Koronan Kraken-variantti kylvää tuhoa ja leviää kuin kulovalkea. Mm. Saksa palauttaa maskipakon
Kohta se on taas menoa. THL:n mukaan tosin "ei ole tulossa Suomeen".
Kommentit (870)
Saiskohan vihdoin rokottamattomana tartunnan ja pääsis sinne teholle kuolaamaan ja korisemaan.
Eräs twiittaaja jota seuraan, en nyt muista nimimerkkiä, on keksinyt nimiä omikron-varianteille. Kraken on peräisin häneltä, media tarttui siihen. Ihan hyvä idea tuo nimeäminen, koska xbb.1.5 jäi tuon nimen keksimiseen asti liian vähälle huomiolle kun jenkkien tartuntatautivirasto laiminlöi varoittamisen siitä. Kraken jää paremmin mieleen kuin jokin kirjain- ja numeroyhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites antivaxeri selittää sen, että ruotsalaisilla ei ole ylikuolleisuutta vaikka ovat ottaneet kiltisti rokotteensa? Niin, et mitenkään, kun et mistään mitään tiedä.
Eikö Ruotsissakin ole jonkin verran ylikuolleisuutta? Se ei vain ole niin suurta kuin Suomessa tai muissa maissa.
Pitäisikin nimenomaan tutkia mistä se johtuu! Mutta ennen tutkimusta ei voi sulkea pois sitä mahdollisuutta, että se johtuukin rokotteista.
Ruotsissa oli pandemian alussa ylikuolleisuutta, koska silloin maassa ei ollut mitään rajoituksia, vaan pandemian annettiin levitä.
Suomessa on nyt ylikuolleisuutta, koska maasta poistettiin rajoitukset ja pandemian annetaan levitä.
Ei siis mitään tutkittavaa - paitsi tietysti vastuukysymykset ja se, noudatetaanko Suomessa enää tartuntatautilakia.
Nykyinen ylikuolleisuushan ei johdu pelkästään koronasta ja minua ainakin mietityttää, että mistä se sitten johtuu. Ja sitä ei ilman tutkimusta voi tietää.
Minä en ainakaan pysty rokotteita sulkemaan ulos ilman mitään dataa. Eihän niitä ole testattu yhtä paljon kuin muita rokotteita. Ja suoraan sanottuna ihmeellistä, että koko asiaa ei suostuta edes miettimään yhtenä vaihtoehtona. Minä olen myös kaksi rokotetta ottanut ja todellakin haluan tietää, jos johonkin sivuvaikutukseen voi kuolla.
Itsekin olen rokottamaton, mutta epäilen kyllä terveydenhuollon yleistä romahdusta syyksi ylikuolleisuuslukuihin. Perusterveydenhuoltoa ei ole enää vuosiin ollut sellaisena, kuin joskus terveyskeskusten kulta-aikana, jolloin sieltä todella sai palveluita kohtuullisessa ajassa ja ne päivystivät iltaisinkin. Koronavuosien aikana monet yksiköt ovat olleet kiinni ja rutiiniseulontoja ja tarkastuksia on jätetty tekemättä, joihin on saattanut olla pitkät jonot jo ennen koronaa. Näin sitten koronakriisi vain eskaloi sen jo valmiiksi surkean tilanteen.
Tämän hallituksen alkuperäinen tavoite ennen koronaa oli nimenomaan keskittyä terveydenhuollon parantamiseen. Sitten tuli covid ja Ukrainan sota, joiden vuoksi on myös kulunut valtavasti rahaa ja yhteiskunnan resursseja. Tosiaan olisi mielenkiintoista tietää, mitä tämä hallitus olisi saanut aikaan, jos olisimme eläneet normaalioloissa.
Tuo ei selitä sitä että täysin terveet kuolevat äkillisesti ilman ennakko-oireita, sydäninfarkteja ja aivoinfarkteja ym. nuorillakin.
No, ensinnäkin niitä pitäis olla, että niistä ois järkeä edes keskustella 😆
Juuri nyt Leila Toroskainen Toimittaja
Uudet, raikkaat lukemat pamahtamassa jälleen huomenissa kaiken kansan iloksi. Sormet notkeiksi jotta kopiointitehtävät sujuisivat suit sait sukkelaan!
Nyt juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites antivaxeri selittää sen, että ruotsalaisilla ei ole ylikuolleisuutta vaikka ovat ottaneet kiltisti rokotteensa? Niin, et mitenkään, kun et mistään mitään tiedä.
Eikö Ruotsissakin ole jonkin verran ylikuolleisuutta? Se ei vain ole niin suurta kuin Suomessa tai muissa maissa.
Pitäisikin nimenomaan tutkia mistä se johtuu! Mutta ennen tutkimusta ei voi sulkea pois sitä mahdollisuutta, että se johtuukin rokotteista.
Ruotsissa oli pandemian alussa ylikuolleisuutta, koska silloin maassa ei ollut mitään rajoituksia, vaan pandemian annettiin levitä.
Suomessa on nyt ylikuolleisuutta, koska maasta poistettiin rajoitukset ja pandemian annetaan levitä.
Ei siis mitään tutkittavaa - paitsi tietysti vastuukysymykset ja se, noudatetaanko Suomessa enää tartuntatautilakia.
Tegnell sanoi seuraavaa, kun Ruotsin koronatoimia arvosteltiin. Sanoi että korona on tullut jäädäkseen ja Suomi, Norja ja Tanska päätyvät samoihin lukuihin ruotsin kanssa, mutta viiveellä.
Valitettavasti on oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen ylikuolleisuushan ei johdu pelkästään koronasta ja minua ainakin mietityttää, että mistä se sitten johtuu. Ja sitä ei ilman tutkimusta voi tietää.
Minä en ainakaan pysty rokotteita sulkemaan ulos ilman mitään dataa. Eihän niitä ole testattu yhtä paljon kuin muita rokotteita. Ja suoraan sanottuna ihmeellistä, että koko asiaa ei suostuta edes miettimään yhtenä vaihtoehtona. Minä olen myös kaksi rokotetta ottanut ja todellakin haluan tietää, jos johonkin sivuvaikutukseen voi kuolla.
Itsekin olen rokottamaton, mutta epäilen kyllä terveydenhuollon yleistä romahdusta syyksi ylikuolleisuuslukuihin. Perusterveydenhuoltoa ei ole enää vuosiin ollut sellaisena, kuin joskus terveyskeskusten kulta-aikana, jolloin sieltä todella sai palveluita kohtuullisessa ajassa ja ne päivystivät iltaisinkin. Koronavuosien aikana monet yksiköt ovat olleet kiinni ja rutiiniseulontoja ja tarkastuksia on jätetty tekemättä, joihin on saattanut olla pitkät jonot jo ennen koronaa. Näin sitten koronakriisi vain eskaloi sen jo valmiiksi surkean tilanteen.
Tämän hallituksen alkuperäinen tavoite ennen koronaa oli nimenomaan keskittyä terveydenhuollon parantamiseen. Sitten tuli covid ja Ukrainan sota, joiden vuoksi on myös kulunut valtavasti rahaa ja yhteiskunnan resursseja. Tosiaan olisi mielenkiintoista tietää, mitä tämä hallitus olisi saanut aikaan, jos olisimme eläneet normaalioloissa.
Tuo ei selitä sitä että täysin terveet kuolevat äkillisesti ilman ennakko-oireita, sydäninfarkteja ja aivoinfarkteja ym. nuorillakin.
Täysin terveellä voi olla vaikka mitä piileviä terveysriskejä korkeasta verenpaineesta korkeaan kolesteroliin ja piilevään matala-asteiseen tulehdukseen, diabetekseen jne.
Eikö noiden tilastojen mukaan rokotettujen ylikuolleisuus ollut kuitenkin vähäisempää kuin rokottamattomien, nuorempien ja keski-ikäisten ryhmässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AL: Vainajia säilytetään kylmäkonteissa Tampereella
Paikat ovat niin täynnä, ettei vainajatorneja ole pystytty desinfioimaan pariin vuoteen.
Uusi uutinen tänään ja toinen vanhempi uutinen11.2022 08:51
Helsinkiin tulossa jäähdytettäviä torneja vainajia varten
Helsinkiin suunnitellaan uutta rakennusta vainajien säilyttämistä varten. Kaupungissa on jatkuva puute riittävistä vainajien kylmäsäilytystiloista.
Malmin hautausmaan viereen nousevaan rakennukseen on tulossa viisi jäähdytettävää, 15-metristä tornia. Kuhunkin torniin mahtuu 55 ruumista.
Uuteen kylmäsäilytystilaan kuljetetaan vainajia myös muualta Suomesta ja ulkomailta. Ruumiiden keskimääräinen säilytysaika kylmiössä on 3–4 viikkoa.
Jalkanen korostaa, että ongelman taustalla ei ole vainajien poikkeuksellisen suuri määrä. Missään tapauksessa kysymys ei ole koronaan tai muihin hengitystieinfektioihin liittyvästä ylikuolleisuudesta. Ihmiset kuolevat samoihin asioihin kuin ennenkin.
Jalkasen mukaan tämänhetkisen tilanpuutteen taustalla on monta tekijää. Yksi on pitkät pyhät, mikä on vaikuttanut säilytyksessä olevien vainajien poistumaan. Myös se on vaikuttanut, että Vatialan hautausmaan krematorio on ollut huollossa. Myös sillä on merkitystä, miten omaiset edistävät asioita ja miten seurakunnat järjestävät siunaustilaisuuksia.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009306427.html
---
On se s aatana, että vouhkaaja tarttuu jokaiseen oljenkorteen ja tahallaan jättää sen osan lähteestä pois, joka ei vahvista omia harhoja.
Jännittävästi silti tämä osuu ajankohtaan, jossa Suomessa on ylikuolleisuutta. Sekin on jännittävää, että ylikuolleisuutta ei virallisesti selitä mikään eikä se virallisesti selitä mitään - esimerkiksi vainajien säilytystilojen täyttymistä. Ikään kuin omaiset olisivat aikaisemmin haudanneet vainajansa nopeasti ja seurakunnatkin toimineet aikaisemmin nopeasti.
Kiva, kun se on sun mielestä jännää. Etköhän tästäkin saa aineksia johonkin sl-teoriaan.
Isompi todennäköisyys teillä on sairastua Sanoman halli oimalla palstalla kaikenöaisiin trollausketjujen aiheuttamiin paranoideihin kuin itse virukseen.
Pointsit siitä medialle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja jos on niin eläkeikäisillä
Meidän työpaikalla suuret johtajat ovat ylivertaisessa älykkyydessään juuri pakottamassa kaikkia tomistolle kahden viikon ajaksi. Toivottavasti leviää influenssa oikein kunnolla ja sadat ihmiset ovat sitten saikulla seuraavat pari viikkoa
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla suuret johtajat ovat ylivertaisessa älykkyydessään juuri pakottamassa kaikkia tomistolle kahden viikon ajaksi. Toivottavasti leviää influenssa oikein kunnolla ja sadat ihmiset ovat sitten saikulla seuraavat pari viikkoa
Saikuttajat saavat sitten ansaitusti kenkää 😊
Oikeaoppinen maskisuojautuminen
Virus-suojauksessa oleellista on monikerrosrakenne (nk.SMS-rakenne)
1. Sisäkerros kosteutta hylkivää synteettistä polymeerikuitua
2. Kuparilangasta kudottu suojakerros
3. Staattisella sähköllä varautunut kuitukerros
4. Kristallikiteinen polymeeriseoskerros
5. Multilejeerinki-kudosseos
6. Ulkokerros vettä imemätöntä polypropeenikuidusta valmistettua kangasta.
Lisäsuojaa tarjoaa foliosta pyöritettävät "kuulat" maskin sisällä, 10-20 kpl, reagoivat multilejeeringin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin terveellä voi olla vaikka mitä piileviä terveysriskejä korkeasta verenpaineesta korkeaan kolesteroliin ja piilevään matala-asteiseen tulehdukseen, diabetekseen jne.
Eikö noiden tilastojen mukaan rokotettujen ylikuolleisuus ollut kuitenkin vähäisempää kuin rokottamattomien, nuorempien ja keski-ikäisten ryhmässä?
Missä tynnyrissä elät?
90% koronaan sairastuneista koronapotilaista on rokotettuja.
91% koronaan kuolleista on rokotettuja
Ylikuolleisuus nyt jo 17%, nousee edelleen.
https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/epirapo/covid19inci/fact_epirapo_cov…
Vierailija kirjoitti:
"Se on paskainen Kånken virus joka kiinnittyy uhrinsa selkään eikä suostu irtoamaan paitsi jos vaihdetaan samanlaiseen. Aiheuttaa pakonomaista jopolla ajelua. Laumassa eläminen altistaa vahvasti"
:D :D :D
Kånken ei sovi mulle! Näytän naurettavalta sen kanssa, vaikka se olisikin puhdas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Helsingin keskustassa ja minun lisäkseni vain YKSI ihminen piti maskia. Bussissa ja ratikassa kellään ei ollut maskia. Eikö ihmiset lue uutisia?
No käytä sinä maskia ja pidä huoli omista asioista. Ei se pitäisi sinun elämääsi kovasti vaikuttaa, vaikka me muut emme maskia pitäisikään
Sitä vähemmän tuo tarttuu ja sitä nopeammin pääsemme eroon koronapaskasta, mitä enemmän ihmiset suojautuvat. Muista, että et saa myöskään hoitoa, koska terveydenhuolto on kaatunut.
Tautia rajoittamalla ja tukahduttamalla tauti ei katoa. Tauti on tullut jäädäkseen ja siihen ei auta muu kuin elää asian kanssa. Et voi vaatia muilta toimenpiteitä.
Olen sairastanut koronan vuoden aikana kahdesti. Vaikka käytin maskia
Tämä. Eroon koronasta lahkolaiset edelleenkin elättelevät läpeensä väsynyttä toivoa tukahduttamisesta. Ei mene jakeluun, että se ei onnistunut edes Kiinalta diktatuurin menetelmillä.
Tää korona on vaan sairastettava pois. Sillähän siitä päästään. Lievenee ja loivenee pikkunuhaksi, kuten virukset AINA.
Maskipakko ei auta mitään, vaikka se olisi FFP2-pakko. Sanokaa yksikin aikaisempi variantti, jonka kohdalla tuo on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on kiuru, joka tekee jotain asian hyväksi. Ei lisää kuolemia. Uusi variantti on saatava aisoihin.
No siitäkö se taas puhkesi tämä uusi virus. Alan jo epäillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekasta k-rokotteesta edelleen kuukautistet sekaisin ja tämä alkoi syyskuussa 2021...Mutta ilmiantakaan vaan tämäkin misinformaationa ja kutsukaa sen lisäksei antivaxxeriksi ja igoriksi niin paljastettepa omat karvanne siinä! En varauksetta usko enää mitään, mitä meidän ns valtamedia milloinkin päättää meille kertoa
Olin kirjoittamassa samaa asiaa, mielenkiinnosta. Mulla myös kuukautiset muuttuneet ihan erilaisiksi.
Ettekste muista, että ootte vaan helpottuneita? Näinhän se rokote-mika kertoi. Mihinkähän se tennarin vispaaja muuten on kadonnut? Ei ole ollut enää julistamassa omaa totuuttaan julkisuudessa.
En tiedä onko asialla yhteyttä, mutta kuukautiset muuttuivat oudoiksi ja lisäksi en ole kokenut sen jälkeen yhtäkään onnistunutta raskautta. Kaikki mennyt kesken.
apua
Joo paitsi ei suljettu. Ihmiset kulki päivittäin Uudenmaan rajan yli töihin, jos ei ollut etätyömahdollisuutta. Meidänkin duunissa pomo kulki.