Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
6601/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö täällä kirjoitteleva nuoriso Verkaa? Esiintyi Helsingissä. Ukrainasta! Jos joku voisi lisätä linkin!

Käärijän suosikki.

Verkahan laulaa Russia Goodbye 😆

Naurattaa vieläkin tuo Tanze! Harasoo!

Ruskij, ruskij, tanzevat harashoo. Nu, nu, nu!

(Venäläinen, venäläinen, tanssii hyvin. Tsot tsot tsot!

Vierailija
6602/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tutkinut Käärijän instaa toivoen että ne elite prospectsin tiedot olisi joskus murkkuna otettu mutta ei.

Kuvat joissa Käärijä jonkun muiden miesten rinnalla todistavat että tosi pieni mies kyseessä. (Miten on edes voinut pelata jääkiekkoa? Luulisi että loukkaisi taklauksissa itsensä pahoin.)

Pieni mies on vaan EIH! 💔

Käärijä saa ääneni umk:ssa vanhojen aikojen takia mutta ei muuta.

Zelensky on mies paikallaan, vaikka mittaa on vähän. Ei mulla muuta.

Zele ja Käärijä 🔥🔥

Kohta miehet itkevät, että haluavat olla lyhyempiä. Miettivät iltaisin hampaitaan pestessään Zelen vaimoa ja Käärijälle vyöryvää fanipostin määrää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6603/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi Zelenskyi, mutta Käärijästä tykkään

Molemmat ovat tanssineet julkisesti ja ovat brunetteja. Mistä me tiedetään, vaikka meillä olisi Käärijä seuraavana presidenttinä?

Vierailija
6604/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut selata montaa sivua taaksepäin, täällä varmaan oli eilen jo paljon keskustelua PB:n ulostulosta, mutta kommentoin vielä vähän asiaa.

Nyt on kyllä mennyt Tiinalla tosi pahasti tunteisiin negatiiviset kommentit. En sano ettei saisi mennä, mutta bändin miesten tekemä postaus oli kyllä vähän ylilyönti. Tulee mielikuva todellisista mielensä pahoittajista tai että Tiina on vaatinut miestään tekemään tuon postauksen.

Myöskin syy, miksi Tiina ärsyttää joitain tuntuu menneen bändin jäseniltä täysin ohi. Tiina on upea mahtavan energiansa kanssa, mutta ainakin itseäni ärsyttää vain se, että Tiina esiintyy julkisuudessa bändin keulakuvana (esim. haastatteluissa hän vastaa kaikkiin kysymyksiin ja esiintyy muutenkin niin kuin hän olisi laulaja ja muut bändin jäsenet olisivat vain taustatanssijoita). Harmittaa kun lahjakas laulaja ja mahtava biisien tekijä jää täysin hänen varjoonsa, ainakin itse olisin kiinnostunut enemmän siitä mitä heillä on sanottavaa.

Ja ne naisvihakommentit.... Joku Roope Salminenkin (itsehän on tuomittu seksuaalirikollinen) siellä kommentoimassa, kuinka naistenkin pitää saada olla bändissä täysivaltaisena jäsenenä mukana. No ei kai kukaan aiheesta kyselisi, jos Tiina vaikka laulaisi aktiviisesti taustoja, soittaisi jotakin tai vaikka sanottaisi biisejä. Ei Nightwishin laulajiakaan ole kyseenalaistettu koskaan, koska jokaiselle on täysin selvää, mikä vaikka Tarja Turusen tai Anette Olzonin roolit ovat yhtyeessä olleet. En itsekään hyväksy mitään asiatonta solvaamista, mutta kyllä mielestäni yhtyeen julkista esiintymistä niin keikoilla, videoilla kuin haastiksissa saa kritisoida, sehän on heidän työtänsä. Portion Boysilla nyt on itsellään myös aika esineellistäviä sanoituksia aiemmissa biiseissään, joten vähän tekopyhältä tuntuu, että heidän kannattajansa nyt tuovat esiin naisvihaa...

Vierailija
6605/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulin jotain Käärijästä ja Bulbasaurista niin miten liittyvät toisiinsa?

Ainakin Käärijän instagramissa näkyy välillä tuo pehmolelu.

Mikä on Bulbasaur? Minä päättelin nimestä, että joku pelihahmo.

Vierailija
6606/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutetaanpa robinin kannattajille millainen track record on Suomen lähettämillä 1970-luvun discosta ammentavilla biiseillä. 😝

Ja

Miksi heitä mollataan? Laura on erityisen varma esiintyjä ja tyyli olisi hot nyt vuonna 2023. Kappaleessa on hieman sellaista Suomi-iskelmän alavirettä.

Sandhja esiintyi myös taustajoukkoineen niin hyvin kuin pystyivät. Muutama kohta meni vihkoon, mutta Sandhjan silmien lämmin loiste lämmitti. Ihmeellistä, ettei Ylen kuvauspäällikkö ollut neuvonut kuvaamaan sekä Sandhjaa että Lauraa lähempää? Ryyppyreissulleko Ylen delegaation kuvaus- ja äänitiimi viisuihin lähtee?

Musta toi Sandhjan biisi on oikeastaan hyvä! Parhaimpia mitä suomi on lähettänyt. En ymmärrä miten ei päässyt finaaliin kun joku rasmuskin pääsi.

Suomella ei ole samalla tavalla viisukaverimaita kuten joillain keskieurooppalaisilla tai Balkanin mailla. Lähtökohtaisesti monella on myös ennakkoluuloja suomalaisia ja suomalaista musiikkia kohtaan. Luulevat, että suomalainen jankkaa saunasta ja haluaa esittää vain jotain itkuvirttä tai rockia jne.

Osa suomalaista aina sekoaa ennen viisuja ja käy haukkumassa huolella Suomen edustajan jokaisena hereilläolotuntinaan ja riitelemästä ulkomaalaisten kanssa. Pidetäänkö siis keskimääräistä suomalaista YT-kommentoijaa mukavana ja sivistyneenä ihmisenä? Tuskin.

Mielestäni käytös on outoa kun vanha sanonta sanoo, ettei omaan pesään paskota. Jos Suomen edustaja ei miellytä niin kukaan ei varmaan pakota mennä julistamaan sitä suunnilleen 24/7 someen ihmisille. Ihmeellistä, ettei ihmiset osaa olla kiinnittämättä huomiota oman maansa edustajaan jos se ei ole mieluinen. Euroviisujen idea on äänestää jotain muuta kuin omaa ehdokastaan. Mutta kuka sen rautalangasta näille häiriintyneille vääntäisi?

Vierailija
6607/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistutetaanpa robinin kannattajille millainen track record on Suomen lähettämillä 1970-luvun discosta ammentavilla biiseillä. 😝

Ja

Miksi heitä mollataan? Laura on erityisen varma esiintyjä ja tyyli olisi hot nyt vuonna 2023. Kappaleessa on hieman sellaista Suomi-iskelmän alavirettä.

Sandhja esiintyi myös taustajoukkoineen niin hyvin kuin pystyivät. Muutama kohta meni vihkoon, mutta Sandhjan silmien lämmin loiste lämmitti. Ihmeellistä, ettei Ylen kuvauspäällikkö ollut neuvonut kuvaamaan sekä Sandhjaa että Lauraa lähempää? Ryyppyreissulleko Ylen delegaation kuvaus- ja äänitiimi viisuihin lähtee?

Musta toi Sandhjan biisi on oikeastaan hyvä! Parhaimpia mitä suomi on lähettänyt. En ymmärrä miten ei päässyt finaaliin kun joku rasmuskin pääsi.

Biisi oli mustakin hyvä mutta jostain syystä Tukholman livessä sitten Sandhja lauloi päin peetä ja kamera-ajo oli vinksinvonksin tai ainakin heikunkeikun

Vierailija
6608/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut selata montaa sivua taaksepäin, täällä varmaan oli eilen jo paljon keskustelua PB:n ulostulosta, mutta kommentoin vielä vähän asiaa.

Nyt on kyllä mennyt Tiinalla tosi pahasti tunteisiin negatiiviset kommentit. En sano ettei saisi mennä, mutta bändin miesten tekemä postaus oli kyllä vähän ylilyönti. Tulee mielikuva todellisista mielensä pahoittajista tai että Tiina on vaatinut miestään tekemään tuon postauksen.

Myöskin syy, miksi Tiina ärsyttää joitain tuntuu menneen bändin jäseniltä täysin ohi. Tiina on upea mahtavan energiansa kanssa, mutta ainakin itseäni ärsyttää vain se, että Tiina esiintyy julkisuudessa bändin keulakuvana (esim. haastatteluissa hän vastaa kaikkiin kysymyksiin ja esiintyy muutenkin niin kuin hän olisi laulaja ja muut bändin jäsenet olisivat vain taustatanssijoita). Harmittaa kun lahjakas laulaja ja mahtava biisien tekijä jää täysin hänen varjoonsa, ainakin itse olisin kiinnostunut enemmän siitä mitä heillä on sanottavaa.

Mä olen itse kuunnellut melko paljonkin PB:n (ja vastaavien artistien) tuotantoa, koska kaveripiirissä on jengiä jotka kyseistä musiikkia tykkää soittaa illanistujaisissa. Mutta PB ei oo koskaan kiinnostanut mua niin paljoa, että olisin niiden kokoonpanoa googletellut. Joten, kun näin ton viisuvideon ekan kerran, mä riemastuin, että ai jummi sentään, niillä on nainen siellä laulamassa. Eipä ollutkaan. Mä jäin vähän hämilleni tuosta, kun en tajunnut, että hän on siellä vaan tunnelmaa nostattamassa. Enkä ole ainoa joka odotti naisen laulavan. Monissa ulkomaisissa reaktiovideoissa moni odotti samaa.

Toisaalta pari vuotta sitten hämmästyin kun näin Teflon Brothersin ja Pandoran viisuvideon, että ai, tältäkö nää jätkät näyttää. Ehkä mä vaan olen sivistymätön moukka.

Tämä sivusta.

Vierailija
6609/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset luulevat, että Euroviisut voittaa se, joka haukkuu eniten maansa edustajaa. Haukkuihan Alexander Stubb Lordia ja suomalaisia. Sanoi, että valinta on osoitus suomalaisten huonosta itsetunnosta kun peikko-orkesteri laitetaan Euroviisuihin.

Vierailija
6610/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Benjaminin Orkideoilla viittaus Suomen Dancen kuninkaaseen DJ Orkideaan?

Ehkä on. Ehkä ei. Orkideat ovat kauniita. Ja musiikki on kaunista.

DJ Orkidea on myös UMK-raadin pj.

Ei ole. Ylen radiokanavan musiikkipäälliköllä on se virka. En muista tyypin nimeä. Se Asko on pääjehu UMKissa.

Ylen musiikkipäällikkö on Tapio Hakanen, alias DJ Orkidea.

Vierailija
6611/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja

Biisi oli mustakin hyvä mutta jostain syystä Tukholman livessä sitten Sandhja lauloi päin peetä ja kamera-ajo oli vinksinvonksin tai ainakin heikunkeikun

Se Sandhjan biisi oli mielestäni aika vanhanaikainen ja huonolla tavalla. Olisi sopinut viisuihin joskus 2000-luvun alussa, mutta vuonna 2016 oli jo sen verran moderneja viisuja, että tuollainen olisi vaatinut hyvin vahvan liven päästäkseen finaaliin. 

Vierailija
6612/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Bulbasaur? Minä päättelin nimestä, että joku pelihahmo.[/quote]

Se on pokemon

Vierailija
6613/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja

Eikös viisuja pidetty Malmössa? Ruotsalaiset osaavat kuvata tarkkaan vaikka tulitikun laulajan sormien välissä kun ohjeet annetaan. Missä lie ovat suomalaiset ohjeistajat huidelleet? Nuo etäkuvat ja yleisön kuvaaminen ovat Ylen maneereja. Aivan kuin joku haluaisi bongata tuttujaan viisuyleisöstä. Someaikana siitä voi lukea suoraan kaverilta eikä tarvi katsoa kuin josko Lauantaitanssien lavalla olisi tuttuja tanssimassa.

Mielestäni tuo on todella hyvin päätoimiselta sairaanhoitajalta. En ole nähnyt häntä kuin kerran ja ulkona livenä lyhyesti. Ja kuten Blind Channel totesi niin Ylen studiolla saa harjoitella enemmänkin kuin kaksi tuntia ennen viisumatkaa kameran edessä esiintymistä.

BC otti heti kaikki tarjolla olevat ajat ja teki töitä. Siitä mallia muillekin. Ylen työntekijät ovat kuukausipalkalla ja heillä kuluu aika rattoisammin kun on jotain tekemistä.

Vierailija
6614/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Benjaminin Orkideoilla viittaus Suomen Dancen kuninkaaseen DJ Orkideaan?

Ehkä on. Ehkä ei. Orkideat ovat kauniita. Ja musiikki on kaunista.

DJ Orkidea on myös UMK-raadin pj.

Ei ole. Ylen radiokanavan musiikkipäälliköllä on se virka. En muista tyypin nimeä. Se Asko on pääjehu UMKissa.

Ylen musiikkipäällikkö on Tapio Hakanen, alias DJ Orkidea.

Oho! Minä sekoitan hänet varmaan siihen uutenavuotena Ylen ohjelmassa olevaan tiskijukkaan.

Vierailija
6615/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja

Minäkin tykkäsin paljon tuosta Sandhjan biisistä silloin. Huippu tunnelma, jammailua, rentoutta. Jotenkin epäsuomalainen oli se biisin meininki, ehkä joku vierastaa sen takia. Itse en kuuntele paljoa suomalaista musaa, niin minuun vetosi.

Vierailija
6616/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä itse puhuu videolla kopiointi syytöksiin Electric Callboyn biisiin:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaarijan-umk-kappaleen-on-spekuloit…

Mä googletin myös Käärijän ja kappas! ...hän onkin saman ikäinen kuin minä. 1993 on paras vuosi ikinä.

Vierailija
6617/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin! 😘

Vierailija
6618/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö täällä kirjoitteleva nuoriso Verkaa? Esiintyi Helsingissä. Ukrainasta! Jos joku voisi lisätä linkin!

Käärijän suosikki.

Kuuluu minunkin lemppareihin tuo Vjerka Serdjutška. Tiesitkös että hän esiintyy amerikkalaisessa hömppäelokuvassa nimeltä Spy - Vakoojan asussa? Siinä näyttelee ainaskin Jason Statham, Jude Law ja Melissa McCarthy, että ei ihan pienestä elokuvasta ole kyse.

Oli ihan hillitön kohtaus, jossa Vjerka esiintyy 😂

M30

Minä seurasin netistä Verkan showta. Olen lukenut koulussa venäjää ja ukrainan sanastossa 60% sanoista on samoja kuin venäjässä. Mukana oli myös Verkan äiti. Vähän vaihtelua lätkämatsien seuraamiseen.

Mä en ole mikään hänen faninsa, mutta euroviisu parhaimmistoa on. Käärijässä on jotain yhtä hullua kuin hänessä.

M30

Vierailija
6619/34469 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina teki taas postauksen omaan someensa tästä häneen kohdistuvasta kirjoittelusta. Osa noista kommenteista on selvästi otettu vauvapalstalta. Esimerkiksi joku oli kommentoinut toiseen ketjuun, että “vedetään kaksin käsin JaloTiinaa… hih tirsk..”, niin muun muassa tämä kommentti oli nostettu esiin. Minusta tuo oli vähän kieli poskessa kirjoitettu, siis sillee “heko heko” -meiningillä kirjoitettu kommentti eikä mitenkään tosissaan. On vähän erikoista, ettei bile- ja huumoribändi kestä edes tuollaista läpän heittoa, kun heidän omat sanoituksensa ovat kaksimielisyyksiä täynnä, yhdellä videolla pidetään Tiinan rinnoilla oluttölkkejä ja jäsenten taiteilijanimet luokkaa El Meissel…. Niin näistä nimistä ei sitten saisi heittää mitään läppää, kun tuo jalotiinakin on selvä väännös eräästä alkoholijuomasta…? 

En voi sille mitään, mutta mulla tulee aika takakireä fiilis tästä bändistä. Oli siellä nostettu oikeastikin asiattomia kommentteja myös esiin, mutta ei ne oikeastaan poikkea juuri mitenkään siitä, mitä muut osallistujat ovat täällä saaneet niskaan. 

Ja siis Portionin omista biisestä lainauksia:

“Jos mä joskus naarasta saisin

Sen mä nuijanukuttaisin””

“ei oo häpyy olla nopia

maksusta voidaan sopia

tunnista pulitan

sekunnissa tulitan”

“Mut nyt taas takas uunille, kyljyksille emännän kuumille

Pintaan marinadii, kokkeli maistuu kuin kaviaari”

“oot liian kaukana hellasta, ei oo sovittu sellasta”

Että näillä sanoituksilla vähän ihmettelen, että noista ketjun kaksimielisistä läpistä vedetään herne nenään ja kommenteissa viuhutellaan naisvihakorttia. Mutta seksin ostamisella rehvastelu ja emännän toruminen siitä, että on liian kaukana keittiöstä, on sitten mahtavaa naiskuvan edistämistä?

Vierailija
6620/34469 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vois nyt vaan antaa PB:n ulkomusiikillisten asioiden jo olla tässä ketjussa?

Ketju on lukittu.