Mitä indeksirahastoa suosit?
Laitatko rahasi koko maailman vai suomen kenties Euroopan indekseihin.?.. itse ajattelin siirtää nyt teknologiaindeksiin kun on tullut kovaa alas
Kommentit (11)
Minulla on ollut vuosikymmenen Nordean MSCI-indeksiin sidottua rahastoa. Halusin rahaaston, jossa on mahdollisimman laaja maantieteellinen ja alakohtainen hajautus. Vuosikulukaan ei ole kuin 0,4%.
https://www.msci.com/documents/10199/178e6643-6ae6-47b9-82be-e1fc565ede…
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on juuri tuota koko maailmaa ja eurooppaa ja pakkasella mennään niin, että hirvittää. Nouseekohan ne sieltä enää ikinä, kysyy vähän jo varttuneempi aloitteilijasijoittaja, jonka eläkesäästöt ovat sulaneet?
Kyllä ne siitä nousee, välillä vaan tuntuu pahalta tämä rytinä.
Niin kauan kuin USA:n hallinto on sekaisin, en sijoita mihinkään. Kaikki säästyvä menee asuntolainen lyhennyksiin.
En suosi, Mandatum ja Hkfoods on suosikkejani.
Miksi laittaisin indeksirahastoihin. Sehän on tylsää kuin maalin kuivumisen seuraaminen.
Nordnet Suomi ja Nordnet Ruotsi sekä Nordnet Maailma on minun sekoitus.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laittaisin indeksirahastoihin. Sehän on tylsää kuin maalin kuivumisen seuraaminen.
Suuri osa sijoittajista kaipaa varmaa tuottoa ja tylsyyttä, jännitys omien rahojen puolesta ei ole kaikkien mielestä kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa sijoittajista kaipaa varmaa tuottoa ja tylsyyttä, jännitys omien rahojen puolesta ei ole kaikkien mielestä kivaa.
Jep. Minulla on vedonlyöntirahat Veikkauksin tilillä erikseen ja niidenkin kehitystä seurataan.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on juuri tuota koko maailmaa ja eurooppaa ja pakkasella mennään niin, että hirvittää. Nouseekohan ne sieltä enää ikinä, kysyy vähän jo varttuneempi aloitteilijasijoittaja, jonka eläkesäästöt ovat sulaneet?
Itsellä on koko maailmaa, eurooppaa ja suomea. Suomi on ainoa joka on plussalla.
Sellaista rahaa ei kannata sijoittaa jota tarvitsee.