UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan miten Ranska pärjäs edellisvuonna viisuissa. Joku laitto tänne videon ja hyvä oli. Mä muistan paremmin sen naisen joka pärjäs hyvin mut ei ollut mikään ihmeellinen. Se oli silloin kun oli BC edusti suomea.
Ranska tuli viime vuonna sijalle 24. eli toiseksi viimeiseksi finaalissa. Tänä vuonna heillä on taas vaihteeksi edustajana kova naislaulaja toissa vuoden Barbara Pravin tapaan. Biisiä ei ole julkaistu.
Cha cha cha tulee olemaan Euroviisujen semifinaalissa ja etenkin finaalissa sellainen biisi, jota areenalla oleva liveyleisö odottaa, laulaa ja tanssii mukana ihan pähkinöinä. Ennustan massiivisia aplodeja.
Toivottavasti viisuihin ei nyt tulisi mistään muusta maasta jotain samantyylistä esitystä, joka söisi ääniä samoin kuin Måneskin Blind Channelin vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Cha cha cha tulee olemaan Euroviisujen semifinaalissa ja etenkin finaalissa sellainen biisi, jota areenalla oleva liveyleisö odottaa, laulaa ja tanssii mukana ihan pähkinöinä. Ennustan massiivisia aplodeja.
Toivottavasti viisuihin ei nyt tulisi mistään muusta maasta jotain samantyylistä esitystä, joka söisi ääniä samoin kuin Måneskin Blind Channelin vuonna.
Olen itsekin aivan lääpälläni sekä Käärijään että biisiinsä, mutta ei häntä vielä ole valittu edustajaksi. Muista äänestää!
Minäkin puolihurri mutta en tykkää siitä,että ruotsille kumarretaan. Toisaalta ruotsalaiset auttoivat sotaaikoina suomea. Näillä euroviisuilla on vanha ja vahva historia. Tarkoitus on tutustua toisten maiden musiikkiin ja lähentää suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin aivan lääpälläni sekä Käärijään että biisiinsä, mutta ei häntä vielä ole valittu edustajaksi. Muista äänestää!
On hänet valittu. Tulen tulevaisuudesta kuukauden päästä, elän jo ajassa 1.3.2023. Sori spoiler. Aina välillä lipsahtaa näitä kun unohdan, että muut elää eri ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin puolihurri mutta en tykkää siitä,että ruotsille kumarretaan. Toisaalta ruotsalaiset auttoivat sotaaikoina suomea. Näillä euroviisuilla on vanha ja vahva historia. Tarkoitus on tutustua toisten maiden musiikkiin ja lähentää suhteita.
Ruotsalaiset ovat aina auttaneet vain itseään. Suomalaiset ne ovat ruotsalaisten edestä kaatuneet aina ja kaatuvat jatkossakin. JaloTiina & The Boysin Ruotsia mielistelevät "sanoitukset" eivät kuulu tähän kisaan (vanhentuneet arvot heillä on kyllä muutenkin).
Tuossa aiemmassa kahden tyypin reaktiovideossa toinen oli jo vähän kyllästynyt siihen että Suomesta lähetetään yleensä jotain raskasta (hänen makuunsa verraten). Joku täällä meillä vaan vetoaa vähän rouheammassa menossa? Ja kun Euroviisuista puhutaan, niin saahan siellä näkyä se paikallinen musiikkimaku, arvosti sitä sitten muut tai ei. Käärijälle tsemppiä liveen! Karismasta ei jää kiinni. ("En oo koskaan / ollu liven roskaa / jengi kädet nostaa")
Ranska jäi melkein viimeiseksi noin hyvällä kappaleella. Ilmankos ei ranska ole mieleen jäänyt. Mitä vaan voi tapahtua euroviisuissa. En ikinä ymmärtänyt Netan voittoa. Edillisen vuoden voittaja Salvador Sobral ei myöskään pitänyt Netan omituisesta kappaleesta.Itse olen tykännyt Itävallan Choncitasta 2014.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hänet valittu. Tulen tulevaisuudesta kuukauden päästä, elän jo ajassa 1.3.2023. Sori spoiler. Aina välillä lipsahtaa näitä kun unohdan, että muut elää eri ajassa.
Tuu sit maaliskuussa kertomaan miten kävi isolla stagella. :D
Vierailija kirjoitti:
Ranska jäi melkein viimeiseksi noin hyvällä kappaleella. Ilmankos ei ranska ole mieleen jäänyt. Mitä vaan voi tapahtua euroviisuissa. En ikinä ymmärtänyt Netan voittoa. Edillisen vuoden voittaja Salvador Sobral ei myöskään pitänyt Netan omituisesta kappaleesta.Itse olen tykännyt Itävallan Choncitasta 2014.
Mulle taas Conchita on parasta mitä Euroviisuissa on 2000-luvulla ollut. :D Mut joku Loreen, ei tipu ei millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi hyvältähän Robin kuulostaa silloinkin, kun hän laulaa korkealta falsetissa. Ihan kuin voi kuulla esim. tuolta vähän aiemmin linkitetyltä kännykällä taltioidulta keikkavideolta.
Kyllä ne falsetit Robinilta sujuu tosi hyvin ja kuulostaa paremmalta kuin suurin osa muista mieslaulajista, jotka yrittää ylä-ääniä. Mutta silti tulee fiilis, että joutuu pinnistelemään noissa ylä-äänissä ja onko sellainen laulaminen kivaa? Minusta on ihan ok, että biisissä on joku lyhyempi falsettikohta, jossa voi näyttää taitojaan, mutta ehkä sen ylä-äänikohdan ei tarvitsisi olla aina juuri se kertosäe, joka toistuu eniten. Minusta Robinin ääni kuulostaa vielä paremmalta kun laulaa normaalisti/matalammalta ja haluaisin kuulla sitä ihanuutta ja voimaa enemmän kertosäkeissäkin. Mutta makuasioita tykkääkö enemmän chest vai head voicesta. Toki hienoa, että monipuolisuutta löytyy.
Mä olen nyt ihastunut Robinin aikuisempaan matalaan ääneen. Siis myös nämä korkeat toki hienoja, humalaisen puhtaita ja sopii Robinin äänellt. Kun käyttää molempia korkeuksia, sehän on parasta.
Måneski oli varsinainen äänisyöppö 2021. Vei ääniä meiltä. Historian ei toivoisi toistavan itseään. Kukaan ei saa nyt tulla meidän Käärijän tielle.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua mutta viime päivinä radio soittanut Benjaminin kappaletta ja vau miten hyvä se on.
Mitä mieltä muut siitä on?
Onhan se muuten hyvä mutta ihan liian rivo, liikaa ähkimistä. Biisi jossa lauletaan noin suoraan seksistä ei kuulu radioon.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Salvador Sobral on huonoin voittaja koskaan, se biisi on pelkkää ininää. Netan voittokin hämmästyttää.
Käärijän kappale paranee mitä enemmän kuuntelee. Jostain syystä siihen ei kyllästy. Ihme kappale.Musiikillinen taideteos ja tai performanssi. Hyvä Suomi ja Käärijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viro on todellakin uskollisin meille suomalaisille. Ei ole meitä jättänyt pisteittä. Suomalaisia asuu paljon ruotsissa onneksi.
Eikö ne ruotsinsuomalaiset ole niitä jo eläkeikäisiä? Toki nykyäänkin Ruotsiin lähdetään, mutta yhtä lailla muualle. Tämä minusta selittääkin paljolti sitä, miksi meille ei tule automaattisesti niitä naapuripisteitä. Suomessa sen sijaan aina kumarretaan Ruotsille. (Tämä ei ole mitään Ruotsi-vihaa. Olen ihan puolihurri ja rakastan Melloja.)
Tämä mielikuva, että Suomi kumartaa Ruotsille ja Ruotsi ei anna pisteitä Suomelle, johtuu mielestäni yksinkertaisesti siitä, ettei euroviisulähetyksessä erotella yleisöääniä maittain kuten jurypisteitä. Jos viitsii kaivella pistetilastoja, niin huomaa, että Ruotsista tulee Suomelle keskimäärin hyvin yleisöpisteitä, eikä toisaalta Suomesta välttämättä aina edes anneta Ruotsille yleisöpisteitä, esim. toissa vuonna kävi juuri näin. Ruotsilta Suomelle 12 p ja Suomelta ei yhtään telepistettä Ruotsille. Sen sijaan jurypisteet twelve pointsineen muistetaan
Suomi antaa yleensä aina Ruotsille huippujurypisteet niin kuin moni muukin maa. Ja sehän johtuu vain siitä, että Ruotsin biisit ovat sellaisia, että juryt arvostavat niitä maasta riippumatta.
Salvador Sobral oli kyllä biiseineen kaunis ja aito.Ehkä kotikutoinen. Ei mikään mahtava biisi mutta hän jos kuka toteutti sanonnan WINNER TAKES IT ALL.
Salvadorista tulee mieleen sanonta less is more.
Kukas tällaista puppua kirjoittaa? Keira ei todellakaan ole listojen viimeisenä. Ettei nyt vain olisi jollain kateutta nuorta ja kaunista naista kohtaan, joka osaa vieläpä oikeasti laulaa.