Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
8161/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kattonut ulkolaisten euroviisufanien listaa. Käärijä on melko korkealla. Yllättäen jotkut tykkää Portion boysien kappaleesta. Pitävät sitä hauskana mutta myös melodisena. Keira ja Robin ovat melkein kaikkien listalla viimeisenä. Vaikuttaa siltä.että ainakaan Keira tai Robin ei mene Liverpoliin vaan melko varmasti Käärijä.

Vierailija
8162/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole edes kuunnellut Portion Boysin umk-viisua. Kaikki muut olen kuullut. Kuumaan kappaleen vain kerran, muut useammin. Luin Viisukuppilasta ensireaktioita heti keskiyön jälkeen PB:n kappaleesta ja ei tehnyt enää mieli kuunnella kappaletta. Sai lähinnä yhtä tähteä, kutsuttiin noloksi muiden viisumaiden kosiskelubiisiksi ja tekemällä tehdyksi euroviisuksi. Huonoksi huumoriksi. Sanoja kuvailtiin junteiksi ja myötähäpeää herättäviksi. Kuulin myöhemmin instassa pienen pätkän kertsistä ja se riitti itselle. Ei vaan ole minkäänlaista mielenkiintoa kyseistä biisiä kohtaan. Annan mahdollisuuden sitten finaalissa kun näen kaikki esitykset livenä.

Oli niin tai näin, niin huomasin yksi päivä, että se biisi soi päässäni. eli kyllä sinne kannattajat varmaan löytyy ja saattaa jopa voittaa. Itselläni on toisen suosikki (Robin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8163/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun Robinin biisi ei ole tarpeeksi hyvä. Kaveri on niin karismaattinen ja komea. Tosta biisistä tulee mieleen nuori Justin Bieber.

Kyllä aitoja biisistä tykkääjiäkin löytyy.

Vierailija
8164/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin parin influensserin somesta, että olivat olleet tänään jossain aamupalatilaisuudessa, jossa Robin heitti keikan. Selvisi, että se oli yhteistyö Vaasan leipomon kanssa. Vaasanin ig-stooreista löytyi lisää Robinin live-laulua aamulta. Mikä tuo suomenkielinen biisi on, jota Robin laulaa? Onko se joku uusi mainosbiisi Vaasan-brändille vai vanha kappale? Esitti toki myös viisubiisinsä. Mutta olipa kiva kuulla vaihteeksi laulua suomeksi Robinilta.

Ihana kipu -biisi on. Alunperin viime syksynä Viivin kanssa duettona julkaistu biisi. Se kävi ylhäällä Spotify-listoilla. Vieläkin on sijalla 18.

Vierailija
8165/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Kommentoija: " Minkä kappaleen meinasit seuraavaksi kopioida?"

Vastaus: "En ole vielä päättänyt. Onko ehdotuksia?"

3. Kommentoija: "Mee töihin"

Vastaus: "Sä tuut mulle töihin"

😎

Heh. Hyvä esimerkki miten rennolla otteella ja samalla trolleja näpäyttäen voi suhtautua kritiikkiin. Voisi muutkin artistit ottaa oppia.

Kärtsä ei ole päässyt elämässä ihan helpolla, niin osaa suhteuttaa varmaan vähän asioita. Kun on käynyt nuorena lähellä kuolemaa, niin osaa myös suhtautua elämään eri tavalla ja suhtautua humoristisesti joihinkin yliksen ja av-palstan trolleihin.

Vierailija
8166/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin iso nimi? Niin ja Portion Boysia ei voi edesverrata Darudeen tai The Rasmuksen. :D

Itse en kuuntele Portionia ja tiedän heiltä vain yhden biisin (siitäkin kunnia Matille ja Tepolle). Mutta sen verran tiedän, että tuntuvat olevan todella soitettu kokoonpano taviskuuntelijoiden suosimilla radiokanavilla ja muutenkin bändin nimi vilahtelee vähän joka puolella. Kyllä he Suomen pienessä musaskenessä on ihan suosittu ja siksi Ylen Umk-tiimin mielestä "iso nimi", kun ovat valinneet finalistikappaleita. Ylellä on arveltu, että PB tuo Umk:lle näkyvyyttä ja finaalille katsojia. Ja huom., kuten sanoin, en itse kuulu PB:n kohderyhmään, mutta ymmärrän, että heidän uppoaa festarikansaan samoin kuin JVG, Teflon Brothers, Arttu Wiskari, Stig, Erika Wikman, Gettomasa, yms.

No näkyvyyttä ovat tosiaan saaneet viime aikoina. Tosin ei ihan musiikillista syistä.

Vierailija
8167/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saksa on semissä äänestämässä. Saksasta suomi saa pisteitä. Käärijästä tykätään siellä. Mulla on saksassa sukua joten tiedän asiasta. Saksalaisilla on hieman samantyyppinen musiikkimaku kun meillä. Olen siis varma,että Käärijä on meidän edustaja.

Tässä siis 1. semissä kilpailevat maat:

Serbia, Ruotsi, Latvia, Irlanti, Moldova, Sveitsi, Norja, Israel, Portugali, Alankomaat, Kroatia, Suomi, Azerbaidžan, Malta sekä Tšekki.

Isoista rahoittajamaista 1. semifinaalissa äänestävät Saksa, Ranska ja Italia.

Enpä usko, että Ranskasta ja Italiasta tulee kovin monta ääntä, jos Cha cha cha on edustamassa.

Vierailija
8168/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin kun englanti antoi suomelle twelve points . Vaalea kaunis nainen ja Lordi voitti.

Vierailija
8169/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kattonut ulkolaisten euroviisufanien listaa. Käärijä on melko korkealla. Yllättäen jotkut tykkää Portion boysien kappaleesta. Pitävät sitä hauskana mutta myös melodisena. Keira ja Robin ovat melkein kaikkien listalla viimeisenä. Vaikuttaa siltä.että ainakaan Keira tai Robin ei mene Liverpoliin vaan melko varmasti Käärijä.

Niissä reaktioissa joita minä olen katsonut, on Keira ollut lähes kaikissa top3

Vierailija
8170/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi saksa on semissä äänestämässä. Saksasta suomi saa pisteitä. Käärijästä tykätään siellä. Mulla on saksassa sukua joten tiedän asiasta. Saksalaisilla on hieman samantyyppinen musiikkimaku kun meillä. Olen siis varma,että Käärijä on meidän edustaja.

Tässä siis 1. semissä kilpailevat maat:

Serbia, Ruotsi, Latvia, Irlanti, Moldova, Sveitsi, Norja, Israel, Portugali, Alankomaat, Kroatia, Suomi, Azerbaidžan, Malta sekä Tšekki.

Isoista rahoittajamaista 1. semifinaalissa äänestävät Saksa, Ranska ja Italia.

Enpä usko, että Ranskasta ja Italiasta tulee kovin monta ääntä, jos Cha cha cha on edustamassa.

Tuskin myöskään Portugalista, Azerbaidžanista ja Maltalta.

Vierailija
8171/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai suomi semeihin jää ranskan takia kuitenkaan. Olispa ollut britit jotka äänestämässä Käärijää. Kyllähän ranskalaisilla on tunnetusti ns.hienostunut maku mitä Käärijä ei ehkä edusta. Se suomen balladi vois olla heidän makuunsa.

Vierailija
8172/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh. Kärtsällä on ihan väärä horoskooppimerkki :(

Vierailija
8173/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin parin influensserin somesta, että olivat olleet tänään jossain aamupalatilaisuudessa, jossa Robin heitti keikan. Selvisi, että se oli yhteistyö Vaasan leipomon kanssa. Vaasanin ig-stooreista löytyi lisää Robinin live-laulua aamulta. Mikä tuo suomenkielinen biisi on, jota Robin laulaa? Onko se joku uusi mainosbiisi Vaasan-brändille vai vanha kappale? Esitti toki myös viisubiisinsä. Mutta olipa kiva kuulla vaihteeksi laulua suomeksi Robinilta.

Näkyykö se jossakin netissä tai tv-lähetyksessä`?

Vaasan leipomon ig-tarinoissa on pieni pätkä. Robinin live-esityksen kokonaisuudessaan tuosta Ihana kipu -kappaleesta kuulee ja näkee tältä keikalta kuvatulta videolta parin kuukauden takaa:

Vierailija
8174/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö se jossakin netissä tai tv-lähetyksessä`?

Vaasan leipomon instagram-tilin story-osiossa oli videoklippejä aamun minikeikalta. Muusta en tiedä.

Vierailija
8175/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai suomi semeihin jää ranskan takia kuitenkaan. Olispa ollut britit jotka äänestämässä Käärijää. Kyllähän ranskalaisilla on tunnetusti ns.hienostunut maku mitä Käärijä ei ehkä edusta. Se suomen balladi vois olla heidän makuunsa.

Ihan siis muistutuksena vain viime vuoden hienosteleva Ranska 😈

Vierailija
8176/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinilla on hyvä ääni ja laulutaitoa, mutta minusta hän on "heikoimmillaan" silloin kun laulaa tosi korkealta. Muissa äänissä on tosi vahva. Kuitenkin Robin tuntuu itse suosivan juuri niitä biisejä, joissa lauletaan hyvin korkealta falsetissa. Mistähän tämä johtuu. Tykkää haastaa itseään?

Vierailija
8177/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän toi käärijä tämän voita.

Biisin sanatkin kuvaa aika hyvin suomalaisia.

Vierailija
8178/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSALLISTU UMK23 -visailuun!

Tunnista, kuka UMK23 kisailija tässä on? (Kuva joulukuulta 2021)

https://www.instagram.com/p/CoH0gTODx8B/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Vierailija
8179/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan siis muistutuksena vain viime vuoden hienosteleva Ranska 😈

Hyvä biisi.

Tuli tuosta live-esityksestä mieleen, että olihan tuossakin kaikenlaisia jänniä ääni- ja soitinefektejä ja teknisiä kikkailuja mukana. Eli sellaista voisi Käärijäkin ihan hyvin käyttää live-esityksessä kielletyn autotunen tilalla. Tekninen efektileikittely on ilmeisesti sallittua, joten saa käyttää luovuutta!

Vierailija
8180/34469 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän kappale on melkoinen tykitys videolla. Se voi toimia livenä paremmin. On vähän enemmän melodisempi ja vähemmän hurjempi.

Ketju on lukittu.