Onko vielä parisuhteita missä mies ei osaa kokata ruokaa
Tulee vain pöytään nauttimaan puolison vaivannäöstä. Ja kysyy vielä saako ottaa lisää
Kommentit (65)
On varmasti. Löytyy varmasti paljon myös sellaisia parisuhteita missä mies ei osaa siivota tai pestä pyykkiä. Tai hoitaa lapsiaan, tai käydä kaupassa. Tätä ilmiötä kutsutaan englanniksi nimellä weaponised incompetence.
Meillä on perinteiset arvot. Minä teen kotityöt ja tyydytän isäntäni ja isäntäni tuo ruoan pöytään.
Eiköhän. Mun pappa ei kokkaa, mummo tekee kaikki ruoat ja jopa voitelee papalle leivän valmiiksi. Ikää heillä on 80v ja noin ovat toimineet 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on perinteiset arvot. Minä teen kotityöt ja tyydytän isäntäni ja isäntäni tuo ruoan pöytään.
Eikö se ole vähän epämiehekästä miehelle kanniskella niitä perunakattiloita ja lihapatoja keittiön pöytään? Meillä minä aina tuon ruoan pöytään ja sitten vasta kutsun isännän sohvalta syömään.
Vierailija kirjoitti:
t. Veeti14v
onko vielä parisuhteita, joissa nainen ei viitsi käydä töissä vaan elää miehen ja yhteiskunnan siivellä?
Kyllä on, valitettavasti. Tai sitten sellaisia, että mies osaa tehdä 1-2 ruokalajia.
On meillä sellainen mies mutta hän lämmittää eineksiä jos en ole tehnyt mitään hänelle kelpaavaa lempi ruokaa.
Tiedän yli 30v kokemuksella ne ruuat mitä saan vain tehdä itselleni ja ne mitkä miehellenikin kelpaavat. Hän on taitava varaamaan eineksiä itselleen sen verran jos satun tekemään ihan omia herkkujani joista hän ei tykkää.
Hän on hankala mies ruuan suhteen kun ei syö ihan kaikkea mitä nokan eteen tulee mutta emme ole siitä mitään ongelmaa tehneet, mutta kalliimmaksi tietenkin tulee erilliset ruuat ja niin kauan kun on varaa niin se pidetään. En minäkään ihan kaikesta ruuasta tykkää. Lapsena oli pakko syöminen ala-asteella ja siitä tuli syömishäiriöt minulla ja varmasti monille muille.
Meillä mies kokkaa itselleen ruokaa. Joskus todella harvoin itsekin syön hänen luomuksiaan, mutta ne maistuvat aivan karmeilta. Hänen ruuissaan on liikaa suolaa, liikaa mausteita, epäsopivat mausteet ja ainekset, kauheasti hiilareita ja rasvaa, kumimaiseksi ylipaistettua lihaa, ylikypsennettyjä perunoita/pastaa ja näin.
Meillä on tällainen mies! Oletan, että osaisi perunat keittää, jos oikein tiukka paikka tulisi, mutta käytännössä ei tee koskaan ruokaa. Toisaalta kyllä tienaa enemmän ja korjaa auton (ja kaiken muunkin tarvittaessa) ja rakensi meille talon. Kääntää mulle perunamaankin joka vuosi ja ostaa ihania lahjoja. Lapset meillä kyllä osaa kokata joten ei tarvitse ihan yksin sitä tehdä.
Varmaan sellaisia miehiä on mutta tähän huusholliin ei sellaisella ole koskaan ollut asiaa.
Nykyään nuoremmat naiset eivät osaa laittaa ruokaa .Mitä on tapahtunut.
Meillä laitan ruoat kun vaimo ei oikeasti osaa laittaa hyvää ruokaa. Leipoo tosin kyllä paljon paremmin kun minä, joten työnjako on selvä. Nykyään kyllä törmää useamin naisiin, joiden ruoat koostuu wolt/kanasalaatti/kasvissosekeitto ja siihen se sitten jää. Surkeaa, valitettavasti.
Mun asuinkumppanit on kyllä osanneet kokata ainakin jonkun verran, nuorena mä olin se joka ei osannut. Enkä oikein oppinutkaan kun silloinen avopuoliso harrasti kokkailua ja halus aina itse laittaa. Onneks tuli toi internjetti ja teeveen kokkiohjelmat!
Meillä mies osaa ruuanlaiton, minä en. N39
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies osaa ruuanlaiton, minä en. N39
Sama.
N30
Vanhempieni ikäluokassa useimmat miehet eivät osaa laittaa ruokaa tai heillä on 1-2 "bravuuria", esim. pannukakku tai uunimakkara.
Minun ikäluokassani (nelikymppiset) tuttavapiirini miehet enimmäkseen osaavat laittaa ruokaa, jotkut ovat oikein innostuneet kokkaamisesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Varmasti on, mutta niin kauan kun meillä on naisia, jotka eivät osaa ommella vaatteitaan ja kaupasta saa eineksiä, niin en keksi mitään syytä, miksi miehen pitäisi ruokaa laittaa. Tai oikeastaan naisenkaan. Jotenkin suloisen vanhanaikaista hakea torilta kana, lopettaa se, suolistaa ja kyniä ja sitten ryhtyä ruuanlaittoon.
EIkö sinusta saa kysyä, että voiko ottaa lisää?