UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän Keiran ohi Youtubessa ennen puolta päivää? Itse veikkaan että iltaan mennessä menee jopa 400K rikki.
Ja siis Käärijästä oli kyse tässä. Unohdin että tää on UMK 2023 -keskustelu eikä Käärijä-keskustelu. :D
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Sit mie suutun, jos italialta tulee biisi, joka syö Käärijän äänet!
Kyllä sieltä jotakin tyylikästä tulee, joka vie äänet.
Käärijän biisi on energinen ja musiikillisesti Heti koukuttava. Miksi juuri hänen kohdallaan lyriikoiden pitäisi olla syvällisiä? Eihän näin ole muidenkaan artistien kohdalla. Energinen biisi, ilman turhaa vakavuutta. Sitä tässä ajassa jo kaipaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pessimi kirjoitti:
Aina kun Suomella on joku hyvä biisi, niin joku toinen maa tekee samantyylisen, mutta paremman.
Kerropas joku esimerkki tällaisesta tapauksesta.
Blind Channel - Måneskin.
Ilman Måneskinia Suomi olisi ollut tulostaulukossa vieläkin korkeammalla. Tosin samalla tavalla Ranska ja Sveitsi ns. söivät toistensa ääniä. Ilman toista kumpi tahansa olisi voinut vaikka voittaa, Ranska todennäköisemmin.
Varmaan Blind Channel olisi ollut korkeammalla ilman Måneskinia. Bändit itse eivät kuitenkaan pitäneet pahana sitä, että olivat samana vuonna mukana. Kummastakin oli vain siistiä, että oli toinen rockbändi mukana.
Siinä en ole samaa mieltä, että Italiasta olisi lähetetty rockbändi Suomen mallin mukaan Euriviisuihin. San Remon artistit ja kappaleet ilmoitetaan jo hyvissä ajoin ja itse festivaali pidetään ihan maaliskuun alussa. Zitti e Buoni oli itse asiassa kirjoitettu jo vuosia ennen Euroviisuja.
Olihan se silti yllätys, että Italia päätyi valitsemaan rockia. Suomen kappalehan oli jo ehditty valita ja herättää valtavaa innostusta, joten tuli siinä vähän sellainen tunne, että rohkaisi Italiaakin heille täysin poikkeavaan tyylivalintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en siis tajunnut kuin vasta sen luettuani, että chachachan videolla viitataan Loreeniin ja Verkaan noilla loppupuolen tanssinumeroilla 😱 kerroksia, kerroksia...
Siitä roikkuvasta mikistä, kenellä sellainen on ollut? Sit usea asia viittaa 50 lukuun🤔 miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa on tosi ihana! Varma kesähitti.
Kuumaa on niin hyväntuulenbiisi :) Tubessa tykättiin reaktiovideolla :)
Kaikki on italialaisten syytä. 😔
Vierailija kirjoitti:
Käärijän biisi on energinen ja musiikillisesti Heti koukuttava. Miksi juuri hänen kohdallaan lyriikoiden pitäisi olla syvällisiä? Eihän näin ole muidenkaan artistien kohdalla. Energinen biisi, ilman turhaa vakavuutta. Sitä tässä ajassa jo kaipaakin.
Tekee siitä kuitenkin vaan entistä paremman, että sanomaakin tosiaan löytyy, mikäli sitä kaipaa ja vähän vaivautuu miettimään. Tulkintoja voi myös olla monia.
Biisi on Euroviisuihin aivan täydellinen, suorastaan nerokas.
Asunvaihto ja tuulikone nii ja lentosuukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en siis tajunnut kuin vasta sen luettuani, että chachachan videolla viitataan Loreeniin ja Verkaan noilla loppupuolen tanssinumeroilla 😱 kerroksia, kerroksia...
Siitä roikkuvasta mikistä, kenellä sellainen on ollut? Sit usea asia viittaa 50 lukuun🤔 miksi?
Showpainissa kuuluttajien käyttämä.
Euroviisukliseet. Käärijä täyttää näistä jo monet
Katsoin viime vuoden viisufinaalin ja pakko myöntää, että olin jo ehtinyt unohtaa, kuinka äänestyksissä lopulta meni. Eli Sam Ryder oli raatiäänten ykkönen, mutta yleisöäänissä vasta viides.
Sekin oli "yllätys", että vähän härski Espanja pärjäsi sekä raadeissa että etenkin yleisössä valtavan hyvin. Brittien ja Espanjan ero loppupisteissä oli vain 7 pistettä.
En muistanut, että Ruotsi oli neljäs.
Yleisöäänten kakkonen oli oma suursuosikkini Moldovan hii hou, lets go, jota tuomaristo ei arvostanut ollenkaan.
Ei tuo KUUMAA huono ollut. Ei kyllä yhtään osu omaan musamakuun, en radiotakaan kuuntele tällasen suomipopin takia. Ymmärrän kyllä miksi tästä digataan. Hyvää näkyvyyttä heille ja Logomossa mukava tunnelmankevennys.
Ihana biisi tuo ylivoimainen<3 mutta Cha Cha Cha viisuihin ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Se Verka-tanssi on hauska. Noitahan näkee aina silloin tällöin ;)
Toivon totisesti, että Käärijän live-esitys on samaa luokkaa kuin videolla. Tulee mieleen Saara Aallon hyvä video, mutta esitys onnistuttiin pilaamaan totaalisesti sekä umk:ssa että varsinaisissa viisuissa. Siis Saara lauloi hyvin, mutta ne lavashowt...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan myös Voice of Finland mainoksissa juontaja AS käytti roikkuvaa mikkiä, sitä en enää muista käytettiinkö myös ohjelmassa.
Joo ja Kristan lavashow ja koko edustus viisuviikolla🙄
Kiera, Kiira, Kääriäinen..
Koittakaa nyt opetella edes nimet oikein ennen kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan myös Voice of Finland mainoksissa juontaja AS käytti roikkuvaa mikkiä, sitä en enää muista käytettiinkö myös ohjelmassa.
Jaa- Saksan samanlainen biisi jäi rannalle ruikuttamaan, kun ei ollut radioyståvällinen. Euroviisut Kilpailu on televisioitu aina vuodesta 1956 lähtien, mutta mustavalkotelevision aikaan sitä enimmäkseen kuunneltiin radiosta. 🤔😁😀😆🤣 Tällänen ajatus 😳
Asunvaihto on niin klisee, että vaatisi tosiaan jo tyyliin koko lavastuksen vaihdon, että siihen tulisi jotain uutta.
Tähän kappaleeseen se toki teemaltaan sopii.