UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Hyi Zelenskyi, mutta Käärijästä tykkään
En jaksanut selata montaa sivua taaksepäin, täällä varmaan oli eilen jo paljon keskustelua PB:n ulostulosta, mutta kommentoin vielä vähän asiaa.
Nyt on kyllä mennyt Tiinalla tosi pahasti tunteisiin negatiiviset kommentit. En sano ettei saisi mennä, mutta bändin miesten tekemä postaus oli kyllä vähän ylilyönti. Tulee mielikuva todellisista mielensä pahoittajista tai että Tiina on vaatinut miestään tekemään tuon postauksen.
Myöskin syy, miksi Tiina ärsyttää joitain tuntuu menneen bändin jäseniltä täysin ohi. Tiina on upea mahtavan energiansa kanssa, mutta ainakin itseäni ärsyttää vain se, että Tiina esiintyy julkisuudessa bändin keulakuvana (esim. haastatteluissa hän vastaa kaikkiin kysymyksiin ja esiintyy muutenkin niin kuin hän olisi laulaja ja muut bändin jäsenet olisivat vain taustatanssijoita). Harmittaa kun lahjakas laulaja ja mahtava biisien tekijä jää täysin hänen varjoonsa, ainakin itse olisin kiinnostunut enemmän siitä mitä heillä on sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harmissani ettei liveen saa hyödyntää musiikkivideota, PELKÄSTÄÄN sillä asulla olisi saanut kaikkien eurooppalaisten huomion?! Reaktiovideolla Käärijä sanoi että tekikö liian huonon kappaleen. Näköjään myös liian hyvän videon.
Mutta olen todella innoissani ilmoituksesta käyttää rekvisiittaa. Ja ettei aijo yhtään himmailla vaikka jonkun muun mielipide olisi vähentää asioita. Luottavaisin mielin olen, koska kaikesta tähän asti nähdystä voi sanoa että osannut toteuttaa asioita hyvällä maulla. Aiemmin olen kommentoinut pelkääväni, että on menossa "pelkästään laulamaan". Kuitenkin euroviisuihin tässä ollaan menossa, ihmiset haluaa nähdä myös showta! Toimii kunhan teema ei ole mitään liian kaukaa haettua. Ehkäpä ei.
Minä en ymmärrä mitä yle tässä oikein pomottaa, miksi artisti ei saisi itse päättää jos haluaa liveen samaa mitä videoon 😡
Kaikkea ei vain voi toteuttaa live-lähetyksessä. Musiikkivideossa on lukemattomia ottoja jne. Yle luultavasti tietää parhaiten Liverpoolin lavan koon ja ymmärtänee laittaa samankokoisen lavan UMK-finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä kauhuissani miettinyt, että miten tuotanto voi pilata Käärijän esityksen finaalissa ja vastaus on: Vaikka miten. Oli siis pakko ruveta miettimään, että mikä olisi oikeasti kamalin asia miten esityksen voi pilata ja päädyin siihen, että jos tuosta Käärijän esityksestä viedään kaikki energia pois, niin biisi menettää sielunsa. Toivottavasti tätä ei tapahdu.
Tuskinpa mitään keijujen tanssia ja tuulikonetta heti alussa tiskiin iskevät.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulin jotain Käärijästä ja Bulbasaurista niin miten liittyvät toisiinsa?
Ainakin Käärijän instagramissa näkyy välillä tuo pehmolelu.
Vierailija kirjoitti:
Yle luultavasti tietää parhaiten Liverpoolin lavan koon ja ymmärtänee laittaa samankokoisen lavan UMK-finaaliin.
No nyt tärähti varsinainen viisu-asiantuntija kommentoimaan! Oletko millä alalla muuten itse töissä?
Tajuatteko että benjamin peltonen on 190cm pitkä? Ja Käärijä 162! Jos noiden pituudet vois vaihtaa.. Aatella 190cm Käärijää, aaah!
Benjamin taas sopisi hyvin joksikin pikkuiseksi gay bottomiksi. Miehetkin tykkäis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä kauhuissani miettinyt, että miten tuotanto voi pilata Käärijän esityksen finaalissa ja vastaus on: Vaikka miten. Oli siis pakko ruveta miettimään, että mikä olisi oikeasti kamalin asia miten esityksen voi pilata ja päädyin siihen, että jos tuosta Käärijän esityksestä viedään kaikki energia pois, niin biisi menettää sielunsa. Toivottavasti tätä ei tapahdu.
Varmaan jotain tämmöstä luvassa🤣🤣
Tuossahan oli lavastajana se britti, joka oli siellä brittien laulukisoissa tekemässä lavastuksia ja visuaalista puolta. Tuo ei ole muuten Ylen kädenjälkeä kuin vaatteiden ompelun ja meikin sekä kampauksen osalta ja nekin britin ohjeiden mukaan tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko että benjamin peltonen on 190cm pitkä? Ja Käärijä 162! Jos noiden pituudet vois vaihtaa.. Aatella 190cm Käärijää, aaah!
Benjamin taas sopisi hyvin joksikin pikkuiseksi gay bottomiksi. Miehetkin tykkäis.
🤭🤭 419
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Noloa matkimista. Luulin aluksi, ettå onpa omaperäinen. Näin uniiikkia biisin rakennetta ei sais tehdä tällä tasolla uusiksi muuttamalla vain sanat suomeksi ja vaihtamalla muutamaa säveltä.
Höpö höpö. Olen luukuttanut tuota EC:n biisiä yli vuoden verran eikä mikään muu kuin Cha Cha Chan alku kuulostanut omaan korvaan tutulta. Kappaleet ovat rakenteelta ja genreltä aivan erilaiset.
Clickbait koko video muutenkin.
Kuten joku sanoi aiemmin, kohua ei olisi syntynyt ollenkaan ilman Käärijän pottatukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin että sillä on tyttöystävä. Käärijä lienee uskollista sorttia. Haaveilla tytöt voitte Käärijästä silti. Minäkin haaveilen Benkusta.Sillä on poikaystävä.
Kärtsähän UMK reagointivideolla sanoi Kuumaan "Ylivoimainen"- kappaleesta, että tämän soittaisi, jos saisi jonkun joskus mukaansa baarista 😏
Ei tuollainen pätkä ketään saa mukaansa.
Ihan niin kuin pelkkä miehen pituus riittäis naisille. Voin sanoa, että Käärijä on komeampi kuin 95% suomalaisista miehistä ja lisäksi tietysti todella lahjakas. Minä ainakin lähtisin Käärijän mukaan.
Puhumattakaan mukavasta luonteesta!
Vierailija kirjoitti:
Juu ei. Noloa matkimista. Luulin aluksi, ettå onpa omaperäinen. Näin uniiikkia biisin rakennetta ei sais tehdä tällä tasolla uusiksi muuttamalla vain sanat suomeksi ja vaihtamalla muutamaa säveltä.
"Calm before the storm"
Siis apua mitä matkimista, mä en kestäää!!!1 tämä toteutuu noin 99 prosentia biiseistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä kaikki pielessä. Kohdassa 2.25 heiluvat liput, voi eii 😭😭
Kyllä tuo alun koppi, kaapu ja kaavun hihoista putoava paperisilppu ovat huono ja halvanoloinen ratkaisu. Kappale Domino oli kuin toiselta planeetalta, vaikka suunnittelija sama. Kolmannesta kappaleesta en muista muuta kuin sen jättiläisveturin.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän pituus on sulle selkeesti iso ongelma. Suosittelisin sua kasvamaan vähän ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on kyllä kaikki pielessä. Kohdassa 2.25 heiluvat liput, voi eii 😭😭
Ihan kuin puvustaja ja koreografi olis vetänyt jotain happoa.
Joo, niin tehtiin. T: Reija ja Vesa
Haukut väärää puuta. Tämä sekamelska on sen britin aikaansaannosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutetaanpa robinin kannattajille millainen track record on Suomen lähettämillä 1970-luvun discosta ammentavilla biiseillä. 😝
Ja
Miksi heitä mollataan? Laura on erityisen varma esiintyjä ja tyyli olisi hot nyt vuonna 2023. Kappaleessa on hieman sellaista Suomi-iskelmän alavirettä.
Sandhja esiintyi myös taustajoukkoineen niin hyvin kuin pystyivät. Muutama kohta meni vihkoon, mutta Sandhjan silmien lämmin loiste lämmitti. Ihmeellistä, ettei Ylen kuvauspäällikkö ollut neuvonut kuvaamaan sekä Sandhjaa että Lauraa lähempää? Ryyppyreissulleko Ylen delegaation kuvaus- ja äänitiimi viisuihin lähtee?
Musta toi Sandhjan biisi on oikeastaan hyvä! Parhaimpia mitä suomi on lähettänyt. En ymmärrä miten ei päässyt finaaliin kun joku rasmuskin pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Benjamin ja Robin ovat niin syötävän suloisia, vaikea päättää kumpaa heistä äänestäisi. T: mummo
Äänestä molempia!
Eikö Kääryle ole syötävä?
🤤
Nyt joku ruokatalo kehittää uuden valmisruoan: Käärijän kääryle. Se huuhdellaan alas piña coladalla tai samppakaljalla, molempia saa alkoholittominakin.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä = kolmekymppinen kalpea ADHD räpättämässä henkisesti 18 vuotiaiden amislaisten päänsisältöä
Matkitusti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö täällä kirjoitteleva nuoriso Verkaa? Esiintyi Helsingissä. Ukrainasta! Jos joku voisi lisätä linkin!
Käärijän suosikki.
Kuuluu minunkin lemppareihin tuo Vjerka Serdjutška. Tiesitkös että hän esiintyy amerikkalaisessa hömppäelokuvassa nimeltä Spy - Vakoojan asussa? Siinä näyttelee ainaskin Jason Statham, Jude Law ja Melissa McCarthy, että ei ihan pienestä elokuvasta ole kyse.
Oli ihan hillitön kohtaus, jossa Vjerka esiintyy 😂M30
Minä seurasin netistä Verkan showta. Olen lukenut koulussa venäjää ja ukrainan sanastossa 60% sanoista on samoja kuin venäjässä. Mukana oli myös Verkan äiti. Vähän vaihtelua lätkämatsien seuraamiseen.
Kappaleen pitää kolahtaa heti. Kerranhan se vain viisufinaalissa kuullaan. Harva on viisufanien, joka mutustelee muiden maiden viisukappaleita kuukausia ennen äänestyspäätöstään. Ääniä laitetaan sille, joka tuntuu äänestyshetkellä mieluisammalta vaihtoehdolta.