Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
22921/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen miljoonaa kuuntelukertaa rikki Spotifyssa. Tuleeko olemaan `Spotifyn kuunnelluin suomenkielinen kappale tai suomalainen kappale?

Vierailija
22922/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeaikoina nähnyt hämmentäviä seksuaalissävytteisiä unia ensin Käärijästä mutta yllättävää kyllä myös unen Benjamin Peltosesta 🤭 En koskaan tiennytkään että voisin ajatella Benjaminista näin mutta tämä uni sai minut näkemään Benjaminin ihan uudessa valossa.😜 Toki hänen suuntautumisensa on eri suuntaan mutta hei, ei se haittaa unessa.😂 Ja joo UMK-ketjun ahkera lukeminen on varmaan vaikuttanut mun alitajuntaan.

T. Nainen

Ehkä Benjaminin kappaleen nimikin lähettää jonkinlaisia alitajuisia viestejä? 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22923/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on sanottava, että Käärijä on saanut mun kansallisylpeyden uudelle tasolle. Musta on niin ihanaa, että meillä on näin upea viisuedustaja ja tykki biisi, joka on vielä suomenkielinen. Siis aivan täydellinen edustaja Suomelle.

Vierailija
22924/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Joku pukenu Kolmen sepän patsaalle vihreät käärijähihat ja kyltti Cha Cha Chaa...:)

Vierailija
22925/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä 50 päivää euroviisuihin tiktok. Se on eniten katseltu tiktok noista mitä on laitettu tonne euroviisujen viralliseen tiktok kanavaan

https://www.tiktok.com/@eurovision/video/7214029062963088645?is_from_we…

Ticsit tullu just tohon tiktokiin. Tainnu olla vähän ylivireessä

Vierailija
22926/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Må en oo ees jaksanu kuunnella näitä pateettisia soopaviisubiisejä, Eikä mun periaatteessa tarvitsekaan, koska tämä ketju käsittelee Ylen Uuden musiikin kilpailua, vuosimalli 2023. Serbiaa yritin minuutin mutta alko vtuttaa ne plagiaattinyörit.

Lortsun biisin kuuntelin kanssa sen jånnån grillin takia ja onhan sillä ajoittain hyvå äånim

Kärtsä räjäyttää biisillåån liat pois kaikesta ja pyyhkii pöytää soopabiiseillå!! You go girl 👏😻💃

Käärijä ei ehkä pääse edes semeistä läpi. Useamman kuuntelukerran jälkeen mitäänsanomaton, yksinkertainen biisi.

Benjaminista puhuttiin. Olen samaa mieltä.

Hän on aikuistunut, hyvännäköinen ja biisi kestää paremmin useamman kuuntelukerran kuin Käärijän kalevalainen lausuntaveto.

Jopa mieheni sanoi benskusta että täähän on hyvä.

Et ihan tiedä, mistä puhut.

Kärtsäri pääsee kyllä finaaliin. Kerroin hänellä finaaliin on tasan 1. En tiedä, voisiko lyödä vetoa siitä, ettei Käärijä sinne pääsisi, siitä voisikin saada melkoiset kertoimet, jos tuo vastoin kaikkia todennäköisyyksiä toteutuisi. Käärijä voi itse asiassa voittaa koko semin, koska vain yleisö äänestää.

Mutta myös Benkun biisi on hyvä, oli itselläni heti kakkosena UMK:ssa. Kaikki biisit olivat tänä vuonna todella hyviä, ja taso korkea. Vaikka täällä tietysti valitetaan joka asiasta.

Vierailija
22927/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen miljoonaa kuuntelukertaa rikki Spotifyssa. Tuleeko olemaan `Spotifyn kuunnelluin suomenkielinen kappale tai suomalainen kappale?

Vielä on vähän matkaa Ikuiseen vappuun, yli 27 miljoonaa kuuntelua.

Vierailija
22928/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yli 30 miljoonaa.

Vierailija
22929/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tässä mieleeni, osittain Loreeniin liittyen, että jos olisin kertaalleen voittanut Euroviisut, lähtisinkö edes yrittämään uudestaan. Voisi olla itselläkin sellainen olo, että tämä myllytys on jo nähty.

Ehkä ura kaipaa taas nostetta.

Vierailija
22930/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä 50 päivää euroviisuihin tiktok. Se on eniten katseltu tiktok noista mitä on laitettu tonne euroviisujen viralliseen tiktok kanavaan

Käärijän tiktok saanu jo yli satatuhatta katselukertaa. Muut kilpailijat joitakin tuhansia. Monelt alle kymmenentuhatta.

Vierailija
22931/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Må en oo ees jaksanu kuunnella näitä pateettisia soopaviisubiisejä, Eikä mun periaatteessa tarvitsekaan, koska tämä ketju käsittelee Ylen Uuden musiikin kilpailua, vuosimalli 2023. Serbiaa yritin minuutin mutta alko vtuttaa ne plagiaattinyörit.

Lortsun biisin kuuntelin kanssa sen jånnån grillin takia ja onhan sillä ajoittain hyvå äånim

Kärtsä räjäyttää biisillåån liat pois kaikesta ja pyyhkii pöytää soopabiiseillå!! You go girl 👏😻💃

Käärijä ei ehkä pääse edes semeistä läpi. Useamman kuuntelukerran jälkeen mitäänsanomaton, yksinkertainen biisi.

Benjaminista puhuttiin. Olen samaa mieltä.

Hän on aikuistunut, hyvännäköinen ja biisi kestää paremmin useamman kuuntelukerran kuin Käärijän kalevalainen lausuntaveto.

Jopa mieheni sanoi benskusta että täähän on hyvä.

Et ihan tiedä, mistä puhut.

Kärtsäri pääsee kyllä finaaliin. Kerroin hänellä finaaliin on tasan 1. En tiedä, voisiko lyödä vetoa siitä, ettei Käärijä sinne pääsisi, siitä voisikin saada melkoiset kertoimet, jos tuo vastoin kaikkia todennäköisyyksiä toteutuisi. Käärijä voi itse asiassa voittaa koko semin, koska vain yleisö äänestää.

Mutta myös Benkun biisi on hyvä, oli itselläni heti kakkosena UMK:ssa. Kaikki biisit olivat tänä vuonna todella hyviä, ja taso korkea. Vaikka täällä tietysti valitetaan joka asiasta.

Olin ennen UMKia jopa sitä mieltä että mulle on ihan sama kumpi menee viisuihin Benkku vai Käärijä jos esim olisi käynyt niin että Kärtsärin esitys olisi ollut mahalasku. Mutta nyt parempi esitys pääsi viisuihin.

Vierailija
22932/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivon, ettå saadaan tänne kaikki kotimaiset ja ulkomaiset viisugayt tunnustamaan rakkauttaan. Niissä viesteissä on potkua.

Taidankin linkittåå ketjun esim wiwiblogssiin..

💛💛💛

Viisugayt? Eikö kehtaa edes homoa sanoa?

"Homo" -sanalla on enemmän semanttista painolastia puhekielessä. Toisille homoseksuaaleille se on neutraali, osalle ei.

Oletan, että gay sanalla ei vastaavaa painolastia ole. Mutta korjaan virheeni, ettei sinua jää kaihertamaan.

Tervetuloa UMK23 - ketjuun myös kaikki Eurovision-laulukilpailusta-nauttivat homoseksuaalit-kanssaihmiset!

En ole ikinä jaotellut ihmisiä sen mukaan mitä ovat seksuaaliselta suuntautumiseltaan.

Minulle sillä asialla ei ole mitään merkitystä.

Lapsuudenkodissa vieraili usein kaikenlaisia ihmisiä, kun ovet eivät öisin (eikä päivisinkään) olleet lukossa. Muistan äitini joskus nurisseen, ettei koskaan tiedä kuka seisoo sängyn vieressä kun silmänsä avaa.

Äiti antoi aina kulkijoille ruokaa, ja kuunteili heidän tarinoitaan. Minä tietenkin siinä sivussa kuuntelin myös. Eräästä nuoresta miehestä äiti kuistaten sanoi minulle että hän on homo, elettiin 70-lukua. Minä näin vain mukavan, erikoisen näyttävästi pukeutuneen nuoren miehen, joka puhui minulle kuin vanhalle tutulle. Jokaisella oli oma tarinansa miten siihen hetkeen oli tultu.

Vierailija
22933/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haberi lisäsiä kuulijoita Ikuiselle vapulle, kun versioi sen Vain elämässä ja kaikki Saksan Ulriiket riensi kuuntelemaan sitä joukoin. Alkuperäistä ja versioitua.

Vierailija
22934/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijä oli niin hauska stoorissaan kun kiehahti kun syytetty ettå bisneksen takia diilaa fanikrääsää - että itsepähän nåitä halusitte, kaikenmaailman pipoja ja sukkahousuja..että ottakaa tai olkaa ottamatta. :)

Kärde ei ymmärrä pohjimmiltaan ihmisten pahantahtoisuutta. Ei kukaan fani ole moisia väitteitä tehnyt vaan juurikin joku tämän palstan PB ankeuttajan kaltainenvittupää.

Joku Kärde -fani se on varmasti ollut.

Niissä on paljon pakkomielteisiä, toisiin tyhmän vihamielisesti suhtautuvia ihmisoletuksia. Niillä on väärä lääkitys.

Vierailija
22935/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijällä on liian vähän cha chaan kaltaisia melodisia genresekoitusbiisejä. Lisää kaivataan heitä laajempaa yleisöpohjaa varten

Vierailija
22936/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijällä on liian vähän cha chaan kaltaisia melodisia genresekoitusbiisejä. Lisää kaivataan heitä laajempaa yleisöpohjaa varten

Genresekoitusbiiseissä on riski, ettei kuulija ymmärrä mikä tää laulaja on ja mitä sen musiikki on, tai pitäisi olla. Voi tulla sekametelisoppa, pinnallinen jos  kappaleessa ole tarttumapintaa. Jos biisissä  on vähän jokaiselle jotain niin lopulta siinä ei ole kenellekään mitään.

Genresekoitusbiisin täytyisi olla vahva, esittäjän pitäisi olla vahva ja särmäinen. Vaikea ja haasteellinen laji.

Vierailija
22937/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijän tiktok saanu jo yli satatuhatta katselukertaa. Muut kilpailijat joitakin tuhansia. Monelt alle kymmenentuhatta.

Nyt jo lähes 300 000. Mut onhan tuo aika lyhyt pätkä.

Vierailija
22938/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi aina hyvä peliliike kansainvälistä uraa ajatellen (en siis puhu nyt Käärijästä) että niillä ketkä haaveilee urasta euroviisujen jälkeen ja kävisi esim niin onnellisesti että voittavat viisut, että heillä olisi takataskussa hittibiisi/biisejä mitä voisi promota samalla viisuissa/heti viisujen jälkeen. Otetaan esimerkkinä Måneskinin I wanna be your slave jota he promosivat jo viisupromootion aikana.

Vierailija
22939/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa nopee jakamaan tämän coverin:

Vierailija
22940/34469 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Genresekoitusbiiseissä on riski, ettei kuulija ymmärrä mikä tää laulaja on ja mitä sen musiikki on, tai pitäisi olla. Voi tulla sekametelisoppa, pinnallinen jos  kappaleessa ole tarttumapintaa. Jos biisissä  on vähän jokaiselle jotain niin lopulta siinä ei ole kenellekään mitään.

Genresekoitusbiisin täytyisi olla vahva, esittäjän pitäisi olla vahva ja särmäinen. Vaikea ja haasteellinen laji.

Mielestäni Käärijän Cha Cha Cha on erittäin onnistunut genresekoitusbiisi. Siinä on viboja monille.

Ketju on lukittu.