Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
6541/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilkeä ja haluan haukkua täällä julkkiksia, mutta he eivät saa lukea, mitä heistä kirjoitan ja jos lukevat, niin he eivät saa pahoittaa siitä mieltään. Heidän pitää nauraa niinkuin BC. Mitä hittoa.

No se on huomattu, että olet yksi 💩. Olisi hauska nähdä, miltä tuollaiset ilkeät ihmiset näyttävät.

Vierailija
6542/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tässä kauhuissani miettinyt, että miten tuotanto voi pilata Käärijän esityksen finaalissa ja vastaus on: Vaikka miten. Oli siis pakko ruveta miettimään, että mikä olisi oikeasti kamalin asia miten esityksen voi pilata ja päädyin siihen, että jos tuosta Käärijän esityksestä viedään kaikki energia pois, niin biisi menettää sielunsa. Toivottavasti tätä ei tapahdu.

Varmaan jotain tämmöstä luvassa🤣🤣  

Tässä on kyllä kaikki pielessä. Kohdassa 2.25 heiluvat liput, voi eii 😭😭

Ihan kuin puvustaja ja koreografi olis vetänyt jotain happoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6543/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako euroviisuissa olla mitään lainattua?

Vierailija
6544/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni vähän ohi, mutta tunnistiko joku Käärijänn?

Keira ja etenkin Lxandra ovat videolla oikein herttaisia.

Ei tunnistanut, ainakaan niin että olisivat nimenneet.

Samaa mieltä Keirasta ja Lxandrasta.

Keira vaikuttaa ujolta. Miettii tarkkaan, että kuinka asettelee sanansa. Pääsee taatusti urallaan vielä pitkälle.

Vierailija
6545/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule pois sieltä Kärtsä, tuu mun luomaan kaakaota. Ei sun tartte mennä sinne miellyttämään Yle tätejä.

Se on sua päätä lyhyempi!

Vierailija
6546/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tässä kauhuissani miettinyt, että miten tuotanto voi pilata Käärijän esityksen finaalissa ja vastaus on: Vaikka miten. Oli siis pakko ruveta miettimään, että mikä olisi oikeasti kamalin asia miten esityksen voi pilata ja päädyin siihen, että jos tuosta Käärijän esityksestä viedään kaikki energia pois, niin biisi menettää sielunsa. Toivottavasti tätä ei tapahdu.

Älä pelottele. Nyt en painajaisten takia uskalla nukkua.

Vierailija
6547/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan edelleen sitä kun Saara oli käytettynä kiinni siinä jätti pyörässä jossain niissä kappaleista

Vierailija
6548/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin puvustaja ja koreografi olis vetänyt jotain happoa.

Joo, niin tehtiin. T: Reija ja Vesa

Vierailija
6549/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reiluus kisassa tarkoittaa sitä, että kunnioittaa kaikkia kilpailijoita. Jos joku empii ketä äänestää, niin ei kannata lukea Käärijä-fanien juttuja netistä. Itse Käärijä vaikuttaa mukavalta ihmiseltä. Minunkin on täytynyt pinnistää, että en tule kohdistaneeksi häneen sitä ärtymystä, jonka hänen faninsa aiheuttavat, koska ovat huonokäytöksisiä juntteja. 😂

Hiemanko nyt yleistät ja lisäät vaan skismaa noilla junttijutuillasi? Moni Käärijä-fani on täällä puolustanut muitakin artisteja mollaamiselta.

Vierailija
6550/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni vähän ohi, mutta tunnistiko joku Käärijänn?

Keira ja etenkin Lxandra ovat videolla oikein herttaisia.

Ei tunnistanut, ainakaan niin että olisivat nimenneet.

Samaa mieltä Keirasta ja Lxandrasta.

Keira vaikuttaa ujolta. Miettii tarkkaan, että kuinka asettelee sanansa. Pääsee taatusti urallaan vielä pitkälle.

Ok. Kunhan ei muisteta, että Benjami lipoo miesten perseitä, joista ripuliakin tulee!

Minua ei varsinaisesti kohauttanut Benkun perseennuolemisjutut, koska sitä tekee heterotkin. :D Pettämisfantasia oli se, joka oli överi.

Vierailija
6551/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kiusaaja sanoo, että kiusaamiseen ei saa reagoida koska millon mitäkin, esim no muitakin kiusataan, no ei se ja sekään sanoneet mitään.  

Mulla on varmaan ymmärryksessä vika, kun mielestäni täällä kirjoittelu ei ole kiusaamista. Asiatonta törkykirjoittelua kyllä. Mutta kiusaamista tai häirintää olisi laittaa viestejä suoraan artistille. Onko sellaisia laitettu?

Asioista voitaisiin puhua niiden omalla nimellä. Tässä ei ole kyse vain Tiinaan kohdistuneista kommenteista, kyllä tämä palsta ja tämäkin keskustelu ovat muutenkin rikki.

Kiinnostaisi nähdä PB:n tulevan julkisuuteen myös homofobian vastaisella kannanotolla koskien Benjaminista annettuja kommentteja täällä. Jostain syystä epäillen, että niin ei tule käymään...

Eli jos sun lapsesta puhutaan seläntakana ja naureskellaan ja haukutaan, se ei ole kiusaamista??? säälin lastasi. 

Jos lapseni lähtee julkisuuteen, pistän hänet vannomaan, ettei lue mitään itsestään kirjoitettua netistä.

Nykyään ei enää tarvitse "lähteä julkisuuteen". Tosi moni on siellä lapsesta asti. Julkiset TikTok- ym. -tilit. Kyllä kai heidänkin kiusaamistaan joku perustelee sillä, että itsepä ovat siihen lähteneet.

Vierailija
6552/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on juutuupissa kilpailijoiden reakointi video toistensa biiseistä.

Robinin anti: Mitäää? Ööö

Tulee fiilis hänestä että onko ihan hukassa. Enkä puhu pelkästään tästä videosta. En pahalla sano.

Jossain artikkelissa sanottiin, että käy vähän sääliksi Robbaria. Se on kyllä vähän totta. Tuntuu, että hän tässä videossa jotenkin hoksaa, että ei itse ole voittavalla biisillä liikkeellä. Ottaa kisan niin tosissaan, ettei oikein kykene kehumaan muita tai jammailemaan mukana. Ottaa tosissaan, koska oli jotenkin pitänyt UMK:ta sellaisena viimeisenä oljenkortena (millaisena se nähtiinkin ennen parin viime vuoden uudistetun UMK:n aitoa menestystä) ja nyt kävikin niin, että ei pärjää siinä vaikka olisi pitänyt olla ns. läpihuutojuttu. Kovat paineet. Sitä en ymmärrä, että miksi häntä pidettiin niin suurena ennakkosuosikkina - ei kai hänellä nyt oikeasti ole ollut viime vuosina paljon hittibiisejä? Käsi sydämelle, kuinka moni ostaisi liput hänen keikalleen? Muutenkin hän on aika vanilja. Ja biisin sanat on vaivaannuttavat, lapselliset ja jopa vanhanaikaiset. Miksi pitää laulaa tytöistä? 

Onko nyt tyytyväinen olo, kun pääsit mollaamaan? En ole mistään samaa mieltä. Robinin keikat on suosittuja ja elämyksiä. Eikä vähiten siksi, että on myös niin komea ja karismaattinen sekä laulaa meneviä biisejä ja on elementissään esiintyessään.

Ainoastaan se, että on ollut teini-idoli, voi joskus häiritä aikuisia faneja: profiloituuko vieläkin teinifanittajien porukkaan. Mutta semmoista se on, ja on jo pääsemässä siitä leimata irti.

Robinkin saattoi ällistyä, kun oli vanha kilpakumppani ja vähän ehkä kiusaajakin Benjamin paikalla.

Tästähän saa hyvin näkyvyyttä, voitti tai ei. Itselleni moni Robinin englanninkielinen biisi on tullut vasta nyt tutuksi ja tuntuu siltä, että niiden aika on nyt. Onhan tuo teinitähden leima, jonka pitäisi laulaa vain suomeksi ja muu on turhaa, ollut aika tiukasti kiinni.

Ei, vaan aidosti olisin suonut, että hänellä olisi timanttinen biisi kilpailussa. Aikuisia faneja ja muitakin aikuisia kenties karkottaa se, että sanoituksessa laulaa tytöistä niin kuin juuri teinitähti laulaisi - ei sinänsä se, että hänellä on se menneisyys. Harmittaa hänen puolestaan ja ihmetyttää, ettei hän itse tai kukaan tiimistä huomannut kappaleen olevan enintään keskinkertainen. Se on vaan faktaa, että se ei lähde lentoon missään vaiheessa. Tubessa on jääneet katsojaluvut laahaamaan ja Spotifyssakin on sijalla 37, kun esim. Käärijä, Kuumaa ja PB ovat kaikki kärkikymmenikössä - sekin kai kertonee jotain. Valitettavasti.

Minä en ymmärrä tätä tyttö-problematiikkaa. Varsinkaan, kun joukossa on laulussa joissa lauletaan homoseksistä, kännäämisestä, Harry Potterista, Kimi Räikkösestä. Kyllä 24 vuotias voi puhua ikäistään tytöistä viihteellä. Miksi väkisin etsiä paneteltavaa, kun voisi suhtautua positiivisesti ja kannustavasti.

Benjamin Peltonen ei kyllä avaa kappaleessaan, että ketä hän posket punoittaen ajattelee. Voi sanoa, että sopii kaikille sukupuolille ja osalle suuntauksistakin.

Vierailija
6553/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carola Häggquistilla liehui liput vuonna 2006 🏳

Vierailija
6554/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tule pois sieltä Kärtsä, tuu mun luomaan kaakaota. Ei sun tartte mennä sinne miellyttämään Yle tätejä.

Se on sua päätä lyhyempi!

Niinpä. Minusta oli kerran kiinnostunut pari senttiä lyhyempi mies, ei sytyttänyt. -eri

Vierailija
6555/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carola Häggquistilla liehui liput vuonna 2006 🏳

Vierailija
6556/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Umk kappaleet menestyy kyllä tosi hyvin! tai siis että ihmiset kuuntelee. Top 13 kuunelluimmissa Keira, Kuumaa (3.), Käärijä (2.), Portion boys (6.) ja Benjamin (11.).  Tämä tekee kisalle aina vaan parempaa kun artistit HALUAA osallistua kun taso on niin kova!

Lxandraa ja robinia tosin poikkeaa tästä. Lxandraa en löytänyt ollenkaan ja robin oli kai 37.

Joku "ulkomaalainen" kommentoi you tubessa olisko nyt Benjaminin biisiin että Suomi tulee kuulumaan tämän vuosikymmenen Eurovision Power House porukkaan niin kova on taso Suomen biiseillä.

Benjamin biisi on kyllä onnistunut. Olin yllättynyt miten paljon tästä tykätään myös suomen ulkopuolella :D 

Iskevä rytmi. Moni tykkää. Vaikkei kieltä ymmärtäisi.

Eniten kommentoidaan: its so catchy. Asia tulee näköjään ymmärrettyä, vaikka suurin osa älyää kääntää käännökset hammasrattaasta videon puolivälissä.

Vierailija
6557/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan kilpailijoilla joku yhteinen Vauva-lukupiiri. Vähän tullut sellainen fiilis.

Mistä he seuraisivat mitä puhutaan? Viisukuppila? You tube? Ja kaikkien yhteinen vauva?

Suomi24? Jodel?

Vierailija
6558/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benjamin Peltonen ei kyllä avaa kappaleessaan, että ketä hän posket punoittaen ajattelee. Voi sanoa, että sopii kaikille sukupuolille ja osalle suuntauksistakin.

Perseenposkiaan se tarkoittaakin. Ne naisen kanssa harvemmin punehtuu.

Vierailija
6559/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cha cha cha -kipale suomeksi, englanniksi, ranskaksi ja italiaksi:

Ja sitten laulamaan mieleisellä kielellä :)

Monesti suomenkieliset biisit taipuvat hyvin italiaksi. Italiasta on puolestaan käännetty musiikkia vaikka kuinka paljon. Sellaisetkin biisit kuin Olen suomalainen ja Aikuinen nainen.

Vierailija
6560/34469 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mahtavaa kuulla eri kansalaisten covereita Cha cha cha kappaleesta. Piano with Panolta on tullut ainaskin jo piano coveria Cha cha chasta:

Vai PANOLTA? Äyy stex stex stex!

Viime vuonna kuulin vähän vastaavanlaista vitsiä, kun mainitsin Piano with Panon.

No, ei se sentään ole esineseksiä.

Taitaapi Pano olla sen miehen nimi joka soittaa sitä pianoa. Kreikkalainen youtube kanava.

Onhan sellainen muotimerkki kuin Panos Empirio.

Ketju on lukittu.