin näköjään Fredin. Mutta tosiaan muita ei tule mieleen. Aksel Kankaanrantaakaan ei valittu enää uudestaan, vaikka ei edes päässyt edustamaan silloin kun voitti.
Uskoisin että Akselista on saattanut jäädä huonoja viboja joillekin koska biisi, mielestäni ei ansaitusti, voitti UMK:n. Silloin raadit torppasi Vikmanin voiton. Onneksi oikeus tapahtui ja viisut peruttiin ja ulkkisraatien painoarvoa vähennettiin. En muista yhtään miten Akselin biisi meni sinä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihan kunnon joukkopaniikkikohtaus meneillään. Aika pienestä aletaan kriisiä vääntämään. Eihän olla nähty esityksiä, ollaan saatu vaan suurpiirteisiä vihjeitä ja kuultu Mikon reaktiot, jotka tunnetusti on mitä on. Ylellä ei ole hyvä karma näissä, mutta odotetaan nyt niitä kenraaleja ennen kuin ruvetaan itkemään.
Meillä panikoijilla on PTSD Erikan karhuista, Teflareiden ufosta ja Bessin pesäpallomailoista.
Pienikin epäilys Käärijän livestä laukaisee nuo muistot ja kauhun kokemuksen uusimisesta...Tää on kestänyt vielä pitempään kuin vaan Erikaan asti. Daruden Superman esitys, Saara Aallon värikäs mäkihyppypuku ja kaavun hihoista tulevat kukan terälehdet vai mitä ne nyt oli ja lopulta muokattu esitys jossa on hyrrää ja sotilaita. Pointsit esityksessä kuitenkin ammattilaiskoreografille joka on tehnyt Britneyllekin musiikkivideokoreografioita. Black Bird jopa oli aika yksinkertainen kiitos Yle siitä. PTSD:t on tulilla siksi.
Aivan karmea oli myös vuonna 2020 Tikan esitys. Yhtäkkiä jotkut tanssijat tulivat vaan nostamaan Tikan ilmaan (wtf), ja suorassa lähetyksessä yksi näistä nostoista oli kuvattu niin huonosti, että Tikan pää leikauttui livekuvasta pois :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lordi teki puvut ja showt ite. Miten ne onnistui ohittamaan Ylen pakkotanssijaoston, kauhukoreografin ja vaatehtimon?
Työpaikallani tosi moni näyttää tykkäävän Portion boysin kappaleesta, vaikka se täällä ketjussa lytätäänkin. Mua vähän jo rasittaa, kun firmassa soitetaan sitä yhä uudestaan ja uudestaan. Itse kuuntelisin mieluiten Käärijää. Suuressa sähköalan firmassa työskentelen, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.
" Tarkoitin reaktiollani, että yllätyin, miten tanssijoita voidaan käyttää esityksessä elementtinä. Se kommentoi käärijämäisesti kilpatanssikulttuuria." Silvennoinen sanoo Ilta-Sanomissa noin. Tosta tulee melkein mieleen että tanssijat on rekvisiitantyylisesti pöytiä yms. Vogue-tyyppisiä patsaita ja varsinaisesti vain Mr. Cha Cha tanssii.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko miettineet yleisöäänten paljastamisjärjestystä? Luulen, että jos Käärijä voittaa raadit, mennään perinteisellä raatihäviäjästä voittajaan-järjestyksessä. Jos Käärijä ei voita raateja (mikä ei ole täysin mahdotonta ottaen tason huomioon) mennään pienimmästä yleisöäänipotista suurimpaan. Olettaen että Yle haluaa säilyttää edes jotain jännitystä ja minimoida kiusallisuuden, kun raativoittaja saa ehkä 30 pistettä yleisöltä ja voittaja on ollut jo tiedossa
Se on varmaa, ettei Käärijä voita raatipisteissä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani tosi moni näyttää tykkäävän Portion boysin kappaleesta, vaikka se täällä ketjussa lytätäänkin. Mua vähän jo rasittaa, kun firmassa soitetaan sitä yhä uudestaan ja uudestaan. Itse kuuntelisin mieluiten Käärijää. Suuressa sähköalan firmassa työskentelen, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.
Kyllä sillä bändillä ja biisillä on paljon kannattajia. Mutta ei sitä saa täällä sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse uskon että Käärijä voi pärjätä yhtä hyvin kuin BC. Mutta vain jos laulu sujuu ja esitys on kunnossa. Muuten se voi flopata. Biisi tarvii hyvän esityksen.
BC:n pojat on luotu suuria areenoita varten. Käärijässä ei valitettavasti ole ihan samaa karismaa ja räjähtävyyttä kuin heissä. Sanon tämän sen perusteella, koska olen nähnyt molemmat livenä. Toki Käärijä saattaa yllättää ja voi olla että hän on kehittynyt esiintyjänä.
TV-klipit ovat tulossa UMK:n Instagramiin myöhemmin illalla, varma tieto! Veikkaisin juryshown yhteydessä joskus 21-23 maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä bändillä ja biisillä on paljon kannattajia. Mutta ei sitä saa täällä sanoa.
Näyttää olevan hyvin suosittu keski-ikäisten parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä on siinäkin mielessä täydellinen viisuedustaja, että hän ei ole pelkästään mahtava hahmo ja biisi huippu, vaan tää Cha Cha Chan kokonaisuus on niin suomalaista euroviisua että voi olla. Suomi ei ole koskaan pärjännyt viisuissa tutulla ja turvallisella vaan meidät tunnetaan överiydestä, mikä on mielestäni parempaa kuin olla varma ja tylsä (Ruotsi).
Hyvin yksinkertainen biisi joho kyllästyy nopeasti. Biisin sanat on teinimäiset ja esiintyjä vailla karismaa ja ääntä, vain möykkää. Ei, ei. Ei tuota biisiä ymmärrä kuin Himoksella övereita vetävät.
Höppänä äiti siellä pitkätukkapojan yliopistotodistus kädessä palstailee? Pakotatko vielä vähän, mikä koulutus pojallasi olikaan, miten komea ääni ja miten kuuma poikasi on? Iloa, energiaa, parasta pyörimistä ja herkullista räppiä blaa blaa.
Musiikkitieteistä yliopistotutkinto. Mikä sulla on? Onko edes peruskoulua suoritettu loppuun vai potkaistiinko pihalle toivottomana tapauksena syrjäytymään?
PB voittaa, koeta nyt sopeutua siihen niin ei tule niin kova poru sitten lauantaina ja hyvä humala menee hukkaan.
Ei tainnut opinnot tuoda sydämensivistystä kun muita solvaat. Tiesittekö muuten, että korkeimmat yhteiskuntaluokat on kaikkiruokaisimpia taiteissa, musiikissa jne. Jos nyt on pakko tämä Bourdieu-kortti vetää, että musiikkimaku henkii sivistyksen tasoa.
No eikö tuo ole nyt aika naurettava väite, että se Aapo käy täällä solvaamassa muita osallistujia ja kommentoijia.
Mä linkitin tänne yhden tiktokvideon tånne palstalle joskus pari kolme päivää sitten. Mulla ei oo yhtään seuraajaa, enkä niitä tarttekaan. Eikä mulla oo mitään toimintaa tililläni enkä tägäile mitääån, kunhan nyt yhden videon linkitin kun on Tiktoksovellus. Arvatkaapa, minkä ilmoituksen sain, että kuka on käynyt katsomassa linkittämäni videon....
Pyörijä?
Väärin.
PB Official.
Aika ripeästi vielä, joten hoodeilla oltiin. Terkkuja vaan !! Viihdyttävä ja rentouttava palstahan tämä on.
Ei yllätä yhtään. Se taannoinen kohu lähti liikkeelle siitä, että joku bändistä kävi lukemassa tätä ketjua. Tarina kiusaamisen muodosta ja etenemisestä muuttui sitä mukaa, kun täällä arveltiin heidän lukeneen keskusteluita ihan itse. Yhtäkkiä heille tulikin anonyymejä viestejä, joissa kopioitiin viestejä AV:lta. P*skan marjat, sanon minä. Ja sama meno jatkunut ketjussa koko ajan, lol.
Skandaalin aineksia ilmassa, sillä bändi tulee saamaan huomenna paljon sääliääniä kiusaamiskohun takia. Olikohan sitä syrjäytynyttäkään olemassa?
Olen sitä mieltä, että Pb:tä solvataan tällä palstalla ja osa kommenteista on hyvin asiattomia. Ihmiset voisivat oikeasti miettiä, mitä julkisuuden henkilöistä kirjoittavat ja kannattaako ne kommentit julkaista. Enkä tarkoita tuolla pelkästään Pb:n jäseniä. Silti hiukan ihmettelen sitä, että jonkun ihmisen henkilöllisyys oltaisiin saatu noin nopeasti selville ja vaikka olisikin saatu, niin miten hänen elämästään muka tiedettäisiin yhtään mitään. Lähinnä on tehty päätelmiä eri tutkimusten ja jonkun Metsäkedon tapauksen perusteella. Oli miten oli, niin ihan hyvä että vihakommentteihin puututaan. Sääli vaan että asialliset kommentit poistuvat samalla.
Edes yksi solvaus esimerkkinä, kiitos.
Onhan niitä ollut. On solvattu PB:tä sekä heidän kannattajiaan. PB on täällä ollut kirjainyhdistelmä, mikä on saanut solvaajat näkemään punaista. Etenkin tuon bändin kehuminen.
Mutta mitä niitä enää jauhamaan.
Huomenna on finaali :D
No jauhetaan nyt vielä kerran. Mikä PB:ssä ärsyttää: niiden kappaleessa on vanhanaikaiset, junttimaiset ja kliseitä täynnä olevat sanat. Myötähäpeän tunne olisi suuri, jos tuollaiset saisivat lähteä edustamaan tätä maata euroviisuihin. Ärsyttää, että noiden sanojen tekijät luulevat, että Suomessa vieläkin ihastuttaisi tuollaiseen, ollaan sentään jo 2020-luvulla.
Sitten se naisjäsen: jos sitä omaa persoonallisuutta pitää korostaa kiljumisella, niin ei kiitos. Umk:n shokkitreffivideo oli PB:n osalta epämiellyttävää seurattavaa, kun ei tiennyt milloin se huutaminen taas alkaa. Kukaan muu ei niiden pöytien ääressä kiljunut. Sellainen ottaa korviin. Tämä ei ole solvausta, vaan tosiasia.
Yhdessä noista reaktiovideoista oli hyvin sanottu, että PB ei tulisi pärjäämään viisuissa. Biisin anti perustuu huumoriin, biisi ei ole hyvä, ja tällä ei pärjätä. Vertasi sitä siihen yhteen Saksan viisuun samana vuonna kun oli BC jossa oli se kävelevä keskari vai mikä käsimerkki olikaan. Sai nolla pojoa.
Se on vanhanaikaista euroviisuihin sävelletyn kuuloista hömppää jossa nostellaan esiin pöhköjä stereotyyppejä ja ollaan muka hauskoja.
Biisi voi toki olla huumoribiisi ja hyvä samaan aikaan, tämä ei ole. Ei siis jatkoon. Enkä uskokaan PB;n pärjäämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lordi teki puvut ja showt ite. Miten ne onnistui ohittamaan Ylen pakkotanssijaoston, kauhukoreografin ja vaatehtimon?
Muistan miten Lordi oli pitkään hyljeksitty, halveksittu vähän samaan tapaan kuin Portion Boys nyt.
Helpolla Lordi ei tietään ESC:n loppukilpailuun raivannut.
Näytti sitten lopulta närhen munat skeptikoille.
Vierailija kirjoitti:
Robin voittaa. Ensin huomenna Suomen karsinnan. Ja sitten vuoden parin päästä koko potin.
Eli tarkoitat, että hän voittaa Suomen karsinnan, mutta Euroviisut ovat paljon aiemmin kuin vuoden parin päästä, joten niissä tulee viimeiseksi? Ja sitten voittaa vuoden parin päästä jotain muuta, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ylellä olisi kyllä opittavaa. Tässä on omasta mielestäni hyviä esityksiä Melloista jotka on olleet pelkistettyjä, mutta silti niissä on ollut hyviä jujuja ja toimineet. Toki esiintyjätkin olleet varmasti kokeneita ja karismaattisia.
https://www.youtube.com/watch?v=EKFh1JvNTKQ
Toki melloissakin näkyy ns. mauttomampia esityksiä.
Ai hitto, sen Käärijän nyrkkeilykehän ja pinacoladat olisi voinut toteuttaa ihan vaan valoillakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan hyvin suosittu keski-ikäisten parissa.
Koululuokat etenkin alakouluikäisetkin tykkää ja varmasti äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Mitkäs teillä on huomiset kisaeväät? Ruuat ja juomat?
Ajattelin tehdä ite pizzaa. Juomaksi ihan vaan vettä.
Oho, unohdin näköjään Fredin. Mutta tosiaan muita ei tule mieleen. Aksel Kankaanrantaakaan ei valittu enää uudestaan, vaikka ei edes päässyt edustamaan silloin kun voitti.