Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2023 official

Vierailija
04.01.2023 |

Ovatko fanit valmiina? 11. 1. julkistetaan tämän vuoden kilpailijat.

Kommentit (34469)

Vierailija
20121/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "karvojen diilaaminen parkkipaikalla" -haastis oli ihana. Tosi fiksusti puhui siinä monista asioista, resonoi vahvasti. Käärijä kertoi esimerkiksi siinä, että kun on kysynyt toiselta ihmiseltä kuulumisia, niin jotkut ovat alkaneet vähätellä itseään ja todennut jotain "no ei mun jutut nyt oo mitään verrattuna sun juttuihin" Hän sanoi, että se saa hänet surulliseksi ja että ihmisiähän me kaikki tässä ollaan eikä elämä ole niin vakavaa. Tärkeä muistutus, kun mäkin oon ollut vähän tommoinen, että vertaan itteäni paljon muihin ja ruoskin itteäni, kun en ole yhtä "menestynyt" kuin joku muu. Ja et ei se elämä tosiaan ole niin vakavaa!

Katsoin myös tuon saman haastiksen ja vaikka en itse ole pelityyppi ollenkaan, niin ei tullut tarvetta kelata yli sen pelikeskusteluosion, koska siinäkin oli niin paljon huumoria ja K kertoi niin elävästi joistakin jännittävistä tilanteista. Kaikki muutkin asiat käsiteltiin hyvin, niin kepeät kuin vakavammatkin. Tykkäsin myös haastattelijoiden asenteesta ja otteesta, mielestäni saivat haastateltavasta parhaimman esiin.

Tällaisista videoista (vai oliko se podcast) jäävät ehkä muun kieliset kielimuurin takia ulkopuolisiksi, ikävä kyllä. Niin soisin että kaikki voisivat saada saman ilon kuin itsekin K:n persoonasta.

Katsoin myös ko. haastatteluun, ja minua ilahdutti siinä se, että ehkä maailma on jossain muuttunut parempaan, kun nuoret miehet voivat jo avoimesti puhua omista "heikkouksistaan" kuten vaikka nuo noloiksi koetut suolisto-ongelmat. Ehkä se perinteisen "suomijörrikän" vakio "Ei mulla oo mitään, en mene lääkäriin edes pää kainalossa"-eetos alkaa olla mennyttä aikaa. Omassa suvussakin kun olisi menty lääkäriin eikä purtu kotona hammasta, olisi varmaan eletty pidempään... Ja vertaistuen voima! Pienen pojan äitinä sitä toivoisi, että myös pojilla olisi sosiaalinen lisenssi puhua, ihan kaikesta.

Sinä äitinä voit vaikuttaa siihen, miten poikasi tulee suhtautumaan asioihin yms.

Totta kai voin, tiettyyn rajaan asti. Joskus tulee kuitenkin se aika, kun vertaisryhmän mielipiteet ja puheet vaikuttavat enemmän kuin vanhempien opetukset.

Silloinkin tarvitaan vanhempien valppautta ja silmällä pitoa. On hyvä jos lapsella on hyvä keskusteluyhteys vanhempiinsa. Ja tunne siitä, että kaikki tunteet on kotona sallittuja.

Teini-iässä kaverimaailma on ihan oma juttunsa eikä lapset siitä silloin paljoa puhu tai jos puhuu, vanhemmat kuulee sen mitä teini haluaa heidän kuulevan. Silloin vanhemmilta vaaditaan suodattamsta, valppautta ja silmällä pitoa sekä jämäkkyyttä tarvittaessa puuttua tilanteeseen jos ajautumassa esim. väärään porukkaan.

Itse kuvittelin että lapsi vaatii enemmän "työtä" pienenä Mutta ne vanhemmuuden haasteet voi ollakin edessä vasta sitten kun lapsi on toisella kymmenellä ja joskus vasta 16-vuotiaina, mikäli lapsi on myöhäiskypsyjä.

Vierailija
20122/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vapaa huolista kirjoitti:

Ilta on vielä nuori, hyvät av-mammat. CHA CHA CHA!

Kiitos tästä, tän huuman pitäisi nyt jatkua, mutta mietin että tekeekö Käärijä liian huumoripitoista sisältöä esim. Instaan ja tuo sen luontainen seksikkyys jää taka-alalle Ehkä velipojan pitäis nyt ottaa jotain kuumia kuvia, missä katsotaan alta kulmain ilman paitaa kameraan 😋

tai sitten just päinvastoin. Ehtii sitä kulmain alta siellä lähempånä viisujakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20123/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "karvojen diilaaminen parkkipaikalla" -haastis oli ihana. Tosi fiksusti puhui siinä monista asioista, resonoi vahvasti. Käärijä kertoi esimerkiksi siinä, että kun on kysynyt toiselta ihmiseltä kuulumisia, niin jotkut ovat alkaneet vähätellä itseään ja todennut jotain "no ei mun jutut nyt oo mitään verrattuna sun juttuihin" Hän sanoi, että se saa hänet surulliseksi ja että ihmisiähän me kaikki tässä ollaan eikä elämä ole niin vakavaa. Tärkeä muistutus, kun mäkin oon ollut vähän tommoinen, että vertaan itteäni paljon muihin ja ruoskin itteäni, kun en ole yhtä "menestynyt" kuin joku muu. Ja et ei se elämä tosiaan ole niin vakavaa!

Tykkäsin myös, tosi hyvät haastattelijat. Sellaista miellyttävää jutustelua. Yllättäen tuli joka tapauksessa pienet peliongelmavibat.

Vierailija
20124/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "karvojen diilaaminen parkkipaikalla" -haastis oli ihana. Tosi fiksusti puhui siinä monista asioista, resonoi vahvasti. Käärijä kertoi esimerkiksi siinä, että kun on kysynyt toiselta ihmiseltä kuulumisia, niin jotkut ovat alkaneet vähätellä itseään ja todennut jotain "no ei mun jutut nyt oo mitään verrattuna sun juttuihin" Hän sanoi, että se saa hänet surulliseksi ja että ihmisiähän me kaikki tässä ollaan eikä elämä ole niin vakavaa. Tärkeä muistutus, kun mäkin oon ollut vähän tommoinen, että vertaan itteäni paljon muihin ja ruoskin itteäni, kun en ole yhtä "menestynyt" kuin joku muu. Ja et ei se elämä tosiaan ole niin vakavaa!

Katsoin myös tuon saman haastiksen ja vaikka en itse ole pelityyppi ollenkaan, niin ei tullut tarvetta kelata yli sen pelikeskusteluosion, koska siinäkin oli niin paljon huumoria ja K kertoi niin elävästi joistakin jännittävistä tilanteista. Kaikki muutkin asiat käsiteltiin hyvin, niin kepeät kuin vakavammatkin. Tykkäsin myös haastattelijoiden asenteesta ja otteesta, mielestäni saivat haastateltavasta parhaimman esiin.

Tällaisista videoista (vai oliko se podcast) jäävät ehkä muun kieliset kielimuurin takia ulkopuolisiksi, ikävä kyllä. Niin soisin että kaikki voisivat saada saman ilon kuin itsekin K:n persoonasta.

Katsoin myös ko. haastatteluun, ja minua ilahdutti siinä se, että ehkä maailma on jossain muuttunut parempaan, kun nuoret miehet voivat jo avoimesti puhua omista "heikkouksistaan" kuten vaikka nuo noloiksi koetut suolisto-ongelmat. Ehkä se perinteisen "suomijörrikän" vakio "Ei mulla oo mitään, en mene lääkäriin edes pää kainalossa"-eetos alkaa olla mennyttä aikaa. Omassa suvussakin kun olisi menty lääkäriin eikä purtu kotona hammasta, olisi varmaan eletty pidempään... Ja vertaistuen voima! Pienen pojan äitinä sitä toivoisi, että myös pojilla olisi sosiaalinen lisenssi puhua, ihan kaikesta.

Sinä äitinä voit vaikuttaa siihen, miten poikasi tulee suhtautumaan asioihin yms.

Totta kai voin, tiettyyn rajaan asti. Joskus tulee kuitenkin se aika, kun vertaisryhmän mielipiteet ja puheet vaikuttavat enemmän kuin vanhempien opetukset.

Silloinkin tarvitaan vanhempien valppautta ja silmällä pitoa. On hyvä jos lapsella on hyvä keskusteluyhteys vanhempiinsa. Ja tunne siitä, että kaikki tunteet on kotona sallittuja.

Teini-iässä kaverimaailma on ihan oma juttunsa eikä lapset siitä silloin paljoa puhu tai jos puhuu, vanhemmat kuulee sen mitä teini haluaa heidän kuulevan. Silloin vanhemmilta vaaditaan suodattamsta, valppautta ja silmällä pitoa sekä jämäkkyyttä tarvittaessa puuttua tilanteeseen jos ajautumassa esim. väärään porukkaan.

Itse kuvittelin että lapsi vaatii enemmän "työtä" pienenä Mutta ne vanhemmuuden haasteet voi ollakin edessä vasta sitten kun lapsi on toisella kymmenellä ja joskus vasta 16-vuotiaina, mikäli lapsi on myöhäiskypsyjä.

Tuo on tullut sivusta seurattuna todettua, eikä käy kateeksi ne haasteet. Mites se oli, pienet lapset, pienet murheet, isot lapset, isot murheet... Oma on niin pieni vielä, että murheet on lähinnä tasoa leikkiauto hajosi.

Vierailija
20125/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Loreenin reaktiosta Käärijän videoon vielä: kertoo aika paljon, että katsoo videota noin happamana ja vielä tuo kommentti, että mitähän mahtaa haluta kappaleella sanoa. Loreen tiimeineen on satakymmenen prosenttia varmasti nähnyt ja kuullut Käärijän biisin jo ennen tuota reaktiovideota ja jos kappaleen sanoma häntä on/olisi kiinnostanut, hän on/olisi ottanut siitä selvää.

Vaikuttaisi siis katsojalle siltä, että pitää biisiä varteenotettavana kilpailijana ja siksi suhtautuu kuin kettu happamiin pihlajanmarjoihin. Todellisia ajatuksia ei toki leikatusta videosta voi ottaa irti.

Olisi näyttänyt mielestäni paremmalta, että varteenotettavan kilpailijan videoon suhtautuisi edes vähän positiivisemmin, antaa ylimielisen kuvan.

Totta kai se olisi näyttänyt paremmalta, jos oman suosikin videoon suhtautuisi positiivisemmin. En kuitenkaan näe, että Loreen olisi ollut ylimielinen. Sanoi vain, mitä ajatteli, ainakin osittäin. Ehkä jätti sanomatta, että ei tykkää.

Totta. Loreenin reaktio oli sellainen kuin meidän muidenkin, jotka ei näe esityksessä mitään kehuttavaa.

Loreen raukka pelkää selvästi Suomen voittoa kun oma biisinsä on samaa humppaa kuin edellinen. Tylsää ja puuduttavaa.

No hänen ei tarvitse kyllä pelätä yhtään mitään, tylsä ja puuduttava Tattoo on jo nyt noussut listoille noin 20 eri maassa.

Vierailija
20126/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "karvojen diilaaminen parkkipaikalla" -haastis oli ihana. Tosi fiksusti puhui siinä monista asioista, resonoi vahvasti. Käärijä kertoi esimerkiksi siinä, että kun on kysynyt toiselta ihmiseltä kuulumisia, niin jotkut ovat alkaneet vähätellä itseään ja todennut jotain "no ei mun jutut nyt oo mitään verrattuna sun juttuihin" Hän sanoi, että se saa hänet surulliseksi ja että ihmisiähän me kaikki tässä ollaan eikä elämä ole niin vakavaa. Tärkeä muistutus, kun mäkin oon ollut vähän tommoinen, että vertaan itteäni paljon muihin ja ruoskin itteäni, kun en ole yhtä "menestynyt" kuin joku muu. Ja et ei se elämä tosiaan ole niin vakavaa!

Katsoin myös tuon saman haastiksen ja vaikka en itse ole pelityyppi ollenkaan, niin ei tullut tarvetta kelata yli sen pelikeskusteluosion, koska siinäkin oli niin paljon huumoria ja K kertoi niin elävästi joistakin jännittävistä tilanteista. Kaikki muutkin asiat käsiteltiin hyvin, niin kepeät kuin vakavammatkin. Tykkäsin myös haastattelijoiden asenteesta ja otteesta, mielestäni saivat haastateltavasta parhaimman esiin.

Tällaisista videoista (vai oliko se podcast) jäävät ehkä muun kieliset kielimuurin takia ulkopuolisiksi, ikävä kyllä. Niin soisin että kaikki voisivat saada saman ilon kuin itsekin K:n persoonasta.

Katsoin myös ko. haastatteluun, ja minua ilahdutti siinä se, että ehkä maailma on jossain muuttunut parempaan, kun nuoret miehet voivat jo avoimesti puhua omista "heikkouksistaan" kuten vaikka nuo noloiksi koetut suolisto-ongelmat. Ehkä se perinteisen "suomijörrikän" vakio "Ei mulla oo mitään, en mene lääkäriin edes pää kainalossa"-eetos alkaa olla mennyttä aikaa. Omassa suvussakin kun olisi menty lääkäriin eikä purtu kotona hammasta, olisi varmaan eletty pidempään... Ja vertaistuen voima! Pienen pojan äitinä sitä toivoisi, että myös pojilla olisi sosiaalinen lisenssi puhua, ihan kaikesta.

Sinä äitinä voit vaikuttaa siihen, miten poikasi tulee suhtautumaan asioihin yms.

Totta kai voin, tiettyyn rajaan asti. Joskus tulee kuitenkin se aika, kun vertaisryhmän mielipiteet ja puheet vaikuttavat enemmän kuin vanhempien opetukset.

Silloinkin tarvitaan vanhempien valppautta ja silmällä pitoa. On hyvä jos lapsella on hyvä keskusteluyhteys vanhempiinsa. Ja tunne siitä, että kaikki tunteet on kotona sallittuja.

Teini-iässä kaverimaailma on ihan oma juttunsa eikä lapset siitä silloin paljoa puhu tai jos puhuu, vanhemmat kuulee sen mitä teini haluaa heidän kuulevan. Silloin vanhemmilta vaaditaan suodattamsta, valppautta ja silmällä pitoa sekä jämäkkyyttä tarvittaessa puuttua tilanteeseen jos ajautumassa esim. väärään porukkaan.

Itse kuvittelin että lapsi vaatii enemmän "työtä" pienenä Mutta ne vanhemmuuden haasteet voi ollakin edessä vasta sitten kun lapsi on toisella kymmenellä ja joskus vasta 16-vuotiaina, mikäli lapsi on myöhäiskypsyjä.

UMK-ketjussa ollaan edelleen ????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20127/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Silvennoinenkin hehkuttaa ihan täysillä Loreenin muilta kopioitua biisiä ja kommenttikentässä kompataan.

Vierailija
20128/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20129/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Loreenilla peruukki?

Anteeksi nyt vaan, mutta miksi Loreen on noin oudon näköinen muutenkin?

Onhän Käärijäkin oudon näköinen poromies.

Ai hitsi, miksi tuon sanoit? Nyt alkaa sitten vääntö siitä, että onko tapahtunut kulttuurista omimista. Toivottavasti hänellä on suvussa joku lappalainen.

Vierailija
20130/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Kärtsän kannattaisi varmaan keikoille laittaa joku muukin asu välillä ettei toi ala kyllästyttää. Vaikka musta bolero ja vihreät housut 😄 tai jotain vähän uutta. Stylistiin yhteys hei joka vois loihtia jotain uusia saman teeman asukokonaisuuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20131/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijän biisistä ollaan tehty mashuppia:

Vierailija
20132/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Kärtsän kannattaisi varmaan keikoille laittaa joku muukin asu välillä ettei toi ala kyllästyttää. Vaikka musta bolero ja vihreät housut 😄 tai jotain vähän uutta. Stylistiin yhteys hei joka vois loihtia jotain uusia saman teeman asukokonaisuuksia

Kyllä, ehdottomasti. Mutta ottaahan se toki tuon toukannahan pois keikoilla 🔥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20133/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Kärtsän kannattaisi varmaan keikoille laittaa joku muukin asu välillä ettei toi ala kyllästyttää. Vaikka musta bolero ja vihreät housut 😄 tai jotain vähän uutta. Stylistiin yhteys hei joka vois loihtia jotain uusia saman teeman asukokonaisuuksia

Tossa kohdassa uraa niin varmaan tarve ois oikeesti sille että ois niitä asuja enempikin jotka vois sopia myös tähän Cha Cha Cha aikakauteen promoten sitä. Tulis mielee just mustaa nahkaa, vihreää eri muodoissa jotain muita tummia värejä ehkä?

Vierailija
20134/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikko Silvennoinenkin hehkuttaa ihan täysillä Loreenin muilta kopioitua biisiä ja kommenttikentässä kompataan.

Mikko on tunnettu epäammattimaisuudestaan ja huonosta maustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20135/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Loreenilla peruukki?

Anteeksi nyt vaan, mutta miksi Loreen on noin oudon näköinen muutenkin?

Oma henk.koht. Arvaus että on biologinen mies. Se olisikin plot twist.

Eihän hän nyt niin kovin erikoisen näköinen ole. Purukalusto  on jopa tavallista paremmin kehittynyt mielestäni. Tuuhea harja ja pehmeät huulet ... tuo humuli kun hellästi näykkisi kädestä vaikka sokeripalaa niin siinä hirnahtaisi kumpikin osapuoli että juuuu-huuuuh-huuu.

Nyt vihdoin saatiin tietää, mihin voi hevosena osallistua.

Sinä sen sanoit. 👍

Vierailija
20136/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Käärijähän sanoi jossakin haastattelussa, että hänelle on tärkeää saada ihmisiä nauramaan.

Koomisuus vaikuttaa olevan osa Käärijän kuvaa.

Vierailija
20137/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Kärtsän kannattaisi varmaan keikoille laittaa joku muukin asu välillä ettei toi ala kyllästyttää. Vaikka musta bolero ja vihreät housut 😄 tai jotain vähän uutta. Stylistiin yhteys hei joka vois loihtia jotain uusia saman teeman asukokonaisuuksia

Sehän vetää yleensä kokonaan ilman paitaa. Mutta onko Eurooppa valmis?

Vierailija
20138/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikko Silvennoinenkin hehkuttaa ihan täysillä Loreenin muilta kopioitua biisiä ja kommenttikentässä kompataan.

Mikko on tunnettu epäammattimaisuudestaan ja huonosta maustaan.

Mikko on myös epämusikaalinen. Hän haukkui myös Käärijän shown. Minusta ei saisi juontajana moittia oman maansa edustajaa. Potkut hänelle ja Saara Aalto juontamaan

Vierailija
20139/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "karvojen diilaaminen parkkipaikalla" -haastis oli ihana. Tosi fiksusti puhui siinä monista asioista, resonoi vahvasti. Käärijä kertoi esimerkiksi siinä, että kun on kysynyt toiselta ihmiseltä kuulumisia, niin jotkut ovat alkaneet vähätellä itseään ja todennut jotain "no ei mun jutut nyt oo mitään verrattuna sun juttuihin" Hän sanoi, että se saa hänet surulliseksi ja että ihmisiähän me kaikki tässä ollaan eikä elämä ole niin vakavaa. Tärkeä muistutus, kun mäkin oon ollut vähän tommoinen, että vertaan itteäni paljon muihin ja ruoskin itteäni, kun en ole yhtä "menestynyt" kuin joku muu. Ja et ei se elämä tosiaan ole niin vakavaa!

Katsoin myös tuon saman haastiksen ja vaikka en itse ole pelityyppi ollenkaan, niin ei tullut tarvetta kelata yli sen pelikeskusteluosion, koska siinäkin oli niin paljon huumoria ja K kertoi niin elävästi joistakin jännittävistä tilanteista. Kaikki muutkin asiat käsiteltiin hyvin, niin kepeät kuin vakavammatkin. Tykkäsin myös haastattelijoiden asenteesta ja otteesta, mielestäni saivat haastateltavasta parhaimman esiin.

Tällaisista videoista (vai oliko se podcast) jäävät ehkä muun kieliset kielimuurin takia ulkopuolisiksi, ikävä kyllä. Niin soisin että kaikki voisivat saada saman ilon kuin itsekin K:n persoonasta.

Katsoin myös ko. haastatteluun, ja minua ilahdutti siinä se, että ehkä maailma on jossain muuttunut parempaan, kun nuoret miehet voivat jo avoimesti puhua omista "heikkouksistaan" kuten vaikka nuo noloiksi koetut suolisto-ongelmat. Ehkä se perinteisen "suomijörrikän" vakio "Ei mulla oo mitään, en mene lääkäriin edes pää kainalossa"-eetos alkaa olla mennyttä aikaa. Omassa suvussakin kun olisi menty lääkäriin eikä purtu kotona hammasta, olisi varmaan eletty pidempään... Ja vertaistuen voima! Pienen pojan äitinä sitä toivoisi, että myös pojilla olisi sosiaalinen lisenssi puhua, ihan kaikesta.

Sinä äitinä voit vaikuttaa siihen, miten poikasi tulee suhtautumaan asioihin yms.

Totta kai voin, tiettyyn rajaan asti. Joskus tulee kuitenkin se aika, kun vertaisryhmän mielipiteet ja puheet vaikuttavat enemmän kuin vanhempien opetukset.

Silloinkin tarvitaan vanhempien valppautta ja silmällä pitoa. On hyvä jos lapsella on hyvä keskusteluyhteys vanhempiinsa. Ja tunne siitä, että kaikki tunteet on kotona sallittuja.

Teini-iässä kaverimaailma on ihan oma juttunsa eikä lapset siitä silloin paljoa puhu tai jos puhuu, vanhemmat kuulee sen mitä teini haluaa heidän kuulevan. Silloin vanhemmilta vaaditaan suodattamsta, valppautta ja silmällä pitoa sekä jämäkkyyttä tarvittaessa puuttua tilanteeseen jos ajautumassa esim. väärään porukkaan.

Itse kuvittelin että lapsi vaatii enemmän "työtä" pienenä Mutta ne vanhemmuuden haasteet voi ollakin edessä vasta sitten kun lapsi on toisella kymmenellä ja joskus vasta 16-vuotiaina, mikäli lapsi on myöhäiskypsyjä.

UMK-ketjussa ollaan edelleen ????

Kai tossa Käärijästä puhutaan ,🤔

Vierailija
20140/34469 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuosta sivutamppaus- kävelystä Käärijällä. Liian "this is humour".

Ja oon kyllästyny tuohon kaalihihaankin.

Sanon tämän naisena joka fanittaa Käärijää aika maximum leveleillä.

Käärijähän sanoi jossakin haastattelussa, että hänelle on tärkeää saada ihmisiä nauramaan.

Koomisuus vaikuttaa olevan osa Käärijän kuvaa.

"Hymyilemään ja nauramaan". Mä oon niitä ihmisiä, joilla hymyily sijaitsee eri aivolohkossa kuin nauru. Arvostan enemmån hymynherättäjiä. Siinä Käärijä on onnistunutkin.

Ketju on lukittu.