Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaiden oikominen aikuisena - kustannukset ja suosittelut?

Vierailija
04.01.2023 |

Olen pohtinut hampaiden oikomista, vaikka ikää yli 40v - jostain syystä en nuorena päässyt oikomishoitoon, vaikka etuhampaat eivöt ole kauniisti ihan viereikkäin, vaan toinen vähän edempänä kun toinen. Mutta mitä paikkaa suosittelette? Olen katsellut mm. Oralia, Terveystaloa ja sitten vielä se eSmile - onko kokemuksia? En tarvitse halvinta paikkaa, mutta en myöskään halua maksaa ylihintaa - mikään kauhean rikas en ole, mutta tähän olen vamis laittamaan joitakin tonneja, tarpeen mukaan.

Suositteluja? Tai kokemuksia esim. invisalign-oikomishoidosta?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja en tiedä, kysymällä selviää. Aika pitkä prosessi ja ehkä hintavakin. Aikuisena tehty oikomishoito ei ole pysyvä. Hampaat siirtyvät takaisin alkup. paikoilleen pikkuhiljaa. Siitä vaan ei ainakaan yksityisellä puolella mitään kerrota, -rahat pois.

Vierailija
2/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitettiin invisalign hoito lokakuussa. Nyt jo hampaat paljon suoremmassa rivissä. Hoito kestää vielä muutamia kuukausia. Hinta-arvio on noin 4500e. Kannattaa käydä esimerkiksi Oralilla tai esmilella siinä ilmaisessa hoitoarviossa. Ne kaikki käyttää kuitenkin sitä samaa laitetta jolla hampaat kuvataan ja sitten tilataan ne kalvot. Eli kaikissa paikoissa hampaat kyllä saadaan kuntoon.

Suosittelen että valitset sellaisen hoitopaikan jonne sun on helppo ja mukava päästä paikalle n1-2kk välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähemmäs 5000e

Vierailija
4/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos halutaan pysyvä tulos niin pitää laittaa retentiolanka. Sillä pitäs pysyä, mutta se on sitten loppuiän. Heti kun ne ottaa poies niin hampaat alkaa palautua entiseen muotoon. Minulle tehtiin oikomishoito julkisella puolella. Siksi en osaa mainostaa yksityisiä. Sulla ei taida olla isoa vikaa, jos et pääse julkiselle puolelle.

Vierailija
5/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastuskäynnin pitää olla. Älä mene sellaiseen, jossa annetaan kalvot eikä muita tapaamisia ole.

Julkisella ei tehdä esteettisiä oikomisia, vain purentavirheellisiä.

Vierailija
6/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos halutaan pysyvä tulos niin pitää laittaa retentiolanka. Sillä pitäs pysyä, mutta se on sitten loppuiän. Heti kun ne ottaa poies niin hampaat alkaa palautua entiseen muotoon. Minulle tehtiin oikomishoito julkisella puolella. Siksi en osaa mainostaa yksityisiä. Sulla ei taida olla isoa vikaa, jos et pääse julkiselle puolelle.

Minulle tehtiin oikomishoito julkisella puolella parikymmentä vuotta sitten, aikuisena. Öisin käytän retentiokiskoa ja aikalailla ovat pysyneet hampaat paikoillaan.

Vierailija
7/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin aikuisiällä Inman alignerilla oikominen. Olen tosi tyytyväinen. Meni nopeasti, alle puolessa vuodessa.

Vierailija
8/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaani oiottiin pari vuotta sitten. Olen huipputyytyväinen! Mulla on retentiolanka sekä ylhäällä että alhaalla nyt ylläpitämässä lopputulosta. Oikomiseen meni noin 8 kuukautta (ei Invisalign vaan clear correct - ohuempi muotti, halvempi hinta) ja rahaa kaikkineen lähemmäs 5000 euroa. Se sisältää kaikki kustannukset, myös alussa otetut röntgenit sun muut. Jos olisin tiennyt kuinka hyvän tuloksen tällä saa, olisin tehnyt jo vuosia sitten!

Vierailija
9/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aloitettiin invisalign hoito lokakuussa. Nyt jo hampaat paljon suoremmassa rivissä. Hoito kestää vielä muutamia kuukausia. Hinta-arvio on noin 4500e. Kannattaa käydä esimerkiksi Oralilla tai esmilella siinä ilmaisessa hoitoarviossa. Ne kaikki käyttää kuitenkin sitä samaa laitetta jolla hampaat kuvataan ja sitten tilataan ne kalvot. Eli kaikissa paikoissa hampaat kyllä saadaan kuntoon.

Suosittelen että valitset sellaisen hoitopaikan jonne sun on helppo ja mukava päästä paikalle n1-2kk välein.

Varaudu sitten siihen, että noiden kalvojen jälkeen tulee vielä lisää kalvoja, joiden jälkeen tulee vielä ylläpitokalvoja. Vasta kun saat retentiolangan, pääset kalvoista. Näin ainakin Pasilassa, joka kerta menee noin. Hoitoarvio menee ajan suhteen pieleen.

Vierailija
10/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin Invisalign oikominen Oralilla. Maksoi yli 7000 euroa, mutta oikaistavaa oli ylhäällä ja alhaalla, sekä purenta vaati korjaamista. Hoito kesti reilut 1,5 vuotta, mutta kannatti ehdottomasti. Nyt käytössä öisin Vivera-kalvot, ei rententiolankaa lainkaan, mitä pidän hyvänä.

Suosittelen Oralia ja kannattaa ehdottomasti valita oikomishoitoon erikoistunut hammaslääkäri, jolla on Invisalignista kokemusta. Niitä nykyisin tarjoavat yleishammasläälöritkkn, mutta kannattaa maksaa erikoishammaslääkäristä niin ei ole turhia riskejä.

Vierailija
11/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset eivät nykyään julkiselle pääse, hyvä jos lapsetkaan, vaikka korjattavaa olisi miten. Oikomishammashoidon tilanne on julkisella katastrofaalinen. Ainakin pk-seudulla.

Vierailija
12/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin noin 40 vuotiaana julkisella. Purenta täytyi vakauttaa, jotta hampaat kestäisivät paremmin. Oikominen sujui helpommin kuin lapsena, jolloin hampaitani oli myös oiottu. Hampaat liikkuivat vähemmällä työllä ja hammaslääkäri sanoi, että näin on välillä, että on helpompaa. Poistettiin viisaudenhampaat.. Lapsena kun oijottiin, niin silloin poistetiin kaksi muuta hammasta.

Vierailija
13/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oiottiin yläetuhampaita, kuusi hammasta sojotti minne sattuu. 2000 euroa maksoi yksityisellä. Puoli vuotta tai vuoden kesti, en enää muista. Otin tavalliset, näkyvät ratakiskot suuhun. Ne olisi voinut laittaa myös hampaiden taakse niin, etteivät näy, mutta hammaslääkärin mukaan hinta olisi ollut kaksinkertainen.

Jos vaiva on vain esteettinen, niin julkinen puoli ei hoida, mutta kannattaa kysyä myös sieltä, jos on muuten käyntiä hammastarkastuksessa. Edullisempaa ja luotettavampaa. Oma kokemukseni yksityisestä on monesti ollut se, että tekevät paljon sellaista, mitä ei oikeasti tarvitsisi ja mistä voi olla lopulta potilaalle haittaa.

Vierailija
14/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaalla oiottiin sekä ylä- että alahampaat. Kesto hieman yli vuoden, hinta vähän alle 6000 €.

Oikojahammaslääkäri valittiin, en olisi luottanut tavalliseen, joskus kuulee kauhutarinoita että tilalle tullut paha purentavirhe.

Vierailija
15/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle puoli vuotta meni ja ihan ihmettelin miten nopeasti oikominen tapahtui. Hinta riippuu oikomisen tarpeesta, joten kannattaa kysyä van tarjouksia. 

Vierailija
16/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oiottiin hampaat yliopistollisen sairaalan hammaspolilla. Olin 28 vuotias ja muistaakseni sarjahoitona kerrat oli n. 12 euroa.

Vierailija
17/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tehtiin Invisalign oikominen Oralilla. Maksoi yli 7000 euroa, mutta oikaistavaa oli ylhäällä ja alhaalla, sekä purenta vaati korjaamista. Hoito kesti reilut 1,5 vuotta, mutta kannatti ehdottomasti. Nyt käytössä öisin Vivera-kalvot, ei rententiolankaa lainkaan, mitä pidän hyvänä.

Suosittelen Oralia ja kannattaa ehdottomasti valita oikomishoitoon erikoistunut hammaslääkäri, jolla on Invisalignista kokemusta. Niitä nykyisin tarjoavat yleishammasläälöritkkn, mutta kannattaa maksaa erikoishammaslääkäristä niin ei ole turhia riskejä.

Miksi et halunnut retentiolankoja? Mun tyttärellä on ja pitää hyvänä ratkaisuna. Ei tarvitse huolehtia mistään kalvoista.

Vierailija
18/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on ollut tosi vaikea päästä julkisella puolella ylipäänsä mihinkään hammaslääkäreihin tms. :(  Olen jo ihan alistunut kohtalooni, että kun en kuoleman kielissä ole tämän hammasrivistön kanssa (no kukapa olisi), niin käyn yksityisellä ja maksan kiltisti. Asun suht pienessä kaupungissa mutta kuitenkin lähellä pääkaupunkiseutua, joten Helsingin keskusta varmaan helpoin paikka mennä.

Terv. AP

Vierailija
19/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella ei esteettistä oikomishoitoa saa nykyään ollenkaan ja purentavirheissäkin kriteerit tiukentuneet.

Vierailija
20/90 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on ainakin Oralia suositeltu, entä muut paikat? Miten se eSmile - onko käsitystä, onko kalliimpi kuin Oral? Entä Terveystalo?