Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaiden oikominen aikuisena - kustannukset ja suosittelut?

Vierailija
04.01.2023 |

Olen pohtinut hampaiden oikomista, vaikka ikää yli 40v - jostain syystä en nuorena päässyt oikomishoitoon, vaikka etuhampaat eivöt ole kauniisti ihan viereikkäin, vaan toinen vähän edempänä kun toinen. Mutta mitä paikkaa suosittelette? Olen katsellut mm. Oralia, Terveystaloa ja sitten vielä se eSmile - onko kokemuksia? En tarvitse halvinta paikkaa, mutta en myöskään halua maksaa ylihintaa - mikään kauhean rikas en ole, mutta tähän olen vamis laittamaan joitakin tonneja, tarpeen mukaan.

Suositteluja? Tai kokemuksia esim. invisalign-oikomishoidosta?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkällä keski-iässä. Purentani ei ole kaunis, mutta ei katastrofaalinenkaan eli oikomistarve olisi täysin kosmeettinen. Sain suosituksen ja esitteen Invisalign - menetelmästä. Oma päätelmäni oli, että en jaksa sitoutua sen edellyttämään aktiivisuuteen. Hiukan myös epäilen hoidon tehoa ja pysyvyyttä, mutta en toki ole asiantuntija. Noin 5000 euron kustannus pitkäaikaisesta prosessista ei tunnu paljolta verrattuna hintatasoon, jota oikomishoito nuoressa aikuisiässäni olisi ollut silloisilla menetelmillä. Keskityn nyt voimieni mukaan hampaiden mahdollisimman hyvään, myös esteettiseen hoitoon muutoin.

Vierailija
82/90 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Eikä ole yksittäistapaus kun lukee Esmile arvosteluita

Kyllä, joku missi tai kokki elvis saa mainostaa, mutta asiakas saa myös päättää pilaako omat hampaansa vai meneekö kokeneelle ammattilaiselle

Näiden julkkiselvis doctoreiden työnjäljellä ja hammashoidolla ei tunnu olevat paljoakaan tekemistä toistensa kanssa. Vissiin Tampereellakin on joku.

Minun mielestä lopputulokset on rumia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaa vievä hoito ja alkuinnostuksen jälkeen vaikea pitää kalvoja suussa vaadittua 20 h / vrk. Kalvot kellastuvat nopeasti ja ne suussa on vaikea puhua. Hinta itselläni oli yli 6000€, mutta se sisälsi yhden etuhampaan poiston. Lopputulos on hyvä, mutta kiinteät raudat olisivat olleet käytännöllisemmät.

Jos sulla ei oo kokemusta kiinteistä raudoista, niin et osaa verrata. Minulla on ollut kiinteät ja ne teki kipeää ja painoi poskia. Nyt on kalvot ja paljon paremmat ja kätevät. Eivät haittaa mitenkään.

Vierailija
84/90 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkällä keski-iässä. Purentani ei ole kaunis, mutta ei katastrofaalinenkaan eli oikomistarve olisi täysin kosmeettinen. Sain suosituksen ja esitteen Invisalign - menetelmästä. Oma päätelmäni oli, että en jaksa sitoutua sen edellyttämään aktiivisuuteen. Hiukan myös epäilen hoidon tehoa ja pysyvyyttä, mutta en toki ole asiantuntija. Noin 5000 euron kustannus pitkäaikaisesta prosessista ei tunnu paljolta verrattuna hintatasoon, jota oikomishoito nuoressa aikuisiässäni olisi ollut silloisilla menetelmillä. Keskityn nyt voimieni mukaan hampaiden mahdollisimman hyvään, myös esteettiseen hoitoon muutoin.

Minä aloitin Suresmile hoidon 2kk sitten. Kalvot vaihdetaan 2 viikon välein. Hampaat ei kipeydy lainkaan! On mahtava nähdä miten kalvo kalvolta hampaat suoristuu. Napostelu on vähentynyt, koska vain vettä saa juoda kalvot suussa. Syön nyt 3 kertaa päivässä, jonka jälkeen pesen hampaat. Töissä tulee joskus kiire ehtiä se tehdä. Muuten ei mitään ongelmia. Ei vaikuta puhumiseen. Olen ilman kalvoja maksimissaan tunnin joka ruokailun aikaan. Uuden kalvon laitan suuhun ennen nukkumaanmenoa, niin ehtii vaikuttaa pitkään heti yön aikana ja irtoaa helpommin aamulla.

Vierailija
85/90 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt kans oikomishoitoja ja törmäsin yhteen nettisivuun joka kirjoittaa tosi monipuolisesti näistä rautahammas.fi  Ainakin itelle paljon uutta juttua mistä en tiennyt.

Vierailija
86/90 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tehtiin Oralilla Invisalign hoito joka juuri päättyi 11 kk jälkeen. Lopputulos on uskomaton! Kun vertaa ennen- ja jälkeen-kuvia niin ei niitä uskoisi samoiksi hampaiksi! Nyt on retentiolangat sekä ylhäällä että alhaalla mutta ylläpitokalvoja tulee myös käyttää n 6 kk vielä päivin öin. Sitten voi vähitellen alkaa vähentää niiden pitämistä. Toivon tosiaan että näillä keinoin lopputulos pysyy eikä hampaat ala palautumaan, sillä tämä tulos on sitä mistä aina haaveilin! 

Vierailija
87/90 |
04.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 

Missä kävit ?

Vierailija
88/90 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulle teki? :)

Vierailija
89/90 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tehtiin Oralilla Invisalign hoito joka juuri päättyi 11 kk jälkeen. Lopputulos on uskomaton! Kun vertaa ennen- ja jälkeen-kuvia niin ei niitä uskoisi samoiksi hampaiksi! Nyt on retentiolangat sekä ylhäällä että alhaalla mutta ylläpitokalvoja tulee myös käyttää n 6 kk vielä päivin öin. Sitten voi vähitellen alkaa vähentää niiden pitämistä. Toivon tosiaan että näillä keinoin lopputulos pysyy eikä hampaat ala palautumaan, sillä tämä tulos on sitä mistä aina haaveilin! 

Kuka sulle teki? :)

Vierailija
90/90 |
24.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Invisalign Oralilla, lähemmäs 2v ja hinta lähes 5000. Yöllisen ylläpitokalvojen pidon kun lopettaa, hampaat palaa vinoon. Jos päivä pitkä niin heti seuraavana iltana huomaa että hampaat hakee taas paikkaansa kalvoissa eli kiristää. Pelottaa jättää koko yön kalvoilu.. vuosia kulunut jo muutama varsinaisesta hoidosta.