UMK 2023 official
Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.
Kommentit (34469)
Kas niin, bästa tittare och medbörgare!
Jutellaanpa tässä hieman musiikista.
Vi pratar här på musik!
Musiikki on säveliä ja taukoja ja tahteja, joita on laitettu peräkkäin. Toiset tekee taidokkaampaa musiikkia kuin toiset. Taidokkuutta voi mitata monin ktiteerein - voidaanpa käyttää kriteerinä jopa mieleenpainuvuutta, kuten uudistetuissa Eurovision- arviointikriteereissä.
Siinäpä oli teille hieman puhetta musiikista, var så gåd!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vie Suomi-kuvaa joka tapauksessa, urheilumiehiä ja haluaa varmasti voittaa ja tehdä suomalaiset ylpeiksi.
Miks menin katsomaan tuon videon missä Käärijä Kikka Laitisen laulutunnilla, on se komee. Kikkakin oli ihan ihastuksissaan.
Juu se jotenkin yhtäkkiä hurmata nasautti Kikan. Kuului vaan psit psät :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vie Suomi-kuvaa joka tapauksessa, urheilumiehiä ja haluaa varmasti voittaa ja tehdä suomalaiset ylpeiksi.
Miks menin katsomaan tuon videon missä Käärijä Kikka Laitisen laulutunnilla, on se komee. Kikkakin oli ihan ihastuksissaan.
Toivottavasti kaiken muun pyörityksen keskellä ehtii ottaa enemmänkin laulutunteja ennen kilpailua, sillä erityisesti raadit arvostaa varmasti edelleen laulutaitoa vaikkei se enää mikään selkeä kriteeri olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vie Suomi-kuvaa joka tapauksessa, urheilumiehiä ja haluaa varmasti voittaa ja tehdä suomalaiset ylpeiksi.
Miks menin katsomaan tuon videon missä Käärijä Kikka Laitisen laulutunnilla, on se komee. Kikkakin oli ihan ihastuksissaan.
Toivottavasti kaiken muun pyörityksen keskellä ehtii ottaa enemmänkin laulutunteja ennen kilpailua, sillä erityisesti raadit arvostaa varmasti edelleen laulutaitoa vaikkei se enää mikään selkeä kriteeri olekaan.
Onneks on ees niitä kaikenmaailman vesipiippujakin äänijänteiden treenaukseen. Jos ei muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluisin mennä sen väsyneen Käärijän viereen nokosille ja hipsuttaa sen hiuksia 😢
Yäk. Lopettakaa
Niin me lopetettiinkin, jo eilen, hauskaa oli :) Mut sun piti kaivella tuokin jostain uumenista.
No niin, jatka.
Työkaveri sanoi, että hänelle käärijästä tulee ikävät finaali. Limainen hallitseva setämies. Mut hänen .mielipiteensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä vie aivan mahtavaa Suomi-kuvaa maailmalle. Ei voi olla kuin ylpeä.
Juu, autisminkrjoiset juopot ja jurot suomalaiset.
Vain autismikirjoinen juro juoppo tulkitsee kappaleen sanoman tuolla tavoin. Kannattaa edes yrittää avartaa omaa maailmaansa, erityisesti videolta välittyy useita parempia tulkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä vie aivan mahtavaa Suomi-kuvaa maailmalle. Ei voi olla kuin ylpeä.
Vtut vie. Tuommoset päälleliimatut asetelmat vain ahdistaa artisteja ja vie keskittymistä omasta suorituksesta
No kun tässä on just se, että Käärijä ei tietoisesti vie mitään Suomi-kuvaa ja se vähän niin kuin tiedostamatta vie sitä hienolla tavalla.
Jos halutaan että Suomesta ja suomalaisista annetaan naiivin ja vähän yksinkertaisen kansan kuva jossa ihmiset uskaltautuu tanssimaan vasta sitten kun pää on täynnä, niin sehan on aivan virheellinen käsitys.
Miksi vahvistaa ulkomaiden käsitystä siitä, että Suomi on junttien mörköjen luvattu maa, kun ei se oikeasti enää ole niin.
Muiden maiden käsitys Suomesta ei koskaan muutu, kun tahallamme ylläpidämme em. junttileimaa oletuksella että se on hauska ja aito. Tyhmyyttä se on.
Lordi veti tieten ja tyylillä. Käärijä ja biisi huoh! niin....en viitsi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän Käärijä pärjäs ventovieraiden kodissa. Oli kohtelias ja hymyilevä ja mielestäni aito.Kiva muisto jäi pojille ja ehkä äidillekin. Kiva että meillä on noin miellyttävä viisuedustaja.
Hyvin uppoaa propaganda. Ennalta sovittu juttu perhetuttavien kanssa.
Lapsia ei pysty huijaamaan. He olivat aitoja. Oot väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä vie aivan mahtavaa Suomi-kuvaa maailmalle. Ei voi olla kuin ylpeä.
Vtut vie. Tuommoset päälleliimatut asetelmat vain ahdistaa artisteja ja vie keskittymistä omasta suorituksesta
No kun tässä on just se, että Käärijä ei tietoisesti vie mitään Suomi-kuvaa ja se vähän niin kuin tiedostamatta vie sitä hienolla tavalla.
Jos halutaan että Suomesta ja suomalaisista annetaan naiivin ja vähän yksinkertaisen kansan kuva jossa ihmiset uskaltautuu tanssimaan vasta sitten kun pää on täynnä, niin sehan on aivan virheellinen käsitys.
Miksi vahvistaa ulkomaiden käsitystä siitä, että Suomi on junttien mörköjen luvattu maa, kun ei se oikeasti enää ole niin.
Muiden maiden käsitys Suomesta ei koskaan muutu, kun tahallamme ylläpidämme em. junttileimaa oletuksella että se on hauska ja aito. Tyhmyyttä se on.
Lordi veti tieten ja tyylillä. Käärijä ja biisi huoh! niin....en viitsi sanoa.
Kaadan päälleni shamppanjaa. Kuulostaa kyllä F1-voittajien maalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi nuo Käärijän aiemmatkin biisit on tosi hyviä. Etenkin Kiertävä sirkus ja Menestynyt yksilö on hienoja, niissä jotenkin hienosti tuodaan esiin tätä suoritusyhteiskuntaa ja sen luomia paineita. Tykkään paljon. Ei ole Cha Cha Cha vahinkoluomus, kyllä tämän jätkän potentiaali oli jo nähtävissä aiemmin.
Mistä siinä biisissä suurempi kuin put In lauletaan? En ole kuunnellut, mut biisin nimi herättää kummastusta.
En oo mikää korsto eli lontooks no biggie mut voit odottaa mult suurii (miten?)
Suurempaa ku p uti n, oslo, nostokurki, kosmos tai kiinanmuuri. (wau)
Mitä pienempää koiraa sitä suurempaa suuta mä mielummi nostan volumia ku oon suu kii (hau)
Ja ku mä astun boothii (hau) mul on sammutuspeite ku pistän paskan purkkii. (joo!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vie Suomi-kuvaa joka tapauksessa, urheilumiehiä ja haluaa varmasti voittaa ja tehdä suomalaiset ylpeiksi.
Miks menin katsomaan tuon videon missä Käärijä Kikka Laitisen laulutunnilla, on se komee. Kikkakin oli ihan ihastuksissaan.
Toivottavasti kaiken muun pyörityksen keskellä ehtii ottaa enemmänkin laulutunteja ennen kilpailua, sillä erityisesti raadit arvostaa varmasti edelleen laulutaitoa vaikkei se enää mikään selkeä kriteeri olekaan.
Jos ei ole nuottikorvaa, sitä ei harjoittelemalla saa.
Semissä sen kuulee kaikki. Kunhan nyt epämääräisesti mörisee siellä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai hitsi nuo Käärijän aiemmatkin biisit on tosi hyviä. Etenkin Kiertävä sirkus ja Menestynyt yksilö on hienoja, niissä jotenkin hienosti tuodaan esiin tätä suoritusyhteiskuntaa ja sen luomia paineita. Tykkään paljon. Ei ole Cha Cha Cha vahinkoluomus, kyllä tämän jätkän potentiaali oli jo nähtävissä aiemmin.
Mistä siinä biisissä suurempi kuin put In lauletaan? En ole kuunnellut, mut biisin nimi herättää kummastusta.
En oo mikää korsto eli lontooks no biggie mut voit odottaa mult suurii (miten?)
Suurempaa ku p uti n, oslo, nostokurki, kosmos tai kiinanmuuri. (wau)
Mitä pienempää koiraa sitä suurempaa suuta mä mielummi nostan volumia ku oon suu kii (hau)
Ja ku mä astun boothii (hau) mul on sammutuspeite ku pistän paskan purkkii. (joo!)
Ja tää on biisi ROCK ROCK eikä mikään suurempi kuin p utte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä vie aivan mahtavaa Suomi-kuvaa maailmalle. Ei voi olla kuin ylpeä.
Vtut vie. Tuommoset päälleliimatut asetelmat vain ahdistaa artisteja ja vie keskittymistä omasta suorituksesta
No kun tässä on just se, että Käärijä ei tietoisesti vie mitään Suomi-kuvaa ja se vähän niin kuin tiedostamatta vie sitä hienolla tavalla.
Jos halutaan että Suomesta ja suomalaisista annetaan naiivin ja vähän yksinkertaisen kansan kuva jossa ihmiset uskaltautuu tanssimaan vasta sitten kun pää on täynnä, niin sehan on aivan virheellinen käsitys.
Miksi vahvistaa ulkomaiden käsitystä siitä, että Suomi on junttien mörköjen luvattu maa, kun ei se oikeasti enää ole niin.
Muiden maiden käsitys Suomesta ei koskaan muutu, kun tahallamme ylläpidämme em. junttileimaa oletuksella että se on hauska ja aito. Tyhmyyttä se on.
Lordi veti tieten ja tyylillä. Käärijä ja biisi huoh! niin....en viitsi sanoa.
Kaadan päälleni shamppanjaa. Kuulostaa kyllä F1-voittajien maalta.
Tiedät kyllä Kimi Räikkösen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aivan loppu, loppu
Mut en haluaisi vielä luovuttaa
Mä oon aivan loppu, loppu
On se kyllä rankkaa kun fanittaa
ja mielenterveyttä koetellaan
Nyt mun on pakko saada välikuolaus
Hei, anna mulle minsa hei,
mä lupaan, että tää muija
on kohta täysissä järjissäänAikuiset ihmiset...
Älä jaksa olla niin tosikko. Ei elämä oo niin vakavaa kuten Kärtsä sanoo.
Kärtsä on voinu sanoo noin, mutta se on apinoinut ton lauseen Portion Boysin biisistä Elämän ABC. Kunnia tosta lauseesta sille jolle kunnia kuuluu.
Luulin aluksi, että toi ABC-biisi kertoo ABC-huoltsikoista. Ootin koko ajan, koska se tulee biisissä ilmi. ;)
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääris on kuumis myös keskiikäisten mielestä ja semmonen lutunen niinkuin joku koiranpentu.
Joo siis tuo koiranpentumaisuus tulee monesti mieleen sen katseesta. :D Mun mielestä Käärijä myös näyttää ystävällisemmälle ja suloisemmalle tuolla mustalla tukalla ja parralla. Niissä vanhemmissa kuvissa ruskeilla hiuksilla ilman partaa tuli vähän sellainen pelimies-fiilis. Erityisesti niissä missä ei ole pottatukkaa, googlaamalla hakusanalla "käärijä tuuliviiri" löytyy semmoinen kuva jostain vanhan biisin kannesta. Kyllä hänelle toi pottamalli sopii paremmin.
Pöntön katse.
Vaikka ihminen ei sellainen olekaan, miksi antaa noilla ilmeillään ja töpsötyksellään juntin ja pöntön ihmisen kuvan itsestään. Vai onko sittenkin oikeasti sellainen?
Ne ei istu esitykseen, vaan tekevät siitä jotenkin hyvin vastemielisen ja iljettävän..
No voi niitä hioa vielä. Saas nähdä mitä sahausta ja siksakkia ja twerkkausta Loreenin on kehitettävä, jollei saa lupaa 1800 kg:n barbequegrillilleen
Oon ihan 100varma, että Ruotsi saa jonkun poikkeusluvan, koska on Ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Yrittää peitellå vähäpukeisten naisten tykkäämisillään vaan sitä, ettå tykkää pojista.
En ihmettele, jos paljastuu biseksuaaliksi. ei oo mikään tyypillisin heteromiehen tapa suhtautua omaan ulkonäköönsä. Käärijä on hassu hahmo, Jere siellä taustalla jotain vähän muuta. Ehkä oikea Jere tulee tulevaisuudessa esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijä vie aivan mahtavaa Suomi-kuvaa maailmalle. Ei voi olla kuin ylpeä.
Vtut vie. Tuommoset päälleliimatut asetelmat vain ahdistaa artisteja ja vie keskittymistä omasta suorituksesta
No kun tässä on just se, että Käärijä ei tietoisesti vie mitään Suomi-kuvaa ja se vähän niin kuin tiedostamatta vie sitä hienolla tavalla.
Jos halutaan että Suomesta ja suomalaisista annetaan naiivin ja vähän yksinkertaisen kansan kuva jossa ihmiset uskaltautuu tanssimaan vasta sitten kun pää on täynnä, niin sehan on aivan virheellinen käsitys.
Miksi vahvistaa ulkomaiden käsitystä siitä, että Suomi on junttien mörköjen luvattu maa, kun ei se oikeasti enää ole niin.
Muiden maiden käsitys Suomesta ei koskaan muutu, kun tahallamme ylläpidämme em. junttileimaa oletuksella että se on hauska ja aito. Tyhmyyttä se on.
Lordi veti tieten ja tyylillä. Käärijä ja biisi huoh! niin....en viitsi sanoa.
Kaadan päälleni shamppanjaa. Kuulostaa kyllä F1-voittajien maalta.
Juu. Voittajan päälle shampanjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinhän Käärijä pärjäs ventovieraiden kodissa. Oli kohtelias ja hymyilevä ja mielestäni aito.Kiva muisto jäi pojille ja ehkä äidillekin. Kiva että meillä on noin miellyttävä viisuedustaja.
Hyvin uppoaa propaganda. Ennalta sovittu juttu perhetuttavien kanssa.
Lapsia ei pysty huijaamaan. He olivat aitoja. Oot väärässä.
Ei edes joulupukki pysty
Käärijällä oli instagramissa ennen UMK:ta joku 14-15 000 (?) seuraajaa, nyt jo yli 83 000.
Sama :D...