Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Naiset eivät voi jatkaa kotien yksinvaltiaina miehille tulee antaa enemmän tilaa"

Vierailija
04.01.2023 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009298712.html
Joku oli kirjoittanut hesarissa noin ja antoi silti tekstissä sellaisen kuvan, että miehet eivät kotona osaa mitään. Miksi tämä ilmaistaan aina näin, eli miksi ei koskaan puhuta siitä että miehet eivät sitä tilaa itse ota vaan se pitää naisten antaa?

Kommentit (460)

Vierailija
181/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat omien valintojensa uhreja. Kun päättää valittaa sille miehelle, niin voi olla varma että asiat eivät parane, vaan huononevat. Samoin käy jos mies valittaa naiselle. Täällä on tosi vähän aikuisia.

Jostain syystä moni nainen herää 30-40 vuotiaana 'haluan-naimisiin-tahdon-sikiätä' moodiin. Pika pikaa otetaan ookoo mies ja eletään kuten Brianna K. Oikeesti ei eletä.

Youtubesta kuolataan täydellisiä mamma vlogaajia miehen karjuessa taustalla kasaantuvista laskuista.

Tahdon sikiätä? Brianna K? What?

Vierailija
182/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä miehet täyttelee monissa perheissä autoihin pissapojan nesteet, mutta vertautuuko se nyt siihen että nainen ostaa ja valitsee ja pyykkihuoltaa kaikki lasten vaatteet syntymästä kotoa pois muuttoon.

Kun erosin, huomasin heti miten paljon vähemmän minun piti siivota kun ei ollut aikuista miestä siinä samassa taloudessa.

Pissapojan nesteen vaihtaminen on myös reaktiivista (tehdään, kun auto ilmoittaa, että tarvii lisätä), kun taas lasten vaatehuolto ja -hankinnat tulee tehdä ennakoivasti ja muistaa oikeasti itse hoitaa ajoissa esim. ennen kelin vaihtumista ilman, että kukaan ilmoittaa asiasta. Miehet siis tekevät tuollaisia nakkihommia, kun joku ilmoittaa/nakittaa tekemään, oli se ilmoittaja sitten auto tai vaimo.

No ei. Kyllä pissapojan nestettä kannattaa lisätä jo ennakkoon jos on esim. lähdössä kurakelillä ajelemaan pidempää matkaa ja edellisestä täytöstä on jo aikaa. Ja huollot, renkaanvaihdot jne. varataan tai tehdään ennakoivasti. Ihan samoin siis monet ns. miesten työt ovat ennakointia, eivät vain reagointia.

On juuri tyypillistä vähättelyä että sen toisen tekemät asiat leimataan helpoiksi ja jutuiksi jotka vain tehdään tuosta vain mutta omat jutut ovat sitten vaativia ja raskaita.

Sori, kun mä olen sinkkunainen ja auton huollontarpeesta tulee joko ilmoitus liikkeestä, jossa viimeksi huolsit (aikaan perustuva) tai auto ilmoittaa itse huollontarpeesta (kilometreihin perustuva). Ei sitäkään tarvitse oikeasti itse muistaa. Sen sijaan lapsen neuvolasta ei oikeasti tule ilmoitusta mistään, vaan se vaan pitää muistaa varata.

Jos nuo autoasiat on niin vaativia, niin mites nainenkin saa ne hoidettua, mutta miehelle on ihan ylitsepääsemätöntä miettiä, että mitä lapsi laittaa päälleen sinä päivänä, kun on ensilumet maassa? Meillä oikeasti kävi exän kanssa niin, että hän oli lähdössä viemää lasta hoitoon aamulla, totesi, että on tullut talvi ja että se välikausihaalari on liian kylmä, niin ihan hoomoilasena oli siinä eteisessä, että mitä hän nyt tekee. Kyllä mua otti päähän, kun kaivoin sen jo edellisenä keväänä alennusmyynnistä ostamani talvihaalarin esille. Hän ei siis ollut ajatustakaan uhrannut sille, että tulee talvi ja lapsella pitäisi olla vaatetta.

Ne autoilijat jotka menevät korjaamolle vasta kun auto niistä tarpeista ilmoittaa maksavat autoilusta varsin kalliin hinnan. Autoilussa voi säästää todella paljon kun ennakoi erilaisten kuluvien osien vaihtotarpeen ennen kuin mitään hajoaa. Mutta ethän sinä tätä halua ymmärtää kun näet vain omien asioittesi tärkeyden.

Ai kerta vuoteen vuosihuolto uudelle autolle ei riitä? Kuule ei kaikki miehetkään ole mitään autonrassaajia, jotka jatkuvasti kyttäilisivät jotain auton osia. Ihan turha vedota siihen, ettei voi osallistua lastensa asioihin, jos kaikki aika menee jonkun rämäkotteron kanssa turaamiseen.

Ei se välttämättä riitä. Niin se valitettavasti on tässä epätäydellisessä maailmassa. Toista se voi olla siellä täydellisessä maailmassa jossa sinä elät. T: ihminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näitä ohjelmia "miesluolista" - sanokaapa montako vastaavaa tiedätte "naisluolista"?    -Ja mistä tämä kertoo mielestänne? (en kylläkään odota ensimmäistäkään rehellistä ja asiaa aidosti pohtivaa vastausta. Sen verran tuttua palstalaisten käytös)

Tätähän sä et hakenut, mutta kertoo siitä, että miehelle järjestetään mahdollisuus livistää perheen yhteisistä tiloista, joissa on myös lapset, omiin oloihinsa pelaamaan, juomaan kaljaa jne. Vaimolle moista mahdollisuutta ei järjestetä, vaan vaimo on jatkuvasti siinä lapsiperhehärdellissä ilman mahdollisuutta vastaavaan lepoon ja omaan rauhaan. 

Vierailija
184/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että todella paljon sellaista naisten piilopäsmäröintiä on, jota ei äkkiseltään huomais, mut jos alkais kääntämään asetelman toisinpäin.

Kyllä me naiset oikeasti varmaan jyrätään. Onko syynä sitten se, että mies on joku alistettu uhri, en usko. Luulen, että miehet eivät vaan välitä niin paljon, ovat tyytyväisiä kun saavat olla möllöttää, vaikka vähän joku pomotteliskin välillä.

miehiä ei vaan oikeasti (aika monia ei, mutta varmaan on paljon niitäkin, jotitä kiinnostaa) kiinnosta, kodin kalusteet/sisustukset ja siivoaminen , eikä niihin mitenkään panosteta ja annetaan naiset päättää ja "määrätä".

Mutta ei ole oikein, että jos joku elämisen perushomma, kuten siivoaminen/ruuan laitto/lasten hoito, ei kiinnosta, että se jätetään kokonaan toisen huoleksi.

Pitäis vaan tehdä, vaikka ei kamalasti kiinnosta.

Vierailija
185/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt joskus sitä, että miehet itse sabotoivat kotia tekemällä kotityöt tahallaan päin mäntyjä. Silloin ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun nainen turhautuu huonosti tehtyihin kotitöihin ja mieluummin tekee ne itse. Kuinkahan yleistä tämä "kodin sabotoiminen" on?

Minun on edelleen vaikea kuvitella, että aikuinen ihminen heittäytyisi avo- tai avioliitossa ihan toisenlaiseksi kuin yksin asuessaan. Jos mies arvostaa sinkkuna viihtyisää ja puhdasta kotia, puhtaita ja silitettyjä vaatteita jne,  ja pitäisi ihan luonnollisena sitä, että kotityöt kuuluvat elämään, niin miksi hän muuttuisi niin paljon muutettuaan toisen kanssa yhteen?

Väitän, että usein näissä on takana se, että ei se mies sinkkunakaan huolehtinut kodistaan. Asui "poikamieskämpässä", söi pizzaa ja kebabbia ja vaatehuoltokin oli mitä sattuu. Siinä on sitten naisen turha hämmästyä, kun ei sellaisesta miehestä kuoriudu avoliitossakaan siisteyttä arvostavaa.

Voi kun tietäisitkin, miten erilaisia joistain ihmisistä kuoriutuu, kun saman katon alle muutetaan. Puhumattakaan siitä, jos perheeseen syntyy lapsi, sehän on oikein stereotypia, että joistain miehistä tulee lapsen syntymän jälkeen kuin yksi ylimääräinen lapsi, vaikka kuinka lupasi hoitavansa sitä ja tätä. 

En näe syytä, miksi ihminen ei pystyisi taantumaan parisuhteessakin. 

Naiset ei huomaa tai näe miesten tekemiä asioita jos ne ei ole juuri tehty niin kuin nainen haluaa eikö huomaa niitä asioita mitä mies tekee koko ajan mutta joka nainen kyllä huomaa heti jos mies ei tee niitä asioita mitä nainen haluaa että mies tekee

Vierailija
186/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On näitä ohjelmia "miesluolista" - sanokaapa montako vastaavaa tiedätte "naisluolista"?    -Ja mistä tämä kertoo mielestänne? (en kylläkään odota ensimmäistäkään rehellistä ja asiaa aidosti pohtivaa vastausta. Sen verran tuttua palstalaisten käytös)

Onhan noita kotiohjelmia pilvinpimein, joissa ei edes näy että mieskin asuu siellä. Miehelle koti on usein se paikka jossa nainen vaatii saada päättää kaiken ja mies viihtyy autotallissa tai kellarissa.

Vierailija
187/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt joskus sitä, että miehet itse sabotoivat kotia tekemällä kotityöt tahallaan päin mäntyjä. Silloin ei tarvitse tehdä kotitöitä, kun nainen turhautuu huonosti tehtyihin kotitöihin ja mieluummin tekee ne itse. Kuinkahan yleistä tämä "kodin sabotoiminen" on?

Kuinka päin mäntyä kotityöt voi tehdä? Jos tosiaan vaatteet värjäytyy pyykissä tai menee pilalle muuten tai kokatessa tuhoaa pannuja niin sellaista ei pidä hyväksyä, koska siitä on taloudellista vahinkoa.

Mutta, jos kotitöiden sabotoiminen on pyyhkeiden viikkaaminen "väärin" tai astianpesukoneen täyttäminen "väärin" niin minusta artikkelissa puhutaan juuri siitä, että annetaan miehelle tilaa hoitaa oma osuutensa kotitöistä omalla tavallaan. 

M45

Joitain asioita voi tehdä "toisen tavalla" ihan sen takia, jos toinen pyytää kauniisti. Esim. minun tapani on ripustaa pyykit kuivumaan telineeseen siististi. Mies jättää hihat ja lahkeensuut kääntämättä ja jättää vaatteet narulle rytyssä ja saumat kierossa. Ne myttylahkeet ei sitten edes kuivu kunnolla.

Sitten mä pyydän nätisti, että mä en haluaisi mennä töihin ryppyisissä vaatteissa. Ja kerron, että neulepaidatkin menee pilalle, jos ne ripustaa märkinä ihan kieroon.

Sitten mies ei ripustakaan pyykkejä aikoihin, kun ei saa tehdä "omalla tavallaan"...

Vierailija
188/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että todella paljon sellaista naisten piilopäsmäröintiä on, jota ei äkkiseltään huomais, mut jos alkais kääntämään asetelman toisinpäin.

Kyllä me naiset oikeasti varmaan jyrätään. Onko syynä sitten se, että mies on joku alistettu uhri, en usko. Luulen, että miehet eivät vaan välitä niin paljon, ovat tyytyväisiä kun saavat olla möllöttää, vaikka vähän joku pomotteliskin välillä.

miehiä ei vaan oikeasti (aika monia ei, mutta varmaan on paljon niitäkin, jotitä kiinnostaa) kiinnosta, kodin kalusteet/sisustukset ja siivoaminen , eikä niihin mitenkään panosteta ja annetaan naiset päättää ja "määrätä".

Mutta ei ole oikein, että jos joku elämisen perushomma, kuten siivoaminen/ruuan laitto/lasten hoito, ei kiinnosta, että se jätetään kokonaan toisen huoleksi.

Pitäis vaan tehdä, vaikka ei kamalasti kiinnosta.

Siltikin kaikista sukupuolittunen kotityö on kiinteistöön liittyvät työt. Sitten tulee matami vinkumaan, että mitä töitä kerrostalossa on. Saman matamin unelmana on kuitenkin se omakotitalo. Kaikki eivät asu kerrostalossa, joten luulisi että ne jotka asuu, tekisivät niitä töitä.

Katselkaa sinne peiliin jos se oma paska elämä ei miellytä.

Vierailija
189/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätähän sä et hakenut, mutta kertoo siitä, että miehelle järjestetään mahdollisuus livistää perheen yhteisistä tiloista, joissa on myös lapset, omiin oloihinsa pelaamaan, juomaan kaljaa jne. Vaimolle moista mahdollisuutta ei järjestetä, vaan vaimo on jatkuvasti siinä lapsiperhehärdellissä ilman mahdollisuutta vastaavaan lepoon ja omaan rauhaan. 

Miksi se nainen alistuu sellaiseen, onko vähän tyhmä?

Vierailija
190/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka päin mäntyä kotityöt voi tehdä? Jos tosiaan vaatteet värjäytyy pyykissä tai menee pilalle muuten tai kokatessa tuhoaa pannuja niin sellaista ei pidä hyväksyä, koska siitä on taloudellista vahinkoa.

Mutta, jos kotitöiden sabotoiminen on pyyhkeiden viikkaaminen "väärin" tai astianpesukoneen täyttäminen "väärin" niin minusta artikkelissa puhutaan juuri siitä, että annetaan miehelle tilaa hoitaa oma osuutensa kotitöistä omalla tavallaan. 

M45

Joitain asioita voi tehdä "toisen tavalla" ihan sen takia, jos toinen pyytää kauniisti. Esim. minun tapani on ripustaa pyykit kuivumaan telineeseen siististi. Mies jättää hihat ja lahkeensuut kääntämättä ja jättää vaatteet narulle rytyssä ja saumat kierossa. Ne myttylahkeet ei sitten edes kuivu kunnolla.

Sitten mä pyydän nätisti, että mä en haluaisi mennä töihin ryppyisissä vaatteissa. Ja kerron, että neulepaidatkin menee pilalle, jos ne ripustaa märkinä ihan kieroon.

Sitten mies ei ripustakaan pyykkejä aikoihin, kun ei saa tehdä "omalla tavallaan"...

Niin, eli kannattaa ripustaa sitten ne neuleet itse ja pitää turpa kiinni tai erota. Kannahan vastuusi omasta hyvinvoinnistasi. ''erottiin kun mies ripusti neuleet väärin''

Vierailija
191/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita kotiohjelmia pilvinpimein, joissa ei edes näy että mieskin asuu siellä. Miehelle koti on usein se paikka jossa nainen vaatii saada päättää kaiken ja mies viihtyy autotallissa tai kellarissa.

Hei oikeasti, ei se sisustus nyt ole se juttu, vaan se, että lapset pitää jatkuvaa mekkalaa ja roikkuu lahkeessa, haluaa sitä ja tätä, se on sellaista hermoja raastavaa säätöä ja meteliä. Miehet pakenee sitä. Naisen on pakko vaan kestää. Vaikka vastuu lapsista teoriassa pitäisi olla tasan.

Jenkeissä miehet monesti oikeasti tuo leivän pöytään ja täten heillä on ehkä enemmän rahkeita vaatia naiseltaan tuollaisia asioita. Suomessa kun naisen kodin ulkopuolinen työ on yhtälailla tärkeää perheen elintason kannalta, tulisi varmistaa, ettei nainenkaan kuormitu liikaa kotona, vaan saa myös levätä.

Eli ei ole ok, että vain mies saa paeta luolaansa, vaan mahdollisuus omaan aikaan pitäisi jakaa tasan (esim. maanantai- ja keskiviikkoillat miehelle, tiistait ja torstait naiselle). Vaan kuinka monessa perheessä oikeasti tuo toteutuu? Tiedän kyllä perheitä, joissa toteutuu, ja ne perheet ovat edelleen yhdessä. Ne perheet, joissa mies sai merkittävästi enemmän omaa aikaa, ovat jo hajonneet.

Vierailija
192/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Ei vaan voi tehdä 🤗 ei ihme että asiat on päin persettä sullakin. Löysää vähän sitä nutturaa.

Vierailija
193/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia tyranneja ja hirmuhallitsijoita naiset ovat, että he haluavat päättää kotona ja perheessä kaikesta, haluavat hallita kaikesta ja ajavat miehen ja poikalapset mahdollisimman ahtaalle, mieluiten kokonaan pois kotoa.

Nythän sinä puhut ihan höpöjä. 

Eikös ne nimenomaan ole poika lapsia, jotka viihtyy kotona niin pitkään äidin lihapatojen ääressä, etteivät halua lähteä pois kotoa vielä aikuisenakaan? Näitä niin kutsuttuja peräkammarinpoikia on aika paljon. 

Tyttäret yleensä lähtee kotoa aikaisemmin ja alkavat elää omaa elämäänsä.

Vierailija
194/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Ei vaan voi tehdä 🤗 ei ihme että asiat on päin persettä sullakin. Löysää vähän sitä nutturaa.

Kannattaa ehkä löysätä se nuttura jossain muussa kohtaa, mutta ei tässä.

Pyykki on käytännöllisesti pilalla, kun otat sen ihmeellinen koppuran pyykkinarulta ja avaat sen ja katsot, mikä se on. Eikä se oikein tahdo kuivuakkaan.

Samalla vaivalla, kun laitat sen sukan narulle, vedät sen suoraksi, ei ole rakettitiedettä vaan LAISKUUTTA ja SAAMATTOMUUTTA jos ei tuohon aikuinen ihminen kykene.

eri

Vierailija
195/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

En mä ymmärrä. Kyllähän se nyt on ihan normaalia, että yhdessä asuessa toiselta tulee pyyntöjä, että voisiko tämän tai tämän asian tehdä tällä tapaa paremmin. Varsinkin, jos pyyntö on perusteltu (esim. kuivuu tässä asennossa paremmin, eikä jäisi ryppyjä), niin sehän on järkevä kehitysehdotus ja siihen pitäisi voida suhtautua hyvin.

Miehet esittävät ihan samanlaisia juttuja naisille (itse sain esimerkiksi palautetta siitä, miten jätän kenkäni eteisessä ja reagoin siihen siten, että seuraavalla kerralla yritin laittaa ne herraa miellyttävällä tavalla, koska ei se nyt minulta sen kummempaa vaadi, ihan niin kuin se pyykin ripustaminen toisella tavalla ei vaadi kummoisia siltä mieheltä).

Ainoa ero miesten ja naisten välillä on, että miehet vetää ihan äärimmäisyyksiin, että en sitten enää ikinä tee mitään, jos yhtään pyydät minua tekemään eri tavalla. Naiset harvemmin heittäytyvät moiseen draamaan.

Vierailija
196/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia tyranneja ja hirmuhallitsijoita naiset ovat, että he haluavat päättää kotona ja perheessä kaikesta, haluavat hallita kaikesta ja ajavat miehen ja poikalapset mahdollisimman ahtaalle, mieluiten kokonaan pois kotoa.

Nythän sinä puhut ihan höpöjä. 

Eikös ne nimenomaan ole poika lapsia, jotka viihtyy kotona niin pitkään äidin lihapatojen ääressä, etteivät halua lähteä pois kotoa vielä aikuisenakaan? Näitä niin kutsuttuja peräkammarinpoikia on aika paljon. 

Tyttäret yleensä lähtee kotoa aikaisemmin ja alkavat elää omaa elämäänsä.

Sehän puhu asiaa, mutta sä vedät vihoissasi tähän nyt ihan jotain höpöjä, mistä ei ollut edes kyse. Eri

Vierailija
197/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noille asioille pitäisi edes tehdä mitään, eli miksi ei voisi olla jatkossakin niin, että nainen pakkaa ne lakanat, mikäli se on luonnollinen asioiden tila jossain perheessä? Miksi sitä olisi muutettava?

Ja sitten taas jossain muussa perheessä mies olisikin se lakanoiden pakkaaja sen ollessa luonnollista.

Ja miksi "naisten töistä", kuten lakanoiden pakkaaminen, on tehty niin halveksuttavaa, että naisten onkin mieluummin päästävä vaihtamaan moottoriöljyt tunteakseen olevansa arvokas.

Vierailija
198/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertonee siitä että koti-, pesimis- ja perheleikit ovat tärkeitä lähinnä naiselle, ja pysyäkseen järjissään feikatessaan mukana mies tarvitsee tilaa ja tekemistä joka hänelle aidosti merkitsee jotain.

Kodin tekeminen viihtyisäksi paikaksi myös miehelle vaatisi jokapäiväistä vääntöä ja taistelua naisen pesänrakennushörhöilyä vastaan. Lopulta sitä sitten on parempi järjestää se viihtyisä tila muualle, autotalliin/kellariin/toimistolle/harrastepaikkaan tms.

Vierailija
199/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noille asioille pitäisi edes tehdä mitään, eli miksi ei voisi olla jatkossakin niin, että nainen pakkaa ne lakanat, mikäli se on luonnollinen asioiden tila jossain perheessä? Miksi sitä olisi muutettava?

Ja sitten taas jossain muussa perheessä mies olisikin se lakanoiden pakkaaja sen ollessa luonnollista.

Ja miksi "naisten töistä", kuten lakanoiden pakkaaminen, on tehty niin halveksuttavaa, että naisten onkin mieluummin päästävä vaihtamaan moottoriöljyt tunteakseen olevansa arvokas.

Ihan ymmärrettävää. Jos se lakanahärdelli ketuttaa molempia, eli kumpikaan ei halua tehdä sellaista, ja moottoriöljyn vaihto on molemmista mukavaa puuhaa, niin onhan se nyt epäreilua, että toinen saa aina tehdä sen mukavan ja toinen joutuu tekemään sen rasittavan homman. Toki noiden nakkien tilalle voi vaihtaa mitkä vaan, mistä kukakin nyt tykkää tai on tykkäämättä. Pointti kai on, että asioista keskustellaan ja kumpikin kokee, että hommat jaetaan reilusti. Vaikka sitten niin, että joka toinen kerta lakanaralli toiselle ja öljyt toiselle ja seuraavalla kerralla toisin päin.

Vierailija
200/460 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ymmärrettävää. Jos se lakanahärdelli ketuttaa molempia, eli kumpikaan ei halua tehdä sellaista, ja moottoriöljyn vaihto on molemmista mukavaa puuhaa, niin onhan se nyt epäreilua, että toinen saa aina tehdä sen mukavan ja toinen joutuu tekemään sen rasittavan homman. Toki noiden nakkien tilalle voi vaihtaa mitkä vaan, mistä kukakin nyt tykkää tai on tykkäämättä. Pointti kai on, että asioista keskustellaan ja kumpikin kokee, että hommat jaetaan reilusti. Vaikka sitten niin, että joka toinen kerta lakanaralli toiselle ja öljyt toiselle ja seuraavalla kerralla toisin päin.

Vähän ohis, mutta musta on jotenkin huvittavaa, kun näissä keskusteluissa aina jauhetaan jostain öljynvaihdoista jne. Olen seurustellut vakavasti kolmen miehen kanssa (yhden heistä kanssa avioliitto), eikä kukaan näistä miehistä ole koskaan vaihtanut itse öljyjä, vaikka auto on aina ollut. Mullakin (naisella) on auto ja molemmat on aina huolehtineet oman autonsa huollot itse ja se huolto nyt on muutenkin vain kerran vuodessa.

Sen sijaan sitä lapsiarkea on ihan joka ikinen päivä pyykkeineen, ruokineen, sotkuisine keittiöineen, harrastuksineen, kurahoususotkuineen, vaippoineen, kiukkuineen ja levitettyine leluineen. Ja silti aina näissä jauhetaan jostain kerran vuodessa tehtävästä öljynvaihdosta, jonka aika monet teettää ulkopuolisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi