Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ilmoitti että yhteiseen käyttöön rahat täytyisi laittaa tästä lähtien puoliksi

Vierailija
04.01.2023 |

Tähän mennessä kaikki tulot on mennyt samalle tilille ja kummallekin on siirretty sieltä omalle säästötilille. Tämä tuntui helpolta ratkaisulta silloin kun parisuhde sujui hyvin ja yhdessä tähän päädyttiin että minun ollessani hoitovapaalla on helppo maksaa yhteiset menot kun on kaikki samassa.

Olen nyt opintovapaalla ja kotona lasten kanssa. Saan tukea noin 1300e. Miehen nettopalkka, ja lapsilisät ym jotka hän on hakenut, ovat yhteensä noin 4000e. Ja nyt sanoi että haluaa että yhteiset kulut (lainat, ruoka, vakuutukset yms) pitäisi alkaa laittaa yhteiselle tilille puoliksi ja loput omaan käyttöön. Ehdotin että prosenttiosuus tuloista olisi reilumpaa mutta se ei käy, hän ei suostu siihen ja jos ei ehdotuksensa kelpaa niin hän ei laita yhtään rahaa yhteisiin juttuihin.

Niin mitä nyt sitten teen? Pelkkä laina on 1500e/kk ja siihen kaikki muu. Käytännössä koko mun tuloni uppoaa siihen ja miehelle jää omaan käyttöön sitten 2700 omiin juttuihin. Ei tunnu ihan reilulta mutta mitä voin tehdä? Elää säästöillä mutta ei sekään tunnu reilulta.

Ja kyse ei ole siitä että tuhlaisin holtittomasti rahoja itseeni. Säännölliset omat menoni on harrastus 40e/kk ja kosmetologi 60e/joka toinen kk. On kuukausia kun en osta mitään muuta, olen aika pihi. Niin ja töissä ollessani nettoni on noin 2500e ja valmistuttuani palkkani nousee.

Kommentit (1717)

Vierailija
261/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä loistavat jätä se sika -neuvot?

Eikö sitä sikaa olekaan niin kivaa jättää nyt kun naisen elintaso putoaisi?

Tässä tapauksessa naisen elintaso kyllä nousisi, saisi asumistuen ja isot elarit.

Lisää todisteita kuinka elarit ei oikeasti mene lapsen elättämiseen vaan molempien naisen sekä lapsen elättämiseen

Vierailija
262/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen keskustelu. Jos tämä äiti ei opiskelisi, niin olisi kuitenkin äippälomalla, jos perheessä on 0-vuotias. Silloin on oikeus ja kohtuus, että äiti ei ota takkiin kaikkia tulonmenetyksiä, vaan niistä kannetaan vastuu yhdessä.

En minä ainakaan suostuisi siihen, että eläisin pienemmillä tuloilla. Lapsi on yhteinen. Miehen kuuluu kompensoida raskaudesta ja lasten saamisesta aiheutuvia tulonmenetyksiä. Muuten kuvio on jo alkuunsa niin vinksahtanut, että en ainakaan rupeaisi jälkikasvu tuollaisen pihipertsan kanssa hankkimaan.

Perhe maksaa. Jos kiinnostaa enemmän se tilin saldo, niin älä hanki perhettä. Tämä muistutuksena miehille.

Pitäiskö naisten sitten pikkuhiljaa antaa myös miehelle sananvaltaa että tehdäänkö niitä lapsia vai ei ja kuinka monta. Tähän asti tuo on mennyt niin että naiset yksin päättävät lasten hankinta asioista vaikka kulut ja vastuu siirretään miehille

Mies kyllä ottamalla vastuun omasta ehkäisystä voi estää lisääntymisensä. Miksi ettet ota vastuuta? Miksi jätätte ehkäisemisen taakan pelkästään naisille?

Kyllä naisetkin osaa ehkäistä, vai osaako?

Osaa. Mutta lainatussa kohdassa syyllistettiin naisia lasten hankinnasta. En ymmärrä miksi naisen pitäisi ehkäistä jos haluaa lasta. Siis tietysti ja ehdottomasti pitää miehelle kertoa etten ehkäise eli salaa ei saa hommautua raskaaksi. Mutta jos nainen kertoo ettei ehkäise ja mieskään ei ehkäise niin ei se lapsi ole kyllä naisen syytä. Ihan molemmat on jättäneet ehkäisemättä. Ja vinkkinä täällä naisia lokeiksi ym haukkuville miehille niin käykää laittamassa piuhanne poikki. Ei tule lapsia, elareita, pakkoavioliittoja ym ym. Eli jos ette halua lapsia niin hoitakaa ihan itse asia niin ettei teille tule lapsia.

En käy, jaksan toivoa tasa-arvoista parisuhdetta jossa nainen ei ala käyttämään miestä taloudellisesti hyväkseen ja maksaa omat kulunsa niin semmoisen naisen kassa haluaisin perheen perustaa

Millionairematch. Onnenonkijan pystyy ilmiantamaan. Alle 200k ryhmä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi ainakin selvä juttu, että yhteinen elämä kustannetaan yhteisistä tuloista. Ja rahaa pitää voida jäädä muuhunkin elämiseen joten enemmän tienaava saa maksaa enemmän. Ihmetyttää nämä kaikki kitsaat miehet. Miksi eivät halua osallistua mahdollisen vaimon elämän kustantamiseen? Yhteiselämä tarkoittaa yhteistaloutta myöskin, mutta kai se raha on joillekin elämää tärkeämpää.

Vierailija
264/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina hymyilyttää nuo ajatukset prosenttiosuudesta, enemmän tienaava maksaa aivan saman hinnan kaupassa siitä leivästä.

Eihän siinä mitään, että ostetaan vähän halvempaa leipää, edullisempi asunto ja vanhempi auto. Jos menot laitetaan puoliksi, menot mitoitetaan sen pienempituloisen mukaan. Kuitenkin niin, että molemmilla on edelleen mahdollisuus säästää ja rahaa jää myös omiin menoihin. Yllättävän harvoin tämä kuitenkaan käy sille suurempi tuloiselle. Silloin kannattaa tietenkin keskittyä siihen puolison valintaan ja valita parempituloinen siippa. Ihan voi peiliin katsoa, jos tämä asia yllättää sitten myöhemmin.

Onko miehenkin pakko köyhäillä kun nainen ei halua nähdä vaivaa ja etsisi parempia töitä mistä tienaisi paljon enemmän?

Ei, voi erota ja elää ihan semmoista elämää kuin itse haluaa. Eronkin jälkeen pitää toki maksaa osansa lasten kuluista, jos on semmoisia mennyt tekemään.

Kumpa jäisi vain lasten kuluihin kun eihän naiset suostu todistamaan kuvitella että elarit menee oikeasti lapseen eikä äitiin

Hoida itse lapsesi syntymästä asti: eron tullessa huoltajuus menee sinulle tai puoliksi, jolloin sinun ei tarvitse maksaa *elareita*. Omaa lasta tulee toki elättää.

Vierailija
265/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kotona lasten kanssa, miksi mies saa lapsilisät vaikka on töissä?

Eihän tuo ole mitenkään reilua. Jos muutat yksin, saat.asumistukea, lapsilisät korotuksineen ja miehesi joutuu maksamaan elareita. Kysy häneltä olisiko se parempi, jos kerta ette ole perheyksikkö enää.

Koska tähän mennessä kummankin palkka, etuudet tms ovat menneet samalle tilille josta on maksettu laskut ja kaikille perheenjäsenille säästöön rahaa. Siksi ei silloin lapsilisiä haettaessa ollut väliä kumpi ne haki ja mies reippaana ne hakikin. Ollaan vuosikaudet eletty sopuisasti tällä järjestelyllä, siitä asti kun alettiin vakavissaan katsoa perheasuntoa ja suunniteltu lapsia jne. Nyt vain mua korpeaa kun tulee negatiivista palautetta "turhista" ostoksista jotka ovat mielestäni tarpeellisia lapsille. Ap

Mitä tarpeellista ostit lapsille?

Vierailija
266/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vit tu siinä on jos kakarat jo yhdessä naitu niin rahat ei voi olla yhteisiä!

Mikä vi ttu siinä on että vuonna 2022 ihmiset ei tajua sitä että jokainen tienaa omat rahansa

Vierailija
267/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hymyilyttää nuo ajatukset prosenttiosuudesta, enemmän tienaava maksaa aivan saman hinnan kaupassa siitä leivästä.

Joo, aika jännä että meillä suurempia tulojakin verotetaan suuremmalla prosenttiosuudella, kuin vähemmän tienaavat. Hymyilyttää niin kovasti.

Vierailija
268/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että mitä v*ttua!! Minusta toi prosenttiosuus olisi vähintä mitä voi vaatia. Teillä on kuitenkin yhteiset lapset ja sitä myötä yhteinen talous. Ukko vaihtoon, jos alkaa sanelemaan. 

No toisaalta mies on jo vuosia maksanut suurimman osan menoista ilmeisesti lyhentänyt lainat jne. Kai on ajatellut ettei enää suostu kaikkea maksamaan itse. Miettikää omalle kohdalle maksatte melkein kaikki itse jopa yhteisen lainankin ja edelleen pitäisi vain olla maksajan roolissa.

Tätähän naiset usein perustelee sillä että tekevät enemmän kotitöitä ja kasvattavat lapset joten miehen kuuluukin kustantaa puolet asunnosta ja maksaa elatus. Jostain kumman syystä sitten kotityöt ei kuitenkaan maistu ja lapsista kasvatetaan sikoja. En kyllä tuon laatuisesta kasvattamisesta paljoa maksaisi.

Sitten kannattaa itse ottaa se kasvattajan rooli, minkäs takia tämä ei tahdo miehille sopia? Ai niin kun pitäisi luopua niistä omista tuloista ja lasten kanssa oleminen on työlästä, ei huvita, kivempi vaan valittaa.

Heti kun toinen osapuoli pystyy elättämään perheen niin kuin minä teen. Ai niin sitten pitäisi tehdä muutakin kun maata sohvalla.

Eipä tuo sinun parisuhde oikein hääviltä kuulosta. Mikä sinut pitää suhteessa, kun et halua erota?

Kunhan odottelen että lapset on täysi-ikäisiä. sitten laitetaan omaisuus puoliksi ja näkemiin

Ei ne lapset erosta mene rikki. Laita ero vireille ja hae lasten lähihuoltajuutta. Turhaan kiusaat itseäsi vuosikausia.

Ei ne lapset erosta myöskään ehjemmäksi tule. Lapset on jo niin lähellä täysi-ikäisyyttä ettei ole enää pahakaan rasti. 

Et sinä oikeasti uskalla erota, jauhat tuota samaa täällä vuodesta toiseen.

Vierailija
269/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kelaan ottaa kuitenkin yhteyttä. Lapsilisät yleensä maksetaan sille henkilölle joka lapsesta on pääasiallisesti hoitovastuussa. Ellei ap:n mies ole pian jäämässä koti-isäksi niin lapsilisät pitäisi siirtää tulemaan apeelle.

Mitäs väliä sillä on tuleeko ne isän vai äidin tilille kun ne on lasta varten. Vanhemmat saa omat rahansa työllä

Vierailija
270/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltä, että mitä v*ttua!! Minusta toi prosenttiosuus olisi vähintä mitä voi vaatia. Teillä on kuitenkin yhteiset lapset ja sitä myötä yhteinen talous. Ukko vaihtoon, jos alkaa sanelemaan. 

No toisaalta mies on jo vuosia maksanut suurimman osan menoista ilmeisesti lyhentänyt lainat jne. Kai on ajatellut ettei enää suostu kaikkea maksamaan itse. Miettikää omalle kohdalle maksatte melkein kaikki itse jopa yhteisen lainankin ja edelleen pitäisi vain olla maksajan roolissa.

Tätähän naiset usein perustelee sillä että tekevät enemmän kotitöitä ja kasvattavat lapset joten miehen kuuluukin kustantaa puolet asunnosta ja maksaa elatus. Jostain kumman syystä sitten kotityöt ei kuitenkaan maistu ja lapsista kasvatetaan sikoja. En kyllä tuon laatuisesta kasvattamisesta paljoa maksaisi.

Sitten kannattaa itse ottaa se kasvattajan rooli, minkäs takia tämä ei tahdo miehille sopia? Ai niin kun pitäisi luopua niistä omista tuloista ja lasten kanssa oleminen on työlästä, ei huvita, kivempi vaan valittaa.

Heti kun toinen osapuoli pystyy elättämään perheen niin kuin minä teen. Ai niin sitten pitäisi tehdä muutakin kun maata sohvalla.

Eipä tuo sinun parisuhde oikein hääviltä kuulosta. Mikä sinut pitää suhteessa, kun et halua erota?

Kunhan odottelen että lapset on täysi-ikäisiä. sitten laitetaan omaisuus puoliksi ja näkemiin

Ei ne lapset erosta mene rikki. Laita ero vireille ja hae lasten lähihuoltajuutta. Turhaan kiusaat itseäsi vuosikausia.

Ei ne lapset erosta myöskään ehjemmäksi tule. Lapset on jo niin lähellä täysi-ikäisyyttä ettei ole enää pahakaan rasti. 

Palsta ennustaja iskee jälleen. 

Vierailija
271/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä loistavat jätä se sika -neuvot?

Eikö sitä sikaa olekaan niin kivaa jättää nyt kun naisen elintaso putoaisi?

Tässä tapauksessa naisen elintaso kyllä nousisi, saisi asumistuen ja isot elarit.

Lisää todisteita kuinka elarit ei oikeasti mene lapsen elättämiseen vaan molempien naisen sekä lapsen elättämiseen

Ei vaan se suurin turhake lähtee tuosta kuviosta pois. Miehiin menee tolkuttomasti rahaa, ne syökin kuin hevoset.

Vierailija
272/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko naimisissa? Jos olette, niin miehellä on suurituloisempana elatusvelvollisuus myös sinua kohtaan. Joka tapauksessa moraalisesti ainut oikea tapa on tuossa tilanteessa tulojen suhteessa maksaa menot eikä mikään puoliksi! Siinä tilanteessa on jo parempi erota ja muuttaa erilleen sekä pyytää mieheltä elatusrahat lapsiin, sillä mieshän tekee tuossa selkeästi jo eroa. Ei noin muuten toista parisuhteessa ja perheessä kohdella.

Vierailija
273/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa tarvita ennustajan taitoja, ihan selvä tapaus.

Vierailija
274/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä palkkaisi ennustajaa tältä palstalta, melko heikkoja työ näytteitä täällä esitetään päivästä toiseen.

Vierailija
275/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Montako pankkitiliä tarvii olla parisuhteessa. Kyllä ihmiset tekee asioista vaikeita ja sitten tulee riitaa. Asukaa vuokralla ja enemmän tienaava maksaa vuokrasta 60% ja vähemmän tienaava 40% Jos tienaa saman verran suunnilleen niin 50/50 maksetaan. Ei tule riitaa ja homma toimii. Rakentakaa oma keittiö molemmille jos tuleee riitaa siitä kumpi maksaa ruuasta enemmän.

Juuri Tuohan tämän aloituksen pointti o kin kun mies on kyllästynyt maksamaa enemmän yhteisistä kuluista ja nainen kitisee ja yrittää pitää kiinni i siittä että mies maksaa enemmän että naiselle jaa enemmän rahaa käyttöön eikä säästöjä tarvitse käyttää

Vierailija
276/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sinäkään et laita rahaa yhteiselle tilille, ostat ruokaa itsellesi ja lapsille.

Vierailija
277/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tuet on 922€ kk (takuueläkkeen suuruinen) ja mies saa töissä 8900€/kk bruttona. Ja puoliksi menee kaikki. Että älä valita.

Mut mieti haluatko asua yksin. Sit saisit asumistukea ja varmaan kans toimeentulotukea kun olet lapsien kanssa.

Jos sinä toimit tyhmästi ei se tarkoita, että muidenkin pitäisi.

Parisuhteessa ei pitäisi olla kahta eri elintasoa tai sitten se ei ole parisuhde.

Mihin tämä perustuu? Miten torjut riskin että siitä ei tule siipeilysuhde?

Meillä on käytössä yhteinen tili johon siirrämme rahaa tulojen suhteessa. Sieltä maksetaan yhteiset kulut. Jos menemme yhdessä lomalle, matka- ja majoituskulut maksetaan sieltä. Jos lähdetään erikseen reissuun, se pulitetaan omasta pussista. Myös omat vaatteet ja harrastukset maksetaan itse.

Saisit enemmän rahaa omaan käyttöön jos asuisit yksin. Saisit mm. asumistukea. Nyt yhteiskunta olettaa että miehesi elättää sinua kuten lain mukaan kuuluisi, mutta koska ei elätä niin joudut elämään alle toimeentulotuen rajan.

Yksin asuessa sinulle pitäisi jäädä vähintään 500 e asumiskulujen jälkeen, ja toimeentulotuki maksaisi sen lisäksi lääkkeet ja lääkärimaksut, hammashoidot, silmälasit jne.

Logiikkasi on siis se, että koska et saa rahaa yhteiskunnalta, miehen tulisi hyvittää tuo summa?

Entäpä jos parempituloinen miehesi jää sinun takiasi jotain vaille, tulisiko sinun hyvittää se hänelle?

Ota huomioon että yksin asuessasi joutuisit maksamaan koko asumisesi itse. Jos maksatte yhteisistä asumiskuluistanne keskinäisten tulojenne suhteessa, niin eivätkö asumiskulut ole paljon halvemmat verrattuna siihen että asuisit yksin?

Lain mukaan puolisoilla on keskinäinen elatusvelvollisuus, koskee myös avopuolisoita. Sinun ei kuulu siis saada mitään yhteiskunnalta koska sinulla on hyvätuloinen mies jonka kuuluu elättää sinua jos omat tulosi ovat pienet.

Jos mies jää jotain vaille, se johtuu teidän yhteisistä tuloista, ei sinun kuulu mitään hyvittää, vaan sopeudutaan siihen mitä tienataan yhdessä.

Asumiskulujen jälkeen pitää jäädä 500 e elämiseen. Jääkö sinulle? Riittääkö rahat vielä lääkkeisiin, lääkäriin, silmälaseihin tms. Miehesihän ei niitä sinulle maksa vaikka pitäisi jos ei riitä.

Vierailija
278/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen tulee elättää nainen? Ei naisetkaan elätä työttömiä miehiä.

Ensiksikin, miten niin ei elätä? Tottakai elättää jos puoliso on työtön, kuuluu asiaan. Näin ollen minäkin tehnyt silloin kun puoliso oli työttömänä.

Toisekseen, ap ei ole edes työtön. Hän hoitaa kahta yhteistä lasta ja opiskelee lisäksi. TODELLAKIN miehen kuuluu siinä kohtaa MUKISEMATTA elättää perhe!

Ei. Nainen on taloudellisesti väkivaltainen hyväksikäyttäjä. Miehen tulee dumpata nainen ja naisen tulee maksaa miehelle elareita.

Miten mies sitten jatkossa hoidattaa lapset ilmaiseksi? Jää kotiin itse vai hankkiiko ilmaisen mielikuvituspäivähoitajan?

Äiti valitsee ihan itse jääkö kotiin. Nainen valitsee ihan itse opiskeleeko tai käykö töissä. Jos haluaa jäädä kotiin lasten kanssa, ei voi olettaa että mies sen kustantaa. Täällä tuntuu hämärtyneen se mikä on reilua. Miehen rahat ei ole vaimon rahoja vaikka lapsia on tehty.

Minä olen lasten kanssa kotona ja maksan puolet asumiskuluista, tietenkin. Sen jälkeen mulle jää omiin menoihin ihan riittävästi.

Tuossa sinun hämärtymisessä nyt ei ole mitään reilua. Kun on pieniä lapsia kuviossa mukana niin ei voi ajatella, että reilua kaikkien kannalta on se, että mennään aina sieltä mistä aita on matalin. Pienten lasten kanssa on PAKKO olla kotona tietty aika ennen kuin koko päivähoitoa voi edes harkita. Eli ei ole pelkästään mikään naisen oma valinta.

Tietysti esim. opiskelun kohdalla näistä valinnoista voidaan puhua, mutta voidaan myös sitten miettiä sitä onko se puoliso kannustava ja tukeva, vai pelkästään euroja miettivä oli tilanne mikä tahansa. Tuoko opiskelu elämään ja tulevaisuuteen jotain uutta ja positiivista, kenties elintason nousun koko perheelle? Vaikka vastaus olisi kyllä, mutta tukea ei silti heru koska opiskelun aikana tienestit ovat pienemmät ja talous siksi väliaikaisesti huonompi niin kyllä itse ainakin vetäisin johtopäätökset siitä millaisen puolison kanssa elämääni jaan.

Eli joo oikeus on olla ties mikä tuittu- tai kuspää jokaisella tietysti, mutta silloin myös niittää sitä mitä itse on kylvänyt.

Kyllä se edelleen on naisen oma valinta. Jos äiti menee töihin, isä jää kotiin tai sit lasta hoitaa vaikka isovanhempi. Ap saa 1300€/kk, mutta ei ole valmis sitä laittamaan perheeseensä. Miksei? Nämä keskustelut on aina kyllä todella kieroutuneita, miesvihaa ja oman elämän kurjuudesta valittavia. Jos et ole tyytyväinen kotona, älä ole.

Siis missä näin on väitetty? Tottakai ap laittaa nuo 1300e tulonsa yhteiseen pottiin. En ymmärrä mistä olet repäissyt sellaisen käsityksen, että ap ei laita mitään rahaa perheen kassaan ja mies maksaa kaiken?

Kysehän oli nyt siitä, että mies on alkanut yhtäkkiä vaatimaan (vaikka muuta oli sovittu), että kaikki pitää maksaa tasan puoliksi. Menoja puolestaan on niin paljon, että tuo 1300e ei sitä ap;n puolikasta kata.

Kyse on nyt siitä, että miksi ap:n pitäisi ottaa yksin takkiin vauvasta aiheutuneet tulonmenetykset, kun hän vielä käyttää äippäloman hyödyksi ja opiskelee nostaakseen tulotasoaan, kun palaa työelämään? Hoitaa siis lapset ja kodin ja kohta tuo talouteen rahaa varmasti melkein yhtä paljon kuin mies.

Käytännössä koko mun tuloni uppoaa siihen ja miehelle jää omaan käyttöön sitten 2700 omiin juttuihin. Ei tunnu ihan reilulta

Siitä aloituksen faktaa. Tähän asti siis ap ei ole käyttänyt omia rahojaan kokonaan vaan miehen rahoja.

Mikä tässä nyt on taas ongelma? Meinaat, että on ihan ok, että miehelle jää 2700 euroa itselleen, mutta naiselle ei mitään? Kun nainen on kotona hoitamassa pariskunnan yhteisiä lapsia? Jep jep..

Tottakai on ok. jos sulla ei ole omaa rahaa, sit sulla ei ole. Ei sun puoliso ole mikään sun elättäjä. Tokihan sä voit pyytää siihen sun kasvohoitoon häneltä rahaa, mutta ei se missään tapauksessa mikään suoraveloitussysteemi voi olla. Jokainen päättää rahoistaan.

Itse asiassa kyllä on, hänellä on elatusvelvollisuus. Kieroutunutta, että yhteisestä päätöksestä tehtyjen lasten takia vain toisen täytyisi olla tuloton ja toinen saa mällätä vain itseensä. Tosin trollejahan nämä jankkaajat toki täällä ovat.

Vierailija
279/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen tulee elättää nainen? Ei naisetkaan elätä työttömiä miehiä.

Ensiksikin, miten niin ei elätä? Tottakai elättää jos puoliso on työtön, kuuluu asiaan. Näin ollen minäkin tehnyt silloin kun puoliso oli työttömänä.

Toisekseen, ap ei ole edes työtön. Hän hoitaa kahta yhteistä lasta ja opiskelee lisäksi. TODELLAKIN miehen kuuluu siinä kohtaa MUKISEMATTA elättää perhe!

Ei. Nainen on taloudellisesti väkivaltainen hyväksikäyttäjä. Miehen tulee dumpata nainen ja naisen tulee maksaa miehelle elareita.

Miten mies sitten jatkossa hoidattaa lapset ilmaiseksi? Jää kotiin itse vai hankkiiko ilmaisen mielikuvituspäivähoitajan?

Äiti valitsee ihan itse jääkö kotiin. Nainen valitsee ihan itse opiskeleeko tai käykö töissä. Jos haluaa jäädä kotiin lasten kanssa, ei voi olettaa että mies sen kustantaa. Täällä tuntuu hämärtyneen se mikä on reilua. Miehen rahat ei ole vaimon rahoja vaikka lapsia on tehty.

Minä olen lasten kanssa kotona ja maksan puolet asumiskuluista, tietenkin. Sen jälkeen mulle jää omiin menoihin ihan riittävästi.

Tuossa sinun hämärtymisessä nyt ei ole mitään reilua. Kun on pieniä lapsia kuviossa mukana niin ei voi ajatella, että reilua kaikkien kannalta on se, että mennään aina sieltä mistä aita on matalin. Pienten lasten kanssa on PAKKO olla kotona tietty aika ennen kuin koko päivähoitoa voi edes harkita. Eli ei ole pelkästään mikään naisen oma valinta.

Tietysti esim. opiskelun kohdalla näistä valinnoista voidaan puhua, mutta voidaan myös sitten miettiä sitä onko se puoliso kannustava ja tukeva, vai pelkästään euroja miettivä oli tilanne mikä tahansa. Tuoko opiskelu elämään ja tulevaisuuteen jotain uutta ja positiivista, kenties elintason nousun koko perheelle? Vaikka vastaus olisi kyllä, mutta tukea ei silti heru koska opiskelun aikana tienestit ovat pienemmät ja talous siksi väliaikaisesti huonompi niin kyllä itse ainakin vetäisin johtopäätökset siitä millaisen puolison kanssa elämääni jaan.

Eli joo oikeus on olla ties mikä tuittu- tai kuspää jokaisella tietysti, mutta silloin myös niittää sitä mitä itse on kylvänyt.

Kyllä se edelleen on naisen oma valinta. Jos äiti menee töihin, isä jää kotiin tai sit lasta hoitaa vaikka isovanhempi. Ap saa 1300€/kk, mutta ei ole valmis sitä laittamaan perheeseensä. Miksei? Nämä keskustelut on aina kyllä todella kieroutuneita, miesvihaa ja oman elämän kurjuudesta valittavia. Jos et ole tyytyväinen kotona, älä ole.

Siis missä näin on väitetty? Tottakai ap laittaa nuo 1300e tulonsa yhteiseen pottiin. En ymmärrä mistä olet repäissyt sellaisen käsityksen, että ap ei laita mitään rahaa perheen kassaan ja mies maksaa kaiken?

Kysehän oli nyt siitä, että mies on alkanut yhtäkkiä vaatimaan (vaikka muuta oli sovittu), että kaikki pitää maksaa tasan puoliksi. Menoja puolestaan on niin paljon, että tuo 1300e ei sitä ap;n puolikasta kata.

Kyse on nyt siitä, että miksi ap:n pitäisi ottaa yksin takkiin vauvasta aiheutuneet tulonmenetykset, kun hän vielä käyttää äippäloman hyödyksi ja opiskelee nostaakseen tulotasoaan, kun palaa työelämään? Hoitaa siis lapset ja kodin ja kohta tuo talouteen rahaa varmasti melkein yhtä paljon kuin mies.

Käytännössä koko mun tuloni uppoaa siihen ja miehelle jää omaan käyttöön sitten 2700 omiin juttuihin. Ei tunnu ihan reilulta

Siitä aloituksen faktaa. Tähän asti siis ap ei ole käyttänyt omia rahojaan kokonaan vaan miehen rahoja.

Mikä tässä nyt on taas ongelma? Meinaat, että on ihan ok, että miehelle jää 2700 euroa itselleen, mutta naiselle ei mitään? Kun nainen on kotona hoitamassa pariskunnan yhteisiä lapsia? Jep jep..

Tottakai on ok. jos sulla ei ole omaa rahaa, sit sulla ei ole. Ei sun puoliso ole mikään sun elättäjä. Tokihan sä voit pyytää siihen sun kasvohoitoon häneltä rahaa, mutta ei se missään tapauksessa mikään suoraveloitussysteemi voi olla. Jokainen päättää rahoistaan.

Ei mutta puoliso on lasten elättäjä. Se kun ei nyt vain mene niin, että nainen käyttää kaikki rahansa lapsiin ja jos se ei riitä, mies voi pitkin hampain osallistua parillä säälieurolla. Jos tämä ei nappaa niin ei kannata tehdä lapsia.

Vierailija
280/1717 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa tarvita ennustajan taitoja, ihan selvä tapaus.

Eli anonyymi palstalta osaat kertoa kuka kirjoittaa mitäkin ja mitä he ovat aikaisemmin kirjoittaneet? 

Kuulostaa minusta ennustamiselta